Olet täällä

Putka Häiriköille

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Putka Häiriköille

ViestiKirjoittaja 0132 » 2.9.2021 22:48:24

Sekalaisia kuvia.

Kuvasin matkoillani myös sen joka kuvaa "kaiken".

Kuva

Kavereita Haltin reissulla.
( Lampaat)
https://aijaa.com/49S8rg

Kuva

Energiaa...
Kuva

Tämän joen värit ovat todella upeat. Kuvaa ei ole muokattu värien suhteen, ainoastaan rajattu kokoa. Tuolta se myös luonnossa näytti.
Kuva

Kaikilla ei mennyt hyvin.
Kuva

Lunta tienvarrella. Paksuimmillaan mittasin 2,6 metriä.
Kuva

Tunturista löytyi kaikenlaista.
Kuva
Putkis 👣
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 7.9.2021 10:08:44

Kukahan tuon romulaatikon on erämaahan kantanut? Luulis olevan helpompi viedä jäteasemalle, mutta säästäähän tuossa jätemaksun. Kai.

Oletkos vielä kiipeämässä jonnekin vai pudonnut rotkoon?
Vai pistikö norjalaiset Putkiksen putkaan siitä ylinopeus-sakosta :?:
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 8.9.2021 00:32:28

Itseasiassa tuo laatikko sisältää aidan teko tarpeita. Poroille aitoja on rakennettu pitkin rajan pintaa. Ilmeisesti helikopterilla tuotu tuo kyseinen loota. Oli muistaakseni aivan Haltin korkeimman kohdan tuntumassa, norjan puolella. Vaikka minä vaeltelen "koskemattomissa" erämaissa, aika usein törmään ihmisen rakennelmiin.
Luulen että tämän kesän vaellukset on tehty. Ehkäpä ensikesänä taas jaloittelen...

Nyt vuorossa on taas autoremonttia,

Kuva
Aivan kuin moottori vuotaisi verta! No, jäähdytin nestettä se vain. Vain ja vain, moottori meni vaihtoon. Työtähän siinä taas on. Tämä ei ole se auto jolla olen kesän reissuja ajellut, on kyllä samaa mallia. Tää on perheen yhteiskäytössä. Muut ajaa, minä korjaan. :wink: Helpottaa paljon remontteja kun ei tarvi monen eri merkin tietotaitoa eikä työkaluja.

Oikeaa työtäkin aion taas etsiä, sellaista mistä palkkaa maksetaan...rahas sakkoihin ja moottoreihin.
Ajattelin huoltohommiin lähteä. Keikkamieheksi. Pitkää päivää ja hotelliöitä.
Aika näyttää kuinka käy.

Putkis, elämän mutkis.
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 9.9.2021 11:27:39

Olet sitten palaamassa entisen kaltaiseen ammattiisi. Mikäs siinä, sehän sinulta sujuu.
Hotelliöiden vaarat tiedät. Jätä minibaarin avain respaan, ei tule kiusausta. Kyllä sinä pärjäät, sinulla on uudet hyvät keinot.
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 10.9.2021 00:22:44

Niin, en edes ajatellut että minibaarit on huoneissa. :shock:
Itseasiassa ajattelin ottaa vaelluskengät mukaan. Voisi pieniä puolentunnin tai tunnin lenkkejä tehdä päivän päätteeksi. :wink:
Vielä kuitenkin tuo työn hakeminen on harkinnassa.

Auton moottorin sain vaihdettua. Vielä vaatii pientä säätöä, ei kulje täysillä tehoilla. Vikaa etsin soffalta käsin.

Tämmöinen otus löytyi keittiöstä.
Palloristihämähäkki
Kuva

Putkis, net.
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 19.9.2021 12:43:49

Tyhjäkäynnillä putputtelen elämässä eteenpäin.
Kesän reissut jäi taakse ja uusia suunnitelmia talveksi.
Kun nyt olen elänyt "velttona alkoholisti työttömänä" mielestäni riittävän pitkään, ajattelin lähteä kiertämään Suomea rahan perässä. Juosta en ajatellut, vaikka se on kuulemma monen elämänmittainen urheilulaji.

Kesällä harjoittelin Suomen kiertämistä pienessä mittakaavassa.
Kuva

Putkis 0132, kilometritehtaan työtön.

Jk.
Löysin eväsrasiat, turvakengät kun vielä....
Kuva
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 20.9.2021 11:51:16

Onnea uudelle uralle. :D
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 20.9.2021 12:48:59

Kiitos,
Katsotaan nyt kuinka sopimuksen käy.
Putkis, odottelee.
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 25.9.2021 16:15:40

Eipä tullut kutsua keikkahommiin.
Päätin palata trukkikuskiksi, tosin eri firmaan kuin aiemmin. Muutaman kuukauden sopimus alkuunsa. Aivan mahtavaa mennä taas uuteen paikkaan ja tavata uusia ihmisiä.

Kuva

Putkis 0132, työllistyy.
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 25.9.2021 16:27:38

Eilen istuskelin pitkän illan Pubissa. Katselin menoa ja kuuntelin ihmisten tarinoita. En tällä kertaa kohdannut voimiensa tunnossa pullistelevia, vaan aivan toisenlaisia ihmisiä. "Normi-illan" viettäjien lisäksi joku joi yksinäisyyteen, toinen ahdistukseen.
Perinteeksi muodostuneen "miksi et juo ja miksi sitten istut täällä" kyselyn ja selvityksen jälkeen aika moni kertoo minulle juovansa vähän liikaa. Heti perään todeten että voisi kyllä lopettaa koska tahansa... jos siis asiat olisivat toisin, tai sitkun ja mutkun... :roll:
Mietin hyvää vertausta muutamiin selityksiin ja irtaantumisiin tuosta koukusta. Koukusta tuli mieleen onkimato.
Mato kiemurtelee koukussa. Sisällä on jotain joka aiheuttaa tuskan, eikä siitä voi irtaantua.
Niin kauan kuin madossa on tuo koukku, kiemurtelu jatkuu. Koukku on sisäpuolella. Se ei ulospäin näy, vain tuska ja kiemurtelu näkyy.
Kuinka toivotonta onkaan kantaa tuollaista koukkua sisällään?
Onkimato ei itse koukusta eroon pääse, ennenkuin nälkäinen peto tulee ja sen syö.
Hui.
Alkoholistin tilanne on hieman toivorikkaampi. On siis mahdollista, päästä irti alkoholin kirvelevästä tuskasta.
Onkimadonkin tilannetta helpottaa huomattavasti mikäli joku ulkopuolinen tarttuu matoon ja vetää sitä pois koukusta. Madolla ei ole käsiä eikä jalkoja joilla itse voisi irtaantua. Se tarvitsee käden joka siihen hetkeksi tarttuu. Vetää oikeaan suuntaan. Auttaa alkuun, pahimman yli.

Putkis 0132, viinamatojen kaivelija.
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 25.9.2021 17:36:38

Kirka,
Anna käsi.
https://youtu.be/JlfPN9d8kek

Kuva

Putkis
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 29.9.2021 16:18:38

0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 2.10.2021 11:04:06

Kohta tulee pieni tarina....
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 2.10.2021 11:19:56

Kuva
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 2.10.2021 11:48:40

Oho, mitähän rotua tuo Juulian kissa onkaan?

Kaksikymmentäkaksi helmeä.

Jossainhan se minun korini on? En sitä nyt näe. Olisin vaan tarkistanut paljonko helmiä on vielä jäljellä. Laitoin sinne vuosia sitten suuren kasan arvokkaita helmiä. Virheettömiä, kauneimpia mitä elämässäni olen koskaan saanut. Sain nuo helmet lahjaksi, eikä minun tarvinnut maksaa niistä mitään.
Joka vuosi otan yhden helmen korista ja käytän sen niin kuin parhaaksi näen. Vain yhden helmen vuodessa.
Helmikorini oli joskus aivan täynnä. Helmiä tuntui olevan loputon määrä. Taisin tuhlailla niitä, hukkasin aika monta. Ei se silloin haitannut, koska helmiä oli niin paljon.
Olen kyllä katunut joidenkin helmien kohtaloa. Huono kauppamies olen ollut. Olen vaihtanut ja myynyt helmiä aivan liian halvalla. Käyttänyt niitä tarpeettomiin hankintoihin.

Ahaa, löysinkin korini!
Onhan täällä vielä..., mutta miksi näin vähän! Kyllä niitä piti olla enemmän. Eihän näillä voi enää ostaa kaikkea sitä mitä haluaisin. Miksi toiset helmet ovat niin pieniä? Hailakoitakin väriltään? Missä ovat ne suuret värikkäät helmet, joita piti olla paljon? Eihän täällä ole kuin muutama sellainen...
Lasken helmet. Lasken uudelleen ja uudelleen...
Kaksikymmentäkaksi helmeä. Sen verran niitä on jäljellä. Kyllähän niillä pärjää vielä. Olen kyllä velkaantunut ja antanut muutamia helmiä pantiksi. En vain muista kuinka monta. Olisiko viisi tai kahdeksan... eikai sentään kymmentä? Kahdeksan helmen pois otto tuosta korista tekee suuren tyhjän tilan. Olenko käyttänyt sen johonkin tarpeelliseen? Kahdeksan helmeä oli pieni mitättömän kokoinen kasa täydessä korissa. Niiden arvo hukkui kaikkien muiden helmien sekaan. Nyt kun korissa on jo paljon tilaa ovat nuo kahdeksan helmeä saaneet suuremman arvon.
Minun täytyy nyt ryhdistäytyä ja käyttää helmiä viisaammin. Ovathan ne lahjaksi saatuja, ei niitä sopisi oikein poiskaan heittää. Entäs jos lahjan antaja kysyy minulta joskus:
Mitäpä muuten teit sillä yhdellä suurella helmellä jonka minulta sait? Valmistin sen sinulle suurella vaivalla ja käytin siihen paljon aikaa. Käytin siihen kokonaisen vuoden. Oliko se helmi hyvä?
Kerro, nyt kun olet sen käyttänyt.

-Niin minä... tuota, kun... minun pitää nyt mennä...

---

"Eilen" istuskelin pubissa ja tapasin muutamia erittäin mukavia ihmisiä. Heillä oli helmet mukana, niin kuin minullakin. Helmemme olivat erilaisia. Kirkkaana hohtavia ja hieman tummiakin näin. Toisilla paljon, toisilla vähemmän.
Yhden rikkoutuneen korinkin näin. Siinä oli vielä paljon helmiä. Mutta tuo kori oli mennyt rikki elämän kolhuissa.
Koria kantava ihminen oli surullinen siitä että hänen helmensä olivat taakkana, kun ei niitä enää voinut helposti kantaa. Hän kertoi minulle että haluaisi antaa kaikki helmensä pois. Rikkinäisessä korissa helmien kantaminen oli käynyt liian raskaaksi. Kauniita suuria helmiä, pieniäkin tietysti seassa ja muutama harmaa...
Kuva

Putkis, korinpunoja.
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat