Olet täällä

Umpikujassa

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Umpikujassa

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 22.10.2019 15:29:51

Tiikeli kirjoitti
Mulla on viime viikkoina katkennut psyk. polin ja päihdepolin kontakti erinäisiin syihin, minusta johtumattomiinkin, niin jotenkin tuli tunne, että eihän mun tartte enää näyttää kellekään. Tokihan ihan itse omalle itselleen oisi näytettävää. Harmi, etten tämän kolmisen kuukauden selvinpäin olon aikana ole tuntemuksiani tänne kirjoitellut. Voin kyllä sanoa, että se on ollut ilon aikaa. Miksi nyt, miksi?

Ymmärränkö oikein, että nuo yhteydet katkesivat osittain myös sinun omasta syystäsi?
Ihan oikein ajateltu on, että ei sinun tarvitse näyttää kenellekään pystyväsi hallitsemaan alkoholinkäyttösi. Tuoretta näyttöähän sinulla on juuri päinvastaisesta. Kokemuksen antamaa tietoa on, että alkoholisti pysyy varmimmin pysyvästi raittiina itsensä, ja vain itsensä vuoksi. Sellainenkin havainto raitistuneiden alkoholistien tekemänä on, että työskentely toisten alkoholistien parissa vahvistaa halua pysyä raittiina. Ei siis mikään ihme, että harmittelet täältä poistumistasi, mutta takaisin olet tervetullut!.

Tänään et ole yksin
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Toivoton » 23.10.2019 23:31:37

Sinusta tulee varmasti TiikeRi! On hyvä tiedostaa tuo kolmen kuukauden karikko. Minulla on ollut sama ongelma ja vain muutaman (pari kertaa) olen onnistunut sivuuttamaan tuon rajapyykin. Sitten olenkin leuhottanut takki auki voitetun alkoholismin kunniaksi ja vaipunut harhoihin, jossa pystyn taas ottamaan sen pari kaljaa....
Älä siis sure mennyttä vaan ota unelma tulevaisuudesta ja sehän voisi olla vaikkapa raittius, jonka eteen ryhdyt tekemään työtä TiikeRin raivolla.
Toivoton
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja metsänpeitto (poistunut käyttäjä) » 26.10.2019 08:26:59

Tiikeli kirjoitti:
Joskus minusta tulee vielä TiikeRi. Vielä olen vain TiikeLi ja etsin tietäni.

Varmasti tulee, tai mitäs jos oletkin jo Tiikeri?
Ihminen voi retkahdettuaan ajatella olevansa heikko, mutta minä ajattelen, että kaltaisiemme sarjaretkahtelijoiden täytyy päinvastoin olla hemmetin vahvoja jaksaessaan aina uudestaan nousta upottuaan suohon. Mistä ihminen kaivaa ne voimat ja toivonkipinän ja jaksaa aloittaa uudestaan? Raittiina pysyminen ei liene ollenkaan niin vaikeaa, jos se raitistuminen on onnistunut kerrasta. Retkahtelujen sarja on hirveän raskas henkinen taistelu, joten sinäkin siellä olet vahvempi mitä nyt itse ajattelet.

Minä pitäisin sinua jo nyt tiikerinä, joka etsii tietään, ja elämää se on etsimisaikakin! Ihminen muuttuu koko ajan, toiset enemmän, toiset vähemmän ja oman tien ja paikan löytäminen on oikeastaan elämänmittainenkin matka. Minullakin se on jatkunut raittiinakin.

Tsemppiä ja jos suinkin jaksat, koita etsiä taas jotain apua tueksi ja kirjoittele kuulumisia tännekin!
metsänpeitto (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja 0132 » 30.12.2019 22:47:03

Tiikelille voimia vuoteen 2020

Putkis
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Tiikeli » 7.3.2020 18:14:41

Tiikeli
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 7.3.2020 18:16:09

Moi.
Putkaradio :wink:
https://youtu.be/jlwOjBH47-0
Kuinka Sulla menee?
Putkis 0132
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 7.3.2020 18:33:56

0132 kirjoitti:"Nouse jo ylös" kyllä pystyt. Kävele hetki, kyllä pystyt.
"Oot sä menos duuniin?" Jos ei pysty, niin sitten tee vaikka korttitalo.
"Siivoisit joskus" Jos ei pysty, siivoa edes yksi pöytä.
"Mee käymään lääkäris" Jos ei pysty, mene ulos, kävele ja hengitä.
"Hanki joku harrastus" Jos ei pysty, mene metsään ja halaa puita.
"Nauttisit elämäst" Jos ei pysty, tee jotain pientä, sitten pystyt.
"Vedä ittes narunjatkoks" Hyvä ettei pysty.
"No tekisit ees jotain" Tänään, kun vähänkin pystyt.
Tsemppii Tiikelille. :D
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 6.6.2020 00:48:14

Moi.
Aattelin kysellä että kuin oot pärjäillyt?

Putkis
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Tiikeli » 23.6.2020 11:56:08

Moi pitkästä aikaa!

Koitan palailla tänne nyt kesällä. Täältä on saanut niin hyvää vertaistukea. Juodessahan se on koko kevät ja tämä alkukesä mennyt. :(

Palaillaan!
Tiikeli
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 24.6.2020 17:19:32

Hyvä että olet vielä olemassa. :wink:
Putkis
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Tiikeli » 6.8.2020 23:11:10

Kirjoitin tähän paljon, mutten uskalla julkaista niitä. Kuitenkin kirjoitan nyt tämän lupaukseni talteen, eli HUOMENNA alkaa selvä elämä! Psyk. polin työntekijäni on palannut puolen vuoden kadoksissaolon jälkeen ja nyt heitetään kapuloita rattaisiin. Pitäisi myös rohkaistua ja ottaa yhteyttä päihdepolille, on nyt palannut lomilta työntekijä siellä. Hänen puheluihin en uskaltanut vastata kesällä, kun aina olin humalasssa.

Huomenna keskityn vain selviämään pitkän putken jälkeen. Jos edes ruokaa jaksaisi laittaa, jos sitäkään, ei sen isompia ponnistuksia nyt alkuun. Pienestä pitää taas aloittaa.

Mitä tänne porukalle kuuluu?!
Tiikeli
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 7.8.2020 22:58:28

Jipii Tiikeli.
Aina jotenkin odotan koska ilmaannut.
Hiljaista täällä palstalla on ollut. En itsekkään paljoa tarinoi, jokunen kuva silloin tällöin.
Ole rohkea ja vilpittömän rehellinen taistelussasi alkoholia vastaan.
Laskurin lukema 1, on paljon toivoa antava.
Kirjoittele taas kuinka saat elämääsi järjestykseen. Luen lähes päivittäin plinkkiä.

Putkis 0132
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Tiikeli » 8.8.2020 18:39:14

Jee, Putkis! Täytyy käydä tsekkaamassa kuvia!

Mä en käsitä, miten saisin selvän elämän alkuun. Eihän tää viimeisin nyt yhtä päivää kauempaa kestänyt, vaikka muka kuinka sitä hehkutin. Tällaista haparoimista tää on ollut koko kevään ja kesän. En tiedä, mistä saisin voiman kipinän. Antabuksen suhteen kukaan lääkäri ei ole suostuvainen seuraamaan maksa-arvoja. Siksi siis, että olen käyttänyt alkoholia Antabuksen aikana. Tai siis sillä tavalla, että olen lopettanut Antabuksen, odottanut liian vähän aikaa, juonut ja Antabusreaktiohan siitä on tullut, en ole välittänyt, vaan jatkanut juomista vaan. Nyt olen juonut neljä isoa olutta, mikä on minun mittakaavassa todella vähän yhdelle illalle, mutta sortuminenhan se on sekin. Yleensä menee ainakin kahdeksan isoa olutta. Lisää en hae tänään!

Huomenna uutta yritystä, jostain pitää aloittaa, mutta usko itseeni ei ole korkea. :(
Tiikeli
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Lumikulkuri » 8.8.2020 18:52:47

Sen olen omalla kohdallani kyllä huomannut, että se 4 isoa olutta ei ole mitään ja tavallaan sitä mieli ajattelee, ettei ole edes juonut, vaikka onkin juonut. Siitä ei niinkään seuraa mitään fyysistä, mutta se epäonnistumisen ja pettymyksen tunne on vallitseva mieliala.
Älä tyydy pelkästään toivomaan, toteuta myös
Lumikulkuri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tiikeli » 8.8.2020 18:57:00

Mä olen just lähdössä hakemaan sittenkin lisää juotavaa. Tää "neljä isoa olutta" -valehtelu itselleni ei toimi kyllä alkuunkaan. En minä pysty ottamaan vain muutamaa, onhan se jo vuosia sitten nähty, joten miksi valehtelen itselleni vieläkin? Lumikulkuri sen ajatuksen kiteyttikin viestissään!
Tiikeli
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat