Olet täällä

Ylläpitelyä

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Ylläpitelyä

ViestiKirjoittaja helistin » 6.4.2020 19:29:01

Son kumma juttu kun sit eksyy noille välilehdille.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 7.4.2020 10:27:03

Helistin, liekkö ihan ikiliikkuja nyt keksitty: mää ja välilehteni..

Tiistai.

Pitäis lähtee reenaamaan. Tähänastiset 20 % tästä viikosta eivät ole olleet erityisen inspiroivia tahi innostuneita.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 7.4.2020 19:36:18

Tjaah, niin se alkaa sitten tääkin päivä olla taputeltu.

Kävin reenamassa ja Lidlissä, ja tein ison satsin safkaa, mutta en nyt vieläkään ole ihan tyytyväinen suorituskykyyni. Tai -tasooni.

Ehkä heti pääsiäisen pyhinä laitan elämäni järjestykseen muuttumalla reippaaks ja aikaansaavaks. Ylösnousen luolasta kuin Jesse ite. Kiviäkin vieritän, prkl.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 8.4.2020 09:55:53

Keskiviikko.

En vieläkään oikein nukahda ja/tai nuku. Ehkä en vaan himailemalla saa väsytettyä itteäni tarpeeks. Sen ekan viikonhan nukuin kuin enkeli, tai vähintään kuin kivi, kun oli duunirasitusta takana.

Myös "ihanat ystäväiseni" onnistuivat ärsyttään mua heti aamusti. Ei millään ja ihan vaan kaikella. Ne on vaan jotenkin niin eri kuplassa kuin mä.

Ei mitään pääsiäiseks, paitsi siis se uuteen reippaaseen elämään ylösnousemus tietenkin.

Ehkä reenaamaan tänäänkin, niin tulee tehtyä jotain. [On mulla tossa taas opiskelutkin auki, mutta.]
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 8.4.2020 11:58:28

Äijääkin äksyttää, duunia olis enempi ku ehtii tehä. Se on sen verran tunnollinen, että ottaa vieläkin stressiä, ja siis on sillä jonkinlaista työvelvollisuutta vielä melke toukokuun loppuun.

Mä oottelen että safka alkaa vähän sulaa, ja lähen sitten reeniretkille.

Kanavalla on eri ketjuissa sivuttu dokaamista laukasevia tekijöitä, kuten nyt vaikka koronahimailu. Emmä väitä viinalle immuuni olevani, mutta vaikee mun on toisaalta keksiä, että mikä mut sais juomaan.

Joo joo, se katajaan kapsahtaa, kuka kuuseen kurkottaa, mutta silti. Olen joskus ennenkin verrannu syömä- ja juomahäröilyäni. Sekä dokaaminen, että mässäysoksentelu aiheutti mun päässä ihan samanlaista särinää ja pakonomaisuutta, mutta en mä ~15 vuoden jälkeen pidä itseäni syömishäiriöisenä tahi pelkää lankeevani. Tehtyä ja nähtyä.

Miks mä sitten täällä roikun, joka perkeleen päivä? Noh, saan ihan rauhassa länkättää, suurelle yleisölle jopa.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 9.4.2020 09:54:41

Torstai.

Jeeh, nukuin, etten sanois, jopa hyvin.

Hoidin bisnekseni TE-palveluiden kanssa taas muutamaks kuukaudeks. Työllistymissuunnitelmassani oli lähes 40 sanaa. Lupasin myös hurskaasti osallistua soveltuviin rekrytointitapahtumiin, toki tietäen varsin hyvin, että todennäköisyys sellaiseen on hyvin matala. Enhän mä työllistymistä välttele, tai siis ainoastaan kannustinloukun rajoissa.

Kauppaan pittäis.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 9.4.2020 18:10:01

Torstaiehtoo.

Äijä torkkuu ja mä jäystän mautonta/kitkerää porkkanaa. Oikeesti haluisin sipsejä.

Iltakävelylle vois/pitäis, mutta niin viattoman auringonpaisteinen keli on oikeesti aika hyytävä.

En oo ihan vielä päättäny yritänkö pääsiäisenä tehdä mitään hyödykästä, vai "juhlinko" vaan. Juhla-ateriaks on ostettuna Dr.Oetkerin pitsat, tosin en ihan tiedä mikä olis sopiva pääsiäisen "pääpäivä" tälläsil pakanoil.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 10.4.2020 11:26:36

Perjantai.

Aamukaffetta.

Vaikee keksiä mitä muuta ei-uskonnollinen ei-perheihminen tekis pääsiäisenä, kuin tuhoais ns. hyvällä syyllä punkkutonkan jos pari. Miksei myös perheellinen, varsinkin tälläsessä poikkeustilassa.

Älkää peljätkö, ei mua janota. Mutta viinaajuovana tai edes töissäkäyvänä tällänen neljän päivän viikonloppu olis paljon hienompi asia. Oikein hieno jopa. Erittäin arvostettu. Nyt ihan evvk.

Mutta äkkiäkös tää on lorvimalla lusittu.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 11.4.2020 17:30:41

Lauantai.

2/4. Tai siis 1.75/4.

Yks fillarilenkki, yks käynti taimikaupassa + Lidlissä/Motonetissä, yks kesärengaskriisi ja itsestäänkääntyvä auto, kolme katottua jaksoa Ylen kohtuullista "Raastavaa tunnustusta". Muutama siirretty mikä lienee miekkalilja, tai siis jonkinlaisia iiriksiä ne kai olivat, kohta kolme istutettua orapihlajan taimea. Äijän mielestä aidassa on reikiä..

Pyöräillessä näky huomattavasti vähemmän väkeä kuin viime vknloppuna, lienevät joko punkun kanssa kotona tai palailleet normipuuhiinsa.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 12.4.2020 11:39:11

Sunnuntai.

Aamukahvi pitäis laittaa tippumaan. Äijä toki reippaana poikana on juonut omansa jo varmaan.. tunti sitten.

Yhellä ihanaisista ystävistä on "vähän paha olo, hih". Punkkua ja skumppaa naapureiden kanssa. En tuomitse, en punkkua enkä nyt varsinaisesti naapurointiakaan. Mutta toi mukahäpeilevä/salaylpee "hih".
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 12.4.2020 19:22:27

Sunnuntaita vietetty.

Edistin ihan vähän opintojani, lähinnä äijän ja omantuntoni hiljentämiseks. Päivittäisen aktiivisuuden sain kerättyä käymällä lähimettässä.

Huomenna sit ehkä treeni- ja maitokauppapäivä. Tälle ehtoolle vielä illan jakso, siirryttiin Syntisen koloskauteen.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 13.4.2020 17:11:04

Maanantai.

Sataa-paistaa-sataa. Myös sateen olomuoto vaihtelee.

Kävin suunnitellusti Cittarissa, mutta vaihdoin reenit vadelma-aidanteen kitkemiseen. Joka sitten jäi rakeitten takia kesken heti alkuunsa. Joten en nyt ihan ole tyytyväinen päivän tuloksiin. Safkastakaan ei tullu erityisen hyvää, verrattuna pääsiäisherkkuihin: pakastepitsaan ja sitruunaiseen mascarponebroileripastaan. Jälkimmäisen tein ihan reseptiä noudattaen, ja sipulitkin kuullotin aidossa voissa. Kovan rasvan määrä ikävästi korreloi maukkauden kanssa, ikävän positiivisesti siis.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 14.4.2020 08:32:21

Minäkään en ole ollut laisinkaan tyytyväinen kuluneiden päivien saavutuksiin. - Mä en ymmärrä mistä se alkaa aina kummuta tuo tyytymättömyys noihin omiin suorituksiin?

Sit vasta sitä on tyytyväinen itseensä kun on tehnyt jonkin huomattavan talouteen liittyvän raatamisoperaation. - Johtuisko mun kohdalla vaikka omista vanhemmista tai vaikkapa paremmin omasta mutsista.

Onneks täällä on tuota nuorempaa väkeä, joka elää hieman toisella viissiin. Sitä paitsi ne on mun mittapuun mukaan täysiä porsaita. Poikkeuksena on tää kommuunin jäsen Jx, joka on sangen siisti eläjä.

Mut tarvii sanoo, et tää säätila kyllä vaikuttaa asiaan aika paljon. Sit kun aurinko paistaa ja lämpenee, niin sit vasta alkaa hommat eteneen.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 14.4.2020 15:25:47

Ei Helistin oo hedelmällinen piirre ihmisessä tää suoritustasoon tyytymättömyys, ei ollenkaan :? Olotilanakin varsin kettumainen.

[Toki ei myöskään jatkuvasti varsin alhainen suoritustaso ole mikään hyve.]

Muhun eivät vanhukset ole kylväneet tyytymättömyyden siementä. Jotenkin hurjassa luonnossani vaan pätemisentarve ja suorittaminen kamppailevat turhaan aikaansaamattomuuden ja mukavuudenhalun kanssa.

Tiistai. Koska "kunto kasvaa levossa", kävinkin vain Tokmannilla hakemassa havumultaa, sammaleensyöjää, puutarhakalkkia ja kevätlannoitetta. Mullahan siis ei ole mitään esmes sammalta vastaan, mutta äijän golfviheriömäiseen nurmikkofantasiaan se ei ilmeisesti sovi.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 14.4.2020 19:13:02

Kas kas, niin se alkaa taas yks päivä olla vierähtäny.

Opiskelin päivällä vähän, siedettävän bulkkihomman loppu alkaa häämöttää, mutta sitten pitäis hoitaa ns. "loppuraportointi". Ahkeran ja aikaansaavan ihmisen mittapuulla ei homma eikä mikään, mutta kyllä mun valmistumisen voi pelastaa vaan ja ainoastaan koronan tyhjentämä kalenteri. Kävi tässä nyt jatkossa epidemian ja rajoitusten kanssa miten tahansa, mulla pitäis olla vielä ainakin kuukausi tyhjää täynnä.

Joten olen varovaisen toiveikas.

Tuolla ulkona näyttää olevan jo vilkkaampaa, ainakin kaupoissa siis, kun "mitään ei tapahdu"/kontit ei täyty. Sitähän toki nimenomaan on haettu, mutta kauankohan väkeä jaksaa kiinnostaa. Mä en edelleenkään tiedä ketään sen läheisempää tartunnan saanutta, kuin "kaverin veljen työkaveri" ja "kaverin naapurin veli".
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat