Olet täällä

Ylläpitelyä

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Ylläpitelyä

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 21.9.2019 12:20:42

Seiskakypä, jatketaan valitsemillamme teillä!

Mäkään en ole niin numeroneuroottinen, ettenkö pystyis pistään herätyskelloa soimaan vain esmes 06.06, mul kelpaa myös esmes 06.16..

Glukoosi-fruktoosisiirapista en ihan ole pysynyt erossa.

Viimeinenpisara, kiits! Kuvittelen olevani lahjakkaampi ilmaisemaan itseäni kirjallisesti, joten sikskin plinkki eikä AA. Nytkun olen tehnyt yhtä erikoistumiskoulutusta, olen myös huomannut, että olen ehdottomasti enempi toteuttaja kuin suunnittelija, siks varmaan lopettaminenkin tapahtu seinään ja suunnitelmalla "pitkä päätyyn ja perään". Lisäks välttelen mieluusti turhaa vaivaa, joten enhän mä nyt millään jaksais ottaa uutta kierrosta, jos se musta on kiinni. Ja onhan se.

[Ja juu, ylpeys käy lankeemuksen edellä. Mutta "whether you think you can, or you think you can't, you're right". Ja kymmenen muuta kansanlatteutta tähän väliin.]

Maksa-arvot heittelee yhä vähän, ja niitä tsekataan puolen vuoden välein, mitään sen kummempaa diagnoosia en kuitenkaan ole saanut. Antabuksesta ehdin aikoinaan puhua lääkärin kanssa, mutta kun seuraavat maksalabrat olikin sitten (tuntemattomasta syystä) oikein kamalat, en koskaan saanut reseptiä. Teoriassa olin kiinnostunut.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja viimeinenpisara » 21.9.2019 12:45:34

Minulla vähän sama kuin sinulla eli olen enemmän toteuttaja. Siksi välillä muille näyttää siltä, että ’asiat vain tapahtuvat’, mutta yleensä ennenkuin lähden toteuttelemaan olen ehtinyt hautoa (jotkut kutsuvat sitä myös suunnitteluksi) asiaa yleensä jo melko pitkään.

Sama tämän lopettamispäätöksen kanssa. Olen kyllä miettinyt sitä jo pidempään ja puolivakavasti yrittänytkin. En kuitenkaan ihan tosissani ennen kuin nyt. Ja itselläni tosiaan motiivi se, että haluan nyt toipua tästä masennuksesta ja päästä yli traumasta niin nopeasti (minäkö ylisuorittaja) kuin mahdollista ja alkoholi ei sitä auta. Ja jos nyt onnistuisin lopettamaan juomisen sen takia, en näe kovin hyviä syitä olla samalla lopettamatta kokonaan.

Mutta katsotaan, miten käy.
viimeinenpisara
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 21.9.2019 19:13:06

Viimeinenpisara, useampi kärpänen vaan yhdellä kärvistelyllä, mikäli mahdollista!

Lauantai.

Himailua. Äiteen viikkopuhelua 9 min 58 sek. Kävelylenkkiä 5.01 km.
Yhden ompeluprojektin voisin täsä vielä viimeistellä.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 22.9.2019 17:04:45

Sunnuntai.

Opiskelua (noin 20 min), kirppis, yks näyttely, Prisma, töitä (niitäkin noin 20 min). Muutama neliö imurointia, kaks koneellista pyykkiä. Abortti- ja anoreksiadokkarit Areenasta.

Nyt jonotan lieden äärelle, ei keksitty molemmille maistuvaa safkaa, joten tehdään omamme, äijän nakkisoppailu vielä vähän vaiheessa.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 23.9.2019 19:26:21

Maanantai.

Töitä, Cittari, iltakävely äijän kaa.

Kohta vielä jakso vaihteeks belgialaista poliisisarjaa ja sitten taas pää tyynyyn.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 24.9.2019 18:26:59

Tiistai.

Töitä ja treenit.

Iltapuhteiks plinkkiä ja muuta pientä, jonka jälkeen taas Netflixin kautta nukkumaan.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 25.9.2019 18:48:20

Keskiviikko.

Töitä ja treenit, villinä korttina kävin myös Tokmannilla.

Ehkä mahdollisesti vielä lakkaan kynteni.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 26.9.2019 17:14:39

Torstai.

Töitä ja kotitöitä.

Jahas, iltakävelylle.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 27.9.2019 16:56:58

Perjantai.

Töitä ja Cittari.

Lueskelen ihan mielenkiinnolla muiden pohdintoja siitä, onko jonkun alkoholismi olevaa, tulevaa, pysyvää vai kenties jopa entistä. Itteäni mua ei kuitenkaan ole mitään kiinnostusta määritellä, oli sen takana sitten kieltäymystä, harhaoppisuutta, itsesuojelua tai suurta viisautta.

Olen joskus aiemminkin verrannut "juomahäiriöilyäni" syömishäiriöilyyni. Niin samoilta ne tuntu mun päässä, että uskon molempien taustalla (ainakin osittain) olevan jonkunlainen geneettinen/aivorakenteellinen/aivokemiallinen esiviritys, joka on ja pysyy. Toistaalta en esmes näin yli 10 vuotta bulimia-aikojeni jälkeen enää ajattele olevani syömishäröinen.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja viimeinenpisara » 27.9.2019 17:11:13

Mielenkiintoista pohdintaa. Itselläni myös ollut syömähäiriö (anorexia) ensin nuoruudessa ja sitten taas aikuisiässä, sekä siinä välissä ja sen jälkeenhyvinkin kieroutunut suhde syömiseen.

Kirjoituksestasi tuli oivalllus, että nuo syömis- ja juomishäiriöt ovat todellakin hyvin samanlaisia. Itselläni elämä ja varsinkin ajatukset pyöri sairastamisaikoina täysin ruoan (tai syömättömyyden) ympärillä ja niistä toivuttuanikin hyvin pitkään laskin joka kalorin.

Nuo ajat ohi jo kauan sitten j nykyisin suhde ruokaan terve enkä todellakaan pidä itseäni enää syömishäiriöisenä tai pelkää sairastuvani enää.

Olipa hyvä, että mainitsit asiasta. Nyt yritän alkaa miettimään, mikä sai aikanaan parantumaan syömishäiriöistä ja olisiko samasta apu tähän juomishäiriöön...

Ja kaikille meille syömishäiriöistä kärsineille lohdutukseksi: ajattelen aina, että juomisongelmasta on helpompi parantua, koska voi ’vaan’ olla juomatta. Syömättä eläminen on vaikeampaa, koska täytyy löytää se tasapaino.
viimeinenpisara
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 27.9.2019 17:54:31

Nimenomaan viimeinenpisara, helppoahan tää on, kun totaalikieltäytyminen on jopa terveellistä 8)

Mul oli kyl kovin identtistä pahimman vaiheen ahmimis-oksentelu ja dokaaminen. Ihan samalla lailla sirisi päässä, aina "ei koskaan enää, mutta kerran vielä". Väliajat olin ihan niinku en olis koskaan juonutkaan/yhtään kipee. Ja sitten taas kytkimestä kääntämällä täysin riivattu ja pakkomielteinen.

Bulimia loppu lääkkeillä, mulla fluoksetiini lopetti tosi nopeesti kaiken oireilun, tosin otin sitten vielä parin vuoden sisään toisen kierroksen. Nykyään ajattelen olevani syömishäiriölle lähes immuuni, olen paljon vakaampi, viisaampi ja ainakin vanhempi.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 28.9.2019 18:07:46

Lauantai.

Retkeiltiin äijän kaa päiväsydän, sen päälle torkut ja nyt hedari.

Illan ajattelin kuluttaa jakamalla tarkkaavaisuuteni parin oppimistehtävän ja kalifaattikisojen kanssa.

Jos ja kun jossain vaiheessa valmistun, onkin ne sitten ekat akateemiset paprut, joita en ole suorittanut viina-avusteisti. Mutta ohan täsä nyt vielä esmes "lopputyö".
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 29.9.2019 14:29:38

Sunnuntai.

Toistaseks Tokmanni ja Prisma. Vessapaperia ja pakasteesta piirakkataikina noin esimerkiks.

Löysin eilen lampaankääpää, jota en kuitenkaan onnistunut paistamaan pihveiks, joten pistin sen sitten piirakkaan. Tosin voi olla, että myöskään piiras ei onnistu, äijän nokkelasti jostain superhalvasta balttialaisesta verkkokaupasta tilaama uuni herjas jotain vikakoodia, kunnes sulakkeen irrottamisen jälkeen nyt alko lämmetä kuitenkin.

Elämme jännittäviä hetkiä.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 29.9.2019 16:30:15

Kypsäks tuli, muttei maukkaaks. Huolimatta siitä, että kermaa, juustoa ja suolaa oli varmasti enemmän kuin sieniä.

Tarttis kai tehrä jottai. Mutta niska on kipee, eikä muutenkaan motivoi. Alkavalle viikollekaan ei taida olla mitään hopeareunusta tiedossa, päin vastoin vähän nihkeitä ekstrahommia duunissa. Olen taas mennyt sekaisin kuukautiskierrostani, joka ei mun tapauksessa ollenkaan tavallisen itsestäänselvästi itestään ilmoittele, joten voi olla, että vitutus on ihan hormonaalista.

Noh, pianhan se taas on perjantai. Ja heti sen jälkeen uus sunnuntai.

Jossain määrin alkaa toki lähestyvä talvikausi aiheuttamaan synkkyyttä, muutenki kuin valosaa aikaa vähentämällä. Työt loppuu vuoden vaihteeseen, opiskelut heti kun saan aikaseks, eli sit pitäs taas alkaa arpoa, että mitähän seuraavaks alkais yrittämään. Työnhakua toki joo, mutta sen tuloksekkuuteen ei voi luottaa.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 29.9.2019 20:20:15

Vielä myöhempi sunnuntai.

Ilahduin vähän, kun muistin, että kompuroin viikolla reeneissä sen verran, että saatoin saada niskani kipeeks niistä äkkiliikahduksista. Koska jos niin on, uskon pikaisehkoon paranemiseen.

Uutta viikkoa pitäs vähän kattoo kalenterista.

Kas ystäväiset postailee taas whatsappissa pelkkiä typeryyksiä. Hiljennetään se. Ei yhtään harmita, että rapujuhlat jäi välistä, kun tarpeeks monelle sopivaa päivää ei löytyny. Samoin näyttää käyvän lokakuisen paljuilun kanssa, eikä pikkujoulupäivämäärääkään ole saatu lyötyä lukkoon. Voi harmi. Eiku.

Heinäkuussa näin noista kerran muutamia, sen jälkeen olen vissiin yhtä nähnyt kahdesti ja toista kerran. Eipä kiinnosta, kun en tartte dokausseuraa, enkä halua tuntea itteäni huonoks.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat