Olet täällä

Tavallinen tarina

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Tavallinen tarina

ViestiKirjoittaja Toivoton » 5.9.2019 11:33:33

Syntymäni muistopäivä lähestyy. Täytän liian paljon. On menossa perkeleellinen ikäkriisi alkoholistina kärvistelyn ohessa. On hyvinvointiyhteiskunnan, kehittyneempien geenien ja hirmuisten sattumusten summa, että olen ylipäätään elossa. Elinaikaodotteen mukaan en todennäköisesti olisi enää hengissä, jos olisin elänyt sata vuotta sitten. Silloin kuoltiin kaikkien keskellä. Nyt kuollaan kaikilta piilossa. Paitsi että nyt tavoitellaan kuolemattomuutta. Ennen puhuttiin enemmän kuolintavasta.

Mutta joka tapauksessa: jos nyt polttaisivat, niin en palaisi sinisellä liekillä. Ei ole juotattanut. Aika on mennyt jonkinlaisen tilinteon merkeissä. Jonkinlaista inventaariota eletystä elämästä. Tulevaisuus ei yllä huomista pidemmälle. Tunnen olevani toipilas ja alan pikku hiljaa antaa itselleni lupaa toipumiseen, jolloin minun ei tarvitse ajatella yli tämänhetkisen aivokapasiteettini. On siis kaksi merkittävää sanaa: Minun ei tarvitse.
Toivoton
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Toivoton » 16.9.2019 14:04:46

Ei näitä kirjoituksia kukaan jaksa saatikka kommentoida. Et kukaaan jaksa tätä alotuistansurkeutta ja ahsistusta. Antakaa anteeksi,
Toivoton
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 16.9.2019 15:05:54

Toivoton hei,
minä jaksan lukea, ja niin tekee moni muukin. Ketjusi laskurin luku lähenee 75 tuhatta.
Sen verran kommentoin, että synnyin syksyllä minäkin, ja raitistuin myös syksyllä. Sekä raitistumiseni että raittiuteni pitkä kesto ja elämäni korjaantuminen ihan tavalliselle, jopa tyytyväiselle tasolle on onnistunut vertaistukeen turvautumalla. Toisten alkoholistien kanssa toimimalla ei ole tarvinnut jäädä yksinäisyyteen. Heitä kuulemalla on käynyt ilmi, missä ovat tehneet oikein ja missä virheen.
Monimutkainen sairaus on joillain yksinkertaisilla toimenpiteillä pidettävissä koteloituneena.

Ensimmäiset asiat enksiksi
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 16.9.2019 18:13:58

Mä olen sitä mieltä, että jos vituttaa, niin sitten vituttaa (tai ahdistaa tai tuskattaa tai tai..) ja jos tunnetta yrittää kaunistella tai anteekspyydellä toisten takia, tulee itelle vaan entistä paskempi olo.

Joten anna palaa ja angstaa jos siltä tuntuu, ei sen Plinkissä pitäis ketään häiritä. Toki jos aina vaan suivii, olis oman elämänlaadun ja -halun takia hyvä löytää jotain muita keinoja.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja metsänpeitto (poistunut käyttäjä) » 18.9.2019 17:00:30

Toivoton kirjoitti:Ei näitä kirjoituksia kukaan jaksa saatikka kommentoida. Et kukaaan jaksa tätä alotuistansurkeutta ja ahsistusta. Antakaa anteeksi,

No sitä ahdistusta varmaan on välillä monella muullakin. Eikä kirjoituksiinsa saa aina vastauksia. Olen joskus sullekin kirjoittanut pitkät pätkät, etkä ole tavallaan vastannut mitään kannustuksiinkaan. Ja sivumennen sanoen mulle itsellenikin tuli tässä aiemmin jotenkin kurja olo, kun yhdessä keskustelussa mut jotenkin kylmästi vaan ignoorattiin ja ohitettiin.. Se näissä nettikeskusteluissa joskus surettaa, mutta toisaalta eihän kellään kai (hyviä tapoja lukuunottamatta) ole mitään velvoitteita oikein mihinkään. Yritän, etten niin mieti koko asiaa, jos omalla kohdallani näin käy. Helpompaa semmonen on täällä kestää kuin livetilanteissa.

Reppu tuntuu olevan joskus täynnä kiviä ja taival raskasta ja askel painaa. Raittiuskaan ei kaikkia ongelmia poista. Mun oma tilanne on taas hiukan parempi, vaikka rahahuolet painaa, kun tuohon koiraan uppoaa eläinlääkärikuluja poikkeuksellisen paljon. Huonoa tuuriakin matkassa ollut. Pikkuisen piti tuoda iloa elämään, mutta sain kylkiäisenä huoliakin. Jos olisi rahaa tai edes mahdollisuus saada lainaa, koiran tilanne ei niin ahdistaisi. No mutta näillä mennään nyt, asioilla on tapana järjestyä.

Voimia sinne! Älä jää liian yksin, jos mietteet on raskaita. Voin siinä mielessä vähän lyhdyllä valoa näyttää pimeyteesi, että omakaan elämäni ei ihan helpoimmalla tavalla ole mennyt, ei edes nyt raittiina. Mutta tämmönenkin 4 vuoden raittius on näköjään mahdollista, vaikka matkalle piisaisi vaikeuksia ja synkkyyttäkin. Hyvät puolet voi lisääntyä hitaastikin, mutta kyllä ne lisääntyy ajan kanssa.
metsänpeitto (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Toivoton » 19.9.2019 14:21:18

Anteeksi aiempi vuodatus,.
Join neljä päivää, olin psyk. osastolla, menin kännissä töihin josta alkaa oka prosessinsa ja sitten vielä lastensuojeluilmoitus. Siinä juomisessa ei ollut pienintäkään järjen. Itsetuhoista rietastelua.
Nyt makaan kotona vuodepotilaana. Hyvä jos vessaan pääsen .
Tähän ei ole mitään lisättävää. Olen tainnut nyt tehdä sen viimeisen temppuni.
Toivoton
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 19.9.2019 15:43:10

Hei, ja hyvä kun kirjoitit!

Olen raitistuttuani nähnyt niin monen toivottoman tuntuisen alkoholistin pääsevän raitistumisen alkuun myllyhoidon avulla. Se kestää 28 vrk ja voin vilpittömästi suositella sinullekin. Jos et itse pysty sitä maksamaan, saat siihen tukea.

Usein kysytyt kysymykset Myllyhoidosta - Kalliola
https://www.kalliola.fi › sosiaalityo › paihteet › usein-kysytyt-kysymykset-...

Olet varmaan kokemuksiesi perusteella sitä mieltä, että alkoholismi on krooninen ja etenevä sairaus. Ota vastaan yhteiskunnan tarjoama ensiapu, olet sen ansainnut rankalla juomisellasi.

Tänään et ole yksin
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja metsänpeitto (poistunut käyttäjä) » 19.9.2019 16:57:55

Toivoton kirjoitti:Anteeksi aiempi vuodatus,.
Join neljä päivää, olin psyk. osastolla, menin kännissä töihin josta alkaa oka prosessinsa ja sitten vielä lastensuojeluilmoitus. Siinä juomisessa ei ollut pienintäkään järjen. Itsetuhoista rietastelua.
Nyt makaan kotona vuodepotilaana. Hyvä jos vessaan pääsen .
Tähän ei ole mitään lisättävää. Olen tainnut nyt tehdä sen viimeisen temppuni.

Jospa nyt teitkin viimeisen temppusi kännissä ja tämä on se sun pohja? Minä ainakin uskon, että sulla on ihan hyvä mahdollisuus sekä raitistua, että löytää elämänhalu.
Hyvä, että kirjoitit, hyvä, että olet hengissä. Sekään ei itsetuhoisen juomaputken jälkeen ole mitenkään itsestäänselvyys.
Melkoiseen mankeliin taas pyörähdit tai hakeuduit, miten vaan. Varmaan kurja olo, mutta koita mennä hetki kerrallaan ja suuntaa katse tulevaan. Tuon tapahtuneen veivaaminen mielessään masentaa liikaa.
Voimia!
metsänpeitto (poistunut käyttäjä)

Re: Tavallinen tarinna

ViestiKirjoittaja Toivoton » 19.9.2019 19:36:33

Ei siinä huoneessa ollu muita kuin minä ja minibaari. Ajattelin yhden rentouttavan ottaa. Loppu onkin sitä itseään . Neljä kuukautta raitiutta takana. Millä ihmeen tavoin voin enää sietää itseäni.
Toivoton
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja zika » 19.9.2019 21:02:40

Hei Toivoton.

Alkoholisti ei voi yhtä ottaa,senhän varmaan tiesitkin.
Niinkauan kun on elämää on toivoa. Nöyrin mielin nyt hoitoon.

Tässä ei nyt enää puheet auta on tekojen aika.

T:Zika
zika
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Jorg.Buttgreit » 19.9.2019 22:17:14

Moni piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkän raittiuden alkuunsaanut on poistanut elämästään KIROUKSEN NRO1 ja se on TYÖ!!!!! jumalauta se JUOTATTAA SOETANA!! 5-vuotta tuli yhdelle tyypille raittiutta ja sinä aikana EI PÄIVÄÄKÄÄN TYÖTÄ!! aivopesu suomalaisessa kulttuurissa tuon kirouksen rakastamiseen on peritty LESTADIOLAISUUDESSA.. "JUMALISTE että suap TAIVASPAIKKASA etehe TEHÄ TÖITÄ!!" sano ex-lestadiolainen..
Olen EX-ALKOHOLISTI kuulit OIKEIN.. EX..
Jorg.Buttgreit
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 1970 » 20.9.2019 06:02:54

Ei mikään ole ohi, ennenkuin on ohi ja toivoa on aina muutokseen, Toivoton !

Sellanen pitempi katko eli laitoskuntoutus voisi olla paikallaan ja samalla tulisi välttämätön irtiotto arjestakin.

Ne mestat on ihan mallikkaita, kuten esim. Kankaanpään A-koti, jossa itse olin kuukauden kerrallaan kolmesti silloin ammoin, viimeisen kerran 2004, joten ompa siitä muuten jo aikaa. No, asiat ei muutu tai kukaan "poikkeusyksilö ja rajattoman lahjakas yliälykäs yksilö" yhtäkkiä muutu ei-alkoholistiksi, vaikka siitä mouhouksesta marginaalikeijot tekevätkin elämäntehtävän maan päällä.

Nyt on varmasti vaikeaa ja surkeeta, mutta kaikki on aloittaneet raittiutensa aina siitä viimeisestä nollasta. Se vaan unohtuu helposti, kun aikaa ja vuosia kuluu nopeemmin kuin rokkari laahustaa.

Fiiliksesi ovat siis tuttuja, varmasti monelle. Tsemppiä uuteen alkuun ja Sinä pystyt siihen, minä vaan jotenkin tiedän sen.
Bentsoitta 2013 - 2015
ja 22.2.2017 alkaen !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 20.9.2019 06:28:00

Kolmen kuukauden rajapyykki ylitetty menestyksekkäästi kuukaudella. - Vain sinä ja minibaari. Helvetin huono yhdistelmä alkuraittiudella taivaltavalle immeiselle. - Onkos sulla käytössä niitä antabuksia ollenkaan moisille työkeikoille? Sillä moisia vanhoja kuvioita on helvetin vaikea välttää mikäli on stressaantunut. Kyllä sellanen antabus olis tuossa tapauksessa paikallaan.

Jatkat vain juomatonna eloasi tämän tapauksen jälkeen etkä ala synkistelemään turhia.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 20.9.2019 07:38:23

Helistin kirjoitti
vanhoja kuvioita on helvetin vaikea välttää mikäli on stressaantunut. Kyllä sellanen antabus olis tuossa tapauksessa paikallaan.

Ja kun stressi ei riitä, vaan alkoholistin on oltavana valppaana myös onnen ja menestyksen hetkinä.

Tämäkin menee ohi
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Toivoton » 20.9.2019 21:26:00

Kun minulla oli kaikki ihan ok. Paitsi ettei ollut ja siksi minun piti hypätä siihen mustaan aukkoon. Negatiivisuuteni ja tyytymättömyyteni on ollut päällä hyvin vahvasti, tai oikeammin alla, koska päälle päin olen näytellyt sitä huoletonta veikkosta. Sisin on halunnut tuhota ja polttaa kaiken kauniin. Elämänarvot? En ymmärrä edes kysymystä. Olen oman perseen ympärillä pyörivä sika .
Nyt tämä ei ole enää minkään piirin salaisuus. Nyt olen alaston ja minun ei tarvitse enää näytellä . Voisikohan vielä kerran yrittää.?
Kiitos teille ystävät tuesta! Nyt tukenne merkitsee minulle elämän lankaa, jonka varassa roikun.
Toivoton
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat