Olet täällä

Itsekkyyttä kehiin?

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Itsekkyyttä kehiin?

ViestiKirjoittaja SangredeToro » 2.10.2018 21:24:27

Oliskohan se 10 kk tullut täyteen? Voiko olla? Niin nopeasti menee aika. Tänään on myös synttärini, monenlaista juhlaa tässä voisi viettää. Muutaman kaverin kanssa tänään juttelin, jotka kaikki ovat ällistyneitä tästä mun alkottomuudesta. Että vaan edelleenkin olen juomatta. Ja sitten äänensävy muuttuu puolustelevaksi; "en mä kyllä kans ota juuri ollenkaan ja kai sitä aina välillä voi nauttia"... kuitenkaan kukaan heistä ei lasiin sylje. Mutta selityksiä pitää löytyä.. :roll:
tulossa tähän syksyyn taas muutamakin juhla, joka vielä raittiustapaleeni alussa olisivat aiheuttaneet epätoivoa ja paniikkia. Epätoivoa, että mitä jos joku näkee, etten juo..nyt voin jo oikeastaan mennä huoletta näihinkin kekkereihin, koska hei, i don't really care! Eli mulle on tällä hetkellä ihan sama, mitä joku ajattelee mun juomattomuudesta. Ehkä se on vaan tätä vahvistumista siihen, että tiedän tämän olevan ainoa vaihtoehto itselleni.
SangredeToro
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 2.10.2018 22:01:20

Onnittelut. Joo en minäkään välitä muiden juovien mielipiteistä. Tosin aika moni on hyvillään kun en ota.
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 3.10.2018 06:40:37

Isot onnittelut synttäreistä mutta etenkin tuosta 10 kuukaudesta. Tosi hienosti tehty. Olen lukenut juttujasi alusta asti ja muistan sen valtavan epätoivon mitä ensimmäisissä oli. Nyt olet ihan toinen ihminen, aivan upeaa!
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Toivoton » 5.10.2018 09:22:40

Toivoton toivottaa onnea merkkipäivien johdosta! Minusta tuo 10 kuukauden juomattomuus ja sinussa edelleen oleva vahva voima viinaa vastaan, on suuri juhlan aihe. En tiedä, miten otat ikääntymisen vastaan, mutta ainakin minä siirryin juhlista muistotilaisuuksiin 40 ikävuoden jälkeen. Mutta tämä nyt on tätä meikäläisen heimoon kuuluvien outoutta. Sinulla kenties on terveempi suhtautuminen ja osaat ottaa ilon irti ikääntymisestäkin.

Paljon siis onnea, onnea, onnea vaan!
Toivoton
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SangredeToro » 6.10.2018 08:16:10

Kiitos onnitteluista :) ehkä tällä hetkellä arvostan tuota 10 kk enemmän kuin sitä, että kohta lähestyy maagiset pyöreät vuodet :?
Lauantaiaamu. Selkeä ja kirkas, koko päivä aikaa tehdä, mitä haluaa ja ennenkaikkea pystyy. Ei darraa, ei morkkiksia. Olin nimittäin eilen juhlavissa kekkereissä, joissa ruoka oli hyvää ja viini virtasi. Tilaisuus oli työni kautta tullut ja likipitäen kaikki pöytäseureesta olivat tuntemattomia. Viiniä olisi voinut juoda kaksin käsin, baaritiskiltä olisi saanut vaikka mitä drinkkejä. Mutta mitä teki Toro, juhli muiden kanssa iloisesti, lasissa kivennäisvettä alusta loppuun asti. Tai siihen asti kuin päätin, että Sohvaperunat voittaa tämän jengin nyt 6-0. :lol: :lol: Yksi puolituttu kysyi, olenko autolla, kun olen vesilinjalla ja sanoin, että bussi kuljettaa :)
Mutta, eräs huomio on tässä tullut, osin työni kautta. Olen summannut kehityskeskustelussa viime vuotta ja ollut sitä mieltä, että viime vuosi oli elämäni pahin, sekä työssä että henk.koht elämässäni. Ja nyt olen ollut tämän vuoden tyyni ja rauhaisa. Ja vasta eilen tajusin, että kyllä tuo alkoholi on vaikeuttanut elämää jo pitkään ja eritoten viime vuotta eli ei se ylenmääräinen juominen ole helpottanut niitä haasteita, joita oli. Ei tämä elämä koskaan helppoa ole, mutta selkeästi olen tämän vuoden aikana pystynyt ottamaan hankaluuksia vastaan tyynemmin.. että nyt tämmöinenkin hyvä huomio tästä raittiudesta.
Pitäkäähän itsenne kuivilla, porukat <3
SangredeToro
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 6.10.2018 08:42:47

Onnittelut!
10 kk on hieno asia!

Kuten sanoit, kyllä selvänäolo antaa rauhallisuutta ja haasteitakin pystyy katselemaan ilman tunnemyrskyjä.

Anna mennä vaan samaan malliin!
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SangredeToro » 12.10.2018 07:50:02

Ny oli pakko jo ihan työn ikeestä tulla kertomaan sinänsä harmiton, mutta hetken aikaa julmetun paljon ahdistanut uni. Näin viime yönä unta, että yhtäkkiä havahdun hereille täysin vieraasta vessasta. Jollakin lailla unessa tajuan, että nyt olen kännissä ja pahasti ja mitä nyt muut sanoo. Päälläni on jotkut ventovieraan toppahousut (????) täysin sotkussa. :roll: Kauhistelen tilannetta siinä ja huomaan samalla, että silmilläni on jonkun muun silmälasit. Kuvottava paniikki päällä ja ihmetys, miten ihmeessä näin on voinut sattua, että olen sortunut juomaan. Mitä ihmiset nyt sanoo, miten voin tännekään enää kirjoittaa mitään... :cry:
Mieskin löytyi unessa ja yhdessä yritetään löytää taksi kotiin, joka maksaa 500 euroa... :shock: Ja koko ajan sellainen olo, että nyt olen mokannut ja pahasti ja miten tästä selvitään yli. Kunnes tuli armollinen herääminen ja suunnaton helpotus, että tämä olikin unta.
Ei tietoa, mistä nuo toppahousut ovat ilmaantuneet tai silmälasit.. :lol: :lol: :lol:
Luojan kiitos, että oli unta. Mutta se pettymyksen, morkkiksen tunne oli uskomattoman voimakas fiilis..... Mutta tästä taas eteenpäin :)
SangredeToro
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja SangredeToro » 14.10.2018 14:19:56

Sunnuntai. Upea ilma. Teinpäs viime viikolla keltaisilta päiviltä ostoksen, älykellon, joka mittaa suurinpiirtein kaiken, mitä teen. Jopa unta vahtii. Oli mielenkiintoista nähdä, miten paljon nukun ja kuinka paljon syvää unta. Mittaa myös kaiken urheiluun ja terveyteen liittyvää. Nyt kun olen päättänyt tätä raihnaista kehoa kuntouttaa, niin saanpas tietoa siitä, missä mennään. Kävin tänään lenkillä, kävin viime to lenkillä. Omasta mielestä jo verraton suoritus, että pystyin juoksemaan 30-40 minuuttia yhteen putkeen. Juu, luulin, että mulla on hyvä kunto. Ei ollut. Mittarin tuloksen mukoon kunto on heikko :|
No, onneksi tästäkin on suunta vain ylöspäin.. viinan kanssa lutratessa kunto olis mennyt varmaan miinuksen puolelle :roll:
SangredeToro
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Toivoton » 15.10.2018 07:57:56

Tuo aikaisempi kirjoituksesi unista on ollut minullekin ajankohtainen. Säännöllisen epäsäännöllisesti tulee katsottua känniunia ja ne ovat usein niin aitoja, että herään siihen, kun itken oikeasti unessa tapahtuneen juomisen jälkeistä unimorkkista. Se noissa unissa on hyvä puoli, että herättyä on suuri helpotuksen tunne, kun se kaikki olikin unta.

Toinen minullekin ajankohtainen asia oli mainitsemasi älykello tai oikeastaan puoliso oli ostamassa minulle aktiivisuusranneketta. En halunnut moista, koska halusin tällä kertaa kuunnella vain kroppaani ja liikkua ”hyvältätuntumisen” puitteissa. Tämä kaikki sen vuoksi, että en tällä kertaa keskittyisi minulle ominaiseen täydellisyyden tavoitteluun, vaan omaan hyvinvointiin.

Kohta alkaa ilmeisesti pikkujouluajat. Mennäänkö deToro pikkujoulukausi toisenlaisissa tunnelmissa kuin vuosi sitten?
Toivoton
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SangredeToro » 15.10.2018 11:04:17

Toivoton, olet oikeassa siinä suhteessa, että ns. täydellisyyden tavoittelu tai suorittaminen on huono juttu tässä toipuessa tästä alkoholin käytöstä. Tunnistan itsessäni sen piirteen, että johonkin olen koukussa aina. Joko viinaan, karkkeihin, ostamiseen, kuntoiluun, mitä näitä löytyykään... Mutta toistaiseksi pidän kellon kädessä :lol:

Pikkujoulut, voi pikkujoulut...odottelen tietoa tuon puolison tulevaisuudesta ja siitä riippuu, vietämmekö ulkomailla pikkujouluajan.. toisaalta olen tässä ollut jo monissa kekkereissä aivan hyvillä mielillä ja hyvin on sujunut, joten....
enköhän mä yhdestä jouluruokailusta selviä ihan hyvin, jos osallistunkin pikkujouluihin. Mielessä kyllä aina välillä käy se fiilis, joka tätä ketjua aloittaessa päällä oli. Saan sen tunteen kiinni koska tahansa, niin voimakas se oli.
Eli Toivoton, jos mennään, niin mennään pää pystyssä :D
SangredeToro
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja SangredeToro » 20.10.2018 11:57:57

Syyslomastelua vietetty muutama päivä, hotellielämää ja ravintolaruokailua. Olipa taas jännä, miten parissakin ravintolassa kulmakarva nousi kippuraan (tarjoilijalla), kun sen toivotun viinipaketin asemasta otinkin kuplavettä...ruoka maistui ihan ruualta kuplaveden kanssa :lol: ennen toki viinit olisi otettu ensimmäisenä. Mutta niin se vaan on, ennen oli ennen ja nyt on nyt. En vaihtaisi entiseen elämään millään lailla, en kaipaa yhtään mitään alkoholinhuuruisesta elämästä. Elämä on nyt helppoa. Tosin hoksasin juuri, että pyynnöistä huolimatta eräät ystävät eivät ole tulleet uuteen kotiimme vierailulle ja luulenpa, että tämä raitistumiseni on heille vaikea paikka. Pariskunnan mies kyseli minun mieheltä, miten olen onnistunut raitistumisessa, taustalla on tämän toisen osapuolen aika rankka juominen, josta heillä on keskenään ollut riitaakin..no, olen tukena, jos tukea ja apua pyydetään, mutta toistaiseksi taidan olla vaan tylsä entinen naapuri :roll:
SangredeToro
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja SangredeToro » 24.10.2018 18:23:12

Keskiviikkoa. Tänään taas kahvitauolla työporukan kesken ihmeteltiin mun raitistumista. Oli näet siinä kahvipöydällä taas viikon viinipullo arvonnassa. Eipä pahemmin ole tarvinnut lantteja moiseen tuhlata. Siinä sitten arvuuttelivat, miten kauan moista jatkuu. Sanoin siihen vaan lakonisesti, että mitä pidempi aika kuluu, sen vähemmän tekee mieli enkä löydä yhtään niin hyvää syytä, että joisin taas. Seurasi hetken hiljaisuus ja oikein taas odotin, että omien juomistottumusten puolustelu alkaisi, mutta ei, siihen ei tällä kertaa menty.
Näin täällä, kuohutonta ja kaljatonta keskiviikkoa itse kullekin :)
SangredeToro
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja SangredeToro » 29.10.2018 15:28:32

Jaahans, maanantai, monilla ollut vauhdikasta glögittelyä viikonloppuna, töissä kuulin juttuja.

Kohta 11 kuukautta täynnä. Eilen kävin kävelylenkillä pikkupakkasessa ennenkuin ryhdyin ruuanlaittoon. Ja aivan yhtäkkiä hillitön kaipuu punaviiniin..tuli tunne, että nyt ottaisin ISON lasin kunnon punaviiniä ja menen sohvalle nauttimaan siitä pienestä nousuhumalasta. Oikein maistoin suussa sen punaviinin maun. Samalla sekunnilla kuitenkin taas järki sanoi, että ehei, nyt ei oteta eikä oteta enää koskaan. Hetkeksi tuli suru ja masis. :cry: Niin se vaan välillä iskee kuin salama kirkkaalta taivaalta.
Mutta en ottanut. Enkä ota tänäänkään. :wink:
SangredeToro
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja lizzy » 30.10.2018 16:13:58

Pystyn samaistumaan...aikalailla samanlainen tunne yllätti äskettäin. En erityisemmin pidä kylmästä enkä pimeästä ja samalla tavalla ulkoilun jälkeen tuli olo että nyt pikalämmitys lasillisella, mutta eihän se kannata. Täytyykin tässä taas muistuttaa itseään miten pian tuo tunne meni ohi, harvoin mieliteko kestää varttia kauempaa :D sen aikaa voi puristaa vaikka pöydän reunaa jep! Kohta sinulla vuosipäivä, hienoa!
Yksi avain kuolemattomuuteen on elää muistamisen arvoinen elämä.
lizzy
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja SangredeToro » 12.11.2018 09:14:34

Maanantai. Aamu-teevessä puhuivat maanantaimasennuksesta, jota työssäkäyvät kokevat. No, ei masenna. Enemmän pimeä keli masentaaa kuin työhöntulo. Joskus toki entisessä elämässä takana oli sellaisia viikonloppuja, ettei ihan maanantaiksikaan ehtinyt palautua normaaliksi. Viina oli vienyt koko viikonloppuna. :roll:

Päivät ja viikot vierivät. Kohta ollaan vuosipäivän kohdalla ja samaan syssyyn taitaa osua melkein taas pikkujoulut. En vieläkään tiedä, menenkö. Ainoana syynä empimiseen on kyllä muu kuin alkoholi; paikassa olemme olleet pikkujouluja viettämässä jo kaksi kertaa aiemmin eikä ruoka houkuttele, ei myöskään niin sanotun illan esiintyjä. Muutoinhan enää ei tee tiukkaakaan, kun muut dokaa. Se ei vaikuta minuun muuten kuin kyllästymisellä samojen juttujen toistamiseen. Ja sitten kun ensimmäinen kyllästymisen tunne tulee, voikin jo poistua.

Tänä viikonloppuna olin kahdesti illanvietossa niin, että muut joivat. Kauhulla olen miettinyt, miltä olen muinoin kännissä näyttänyt. :oops: Nyt kun tuolla seurasi kanssaolijoita ja sitä, miten se nousuhumala siinä porukassa näkyi. Silmät lasittui, posket punoitti ja ääni koveni. Ja sen jälkeen alettiin toistamaan samoja juttuja ellei jo mennyt sammaltamisen puolelle. Siinä vaiheessa oli hyvä lähteä paikalta.

Näitä mietteitä tänään, pysykäähän kuivalla polulla :)
SangredeToro
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat