Kirjoittaja mies metsänreunasta » 10.1.2018 18:03:04
Vai Veikoksi on minua ajateltu.
Ihan hyvä nimi sekin olisi. Mutta ei se ihan oikein mennyt. Semmoinen melko yleinen etunimi minulla kans kuitenkin on, semmoinen mitä nyt ihmiset kakaroilleen antoivat 50-luvulla.
Nimimerkki sitten meillä on kaikilla ihan itse tarkkaan harkittu, semmoinen joka omasta mielestä kuvaa just omaa olemusta, ajatusmaailmaa ja on ihan täsmälleen sitä mitä itse itsestämme ajattelemme.
Ei tämmöisen ihan tavallisen etu- ja sukunimen kanssa tietysti mitään hankaluutta ole ollut, ei siis ole tulllut aihetta vanhemmmille kiukutella että mitäs tuommoisen nimen menitte ikuiseksi kiusaksi minulle laittamaan. Hyvin olen omani kanssa toimeen tullut, vaikken sitä ymmärrettävistä syistä päässyt itse valitsemaan. Olisin kyllä muistaakseni halunnut, mutta just ristiäisten kesken ollessa oli täysi työ ruuansulatuksen ja vaippaan paskomisen kanssa, ja muistin siinä kiireessä sitten senkin että jaa juu, enhän minä vielä osaa puhuakaan, ei tässä nyt pääse eriäviä mielipiteitä esittämään nimiasiaankaan...menköön nyt sitten tuollaisena.
Mutta, pienenä lohdutuksena tosiaan, ainakin nimimerkin plinkkiin saa nyt sitten itsekukin harkita kaikessa rauhassa aivan itse, kuvaamaan itseään parhaimmalla mahdollisella tavalla.
Mutta kysymyksen aihe siinäkin, meneekö viesti perille? Merkitseekö hyvin mietitty ja viilattu nimi muille samaa asiaa kuin itselle?
Miten näitä itse valittuja nimiä täällä tulkitsette? Millaisia mielikuvia ne herättävät?
Mahtaako tuokaan, minun nimekseni valikoimani, metsänreunan mies, tarkoittaa muille hiukkaakaan sitä mitä itselle?
Mitä ne omat nimenne, täällä käytetyt, tarkkaan ottaen itselle sisällään pitävät ja miten sitten muut niiden sisällön näkevät?