Olet täällä

Umpikujassa

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Umpikujassa

ViestiKirjoittaja 0132 » 8.8.2020 20:48:29

:(

Kuitenkin toivon, että voisit saada sen oikean fiiliksen ja aloittaa työt raitistumisen eteen.
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Alma_Auroora » 9.8.2020 10:03:47

Tiikeli; älä katso menneisyyteen. Yksikään menneisyyden päivä ei pääse tähän päivään. Tänään tekemäsi päätökset on tänään tehtyjä. Sun ei tarvitse juoda tänään, sun ei tarvitse juoda enää. Onko AA siis kohdallasi poissuljettu?
”Rohkeutta muuttaa niitä asioita, joita voin”
Alma_Auroora
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tiikeli » 17.8.2020 20:33:41

Alma_Auroora kirjoitti:Tiikeli; älä katso menneisyyteen. Yksikään menneisyyden päivä ei pääse tähän päivään. Tänään tekemäsi päätökset on tänään tehtyjä. Sun ei tarvitse juoda tänään, sun ei tarvitse juoda enää. Onko AA siis kohdallasi poissuljettu?

Ei varsinaisesti poissuljettu, mutta koen sen ujona ja hiljaisena todella epämukavana. Muutaman kerran olen käynyt ja olin vain kuuntelijana. Sekin oli kyllä antoisaa, mutta pidemmällä tähtäimellä rohkeus ei varmaan riitä moiseen.

Puolen vuoden tauon jälkeen psyk. polin kontaktini jatkuu muutaman päivän päästä. Odotan innolla ja jännityksellä. Onhan tässä käynyt mielessä myös semmoinen ajatus, että täytyykö ottaa muutama, että edes pääsen paikalle. Toivottavasti selvinpäin kuitenkin onnistuu, siihen tähtään. Tärkeitä asioita oisi puhuttavana. Paikalla on hoitsu ja lääkäri.

Iso juttu, mitä myös mietin ja häpeilenkin, on, että kerronko tänne, psyk. polille, ylipäätänsä kellekään, heinäkuun pohjanoteerauksesta. Käytin, no nyt nimeltä mainitsematonta, huumetta heinäkuussa. Aivan törkeästi hävettää, kaduttaa. Varmaan yli 10 vuoden tauon jälkeen! Mikä surkimus! :x

Semmoista hiprakassa kirjoitettua taas...
Tiikeli
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 17.8.2020 22:49:04

Sinä voit kirjoittaa vaikka hiprakassa. :wink:
Rohkaise mielesi, älä pimitä mitään käyttämiäsi aineita. Kirjoita vaikka etukäteen lapulle mitä käytit. Itsesi takia ole rehellinen, avoin.
Sinulla on päihdeongelma, älä pahenna tilannetta vilpillisillä tarinoilla.
Niin, helpommin sanottu kuin tehty. Minä ajattelen sinua, ja toivon että saat rohkeutta ja voimaa.

Putkis
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Stolichnaya (poistunut käyttäjä) » 22.8.2020 11:51:48

kuuntelemisen taito. Sitä ne siellä AAssa peräänkuuluttaa. Rohkeutesi kasvaa jos menet tilanteeseen mikä pelottaa, jännittää. Kannattaa haastaa itsensä menemään vaikka sata kertaa just siihen tilanteeseen mikä pelottaa. Silleen siitä pääsee eroon.

Tämmöinen yksinkertainen hengitystemppu pitäisi auttaa sinua myös. Vedä sisään ilmaa, laske 4, pidätä ilmaa kanssa laskien neljään. Päästä ilma ulos laskien neljään.

Kirjoita itsellesi kirje kymmenen vuoden päästä. Hei täällä Tiikeli, olen päihteetön... voit kuvitella mitä vaan. Ihmisen aivot ovat kuin GPS paikannin, ne menevät sitä kohti mitä sinne laitat.

Lappu seinään missä lukee "Sinä olet raitis". Itselle voi puhua mukavia myös. Keksiä mantroja mitä toistelee mielessä. esimerkiksi kyllä tämä tästä, päivä päivältä tulen paremmaksi...

Omia ajatuksia voi seurata, olla kuin kissa. Kun tulee negatiivinen ajatus, niin nappaa se ja kysy itseltäsi mitä hyvää siinä on.

Hymyillä kannattaa. Oikein leveästi. Laittaa kynä poikittain suuhun. Kasvojen lihakset kuvittelee että olet iloinen ja se vaikuttaa sinuun kuin pala suklaata.

kun tekee virheen, kannattaa miettiä mikä meni pieleen. Vaikutat olevan älykäs nainen kun olet täällä ja haet apua ongelmaan. Viisautta on just se, että oppii muiden tekemistä virheistä.

kirjoita tänne, tai koneen uumeniin.. Kirjoittaminen on kuin taikaa, kun kirjoittaa vaikka sen unelman ylös ja tarkasti se voi toteutua.

Ajattele, että kaikki järjestyy ja kaikki on hyvin. Ole kiitollinen mitä sinulla on. Älä vertaa itseäsi muihin. Keskity just tänään olemaan selvin päin. Tuo hengittäminen auttaa. Joskus kuvittelen olevani kuin apina, tarkkailen esimerkiksi saunassa ollessa puiden syitä, lasken montako oksaa on laudassa. On tärkeää olla tässä ja nyt. Eilinen on kuin emmental juusto, se on reikäinen, se ei ole koskaan samanlainen kuin sen silloin koki. Yleensä jos menneitä muistelee niin ihminen keksii siihen juttuja. Kannattaa vaikka kuvitella negatiivisiin muistoihin torvisoittokunnan, sirkus musiikkia.. Kääntää nekin nurin kurin.. Ihminen on kuin kissa tai koira, niin se ajattelee vain itseään. Ei se oikein muusta silleen välitä tai ajattele juuri sinusta mitään. Oon joskus koittanut arvata mitä joku ajattelee mutta ei siitä mitään tule. Ja yleensä on omaa mielikuvitusta miettiä mitä joku on mieltä. Pitäisi selvittää, kysyä. Koira, kissa kun mietit mitä se miettii sinusta, niin sama se on ihmiselläkin. Mua auttaa ajatus että ihminen on kuin eläin, suurimmaksi osaksi se ajattelee omia juttuja, itseään. Ihmisellä on ihmis-aivot, apina-aivot, sekä lisko-aivot.. Apina on se joka reagoi. Tai se nisäkäs. Miten haluaa kuvitella. Käytännössä apinoiden keskellä kuljeskellaan. Tai just kissa tai koira. Samanlainen otus olen, ja niin olet sinäkin.

ihminen on myös ajatusten summa. Jos ajattelet että olet raitis ja uskot siihen, niin olet. Sinulla on idea jostain ja uskot tähän ideaan. Jos niitä ideoita itsestäsi on esimerkiksi viisi, ja uskot niihin niin olet ne ideat, niiden summa.

Myös ihmiset mitkä ympärillä ovat vaikuttaa sinuun. Olet myös viiden ihmisen summa myös ketkä ovat lähellä sinua. Ihminen on kuin herne, se imee itseensä muut ihmiset. Jos haluat esimerkiksi olla kovassa kunnossa niin kun menet urheilijoiden pariin, imet sen vaikutuksen itseesi. Muistaakseni apina aivot taustalla, "matkiminen". Jos aahan menee ja siellä on hyviä tyyppejä niin niiden ihmisten vaikutus imeytyy sinuun. Sen takia hyvä miettiä kenet päästää elämäänsä ja ketä ei.

Älä anna jonkun epäonnistumisen lannistaa sinua. Vahvista itseäsi fyysisesti henkisesti vähän kerrallaan, joka päivä ikäänkuin tekisit veistosta, niin kyllä kaikki järjestyy. Aivan varmasti.
Stolichnaya (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Tiikeli » 30.8.2020 21:51:01

Huumeseulaan määräsi lääkäri, mutta menemättä on jäänyt. Odottelen, josko saisi sitten puhtaat seulat... Minä paska typerys, typerys, typerys.

Tänään oli pakko juoda, kun oli niin harhainen ja paha olo ilman alkoholia.

Päihdepolin aika on vasta 11.9.

Stolichnaya, kiitos paljon viestistäsi :!:

Sori, ei minusta ole muuhun...
Tiikeli
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Stolichnaya (poistunut käyttäjä) » 31.8.2020 00:24:18

Älä anna periksi.

Ei ole pakko olla muuhun.

Tuo joskus auttoi itseä kun kuvittelin millainen olisin päihteettömänä. Jotenkin muodostaa semmoisia ihania mielikuvia päähän ikäänkuin eläisi ne. Mutta itseäni paljon auttanut elämässäni nuo mitä kirjoitin ja hiljattain tullut vastaan uusia juttuja. Tai no oon kait kuvitellut kaikkea ikävää ja sitten jotenkin muuttunut itseään toteuttaviksi. Pitäis jotenkin koittaa nähdä se tulevaisuus semmoisena mihin haluaisi tähdätä, mikä olla silleen "isona". Mun joku terapeutti joskus antoi ton vihjeen kirjoittaa itselle kirje kymmenen vuoden päästä. Mä en tiennyt, että sä voit olla siellä tulevaisuudessa ihan mitä vaan. Vaikka astronautti. Sitten kun sulla on tarkat koordinaatit minne tähdätä niin sä alat ottamaan mikroaskelia sitä haavettasi kohden. Tai voihan se olla vaikka raitis yhteinen Joulu. Olympia voitto, taloudellinen joku oma unelma... Kuva jostain paljon paremmasta.

Mutta kyllä mä haluan uskoa, että sinusta on vaikka mihin.

Uskoisit sinäkin. Edes vähäsen. Pikkiriikkisen.

Tsemppiä, kyllä se siitä!

Kannattaa ehkä miettiä millainen on raitis Tiikeli. Millainen hän olisi. Missä hän on just 10v päässä. Mutta jotenkin tuo kun sen tekee kirjeen muotoon, kuvittelee kaiken ja kertoo itselleen, että täällä on nyt tämmöinen meno. Raitis Joulu voi olla hyvin helppo miettiä. Joskus lukenut jonkun kirjan ja huomannut, että nimenomaan ne mielikuvat kun ne uppoutuu mieleen ne voi muuttua itseään toteuttaviksi, esimerkiksi romanttinen kirja voi maalata ihanne kumppanin hahmon mieleen. Muistaakseni joku mustanvyöntyyppi selitti, että hän näkee ensin sen miten hän voittaa, voittaa ikäänkuin mielessä ensin. Taistelu voitetaan mielessä ensin. Voithan sä kuvitella itsesi vahvaksi Tiikeriksi joka voittaa viinapirun ja kaikki päihteet, nousee tuhkasta kuin Feeniks lintu. Menestynyt nainen olet sitten, päihteet on takana päin. Elämä on hyvää. Kaikki on hyvin. Olet jossain mitä olet aina unelmoinut.

“I like the night. Without the dark, we'd never see the stars.”
― Stephenie Meyer, Twilight

"If you know the enemy and know yourself, you need not fear the result of a hundred battles."
― Sun Tzu, The Art of War

Otat oppia siitä viinapirusta ja vahvistat itseäsi, etsit heikkouksia miksi join tms. Sitten se homma menee kuin Sun Tzulla, ei tarvitse pelätä ainuttakaan ottelua sitä viinapirua vastaan. Mutta toi toimii aika moneen juttuun myös.

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”
― Sun Tzu, The Art of War

Sitten kun olet tarpeeksi vahva, niin ei se uskalla enää haastaa sinua.
Stolichnaya (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja jumpura » 31.8.2020 10:56:47

^^Minä pystyn vastustamaan kaikkia houkutuksia parhaiten silloin kun minulla menee huonosti, ihan per..leen huonosti. Kuvaannollisesti nostan kauluksen pystyyn ja pusken päin tuulta ja tuiskua. Viinat ja muut lievitysaineet saa tunkea hornan tuuttiin, ei kiinnosta siinä vaiheessa. (en nyt käytä täällä sivistyneellä palstalla tämän rumempaa kieltä, vaikka ajattelussani tuossa tilanteessa käytänkin)

Ehkä tarvitset nyt vastaavaa asennetta.
jumpura
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tiikeli » 4.10.2020 16:41:31

Tiikeli
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 5.10.2020 16:31:15

0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 6.12.2020 12:43:50

Heips Tiikeli!
Hyvää itsenäisyyspäivää Sinulle.
Putkis
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Tiikeli » 28.12.2020 19:30:06

Tiikeli
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 29.12.2020 00:46:05

0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Tiikeli » 6.4.2021 22:02:46

En muista olenko koskaan juonut niin paljon kuin tässä viimeisen vuoden aikana. Ei ole vieläkään motivaatiota lopettaa.
Tiikeli
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pjotr-77 » 7.4.2021 05:37:38

Mä olen itse hokannut että MIKÄÄN ei ole addiktiotaudissa niin karmeaa MYRKKYÄ, kuin SAMAN KAAVAN ja asian JANKUTTAMINEN päivästä toiseen.. media jankuttaa ja ihmisety jankuttaa ja jankuttaa yhtä ja samaa asiaa KOKO AJAN :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
SIITÄ JUURI tässä opn kysymys.. AIVOT PÄKYTTÄÄ yhtä ja samaa asiaa koko ajan niin siitä koko ongelma muodostuu.. vaihtelua aivoille siis vaikka väkisin.. joskus se tarvitsee koko median heivaamista mäkeen elämästä.. en katso enää tv-uutisia OLLENKAAN.. en jaksa SAMAA ja SAMAA jankuttamista päivästä toiseen..
Olen KOIVIKSESTA, Älä siis rupee VINEE:.???? rupeeks Vinee..? HÄ??
Pjotr-77
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat