Olet täällä

Ylläpitelyä

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Onnettelut

ViestiKirjoittaja helistin » 1.7.2020 19:19:02

Onnea komesta raittiista vuuesta!
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

Re: Ylläpitelyä

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 2.7.2020 09:36:35

Pahasti myöhästyneet onnittelut 3 vuotiaalle!
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 2.7.2020 12:02:54

Kiits Helistin, ja onnea myös itsellesi! Kävin eilen valokuvakansiotani läpi, mutten löytänyt mitään tiukkaperseistä sul synttärionnitteluks :mrgreen:

Ja kiits Vilma, onhan tässä koko vuosi aikaa!

Torstai?

Ei onnistuttu tänäänkä heräämään "ihmisten ajoissa". Onnistuttiin melkein lähtemään taimitarhalle kattomaan pensaita "roskaruusujen" tilalle, mutta vain melkein. Äijä onnistu piikittään itteensä liikaa insuliiniä, [koska mä hoputin], ja nyt pitää ootella himassa herra ties kuinka kauan, että näkee miten verensokeri kehittyy. Huoh.

Ymmärrän toki, joo joo, mutta en nyt olis kaivannut lisähidastelua.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 3.7.2020 17:37:52

Perjantai.

Prisma ja puutarhanhoitoa, kitkin pitkästä aikaa pari kottikärryllistä. Pensaatkin saatiin eilen hommattua, yhen high-end -taimitarhan kiertelyn jälkeen ajettiin toisaalle ostamaan hemmetin halpoja belgialaisia bulkkihanhikkeja. Tosin istutus on äijällä vielä vaiheessa.

Muuten olen tähän mennessä tässä kuussa reenannu kaks kertaa ja tilannu kaks satsia halpamuotia. Kesäkuun vikana tehtyä tilausta ei lasketa näissä tilastoissa..
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Onneli47 » 4.7.2020 07:45:16

Paljon onnea Tyräkki! Edelleen joka päivä seuraan päivityksiäsi. Olet myös ihan huikea puutarha-ahertaja.
Onneli47
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 4.7.2020 12:07:47

Kiits Onneli! Onneks tänään on sadepäivä, niin ei tartte puutarhailla :mrgreen: Edelleenkään en kuitenkaan rankkais pihaamme edes tän kadun kisassa kuin ehkä sijoitukselle 7-8/11, joka toki riittää mulle

Pitää ehkä lukea yks kirja loppuun. Se on äijän lainaama ja äijä on, ei niin yllättäen, meistä se palautuspäivissä tarkempi, ja joku siis oli ton teoksen mennyt varaamaan.

Rauhallisen langassa on keskusteltu elämän tärkeimmistä asioista. Mä aina joskus yritän kysymystä omalta kohdaltani ratkaista, mutta yhtä huonolla tuloksella, kuin "Mikä olet vartalotyypiltäsi?" tai "Mikä vuodenaika olet?". Viimeinen liittyen siis värianalyysiin. Mihinkään noista en löydä täydellisen sopivaa vastausta.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 4.7.2020 16:17:19

Mä voisin kuvitella millaisen naurunremakan päästäisitte kun näkisitte tään meidän pihan. Ensinnäkin kanitarhat on rakenneltu heti talon välittömään läheisyyteen, eli ulkuoven puolen pihalle mahdollisilta pedoilta turvaan. Nurmikkoa ei ole leikattu koko kesänä ja tuolla kauempana marjapuskat ovat melkein peittyneet kaiken maailman kukkiviin putkikasveihin. Seassa kasvaa miehenkorkuisia nokkosia. Kasvihuone on piilossa sankan kasvuston alla.

Mut tää on tän tien vimonen talo, eikä täällä kulje ketään, onneks.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 4.7.2020 18:58:56

Mun lapsuudenkodissa oli [ja on vieläkin] Helistin just tollanen hyvin villi ja vallaton piha, ilman kaninhäkkejä tosin. :mrgreen: Äijä taas on kasvanu rivaripihassa, jossa heinänkorsia on oletettavasti leikelty tarpeen vaatiessa vaikka kynsisaksilla, joten meillä on ollu hieman erilaiset näkemykset siitä, millanen pihan kuuluu olla.. Onneks ei enää kovin pahasti, äijää lohduttaa ajatus, että hän pelastaa pörriäisiä ja suojelee luonnon monimuotoisuutta.

Kahlasin kirjan loppuun, kolmesta pääosapoliisista yhellä oli taustallaan salattu henkirikos, yks oli vähintään isänsä hakkaama, jossei lisäks kaappihomo, ja kolmas kaappijuoppo. Sade loppus, joten kävin kiukulla vähän lenkillä, persaus kireissä trikoissa hyllyen.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 4.7.2020 20:12:18

Mä olen itsekkin joskus haaveillut ihanasta pihasta golfkenttänurmikkoineen ja istutuksineen. Joskus jopa leikkelin nurmikkosaksilla kivien reunostoja ja sellaisia paikkoja johon ei leikkurilla päässyt. Mut nää lapsukaiset on aina pitäneet huolen siitä, että mä olen luopunut lopulta sellaisista haaveista ja tullut järkiini.

Huomasin tänään, että joku elukka oli tuonut kanitarhan eteen tuolta metsänreunasta teurastetun jäniksen sisälmyksiä. Etsiskelin nurmisaksia tuolta pihalta jättämästäni paikasta ja huomasin Jr:n kaataneen niiden päälle kaninpaskaa sekä olkia tarhakuormallisen. Mun puolestani saavat olla siellä läjän alla ihan kaikessa rauhassa.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 5.7.2020 18:42:40

Teil pitäs Helistin olla riistakamera, että näkisitte mitä kaikkia elukoita pihalla liikkuu!

Sunnuntai kulutettu sukulointiin. Setää, tätiä, serkkua, osa ok, osa evvk.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 6.7.2020 20:13:17

Maanantai.

Cittari, safkanlaittoa ja muuta arkista.

Äijä lähti vuorostansa sukuloimaan yön yli, joten mä huvittelin tyhjentämällä vaatekaappini olohuoneeseen. Nyt sohva on kuitenkin taas näkyvissä.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 7.7.2020 18:26:12

Tiistai.

Läppärinperkele laukes. Sano hiljaa zäp ja kuoli. Ihme kyllä takuuta kuukausi jälellä ja ostokuitti tallessa. Jälkimmisestä toki kiittäminen äijää.

Iltakävelylle ehkä voispitäis. Kattotaa.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 7.7.2020 21:37:14

Tyräkki kirjoitti:Tiistai.

...Sano hiljaa zäp ja kuoli..

Tässä on jotain tunteita herättävää. Väistämätöntä lopullisuutta, kevyttä surua mutta myös toivoa tulevasta. "sano hiljaa zäp". Olisipa ihmisenkin elinkaaren loppu noin selkeä.
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 8.7.2020 19:27:30

Juulia, nyt olen hänet tukevassa pahviarkussa laskenut tuonelan virtaan eli UPS:in kuljetettavaks, katotaan palaako Saksan matkalta uudelleensyntyneenä vai ei..

Keskiviikko. Reenipäivä, lisäks oksasavottaa.

Äijän duuninhaku ei ole erityisen aktiivista, lähinnä pohtinee kuinka monta vuotta vois säästöillään lorvailla. Ei kuulemma ole enää mitään tavoteltavaa, kun on "mukava asunto, "vaimo" ja auto".

Ihan samoinhan mä myös olen hyvin pitkälti saanu kaiken haluamani.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 11.7.2020 15:43:05

Lauantai.

Sadepäivä ja safka uunissa.

Huomisesta eteenpäin mun täytyy taas järkyttää mielenrauhaani ja uhrata päivä pari lähisuvulle, joka oikeestaan alkaa olla ainut piikki lihassani. Kun en muusta niin kauheesti skitsoa tai ota kierroksia.

Mutta noi lähiomaiset, niistä mä en saa ku pahaa mieltä ja huonoa omaatuntoa.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat