Olet täällä

Umpikujassa

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Umpikujassa

ViestiKirjoittaja 0132 » 5.10.2018 13:56:31

Hei Tiikeli.
Juuri tuo hyvänolontunteen löytäminen ilman alkoa on erittäin tärkeää. On jokin pakopaikka kun elämä koettelee. Keidas jossa on turvassa. Musiikin voi kuljettaa mukanaan. Se on aina nopeasti saatavilla, silloin kun sitä eniten tarvitsee.
Rakenna oman elämäsi soittolistaa rakkaudella, rakkaudella omaan itseesi.

Putkanvartija 0132
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Tiikeli » 10.10.2018 10:59:50

0132 kirjoitti:Juuri tuo hyvänolontunteen löytäminen ilman alkoa on erittäin tärkeää. On jokin pakopaikka kun elämä koettelee.

Aivan totta. Ennen oli valheellinen käsitys siitä, etten niin hyvää oloa mistään muualta löytäisi kuin hetkellisesti alkoholista. Elämä koetteleekin - ero miehestä tuli. Pitkän pohdinnan tulos. En aio sen enempää asiaa täällä avata, mutta vaikka samalla tuntuu pahalta, tuntuu myös hyvältä. Näin on kaikkien kannalta parempi. Kyllähän tällaisessa tilanteessa oisin ennen tarttunut pikimmiten pulloon, mutta ei se ratkaisisi mitään, joten en sitä tee. Minulla on turvanani ihmisiä ympärilläni, musiikki, psykoosioireet laukeaisivat alkoholinkäytön yhteydessä herkemmin (se jos jokin on ollut viime aikoina yksi kantavimmista ajatuksistani raittiilla tiellä) jne. Tästäkin selvitään!
Tiikeli
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 10.10.2018 12:53:56

Tiikeli kirjoitti
Näin on kaikkien kannalta parempi. Kyllähän tällaisessa tilanteessa oisin ennen tarttunut pikimmiten pulloon, mutta ei se ratkaisisi mitään, joten en sitä tee. Minulla on turvanani ihmisiä ympärilläni, musiikki,

Voimia sulle uuteen vaiheeseen elämässäsi! Ihanaa, että sulla on turvaverkkoa ympärilläsi. Raittiutta tukevat ihmiset ovat jokaiselle kullanarvoinen aarre. Luottamukselliset ja avoimet ihmissuhteet ovat alkoholistille hyvin vapauttava kokemusten käsittelyfoorumi.

Tänään et ole yksin
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 13.10.2018 15:05:03

Mitähän se Tiikeli kuuntelee?
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Tiikeli » 24.10.2018 06:38:22

Huomenta taas pienoisen hiljaiselon jälkeen!

Tänään loppuu tupakointi, sanokaa mun sanoneen! Oikeastaan lopetin jo eilen, iltapäivällä poltin viimeisen ja illalla en enää ollenkaan. Nyt tuntuu olevan oikea aika tällekin. Harmittaa vietävästi, että puoliväkisin aloin polttamaan uudestaan tuossa kevään tienoilla, kun olin jo hyvin onnistunut lopettamaan pariksikin vuodeksi. Tämähän on paljolti samanlainen prosessi kuin alkoholinkäytön lopettaminen, paljon voin käyttää hyödyksi siinä opittuja juttuja. Olen onnistunut ennenkin, joten miksen voisi onnistua uudestaankin. Ilmoittaudun jopa yhteen lopettajien ryhmäänkin, joka starttaa ensi kuussa. Hyvä tästä tulee!

lomapuisto, kiitos. Ystävät ovat todellakin kullanarvoinen aarre. Nyt selvänä on mukavaa pitää ihmissuhteita yllä, jaksaa ihan eri tavalla nähdä vähän vaivaa sen eteen. Onneksi kaikki eivät kadonneet tiehensä mun juomisen aikana.

Jukka Poika - Ikivihree
https://www.youtube.com/watch?v=_oMZWJZNTuA

Diandra - Nadaa
https://www.youtube.com/watch?v=fOKpboavCTA

Diandra - Maailma on sun
https://www.youtube.com/watch?v=SsBKlPFcA4Y
Tiikeli
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 24.10.2018 06:52:31

Hieno päätös!
Tupakoinnin lopettaminen vaikuttaa elämänlaatuun varmasti.

Tupakoinnin vähentäminen valistuksella ja rajoittamisella ja saatavuuden vähentämisellä on muuten yksi viime vuosikymmenten menestystarinoista!
Vaikka alkuun kuului kitinää vapaudenriistosta ja ihmisen itsemääräämisoikeuden menettämisestä ja turhasta moralisoinnista ja työpaikkojen menetyksistä ja kaupojen liikevaihdon pienenemisestä ja baarien tyhjentymisestä ja tiers mistä niin harvempi enää asiasta kiukuttelee.
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tiikeli » 25.10.2018 22:49:29

mies metsänreunasta kirjoitti:Tupakoinnin vähentäminen valistuksella ja rajoittamisella ja saatavuuden vähentämisellä on muuten yksi viime vuosikymmenten menestystarinoista!

Allekirjoitan! :D

Kaksi päivää polttamatta ja tänään oli ilo huomata parin tunnin kävelyllä, etten hengästynyt niin herkästi, nautin ihan eri tavalla käppäilemisestä, tuntui raikkaalta hengittää. On ollut haluja polttaa, erityisesti tilanteissa, kun olen halunnut palkita itseni. Olen sitten pysähtynyt miettimään ja päättänyt palkita itseni mieluummin vaikka kahvilla. Tekisi mieli myös toteuttaa tuttua toimintatapaa, vetää kengät jalkaan, siirtyä ulos haukkaamaan happea (haukkaamaan savua...) ja lipua takaisin sisälle. Mieluummin sitten ne kengät jalkaan ja pienelle kävelylle, ilman röökiä siis. Ei kuitenkaan 10 krt päivässä, kuten polttaessa tapana oli. :D Mielitekoja menee ja tulee.

Oon nyt kuullut pariltakin tyypiltä pohdiskeluja, että oonkohan lipsumassa taas siihen tilanteeseen, että teen liikaa hyviä muutoksia elämässäni kerralla. Sen oon vuosien varrella itsestäni oppinut, että yritän juurikin liikaa samaan aikaan, väsyn ja sitten kaikki romahtaa. Minusta nyt on ihan hyvä, teen valintoja senkin eteen, että jätän vielä paljon asioita tuonnemmaksi.

Luin vastikään kirjan Kalle Lähde - Happotesti. Aikamoista menoa. Luin aiemminkin yhden juoppokirjan ja sain siitä hillittömät juomishalut ja paljon silloin joinkin, mutta nyt luin tuon Happotestin ihan eri fiiliksellä, tuttua menoa ja meininkiä, mutta nyt ei ole minkäänlaista halua harrastaa moista, ennemminkin sellainen ylpeä ja huojentunut ajatus pyrki mieleen, että ihanaa, ei tuollaista elämää enää kohdallani.
Tiikeli
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja kapteenikoukku » 26.10.2018 06:38:12

Tiikeli kirjoitti:
mies metsänreunasta kirjoitti:Tupakoinnin vähentäminen valistuksella ja rajoittamisella ja saatavuuden vähentämisellä on muuten yksi viime vuosikymmenten menestystarinoista!

Allekirjoitan! :D

Kaksi päivää polttamatta ja tänään oli ilo huomata parin tunnin kävelyllä, etten hengästynyt niin herkästi, nautin ihan eri tavalla käppäilemisestä, tuntui raikkaalta hengittää. On ollut haluja polttaa, erityisesti tilanteissa, kun olen halunnut palkita itseni. Olen sitten pysähtynyt miettimään ja päättänyt palkita itseni mieluummin vaikka kahvilla. Tekisi mieli myös toteuttaa tuttua toimintatapaa, vetää kengät jalkaan, siirtyä ulos haukkaamaan happea (haukkaamaan savua...) ja lipua takaisin sisälle. Mieluummin sitten ne kengät jalkaan ja pienelle kävelylle, ilman röökiä siis. Ei kuitenkaan 10 krt päivässä, kuten polttaessa tapana oli. :D Mielitekoja menee ja tulee.

Oon nyt kuullut pariltakin tyypiltä pohdiskeluja, että oonkohan lipsumassa taas siihen tilanteeseen, että teen liikaa hyviä muutoksia elämässäni kerralla. Sen oon vuosien varrella itsestäni oppinut, että yritän juurikin liikaa samaan aikaan, väsyn ja sitten kaikki romahtaa. Minusta nyt on ihan hyvä, teen valintoja senkin eteen, että jätän vielä paljon asioita tuonnemmaksi.

Luin vastikään kirjan Kalle Lähde - Happotesti. Aikamoista menoa. Luin aiemminkin yhden juoppokirjan ja sain siitä hillittömät juomishalut ja paljon silloin joinkin, mutta nyt luin tuon Happotestin ihan eri fiiliksellä, tuttua menoa ja meininkiä, mutta nyt ei ole minkäänlaista halua harrastaa moista, ennemminkin sellainen ylpeä ja huojentunut ajatus pyrki mieleen, että ihanaa, ei tuollaista elämää enää kohdallani.

Moi. Hienoa, kun olet päässyt koivillesi.

Mä olen nikotiinikoukussa, olen kyllä vakavasti harkitsemassa itseni repäisemistä siitä irti. Kymmenen kerrat olen kantanut tuhkiksen roskiin ja päättänyt, että siinä oli. keväällä aloitin kolmen vuoden tauon jälkeen. Silkkaa hölmöyttä, Keväällä sai vielä alle 3€ pikkusikareja, mutta ei enää. Vajaa 7€ askista persaukiselle ihan liikaa. Siinä yksi syy. Terveys on toinen hyvä syy.
Nuo parin tunnin kävelylenkit kuullostavat hyvältä vaihtoehdolta. Joku näkymätön on vain liimannut perseeni tähän sohvalle ja läppärin eteen.
Toisaalla olen kertonut omasta kamppailustani, nyt on siinäkin tullut muutosta. En oe tilivelvollinen enää yhtään kenellekään. Luulisi, että parisuhteen loppuminen olisi itkun ja surun paikka, mutta itsellä taisi olla helpottavaa.
Tärkeintä on elämässä pärjäämisessä, että tykkää itsestään. Sanoo sen vaikka ääneen peilikuvalleen: "sä olet hyvä tyyppi" Voi vaikuttaa typerältä, mutta toimii.

On tuossakin kyllä totuuden hiven, että kaikkea ei pidä muuttaa elämässä hetkeksi, ainakin minulle se voi olla vaikeaa. Ja kun huomaa, ettei kaikessa onnistu, tulee helpoosti alakulo/masennus.
Kukin tavallaan.

Ykköstavoite olisi tuo liikkeelle pääsy. Ulkoa saa energiaa. Täällä sataa taas, hyvä tekosyy olla tekemättä mitään :)

Mutta sinä, tosi hienoa kun olet saanut noin paljon raittiita päiviä. Kerää niitä lisää. Minä kanssa.

Mukavaa päivää.
kapteenikoukku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Savon Hitain » 26.10.2018 08:06:57

Mitähän oisin ollut, vajaat 40 päivää polttamatta ja nyt vähentelen champixia ja se tehnee olon hieman
hankalammaksi kuin tavallisesti.
Tukakantarve on kummallinen koska alussa on oikeastaan helpompi jollain tavalla olla ilman.
Sitten seuraa ikäänkuin arki tuossakin asiassa ja on vaan jaksettava olla sortumatta ajoittaisiin
vahvoihinkin haluihin polttaa.

Rahaa ei kyllä tunnu yhtään olevan enempää ja se ei kyllä minusta olekkaan kovin hyvä motivaattori,
että ikäänkuin säästäisin kaikkeen. Helpomminkin tulee palkittua itseä moninkertaisella summalla kun
onnistuu olemaan polttamatta.

Mutta terveys kannattaa pitää koko ajan mielessä ja kiinnittää hyviin seikkoihin jatkuvaa huomiota.
Tarve polttaa menee joka kerta muutamassa minuutissa ohi ja kannattaa keskittyä lopettamaan tupakka
kerrallaan, ei lopettaa loppuelämäksi. Vaikea vähän selittää mitä oikein meinaan.
tommosta tänään.
hyvää päivää kaikille ja raittiutta. :)
Savon Hitain
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tiikeli » 10.11.2018 13:02:51

Pikaista tilannepäivitystä. Nyt psyk. osastolla, vointi mennyt yhtäkkiä ihan vuoristorataa psykoosioireineen kaikkineen, mutta eiköhän tää tästä. Juomaan en ole sortunut ja lujana aion edelleen pysyä sen suhteen, johan pian tulee jo 2 kk raittiutta täyteen. Polttamattakin jo 18 päivää, jes!

Palailen kirjoittelemaan paremmin kotiin päästyäni!
Tiikeli
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 10.11.2018 13:55:55

Hei Tiikeli, ja pikaista paranemista! Hyvä kuulla, että olet raittiina.

Tänään et ole yksin
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 10.11.2018 14:05:54

Paranemista kans toivottelen . Elämä on joskus vuoristorataa, mutta tuleehan sitä tasamaatakin.
Rauhallisesti eteenpäin!
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 26.11.2018 00:11:15

Mitenhän Tiikeli?
Oletko kuulolla?
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Tiikeli » 13.12.2018 14:15:29

-
Viimeksi muokannut Tiikeli päivämäärä 3.1.2019 14:32:42, muokattu yhteensä 1 kerran
Tiikeli
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja sinikarhu » 13.12.2018 16:31:22

Hei Tiikeli!
Kiva kun kirjoitat! Oon lukenut sinun ketjua alusta asti mutta vasta n. Kuukausi sitten itse aloin kirjoittamaan.

Ei siis olla vielä tavattu. Sinä olet Tiikeli, minä olen Sinikalhu ;)

Tuo viinapiru on juuri tuollainen kuin kirjoitat. Sinä olet nuo viinat kotiin kantanut ja kurkkuun kulauttanut, mutta se on osa sairautta ja viinapirun oveluutta. Kun juot et ole oma itsesi. Et myöskään niinä hetkinä kun olet juomatta ja alkaa kiinnostaa juominen. Niillä kohdin sairaus ottaa vallan.

Pystyit kuitenkin olemaan pitkään juomatta, pystyt siihen uudestaan. Opit varmasti, että alkoholisti ei voi luvata lopettaa ikuisesti. Tähän kohtaan ole armollinen. Kaikki muutkin repsahtaa.

Elämästä. Hei, olet elossa, se on tärkeintä. Oletan että olet nyt hetken ollut alkoholin pauloissa ja sitä kautta myös itsetuhoisissa ajatuksissa ja teoissa. Nyt kun keksii taas miten korkin saa kiinni, siitä menee hetki ja ajattelet toisin. Tiedät ettet voi juoda jotta sulla on hyvä olo, mutta tiedät myös kuinka vaikeaa se on. Pystyt kyllä. Uskon siihen vaikka kuinka pahalta tuntuu juuri nyt.

Kiva tavata ja parhain terveisin,

Kapteeni Sinikalhu
Finding the happiness of pursuit....

k.sinikarhu@gmail.com
sinikarhu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat