Olet täällä

Ylläpitelyä

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Ylläpitelyä

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 27.4.2019 13:09:20

Lauantai.

Kävin reeneissä ja ryvin samalla syvissä vesissä. Ihan kävi mielessä, että ei kai kaikkien muitten elämä voi olla tällästä jatkuvaa rämpimistä ojasta allikkoon. Toki toinen vaihtoehto on se, että mä vaan koen/tulkitsen kaiken niin kovin vaikeeks, hankalaks, raskaaks ja ikäväks, vaikka oikeesti elämäni on helppoa kuin heinänteko. Tai siis helpompaa.

Mutta kun en mä näköjään pysty mitenkään vaikuttaan mihinkään. En mä nyt toki voi väittää että olisin yrittäny jotenkin parhaani, mutta keskinkertaisesti nyt kuitenkin. Ja silti lopputulos taas esmes tällä hetkellä on se, että maksa piiputtaa ja työttömyys häämöttää.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Ginger2 » 28.4.2019 07:18:53

Hei Tyräkki, ymmärrän fiiliksesi ja sen turhautuneisuuden tunteen. Mulla useasti samat olot, vaikkakin jonkun mielestä kaikki asiat hyvin ja pitäis olla tosi, tosi tyytyväinen.

Elämä kun nyt on kasa koettelemuksia. Mutta uskon kuitenkin että asiat naksahtavat parempaan suuntaan. Voi olla että hitaasti ja pieninä palasina, mutta kuitenkin. Minusta on erityisen hienoa että reenaat. Ja opiskelet.

Sunnuntairauhaa.
Kyllä sä pystyt!
Ginger2
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 28.4.2019 08:17:41

Voi Tyräkki hyvä,

Kyllähän siinä on kaksi pointtia, jotka vetää mielen mustaksi aivan kenellä hyvänsä. Sä saat kyllä olla itseesi täysin tyytyväinen, sillä kun sun ketjuas on menneen talvenkin lukenut, niin kyllä siitä paistaa, että hommia on painettu.

Kesä on kuitenkin jälleen tulossa ja minusta sä olet pitkän loman tarpeessa. Viime kesänä pelkäsit ettet saa töitä ja meinasi mennä kaunis kesä pilalle sen vuoksi ja kuitenkin lopulta työ löytyi syksyllä. - Kuten sanottu, sä olet nuori ihminen vielä ja kerkeet kyllä raatamaan vielä aivan tarpeeksi. Mikäli työttömyys jälleen on iskemässä, niin nyt sitten et kesää pilaa sillä, vaan nautit vapaasta elämästä.

Sun tyhmästä maksasta en sano mitään, mutta mistäs tiedät vaikka sekin olisi loman tarpeessa, ei viinan suhteen, mutta muuten kuiteskin.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 28.4.2019 09:44:32

Sinun pitäisi nyt Tyräkki, vaatia sellainen lääkäri joka tutkii maksasi ailahtelut perusteellisesti ja uskoisi ettet enää juo. Minusta se on jo virkavirheen paikka jos vuosikausia vain epäilee potilaan valehtelevan.

Sinä olet hieno ihminen, vähättelet itseäsi suotta. Nykyaikana työsuhteet ovat tuollaisia pätkätöitä, syy ei ole sinussa. Senhän kertoo jo se, että saat aina uusia töitä. Ja etkös ole ollut samassa firmassa useita kertoja tuuraamassa. Eivät ne ottaisi sinua uudelleen jos olisit huono.

Helistin on oikeassa tuon stressittömän loman suhteen. Nauti vapaudesta.
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 28.4.2019 12:50:59

Sunnuntai, viis viikkoa ja olen lomilla.

Tai siis kortistossa, mutta kuitenkin. Pätkätyöläisyydessähän on tosiaan ihan hyviäkin puolia, näänkin ne välillä. Välillä en vaan halua.

Lekureittenkin kuvittelen ainakin ajoittain uskovan mua, voihan ne ainakin kovan dokauksen sulkea pois CDT:llä. Mutta kyllä mua silti ahdistaa olla ns. itseaiheutettujen maksavaivojen prototyyppi, vähintään noin niinku paperilla. Näkeehän musta, että viina on maistunut. Ja makea ja suolainen ja rasvainen.

Kai mun suurin ongelma on se, että olen toisaalta kovasti kriittinen itseäni kohtaan, toisaalta taas loputtoman lepsu.

Aurinko paistaa, puutarha odottaa, huoh.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 28.4.2019 17:45:30

Sunnuntaiehtoo.

Konttailin pari tuntia puutarhassa, kyllä söi ämmää. Varsinkin kun tollanen puuhastelu on aivan mitätöntä verrattuna siihen, kuinka paljon duunia toi vaatis kukoistaakseen. Tai edes pysyäkseen jotenkin kuosissa. Äijäkin jo sentään tunnustaa, että piha on meille ihan liian iso ja vaatelias. Mutta se, että akka on niin laiska ettei pysty puutarhaansa auttavasti ylläpitämään, ei kuitekaan ihan tarpeeks painava muuttosyy. Varsinkin kun tää rötiskö on muutenkin ollut yks saatanan työmaa. Tääkin.

Täähän on mulle aivan tosi tyypillistä, että ajan itteni helposti "kaikki seinät kaatuu päälle"-oloihin heti kun saan jonkun yksittäisen syyn. Ryven aikani ja sitten taas yhtäkkiä yllättäen olen jonkun aikaa ihan ok. Kunnes otan uuden kierroksen.

Ai että, mitähän ihanaa vappuviikko tuokaan tullessaan..
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Onneli47 » 29.4.2019 14:16:53

Onhan tuo iso pettymys, kun tekee sen mitä pitää eli lopettaa alkoholin käytön ja lisäksi muutenkin elää kuten pitää eli esimerkiksi urheilee ja syö muutakin kuin lenkkimakkaraa eikä sitten maksa mitenkään taivu alhaisempiin arvoihin. Turhauttavaa ja toki myös huolestuttavaa. Toivottavasti saisit jonkun valistueen lääketieteellisen arvauksen siitä mitä noista arvoista pitää ajatella. Omalla toiminnallasi niihin tuskin voit vaikuttaaa. Minulla on eräs ystävä, joka joutui lopettamaan e-pillerit korkeiden maksa-arvojen vuoksi ja aina raskaana ollessaan on sairastunut raskausajan hepatoosiin.
Onneli47
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 29.4.2019 17:18:31

Maanantai.

Onneli, elätän toivoa, että lekuri luvatusti huome soittais. Mielellään ilmottaakseen, että on siirtänyt mut eteenpäin aluesairaalan huoleks. Tosin sielläkään ei viimeks löydetty mitään. Mikä toki toisaalta on hirveän ilosta, toisaalta löysä hirsi.

Noh, työviikosta taas neljäsosa väännetty.

Ja huomenna vappu. Pitää varmaan ketjusta kattoa miten olen sen viime vuonna viettänyt, en yhtään muista, aiemmistakaan en kyllä kaikkea. Mutta on ne sen verran rakkaita ryyppäjäisiä olleet, että muistan esmes useamman vuoden taakse, mitä mulla on ollut päällä. Kaks vuotta sitten mulla oli vihreepohjanen kukikas mekko, 2016 ekana iltana musta mekko ja keltanen neuletakki, tokana päivänä keltanen toppi ja musta hame. Sitä edellisenä vuonna neonpinkki toppi ja musta hame. 2014 tod. näk. kirjava mekko.

Viime vuonna olin varmaan vaan himassa, kun en edes asua muista.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 29.4.2019 18:09:41

Ketjuhan sen kertoi, vietin viime vuoden vapunaaton himassa pakastepitsan ja Pepsi Max Cherryn kera. Ehkä teen siitä perinteen, varsinkin kun Lidlissä myydään nykyään niiden omaa kirsikkakolaa.

Keskiviikon ihkubrunssin ihanaisten ystäväisten kanssa mä vältän, kun äijän porukat tulee käymään. Viimeks ovat käyneet joskus 2017, ehkä, mahdollisesti 2016.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 29.4.2019 19:47:47

Onks se kirsikkacola hyvää? - Mä voisin hommata sitä itselleni myös vappujuomaksi sekä vappuna kylään vanhempiensa kanssa tuleville kaksospojille, ovat jo varmaan ainakin tokalla luokalla. Nautin sit poikain kanssa colaa vaik pilleillä.

Meil tarjotaan varmaan vaan pihalla käristettyä makkaraa, koska rahat on totaalisen loppu tän sirkuksen takia.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 30.4.2019 18:53:50

Helistin, mun mielestä herkullista, äijän mielestä liian esanssista. Jos säilykekirsikat maistuu, niin sitten uskallan suositella.

Meil ei nyt ole yhtään minkäänlaista vappuilua. Äijä siivoilee vanhuksiaan varten, mä tein kääretorttua. Vierailusta tullee ihan neutraali, ei äijän porukat mitään varsinaisesti rentoja ole, mutta sävyisiä. Tosin enhän mä niitä tunne. Ja ne mua vielä vähemmän. Mutta luvassa siis kahvinlitkintää ja kevyttä keskustelua säästä, tuskin paria tuntia pitempään.

Lekuri ei soittanu, mutta hoitaja kyl. Uudet labrat kolmen viikon päästä ja kesäkuun alussa ihan livenä lekurille, tosin vaan jollekin noista teekoon teineistä. "Pidättäydy alkoholista äläkä käytä luontaistuotteita."
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 1.5.2019 17:42:53

Sunnun..eiku keskiviikko.

"Appivanhemmat" viipy 2 h 10 min, huvikseni kellotin.

Väsyttää ja viluttaa, kovasti syksyseks kun heitti säänkin.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 1.5.2019 17:57:04

Minuakin väsyttää kyllä tavallista enemmän, ei vain uni tule silmään kuiteskaan.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 1.5.2019 20:21:35

Mä olen Helistin tässä jo odottanu useamman tunnin, että kello olis tarpeeks ja sais alkaa tehdä nukkumaanmenoa..Ihan kohta, ihan kohta!

Nyt kun olen vaan enimmäkseen vaan koomaillu koko puoltoistavuorokautisen vappuvapaan, elätän toivoa, että loppuviikolla olisin edes vähän virkeempi. Sen verran näämänen olen tässä nyt muutaman päivän ollu, että ihan on käyny mielessä, että josko ne maksa-arvot on ihan väsyttävän korkeella. Todennäköisempänä pidän kuitenkin sitä, että mua väsyttää ihan vaan elämä.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 2.5.2019 20:12:38

Torstai.

Tänään en ole ollut poikkeuksellisen väsynyt. Syytäkin, koska kellotettua unta tuli kuitenkin 10 h 7 min.

Töitä ja treenit. Kohta sitten taas lisää unta.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat