Olet täällä

Ylläpitelyä

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Ylläpitelyä

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 8.12.2019 20:19:39

Ja myöhempi sunnuntai.

Äijä teki ruokaa, paisto paistia. Ensin se ei millään ymmärtäny miten ihmeessä uunijuureksien kanssa pitäis toimia, sitten se onnistu rikkomaan paistopussin niin, että liemet levis pitkin uunia ja lattiaa. Toki se ne siivos, mutta on tommosta aika raskasta seurata. Niin raskasta, että mieluummin teen ite.

Töitten suhteen jaksaminen, tai oikeestaan viitsiminen, on kyl nyt vähä hiinä ja hiinä. Toisaalta kyllähän sitä kaks viikkoa aina kykenee, mutta yhtään ylimäärästä en viittis enää panostaa. Varsinki ku viikot todennäkösesti on "vähän vaikeit".

No mutta, eihän välitavoiteviikonloppuun ole enää satakahtakytäkään tuntia.

Muoks: Ai niin, yritin eilen lukea vaihteeks jotain alkoaiheista, eka minkä löysin Bookbeatin valikoimista oli Riitta Castrenin Läpivalaisu, mutta en lämmenny, enkä alkanu pakolla tahkoamaan. Ihan samoin mul on käyny ainaki sen Vapaaksi viinistä kanssa.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 8.12.2019 21:31:53

Muoks: Ai niin, yritin eilen lukea vaihteeks jotain alkoaiheista, eka minkä löysin Bookbeatin valikoimista oli Riitta Castrenin Läpivalaisu, mutta en lämmenny, enkä alkanu pakolla tahkoamaan. Ihan samoin mul on käyny ainaki sen Vapaaksi viinistä kanssa.

Mukaansa tempaavinta ja läheistä luettavaa k.o. aiheesta ovat minulle olleet "Ison kirjan" suomalaisten alkoholistien selviytymiskertomukset.

Päivä kerrallaan
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 9.12.2019 08:07:43

Edelleen seuraan juttujasi ja ihmettelen kyllä, että ylipäätänsä jaksat tuossa työssä. Miten kukaan voi tehdä ylitöitä kotona lähes joka ilta ja viikonloppu? Saatko niistä korvauksen? Itse joskus olin siinä tilanteessa ja loppuun palaminen oli niin lähellä että päätin vaihtaa firmaa. Toivottavasti sinulla on hyöty kohdallaan suhteessa haittaan. Tsemppiä viimisiin viikkoihin!
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Onneli47 » 9.12.2019 18:02:32

Olen jotenkin aina mieltänyt, että Tyräkki on opetusalalla - ehkä just noista iltahommista johtuen. Itsekin olen sen alan töitä muutaman vuoden tehnyt ja kyllä sitä kaikenlaista valmistelua ja korjaamista riitti ihan hirveät määrät ja vähän koko ajan sellainen huono omatunto, että pitäis enemmänkin tehdä. Toki se riippuu siitäkin, että mitä opettaa. Ja siitä miten tunnollinen ja ahkera on. Ja voi olla että Tyräkki on ihan jossain muissa hommissa. Vääntää vaikka koodia illat ja viikonloput. Mun mielikuvituksen tuotetta tuo opehomma.
Onneli47
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 9.12.2019 18:30:47

Onneli47, en kommentoi, en halua leimata (mitään) ammattikuntaa itselläni, enkä itseäni ammattikunnalla :mrgreen:

Mutta siis joo, voisin hyvin vääntää hommiani vaikka yöt läpeensä, saamatta niitä silti valmiiks tai loppumaan. Joten siinä suhteessa tää nykyinen tilanne on vielä ihan ok, ja on jopa osittain omaa valintaani tehdä hommia iltaisin ja viikonloppuisin, mieluummin kuin kellokortilla kasista neljään.

Mutta onhan noita hermolomalle päätyneitä kollegoita paljon, joten kiitos Vilma kannustuksesta! Onneks en ole töitten suhteen moneen muuhun asiaan verrattuna ollenkaan yhtä koukkuuntuva.

Ja olis toki kovasti raskaampaa jos tarttis yhä dokata. Tai jos olis esmes lapsia. Tai jos tarttis ravata esmes AA:ssa.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Onneli47 » 9.12.2019 20:33:26

Harvoin ne työt tekemällä loppuu. Ja on kyllä tosi paljon sellaisia töitä missä pitää tehdä esim. valmistelutöitä ns omalla ajalla ja ihan kaikkea ei voi asiakkaalta laskuttaa. Lähipiiristä tulee mieleen esimerkiksi eri alojen yrittäjät, konsultit, kouluttajat ja toimittajat. Onhan siinä tavallaan vapauskin, kun voi tehdä töitä eri aikoina. Mutta riittämättömyys ja huono omatunto voivat myös alkaa liiaksi kaveerata, jos ei pistä rajoja.
Onneli47
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 9.12.2019 21:03:20

Onneli47 kirjoitti: Onhan siinä tavallaan vapauskin, kun voi tehdä töitä eri aikoina. Mutta riittämättömyys ja huono omatunto voivat myös alkaa liiaksi kaveerata, jos ei pistä rajoja.

Niinpä. Ja toki tunnistan kuinka ittessänikin tunnollisuus ja kunnollisuus taistelevat jatkuvasti laiskuuden, mukavuudenhalun ja rimanalittelun kanssa.

Maanantai nyt kuitenkin taas nukkumaanmenoa vaille valmis. TK-lääkärikin soitti luvatusti. Keskustelimme maksa-arvoista 43 sek. Puolen vuoden päästä uusiks.

Äijä on kai vielä kaks päivää lakossa, vähä olen sille kateellinen.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 10.12.2019 18:46:10

Tiistai.

Töitä ja Cittari. Päikkärit.

Jännitystä päivään toivat uus meikkivoide ja kulmageeli. Meikkivoide toimi hyvin, mutta kulmageeli tekikin sellaset lakupötköt, että aamuinen minuuttiaikatauluni meinasi ihan heittää häränpyllyä.

Huhhuh.

Mutta nyt pitäs vääntää ainakin vielä yks duunijuttu.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 11.12.2019 19:43:13

Keskiviikko.

Töitä ja päikkärit. Laitoin äijän yksin pariskuntailemaan kaverinsa luo, en millään jaksanu ja töitäkin toki on.

Jännitystä tähän päivään toi soralle pudonnut energiajuomatölkki, jonka terävä kivi puhkaisi. Onneks reikä oli niin pieni, että valtaosan sain kuitenkin nauttia työmatkajuomana. [E-juoman noin 100 mg kofeiiniä ei ole duunin kahviin verrattuna määrä eikä mikään, makeutusaineitten suhteen olen valmis ottamaan riskin.]
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 12.12.2019 20:30:44

Torstai.

Töitä ja S-Market.

Eipä täsä sit varmaan muutaku aikasi uinumaan.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 13.12.2019 21:26:03

Perjantai.

Töitä, Prisma ja pari muuta kauppaliikettä.

Huome kaveriserkulle yökylään. Olis kyl töitäkin.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 13.12.2019 23:32:12

Tyräkki kirjoitti
Ja olis toki kovasti raskaampaa jos tarttis yhä dokata. Tai jos olis esmes lapsia. Tai jos tarttis ravata esmes AA:ssa.

Tartun tohon ravaamiseen. Voi palaverit tietenkin ottaa ravaamisena, mutta kyllä suuri enemmistö kävijöistä ottaa siellä saatavan raittiuden tuen kiitollisina vastaan. Ihan vapaaehtoisesti ja kohtalotovereiden seurasta nauttien.

Ilo oli tänään illalla olla muutaman sadan toverin mukana ja seurata maamme huippuartistien esiintymistä joulujuhlassa Hesassa. Joulutortut, nakit ym tekivät hyvin kauppansa eikä kyytipojiksi ollut tarjolla mitään miestä väkevämpää.

Tänään et ole yksin
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 14.12.2019 09:57:24

Juu, Lomapuisto, ei kai ihmiset yleensä lapsiakaan rasitteina koe. Ainakaan pelkästään. Ainakaan omiaan.

Monet nauttii dokaamisestakin.

Mutta kun mä haluan pitää kalenterini, sylini ja nykyään myös pääni tyhjänä.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 14.12.2019 10:40:21

Mä kans haluan pitää eloni mahdollisimman vapaana kaikesta! Mä en halua tehdä mitään tai mennä minnekkään, johon tarvii etukäteen sopia tai tilata aika. Kampaajallekkin menen silleen, et kysyn olisko heti vapaata aikaa, kun ei tarvii kun vähän klimpsiä lyhemmäksi.

Mä en esimerkiks käsitä miksi vaivautua menemään elokuvateatteriin katsomaan filmiä tai mennä johonkin konserttiin. Netistä löytää kyllä kaiken tarvittavan viihteen ja vielä ilman ylimääräisiä häiriöitä, esimerkiks kiljuvat kakarat.

Vapaus valita on parasta.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 14.12.2019 15:19:10

AA-palavereihin voi mennä ilmoittautumatta ja silloin kun itselle sopii. Tämänhän te, Tyräkki ja helistin, tiedättekin, mutta on niitäkin, joilla ei ole palaverien vapaasta luonteesta.

Yhdessä olemme enemmän
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat