Olet täällä

Plussat ja Miinukset Tänään (+/-)

Mitä sinulle kuuluu? Tervetuloa olohuoneeseen! Olohuoneessa voit keskustella kaikista mielen päällä olevista aiheista, jotka eivät suoranaisesti sovi muiden teemojen alle. Sana on vapaa, mutta muistathan lukea ensin Päihdelinkin säännöt. Olohuoneeseen kirjoittaminen ei vaadi rekisteröitymistä.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Plussat ja Miinukset Tänään (+/-)

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 15.12.2019 01:53:55

+ Aina ilahduttavaa havaita, että jokaisen toisen ihmisen kanssa voi ainakin joskus olla samaa mieltä. Vaikka kyseessä olisi ihminen jonka kanssa on usein väitellyt tai jopa riidellyt, saattaa yhteinen sävelkin löytyä aina joskus, jolloin tekee mieli hihkua: "hei me ollaan samaa mieltä!" :D

+ Tapasin tänä iltana kustantamon edustajan, joka julkaisi esikoisromaanini. Hän on nyt siis luvannut julkaista myös seuraavan, ja lupaili tuossa ensi kuussa kirjallista sopimusta jo laitella minulle allekirjoitettavaksi. Jos se toteutuu, olen onnellinen. :) (hassua, esikoisesta piti olla onnellinen, ja nyt sitten vasta toka on se, josta tulee oikein onnelliseksi. No mitä välii… jiihaaa! 8) )

+ Saan olla kohtalaisen terveenä eikä mihinkään juuri nyt koske eikä jomota.

+ I love you all + elämä on laiffii.
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Uratykinloppu » 15.12.2019 06:58:20

Onneksi olkoon! Tuollaiset onnistumiset ovat hieno juttu ja kiva että saat tehdä noin vapaata ja luovaa työtä.

Plussat

Alkottomuus jatkuu
Talvi alkaa tehdä loppuviikosta tuloaan

Miinukset

Huonoja yöunia
Vähän on taistelua alkoa vastaan
Uratykinloppu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

plussakeleissä

ViestiKirjoittaja 1970 » 15.12.2019 18:02:18

VM: Aina ilahduttavaa havaita, että jokaisen toisen ihmisen kanssa voi ainakin joskus olla samaa mieltä

On, mutta aikasta harvinaista herkkua tai tilapäistä taitaa olla tuollainen, mitä ainakin itseeni tulee.
On todella vapauttavaa olla tällanen valikoiva ja mustavalkoisesti funtsiva, istuva ja
lenkkeilevä härkä sen suhteen, keiden kanssa tuleepi toimeen ihan åkei.

^^Onneksi olkoon, jälleen kerran ! Onnellisuuden tunne on ainoa suunta, johon kannattaa elämässään pyrkiä.
edit. Keinot ovat yksinkertaiset: Tekee vain hyviä asioita itselleen ja läheisilleen. Ja edistyksellisimmät meistä rakastavat jokaista
vastaan taapertavaa sukanlikaajaa ja nuhanenäistä keijoa, mutta näin pitkälle en ole itseäni vielä sentään luvannut päästää.

- tuli takkiin ulkoilmapelissä Venäjälle, vaikken niin tiiviisti katellutkaan, mutta onneksi heidän voittonsa tuli pelaamalla.
Ei tuo ollut edes mikään todellinen miinus. Plussana totean koko vuoden olleen hkökohtaisen elämäni paras, ei vähempää.
Käsittelen tuota kokemusta osittain jopa järkyttyneenä, että pitääkin mennä elämän ajassa melkein puoli vuosisataa, ennenkuin...

uuteen viikkoon =>

:arrow:
Viimeksi muokannut 1970 päivämäärä 16.12.2019 07:53:05, muokattu yhteensä 1 kerran
Bentsoitta 2013 - 2015, ja 22.2.2017 alkaen,
selkeenä sulhasena since 8.1.2019, aye !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja V-tyyli » 16.12.2019 07:26:43

+ Uusi työviikko alkamassa. Näyttäisi siltä, että saan aika hyvin rästihommat tehtyä ja pääsisin sitten ensi viikolla hyvillä mielin joululoman viettoon.
+ Mukava viikonloppu takana, sopivasti tekemistä ja lepoa. Vietin sen selvin päin, kuten kaikki muutkin viikot ja viikonloput viimeisen 4 kk ajan. Elämäni parhaita päätöksiä!
- Rahapulmia, jotka toivottavasti ovat väliaikaisia.
- Läheisen jaksamisesta huoli. Sille en vain voi itse tehdä oikein mitään muuta kuin katsoa sivusta.
V-tyyli
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 1970 » 21.12.2019 08:38:52

+ rakkaani on seissyt, istunut ja maannut kanssani koko vuoden läpitte.

as long as we're together, the rest can go to hell
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 1970 » 20.1.2020 17:51:58

Plussana tietenkin se havainto, ettei tää elämä ja mikään tässä niin suuresti muuttunut, vaikka lukemat taululla vaihtuikin.

Se on vähän vähemmän nastaa, että on jatkuvasti ruohoo näkyvillä ja tuntuu ja näyttää ihan Lokakuulta näin Tammikuussa.
Mulla onkin ratkaisu tähän säälliseen ja varmasti myös ilmastolliseen muutokseen: Jatketaan Lokakuuta kahdella kuulla ja
tehdään Marraskuustakin kolmekuinen, joten näin jää ihan huomaamatta kalenterista poijes nää nykyään turhat tammi-helmikuut.

Joulukuun voi sitten sijoittaa jonnekin muualle ja joulua voi viettää samalla viikolla, kun on pääsiäinen.
Vuodenvaihdetta aletaan viettämään Loka/Marraksen vaihteessa ja kyl jengi siihen oppii parissa vuodessa.
Maaliskuu voidaan ympätä Huhtikuuhun ja Toukokuuhun eli tehdään niistä mitaltaan 1½-kuukautiset.

Lisäplussana varmaankin, että niin vaan koirani jaksaa hengata messissä, vaikka onhan se kyl todella vanha narttu.
Neljästoista loppiainen takana ja sitä rataa. Joo ja ensi vuosikymmenen jälkeen on jo 2040-luku, se jos mikä on jo tosiskifiä.
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 1970 » 22.1.2020 08:37:53

Ihan hyvä päivämäärä kokeilla jotain juttua tänään. Ennakoin vähän äsken ja luulin jo meidän kaikkien olevan helmikuussa.
Toivottavasti ei vaan kukaan ehtinyt lukemaan tuota vuodatusta, kun otin ennakkoa ja haroin tulevaan, joka ei vielä ollut tullut lihaksi.

Something tells me this is not the case eli jokin kertoo minulle, ettei tämä ole laatikko. No, kuukauden päästä tulee 3 v bentsoista.

22.2.2020 on hyvin muistettava pvm ja kun vaan jaksaa odottaa ja pitää ittensä miehenä tai naisena ja syyä aamupuuronsa voisilmällä ja salaattinsa huolellisesti ja nuolla lautasensakin, niin pitkämielinen odotus palkitaan ja voimme viettää suurta lukemaa 22.2.2222.

Mukavaa päivää kaikille.

Sehän on vain yksi keskiviikko tuhansien muiden joukossa ja arjen pitääkin olla vähän sellasta toiston tuntuista tuhinaa.
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 1970 » 31.3.2020 16:43:47

Eipä tainnut tuossa edellisessä päiväyksessä kukaan todella vielä tietää, miten maailmanmeno tulee myllertymään.

eilen kun mä vielä tiennyt en ja et voi tulla rajan taa ja mitä kaikkia niitä vanhoja, karmeitakin iskelmiä on,
jotka nyt sanoituksellisesti sopivat oikein oivallisesti tähän poikkeusaikaan, jota ei haliwuudin leffojen käsikirjoittajat
osanneet ison budjetin leffoissa uloskirjoittaa. Tosi ja todellisuus ylittää aina keksityn ja valheellisen.

+ Tänään Suomen kansalaisuus, suomalaisuus ylipäätään ja että tämän kielialueen kansa asuu näinkin syrjässä, EU:n laidalla.

Tavallaan omillamme me täällä vaan ollaan ja toisistamme etäisesti, runsaan fyysisen matkan päässä pysymällä tämä uniikki homo-geeninen ihmislajin erityiskansanosa säilynee enimmäkseen hengissä ja toimintakykyisenä ja ettei arvokas härmän perimä vaan katoa !

+ Paluu arkena totutun tuttuun rytmiin tapahtuu koko maapallon kaikkien valtioiden kohdalla, joten yksin ei olla yksilöinäkään.

Koitetaan pysyä terveinä ja elellä parhain päin tätä erikoista aikaa. ja politiikkaan en tule lähtemään, siis ainakaan tässä vaiheessa.

Nobody Told Me - John Lennon https://youtu.be/cuuhsqA95iA

Everybody's talking and no one says a word
Everybody's making love and no one really cares
There's Nazis in the bathroom just below the stairs
Always something happening and nothing going on
There's always something happening cooking and nothing in the pot
They're starving back in China so finish what you got
They're starving back in China so finish what you got
Nobody told me there'd be days like these
Strange days indeed
strange days indeed
Everybody's runnin' and no one makes a move
Everyone's a winner
and no one seems to lose
There's a little yellow idol to the north of Katmandu
Everybody's flying and no one leaves the ground
Everybody's crying and no one makes a sound
There's a place for us in movies you just gotta stay around
Strange days indeed
most peculiar
Mama
Everybody's smoking and no one's getting high
Everybody's flying and never touch the sky
There's Ufo's over New York and I ain't too surprised
Strange days indeed
most peculiar, Mama

:arrow:
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Parsio » 23.6.2020 04:25:46

en vielä tiedä onks tää + vai -

haluisin ostaa gramman, mut toisaalta en.
Pläh...
Parsio
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja ikzu » 23.8.2020 09:18:48

Vähän semmoinen +/- päivä tänään.

Pitäisi viedä AA-kerholle kakku tarjolle tänään 10 raittiin vuoden johdosta. Kiitoksen osoituksena lähinnä, kun nyt kerran pyöreitä vuosia tulee täyteen. En ole varmasti jo yli 2 vuoteen käynyt ollenkaan AA:ssa. En vain koe tarvitsevani sitä enää. Terapeuttisessa mielessä oli kuitenkin ihan kiva, että eilen yksi vanha kaveri, jonka olen saanut tuolta AA-piireistä soitti, ja puhuttiin kaikenlaista. Myös aika paljon alkoholismista.

Mutta itse AA:ssa mä olen ihmetellyt sitä, että ihminen on voinut olla vuosikymmeniäkin juomatta. Silti jotenkin alkoholismi ja AA tuntuu olevan jotenkin edelleen koko elämän keskipisteessä. Monien kanssa kun tapaa tuolla kaupungillakin ja pari sanaa vaihdetaan, niin heti ensimmäiseksi juttu menee siihen, että oli se kamalaa aikaa silloin joskus ja kyllä minä nyt, niin kiitollinen olen ja mitenköhän sitä kävisi, jos ryhmistä jää pois. Varmaankin olisi pullo heti huulilla. Vanha juoppo on aina vanha juoppo ja tätä rataa.

Enkö mä sitten itse vaan ehtinyt ryypätä vielä niin paljoa, vai mikä siinä on, kun itse koen hyvin vieraaksi sen, että näin 10 raittiin vuoden jälkeenkin pitäisin jotain alkoholistin identiteettiä päällä, joka puskee kaikessa esille? Eikö jossain kohtaa ihan siihen paranemiseen tai toipumiseen kuulu se, että elämässä mennään eteenpäin? Kun jotenkin omasta mielestäni tuossa on jo kyse siitä, että ihminen itse asiassa vain ylläpitää ongelmaa. Ikään kuin jokin alkoholismin mukanaan tuoma häpeä edelleen kalvaisi heitä. Ja että he eivät pysty kokemaan tasaveroisuuden tunnetta näitä ns. "normaaleja ihmisiä" kohtaan ja ymmärtämään sitä, että he ovat arvokkaita ihan omina itsenään, pitämättä jotakin tälläistä alkoholisti nimistä haarniskaa koko ajan päällään.
ikzu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Thella » 23.8.2020 13:53:30

+en retkahtanut tänäänkään
+Olen pysynyt uudessa ruokavaliossa
+Kävin aamulenkillä
-en saa siivottua
-nukuin liian pitkät päiväunet
-ylävatsaan koskee
Thella

ViestiKirjoittaja jumpura » 24.8.2020 22:16:52

-auton jarruremontti, josta oli puhetta tuossa naapuriketjussa, maksoi kuin Saimaan kanava (niinkuin Saimaan kanavan rakennusaikaan vertailtiin ja kauhisteltiin)

+auton jarruremontti, josta oli puhetta tuosa naapuriketjussa, on valmis, notta nyt baanalle ja jarrut kirskumaan, vaikka olen minä jo vähän vanhanpuoleinen p...urallia ajelemaan
jumpura
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja tykkääjä » 25.8.2020 06:03:49

[Poistettu asiattomuuksia -Päihdelinkin moderaattori]
tykkääjä

ViestiKirjoittaja tykkääjä » 25.8.2020 06:07:46

se on vaan mun kohdalla ehkä päivän --- kuitenkin, kun oon addikti itseni tyydyttämiseen...
tykkääjä

ViestiKirjoittaja Stolichnaya (poistunut käyttäjä) » 25.8.2020 20:05:09

^^Upea on kroppasi ;)) Kehtaa esitelläkin! Kiitos kuvastasi

Addiktiot on veemäisiä, jos tällaista sanaa tässä yhteydessä käyttäisin. Aika hyvin tuolla videolla asia selitetään:
https://www.youtube.com/watch?v=szgoDIkimNU

Itselläni heti ensikädessä tulisi mieleen miettiä miten katkaista tuota käyttäytymistä. Yrittää keksiä jotain muuta tilalle. Aika on tärkeä työväline, päivä kerrallaan, tunti kerrallaan, sekunti kerrallaan. Koittaa ennätystä olla masturboimatta. Tosi rohkea olet ku aralla ja vaikealla asialla lähestyt, mutta riippuvuudet ainakin mitä itse niistä ymmärrän, niin aikalailla samanlaisia ovat. Aivoilla menee aikaa tottua uusiin juttuihin. Anna itsellesi aikaa. Mieti mikä aiheuttaa halusi, jos tulee mieli, niin voiko olla siinä nautinnossa ilman, että masturboisi itseään?

Vähän samantyyppisen jutun kanssa kamppailen. Hyvä verestää vähän vanhan muistoja miten se riippuvuus-mekanismi menee. https://www.youtube.com/watch?v=voF8B-Jr0mA . Tahdon voima, willpower.. Aiheeseen liittyvä hauska video: https://www.youtube.com/watch?v=9PnbKL3wuH4 Ymmärrän kyllä tuskasi. Tsemppiä! ps. tuossa hyvä aiheeseen liittyvä video myös: https://www.youtube.com/watch?v=CjVQJdIrDJ0&t=39s . Tietty itseäni jeesaa hengittely ja ajatusten tarkkailu. Käyttäen tämmöistä Hengitä sisään laskien 4, pidätä hengitystä, laskien 4 puhalla ulos laskien 4. Samalla voi tarkkailla ajatusvirtaa ja ajatella, että ne ovat vain ajatuksia, antaa niiden tulla ja mennä, koittaa olla reagoimatta niihin. https://www.youtube.com/watch?v=950IlJVZU0g . Mutta jotenkin se noin menee. Tuo hengittäminen, meditointi vahvistaa tuota apina-aivojen ja ihmis-aivojen välistä yhteyttä. Se apina on se mikä reagoi. Pitäisi koittaa olla reagoimatta kun tulee "ajatus".

Itseäni tekee aika ajoin mieli, niin purkannut liikuntaan tuon turhauman. Sekin auttaa, ainakin minua. Kun kukaan ei ole antanut niin purkannut treenaamiseen halut, niin kuntokin kehittyy kovaksi :D :lol: eli sen masturboinninkin voi korvata muulla toiminnalla 8) Näillä eväillä eteenpäin!
Stolichnaya (poistunut käyttäjä)

EdellinenSeuraava

Paluu Olohuone