Olet täällä

Itsekkyyttä kehiin?

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Itsekkyyttä kehiin?

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 31.12.2017 17:18:01

Drinksu olis tassussa täälläkin, entiseen maailmanaikaan.. Odottelen täydessä tällingissä, että mies sais ittensä lähtövalmiiks :D

Kivaa iltaa ilman viina, silti/just siks!
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja SangredeToro » 1.1.2018 09:45:59

Voi veljet, mikä uusi vuosi :lol: ei vieraita (eivät siis tulleetkaan, ei näkynyt, oli tainnut uusi vuosi viedä mennessään) ei alkoholia. Katselin Laurin peliä ja skoolasin miehen kanssa alkoholittomalla siiderillä.
Hyvin siis sujui. Ei himoja alkoholia kohtaan. Ei ärsytystä. Pelkää normaalia elämää :)

Toivon, että teillä kaikilla muillakin on mennyt hyvin tämä juhlinta.
Ja hei, nyt on 2018, toivon, että tämä vuosi tuo kaikkea hyvää meille kaikille <3
SangredeToro
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helise » 1.1.2018 10:12:10

Eikös olekin loistava olo. Hyvä asia ettei nuo vieraat tulleetkaan!
Lue, joka päivä, jotakin jota kukaan muu ei lue.
Ajattele, joka päivä, jotakin jota kukaan muu ei ajattele.
Tee, joka päivä, jotakin, jota kukaan muu ei ole tarpeeksi hölmö tehdäkseen.
On mielelle pahasta olla aina osa yleistä mielipidettä.
helise
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Metsien mies » 1.1.2018 11:21:44

Hyvä sangre! Upeaa luettavaa tällaiset onnistumiset täällä!
Kun on alkuun päästy, niin antaa mennä vaan!!!
Metsien mies
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja SangredeToro » 1.1.2018 20:23:33

Niin on lomat vietetty tältä erää..on kyllä toisaalta hyväkin palata arkeen jälleen. Arkihan se helpohkoa onkin ollut, tämmöiset pyhät ja viikonloput on meikäläiselle sitä pahinta aikaa. Mutta nyt tuntuu hetken helpolta.
Täytyy pitää varansa, näin helppoa tämä ei tule olemaan. Uskon, että kun tulee jokin vastoinkäyminen, riita tai jokin "mukava" tilanne, se täytyisi nollata..se on tämän jutun juju ja täytyy muistaa. :roll:
SangredeToro
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja SangredeToro » 3.1.2018 15:11:31

Arki, tämä ihana kokonaisuus, joka vie onneksi ajatukset muualle.
Työpaikallani on viikottainen viiniarvonta, johon minäkin viime vuonna osallistuin, milloin ahkerammin, milloin vähemmän ahkerasti. Voittoja tuli silloin tällöin, euron panoksella viinipullo, jippii :roll:
Ei tule meikäläiseltä latin latia tänä vuonna, ei. Juuri yhden työkaverin kanssa juteltiin tästä nenänvalkaisukuukaudesta, sanoin, että minäkin olen mukana, en vaan sanonut, että jo yhden KUUKAUDEN minä ollut jo valkaisussa, ja jatkuu ja jatkuu vaan.
Kuukausi on toisaalta pitkä aika, olen ylpeä siitä, toisaalta niin kovin lyhyt...mutta eri kohdalla polkua me täällä kaikki mennään, toivottavasti kaikki jaksaisi kuivalla polulla mennä eteenpäin.
Viime yönä näin unta, että join ison valkkaripänikän salaa talomme takapihalla, mikä kaamea olo herätessä! :shock: Melkein se sama paniikki, ahdistus, pettymys itseen, tuska ja pakokauhu, joka oli kuukausi sitten. Sydän pamppaillen heräsin ja totesin, että nyt oli kyllä Toron unet liian eläviä...Hyvä muistutus tosin siitä, mihin en ikinä enää halua herätä.

Ei muuta kuin kirkasta, aurinkoista keskiviikkoa kaikille (vaikkei se välttämättä ulkona siltä näytä :) )
SangredeToro
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja SangredeToro » 4.1.2018 14:49:20

Nyt ahdistaa :x kirjoitinkin jo Maahisen ketjuun, miten myös meikäläisen pääkopassa pyörii inhottava tyyppi kertomassa, että kyllä nyt yhden viinilasillisen voi juoda, vaikka hyvää Amaronea. Ei se missään tunnu, eikä kukaan huomaa. Ihan kuin itseltäni salaa joisin? Kummallinen olo. Töissä raskasta aikaa, ei oikein jaksaisi muuta kuin maata työpäivän jälkeen sohvalla..eilen kävin salilla, mutta tänään on ärsyttänyt kaikki... :evil:
Täytyy äkkiä keksiä jotakin puuhaa, etten vaan usko sitä pientä pirua pääkopassa.
SangredeToro
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 4.1.2018 16:01:35

tuo itseltä salaa juominen on kyllä niin hauska käsite, sitä myös harrastaneena. Siinä on vaan sellainen juttu, että olen jäänyt siitä joka kerta nalkkiin. Miksiköhän? :lol:

Tsemppiä sinne, Torolle ja Maahiselle. Oma vakoojakamera päälle, että ette pääse itseltänne salaa kaapille.
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Toivoton » 6.1.2018 06:13:09

Oletko pitänyt pirun liekassa? Tuo viinapiru, pullonhenki jne. on jännä kaveri, kun se oikeasti tuntuu olevan joku pääkopassa asuva sivupersoona tai ulkopuolinen. Se on siitä hankala kaveri, että se osaa tulla kuokkimaan ajatuksiin täysin yllättäin ja tietäen sopivan ajatusraon.

Minäkin olen heikkona hetkenä lukenut omaa ketjua ja muiden ketjuja ja muistellut menneitä katastrofeja. Olen vakuutellut itselleni, että on olemassa monen sadan kerran kenttätutkimus siitä, että en osaa juoda kohtuudella. Sinulla taitaa myös olla aukotonta tutkimustietoa hankittuna elämäsi varrelta. Lienee siis paras viettää tämäkin päivä juomatta. Se on meille kaikille lopettajille ainoa mahdollisuus.
Toivoton
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SangredeToro » 6.1.2018 19:34:26

Kyllä, täällä on pidetty viinanpirua kaukana, eilen oli mukavaa menoa perheen kanssa ja tänään olin salilla jälleen. Tähän voisi oikeastaan tottua, että viikonlopun aamuisin herää ilman mitään pahaa oloa, päänsärkyä, lihassärkyä, paniikkia, ahdistusta, pettymystä. Sillä iloa alkoholi ei kyllä ole viimeisinä aikoina tuonut, ei yhtään.
Mutta huomaan, että makeaa tekisi kyllä mieli...vaikka kuinka paljon. Sattumoisin nyt samaan aikaan alkoholittoman elämän kanssa olen aloittanut myös pientä kuntokuuria ja yritän hiukan katsoa, mitä syön..pitää hiukan himmailla irtokarkkien syöntiä :)
Huomaan kyllä, että tarkkana pitää olla koko ajan. Tänään syödessä minulla oli lasissa vichyä ja miehellä viiniä, aivan mitään ajattelematta meinasin ojentaa käteni ja maistaa miehen lasista... :shock: kunnes hoksasin, että hei hei, etpäs otakaan...mitään sen enempää mielitekoa ei ollut eikä ärtymystä jälkeenpäinkään, pelkkää ihmettelyä vain siitä, että melkein UNOHDIN, etten voi juoda.. :roll: on tämä elämä melkoista...
Selvää lauantain jatkoa kaikille, olkaahan ihmisiksi :)
SangredeToro
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja SangredeToro » 8.1.2018 18:20:43

Vaikeaa...kuukausi ja 6 päivää kulunut juomatta. Mutta tänään on vaikeaa. Lähinnä siksi, että pikku kuolemanpelko iski sisuksiin. Viinaahan olen voinut kiskoa kitusiin enkä murheen häivää tuntenut siitä, että maksa ei välttämättä kestä tai loukkaantumisia on tapahtunut.
Nyt täytyy vaan tässä tuskassa kärvistellä jonkun aikaa..Selvennökseksi täytyy kertoa, että löysin omituisen luomen alaselästä ja huomenna sitä tarkastellaan vielä vähän tarkemmin..en osaa sanoa, koska tulee tuomio, suuntaan tai toiseen. Tulee pitkät yöt... :?
SangredeToro
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja SangredeToro » 10.1.2018 15:08:01

No niin, lääkärikäynti ja toimenpide suoritettu, tulosta voin odotella ensi viikolla, hiukan nyt jännittää. :|
Mutta silti, työ on vienyt onneksi ajatukset muualle, illat käytän opiskeluun/kuntoiluun ja alkoholi ei just nyt juttele mulle mukavia.
Päivä kerrallaan...
SangredeToro
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 10.1.2018 16:25:00

:)
Viimeksi muokannut 0132 päivämäärä 29.1.2018 01:43:00, muokattu yhteensä 1 kerran
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Toivoton » 10.1.2018 16:26:53

Kuukausi ja 10 päivää. Onnea meille!

Työ, opiskelu ja kuntoilu ovat aika hyviä vastalääkkeitä viinamyrkylle. Tosin minun pitää näidenkin kanssa olla tarkkana, koska pahimmillaan saan stressin aikaan vaikka mistä ja samalla syyn "rentoutukselle".

Uskoisin, että löytämäsi luomi ei ole kohtalokas. Ja jos jotain poikkeavaa olisikin, niin varmasti pystytään hoitamaan kuntoon. Tuo kuoleman pelko on minullekin iskenyt aika ajoin ja joskus aika ahdistavanakin. Meillä on suvussa kuollut miehiä aika nuorena lähinnä sydänsairauksiin ja tiedän olevani riskiryhmässä. Tässäkin on siis syy olla juomatta eli rasittamatta sydäntä viinalla. Olen kyllä tämänkin onnistunut kääntämään niin, että kohta kuolen kuitenkin, niin sama se on sitten ryypätä....

Selviä päiviä sinulle!
Toivoton
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SangredeToro » 13.1.2018 08:47:05

Selvään, kirkkaaseen lauantaihin herätty. Ihanaa. Eilen ajaessani töistä kotiin ja miettiessäni viikonlopun menoja päähäni yhtäkkiä pälkähti, etten ollut lainkaan miettinyt alkoholin läsnäoloa viikonlopussa. Ikäänkuin selvä viikonloppu olisi naksahtanut aivoissani siihen normaaliin elämäntapaan. Aika hyvä havainto. Toki heti perään epäluuloisuus valtasi mielen, voiko tämä olla näin helppoa..tuleeko jostain takavasemmalta joku/jokin, joka ajaa tilanteeseen, jossa juon? Te pidempään raittiuden poluilla olevat, tuleeko joku takavasemmalta? Yksilöllistähän tämä on kaikkien kohdalla tietysti..mutta ainakin tällä hetkellä alkoholi ei näyttele mitään roolia elämässäni. Ei aiheuta suuria tunteita suuntaan tai toiseen..
Saan maanantaina tiedon, mitä luomesta löytyi, oloni on optimistinen :)
Erittäin hyvää ja raitista lauantaita kaikille, olen kiitollinen jokaisesta tällaisesta lauantaista.
SangredeToro
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat