Olet täällä

Putka Häiriköille

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Putka Häiriköille

ViestiKirjoittaja 0132 » 26.7.2022 00:22:56

Kiitos Juulia.
Olihan tuo vaellus aika hurja. Hieman vajaa neljä viikkoa ja 400 km. En lähtisi uudelleen.
----

Veneen vein pienelle lammelle. Toiveena saada ahvenia.
Kuva

Pian alkoi saalista nousta.
Kuva

Ensimmäinen tunti, eipä oikein hyvä...
Kuva

Soutelin vanhan männyn luokse, jospa siellä parempi syönti?
Kuva

Kyllä sitä saalista sitten kertyi.
Kuva

Ahvenia saan paistella muutaman päivän. Ehkäpä kalakeiton teen?
Kuva

Putkis, onnensa onkija.
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 31.7.2022 13:03:17

Sinulle joka tänään liityit...
https://youtu.be/lqKr96F-da8
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 1.8.2022 08:55:12

Melkoinen oli kävelysi, nostan hattua sille.
Tänään oli aamu tv:ssä nainen, joka käveli Espanjasta Suomeen. Sinnekö seuraavaksi :P
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 1.8.2022 13:59:37

Moi,

Hän on myös tainnut vaeltaa tuon Nordkalottledeninkin kokonaisuudessaan, siis 800km. Minä vaelsin "vain" 400 km. Tuon naisen kulkemat matkat ovat kyllä aivan uskomattomia. Tiedän kokemuksesta.

HS Turku | ”Lennä sinä, minä kävelen”, totesi Taina Liekari puolisolleen joulukuussa Espanjassa – Nyt 4 600 kilometriä myöhemmin hän on saapunut Turkuun https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000008956649.html
Onnittelut hänelle!

Aina löytyy joku kovempi vaeltaja...

https://youtu.be/nJDwjb4OyiE

Norjan vuoristoa 1.7.2022
Kuva

Putkis, soffalla.
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 10.8.2022 01:49:36

Oho, kuvat palautuneet ketjuuni sivulta 102 eteenpäin!

Putkis
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 10.8.2022 11:38:54

💐💐💐

"Lapissa kaikki kukkii nopeasti
Maa, ruoho, ohra, vaivaiskoivutkin..."
Kuva

Hyvää matkaa, Vesa-Matti Loiri.
Kuva

Putkis 0132
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 18.8.2022 11:43:26

Moi,
Kaikilla on omat vaikeutensa:

" JAPANI aloitti kansallisen kampanjan, jossa etsitään keinoja saada ihmiset, erityisesti nuoret aikuiset, juomaan enemmän alkoholia.

Nuorten alkoholinkulutus on vähentynyt Japanissa, mikä on johtanut valtaviin valtion verotappioihin.

Eläköön sake! -kampanja on kansallisen veroviraston kilpailu, jossa 20–39-vuotiaat keksivät ehdotuksia alkoholijuomien suosion nostamiseksi. Sake on japanilainen riisiviini."

Kuva
Putkis, otan osaa.
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 31.8.2022 21:18:42

Kuvia selailin menneeltä kesältä.
Mietin mikä parhaiten kuvaisi kesääni.

Tämä ehkä yksi vaikuttavimmista.
Vuori pilvien ympäröimänä. Edellispäivänä olin kulkenut tuon vuoren yli. Muistan kun katsoin sitä ja ajattelin että kulkeminen tuolla olisi mahdotonta minulle. Ajattelin noin, vaikka olinkin juuri niin tehnyt.
Tuollaiset vaellukset tuntuvat yhä vain unelmilta.
Kuva

Olen joskus nähnyt ihmisiä kaupungin puistossa piknikillä. Olen katsonut heitä ja ajatellut että tuota minä en kyllä koskaan tee.

Piknikillä kaupungin keskustan puistossa kesällä 2022
Kuva

Oi, muistin juuri kuinka kesällä 2018 kulkiessani Karhunkierrosta, katselin pohjoiseen. Ajattelin niitä onnellisia "oikeita vaeltajia", enhän minä sinne...
Kuva

-----
Tänään olen irti alkoholista.
Päihteet eivät enää kuulu elämääni. Eivät tänään, eivätkä huomenna.
Tästä tärkeästä asiasta ei ole vielä kuvaa.

Putkis
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja lillemor » 3.9.2022 15:22:26

0132 kirjoitti:Tänään olen irti alkoholista.
Päihteet eivät enää kuulu elämääni. Eivät tänään, eivätkä huomenna.
Tästä tärkeästä asiasta ei ole vielä kuvaa.
Putkis

Hieno homma :)
Itsekin lopetin kokonaan alkoholinkäytön.
Meinaatko lähteä vielä vaeltelemaan, vai joko sait tarpeeksesi tuntureiden valloituksesta?
lillemor
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 4.9.2022 10:24:02

Heips lillemor,
Enpä ole suunnitellut uusia vaellusreissuja.
Toisaalta jossain lähiseudulla voisi vielä retkeillä.
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 6.9.2022 20:18:58

Erään kaverini koiralla on ilmeisesti pallo hukassa?

Kuva
( kuvan pöllin hänen instasta, siis kaverin, en koiran)

Putkis
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 7.9.2022 01:55:04

Viikonloppuisin tapaan kavereitani pubin hämyssä. Aika monella on jo "puolikuunkatse". Tiedätte varmaan tuon katseen.
Puolikuunkatse ja kasvojen kivettyneet ilmeet, siinä on se onnellisuus minkä tuossa majatalossa saa.
Kuskina tietysti saattelen huonompi jalkaisia kotisohvalleen asti. Voinette hyvin ymmärtää miksi kohteliaasti kieltäydyn minulle tarjotusta kahvista... usein on nimittäin käynyt niin että viikkosiivous on unohtunut, ja tiskaus... jo vuosituhannen vaihteesta asti. Siistejäkin asuntoja toki on, joskin vähemmän.
Mietin mitä kertoisin näiden kavereideni menneisyydestä, nykyhetkestä, tulevaisuudesta. Kavereiden joilla tulevaisuus on jäänyt taakse ja menneisyyden varjot tulevaa varjostaa.
Ehkä kirjoitan heidän tarinoitaan talven mittaan. Hieman tietysti muunnellen ettei kukaan olisi suoraan tunnistettavissa.

Tänään tarjoan heille tämän biisin:
Särkyneiden majatalo.
https://youtu.be/3nS5KxTETX8

Putkis, kaverin puolesta kirjoittelen.
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 7.9.2022 17:58:39

Kiitos viimeisestä tekstistäsi. En halua olla hän, joka ei enää ymmärtänyt lopettaa, jonka alkoholismi oli jo vienyt matalaan majataloonsa. Jokaisella oli joskus vielä saavutettavissa eheämpi tulevaisuus, kunnes mikään toimintatavoissa ei enää havahduttanut, eikä mikään enää varoittanut tulevasta tuhoutumisesta, vaan he elivät kuin kohtalonsa hyväksyen, antautuen.
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 11.9.2022 00:10:18

Tyttö kaiteella.

On pimeä syyskuun yö. Kello on yli puolenyön. Kurvaan poliisiaseman pihaa kohden. Poliisit onnistuvat pakenemaan rakennuksen toiselta puolelta. Kytken vilkun päälle ja teen tiukan u-käännöksen. Kiihdytän poliisiauton perään ja vilkuttelen valoja, annan siis pysähtymiskäskyn. Hetken ehdin hämmästellä tätä lauantaiyön takaa-ajoa jossa on jotain perin tuttua, mutta jotenkin nurinkurista.
Poliisit pysäyttävät autonsa, minä pysäytän heidän taakse. Avaan oven ja nousen autosta. Sydämeni takoo ja kädet vapisevat. Pelkään taas. Juoksen poliisiauton vierelle ja selvitän asian.
"Läheisellä sillalla joku tyttö istuu kaiteella ja vieressä jalkakäytävällä on toinen henkilö joka puhuu kaiteella istuvalle ja pitää kättä olkapäällä. Voisitteko käydä katsomassa, ettei olisi mitään pahoja asioita tapahtumassa."
Poliisit lupaavat tarkistaa tilanteen. Siirryn autolleni ja odottelen hetken jos toisenkin. Sydän takoo yhä. Lujaa.
Käynnistän auton ja ajelen vielä hetken kylän katuja. Viimein rohkaisen mieleni ja ajan uudelleen sillalle. Sillalla ei ole ketään. Ei poliiseja eikä tyttöä kaiteella.
Kiertelen muutamia sivukatuja ja näenkin etsimäni. Tuo kaiteella istunut tyttö kulkee kaverinsa kanssa naureskellen poispäin sillalta. Mikälie humalaisen päähänpisto, ei onneksi ollut tarkoitusta hypätä virtaan. Tietysti humalassa voi sattua lipsahdus.
Tänään kuitenkin kaikki meni hyvin.
Miksi minulla oli niin suuri hätä ja pelko?

Vuonna 2010 lokakuussa katosi eräs työkaverini tällä samaisella kylällä. Olimme työskennelleet yhdessä vuoden pari. Hän oli mukava ja iloinen, hyvän huumorintajun omaava kaveri. Joskus käytiin ravintolassa ottamassa muutamat, hän tosin oli hyvinkin kohtuullinen alkoholin käyttäjä. Minä en.
Kuitenkin erään ravintolaillan jälkeen tuo kaveri katosi. Ei löytynyt seuraavana päivänä, eikä seuraavina viikkoina. Kaveria etsittiin poliisin ja vapaaehtoisten voimin. Läheiset ja me kaverit mietimme päämme puhki mitä oli tapahtunut. Kaikenlaisia huhuja oli liikkeellä, ja niitä tutkittiin. Vesistöjäkin naarattiin. Mitään ei vain löytynyt.
Tuli talvi ja vesistöt jäätyivät. Lumi satoi maahan peittäen kaikki mahdolliset jäljet...
Kului kuukausia. Vielä kerran sukeltajat palasivat erään sillan alle. Tutkivat tarkoin ja laajemmin kuin aiemmin. Löysivät viimein vainajan, kadoksissa olleen kaverimme.

Todennäköisesti tältä sillalta, jossa tänään tyttö istui kaiteella, kaverini oli hypännyt virtaan.
Pimeään, mustaan virtaan, yksin.

https://youtu.be/ngaM4Bs09zI

Kuva

Putkis, pelästynyt.
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 11.9.2022 08:55:01

Olipa tarina. Samaistuin jälkimmäiseen. Minullakin on ollut yksi hetki, jolloin olen ollut hymystäni huolimatta erittäin väsynyt. Alkoholi on pirun juomaa sellaisina epätodellisina hetkinä, kun vetäytyy baarista yksinäiseen kotiinsa, pää on täynnä stressiä ja hälinää, tuntee maailman painon ja tuskan.

Hyvien yöunien jälkeen kaikki näyttää yleensä valoisammalta, joten jaksamista meille kaikille ja tsemppiä voimavarojen vaalimiseksi, selvinpäin.
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat