Olet täällä

Umpikujassa

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Umpikujassa

ViestiKirjoittaja Haley » 13.12.2018 16:37:21

Moro,

Ajattelin nyt kerran vielä yrittää kirjoittaa tästä aiheesta. Aikaisemmin kun olen yrittänyt kokemuksistani täällä kertoa, on eräs tietty nimimerkki tehnyt keskustelustani erään toisen nimimerkin kanssa kertakaikkisen lopun välimölötyksineen.
En kyllä tiedä mitä tarkoitat kirjoittaessassi jatkuvista psykoosin oireista, joista kärsit. Minusta henkilökohtaisesti psykoosi on sellainen tila, jossa ihmisen todellisuuden taju on pettänyt ja hän elää harhojensa todellisuudessa.

Minulla itselläni oli tuollainen tila kolmeen otteeseen. Kaksi kautta kesti pidempään ja tuo yksi oli lyhyempi episodi. Ne olivat sellaisia on/off tiloja. Tila alkoi kuin napista painamalla ja lakkasi aikanaan kuin napista painamalla yht´äkkiä.
Kaiken kaikkiaan päänsisäistä sekalaista radiolähetystä vaihtelevalla ohjelmistolla kuuntelin 5 vuotta. Suurimman osan ajasta aivan järjissäni kuin sellaisen metelin alla voi vain ihminen yrittää elää.

Kolmeen otteeseen olin "hoidossa", mutta positiivista sanottavaa minulla ei sen suhteen ole. Kaikki lääkkeet kokeiltiin vaan mikään niistä ei auttanut ollenkaan. Meteli oli niin hirveää, että mitään järkevää ei pystynyt tekemään, eikä mihinkään pystynyt keskittymään ollenkaan. Se oli todella invalidisoiva olotila.

Alkuun toivoin, että kenties raittius auttaa tähän tautiin, vaan niin ei käynyt valitettavasti. Lopulta päädyin hoitokotiin, jossa katselin televisiota puoli vuotta. Avopuolen psykiatri lopetti viimeisenkin pillerin tehottomana. Mielestäni tuo TV:n katselu oli parantumiseni kannalta kaiken A ja O. Kun onnistuin syventymään johonkin filmiin, saatoin hetkittäin huomata, että hetkeen en ole kuullut meteliä. Ajan myötä nuo hetket pitenivät ja pitenivät. Hoitokodin porukka oli sangen kroonista sakkia, enkä kyllä kokenut elämääni mitenkään elämisen arvoiselta. Juhlahetkiä oli kun kerran kuussa olin viikonlopun tämän JR:n kämpillä ja vedin tuon viikonlopun olutta alusta loppuun.

Viisi vuotta sitten tammikuussa muutin hoitokodista tänne Jr:n luo. Ratkesin ryyppäämään koko sydämestäni ja päätin että loppu tähän tulee tavalla tai toisella. Kummastuksekseni meteli lakkasi lopullisesti kuulumasta. Olin todella yllättynyt ja totesin olevani todella kauheassa tilanteessa kaljan kanssa. En pystynyt enää elämään kännissä enkä selvin päin, joten kävin itseni kanssa pitkähkön keskustelun elämän jatkamisesta/päättämisestä.

Kun tuon päätöksen tein tajusin, että juopottelua en voi jatkaa kertakaikkiaan, että olenhan kerran aikaisemminkin pystynyt raitistumaan ja löytämään elämisen ilon, tosin vasta vuosien kulttua raitistumisesta.

Tällä palstalla varmaan haluttaisiin kuulla menestystarinaa seuraavan mallin mukaan, että kun lopetin alkoholinkäytön alkoi paranemiseni. - Valitettavasti asia ei todellakaan ollut näin. Alkoholin avulla sitä prkeleen meteliä pystyi edes jotenkin sietämään turrutetussa tilassa. - Sitten vasta elämisen jatkamisen mielekkyys tuli ajankohtaiseksi kun tuo jatkuva 24 tuntia vuorokaudessa kestänyt meteli lakkasi.

Lääkkeillä se ei ainakaan lakannut.

Tämä on minun stoorini. Psykooseja lienee vaikka minkämoisia, eikä niiden lopullista syytä tiedetä vieläkään.
Neuvoisin hakemaan apua jostain muualta kuin missä olet tähän mennessä hoitoa saanut.

Temppiä jatkoon
haley@aanetti.com
Haley
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja sinikarhu » 13.12.2018 17:31:38

Haley, kiitos!
Finding the happiness of pursuit....

sinikarhu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 31.12.2018 22:57:05

Tiikelille tsemppiä vuoteen 2019.

Putkanvartija 0132
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 30.1.2019 22:37:24

Moi Tiikeli.

Olis kiva kuulla Sinusta.
Olen monesti miettinyt miten selviydyt.
Ehkä kirjoittelet joskus...

0132
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Tiikeli » 2.2.2019 11:42:36

En oo jaksanut kirjoitella tänne. Oon ihan loppu. Ei mitään mielenkiintoa mihinkään, mistään ei saa mielihyvää. Päivät on vaan yhtä selviytymistä minuutista, tunnista toiseen. En tiedä mitä tekisin. Ei tää tilanne ainakaan tekemättä mitään muutu. Kyllä, olen juonut silloin tällöin, mutta nyt viikko selvinpäin takana. Taas tämäkin helvetti aloitettava alusta.
Tiikeli
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 8.2.2019 09:31:03

Hei Tiikeli.
Sori mun vastaus meni vähän pitkään. Ikävää että koet olevasi umpikujassa. Toivon kovasti että löydät jonkin rakosen josta parempaan pääset. Jatkuva taistelu ylivoiman edessä vie kyllä voimat. Mutta ehkä sinusta vielä löytyy Tiikerin voimaa, kun sitä vain etsit. Älä luovuta vaan pidä mielesi valppaana, vain siten voit nähdä uuden mahdollisuuden selvitä.
Jos ja kun mahdollisuuden näät tartu siihen kaikilla voimillasi. Me plinkkiläiset olemme tukenasi. Minäkin olen ollut toivottomassa tilanteessa. Silti olen selvinnyt.
Kaikkea hyv... Eiku,

Yksi hyvä asia jokaiselle päivällesi.
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 24.6.2019 00:25:21

Huhuu.
Tiikeli.
Kävit taas mielessäni. Näinkin tällä ketjussasi että olet laskurin nollannut pariviikkoa sitten.
Olis kiva jos jotain jaksaisit viestitellä.

Ystävällisesti Putkis 0132, alkoholisti.
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Tiikeli » 7.8.2019 13:05:35

Heippa pitkästä aikaa!

Elossa ollaan! :D Vaikka eipähän tässä kovastikaan kehumista ole juomisen suhteen, vaikkakin nyt melkein kuukausi selvinpäin takana, tätä mä vaan seilaan edestakaisin vuodesta toiseen. Nyt projektina on tyhjentää purkillinen Antabusta, siis 100 tablettia eli 100 selvää päivää ainakin. Sitten ei ole tarkoitus korkata "palkinnoksi", vaikka kyllä myönnän, että se vähän houkuttelee! Mielikään ei ole niin maassa enää niin kuin edellisessä viestissä enkä haluaisi sitä nyt romuttaa juomalla. Ne morkkikset ja kaikki, phuuh...

Pahoittelut, että oon sivuuttanut joitakin viestejä. Haluan palata niihin vielä!

Kivaa keskiviikkoa itse kullekin! :)
Tiikeli
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 7.8.2019 15:35:42

Nyt projektina on tyhjentää purkillinen Antabusta, siis 100 tablettia eli 100 selvää päivää ainakin. Sitten ei ole tarkoitus korkata "palkinnoksi", vaikka kyllä myönnän, että se vähän houkuttelee!

Hei Tiikeli!

Hyvä varmistuskeino sinulla on tuo sadan Antabuksen purkillinen. Joskus kuulin, kun raittiuttaan aloittelevalle joku ehdotti sadassa palaverissa käyntiä ja sitten ratkaiskoon jatkaako käyntejä vai ei.

Hiljaa hyvä tulee
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 8.8.2019 21:54:07

Jipii Tiikeli jatkaa taisteluaan.
Antabus on hyvä. Itse olen sitä käyttänyt nyt 800 päivää.
Kaksi purkillista vielä ja sitten tulee loppu siihen elämään.

Antabuksen ja meidän kunniaksi lyhytfilmi.
https://aijaa.com/Fpi1mc

Putkis 0132, Antabuksen suurkuluttaja.
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 8.9.2019 08:10:39

Hei Tiikeli!

Miltä Antabus-kuurin vaikutus on tuntunut?
Olisi mukava kuulla sinusta muutenkin.

Hyvää syksyn alkua päivä kerrallaan!
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 26.9.2019 20:59:16

Missäs Tiikeli?
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja imn30 » 26.9.2019 23:24:06

Tiikeli moi, Antabus on loistava tukikeppi käytä sitä kunnes omat jalkasi kantavat ja sitten kun olet löytänyt omat hampaat raittiuteen, niin nimimerkkiisii tulee R-kirjain ja olet Tiikeri, heh.

Kyllä se siitä ja tee kuten minä:
Viikko kerrallaan - Sillä lailla saa pidemmän raittiuden.
imn30
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tiikeli » 22.10.2019 11:51:22

3 kuukautta ja 12 päivää - siihen katkesi tieni, valitettavasti taaaas kerran. Työntekijä päihdepolilla joskus sanoi, että kolmen kuukauden raittiuden kohdalla on yksi isoista riskeistä sortua, kun ajatuksiin hiipii "kyllä mä nyt vähän voin ottaa, ei se siihen kaadu". Surussa suin tässä naukkailen, ajatellen, etten huomenna, mutta putkeksihan se on aina ennenkin mennyt. Mulla on viime viikkoina katkennut psyk. polin ja päihdepolin kontakti erinäisiin syihin, minusta johtumattomiinkin, niin jotenkin tuli tunne, että eihän mun tartte enää näyttää kellekään. Tokihan ihan itse omalle itselleen oisi näytettävää. Harmi, etten tämän kolmisen kuukauden selvinpäin olon aikana ole tuntemuksiani tänne kirjoitellut. Voin kyllä sanoa, että se on ollut ilon aikaa. Miksi nyt, miksi?

Joskus minusta tulee vielä TiikeRi. Vielä olen vain TiikeLi ja etsin tietäni.
Tiikeli
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 22.10.2019 14:47:08

No voi himpskutti. Hyvän selvän putken kuitenkin sait.
Hei, yritä nyt kuitenkin palata raittiuden polulle. Uskon että olet vahvoilla jos nyt heti otat itseäsi niskasta kiinni.
Minäkin haluaisin kuulla seuraavan kolmen kuukauden raittiista ajastasi.
Harkitse.

Putkis 0132, :D
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat