Olet täällä

Putka Häiriköille

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Putka Häiriköille

ViestiKirjoittaja skorpioni » 25.2.2020 20:24:29

Onnittelut!
Astuit elämään omillasi ja loppupeleissä kiittää maksa ja aivot. Raittius on nyt vapaaehtoista.
Se ei ole Sinulle ongelma , sen kertoo vahva tahtosi joka kirjoituksissasi nousee esiin.
Onnea ja menestystä elämään!
skorpioni
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 25.2.2020 20:57:42

Tervehdys ja kiitos kaikille.
Antabukset jää nyt sitten historiaan. Toivon ja uskon etten niitä enää koskaan tarvitse.
Vaikken Antabukseen enää nojaa ei sillä ole suurtakaan merkitystä koska tuhannen päivän aikana olen rakentanut elämääni raittiiseen suuntaan. Olen pyrkinyt olemaan askeleen edellä kaikkia vaikeuksia joita elämässä vastaan tulee.
Alkuaikoina kun en kyennyt ylivoimaisen elämäntilanteen takia rakentamaan mitään, aloin kävelemään metsissä ja luonnossa yleensäkin. Muistan hyvin nuo epätoivon ajat ja kuitenkin sen taistelumielen joka vahvistui liikunnan myötä. Kyllähän luonto on vahva tuki. Pitää vain lähteä liikkeelle. Ihan oikeasti!
Minulla on myös ollut paljon onnea matkassa kun olen saanut reissata ja toteuttaa itseäni. Nähdä elämä raittiina sen parhaalta puolelta. Antabus on kokemukseni mukaan erittäin hyvä kaveri matkalla raittiuteen. Hieman ihmettelen kun sitä yleensä taidetaan määrätä vain sadaksi päiväksi. Kolmen kuukauden, eli 90 päivän jälkeen, iskee tuo omituinen tuska juoda. Juuri silloin kun lopettelee kuuria. Terveysvaikutteinen elimistölle ei Antabus kuitenkaan ole. Jotkut siihen myös reagoi negatiivisesti. Väsymystä, vatsavaivoja, maksa-arvojen kohoamista. Väsymystä olen koenut pitkin matkaa ja jää nähtäväksi katoavatko nuo järjettömät väsykohtaukset nyt kun kuurini lopetin. Väsypäiviä on kuitenkin ollut suhteellisen vähän verrattuna "edellisen elämän" krapuloihin. Maksa-arvoihini itse Antabus ei vaikuttanut millään tapaa. On tietysti huomattava että alkokoholin poistuminen jokapäiväisestä ruokavaliostani on laskenut maksa-arvojani 200/400 lähtöarvoista jonnekin 22/ 28. Eli tuolta näkökannalta Antabus on kyllä vaikuttanut arvoihin hyvin tramaattisesti.
Parisen viikkoa Antabusta elimistössäni vielä virtaa, sitten olen siitä vapaa. On hyvin merkityksellistä että olen varautunut tuohonkin hetkeen kun elimistöni olisi taas valmis nauttimaan alkoholia. Paljon olen tarinoita kuullut kuinka ihmiset, ystäväni, alkavat juomaan pitkänkin tauon jäkeen kun tapahtuu jotain hyvin ikävää, yllättävää. Olenko sellaisiin tilanteisiin valmis? Toivon olevani kyllin kaukana alkoholin huurruttamasta elämästä tuossakin suhteessa. Ainakin olen mielestäni tehnyt kaiken niin hyvin kuin vain olen osannut.

Kuva

https://www.youtube.com/watch?v=fLw1CXrD2Co

2 vuotta 8 kuukautta ja 25 päivää
Putkis 0132
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja juhanikari » 25.2.2020 22:47:07

Viimetingan onnittelut tältä vähentäjältä!
Ehkä minä vähennän joku päivä nollaan?

t. Juhani
Vähentäjä! Less alcohol is more life! :-)
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varjolilja » 26.2.2020 02:15:07

Tuhannesti Onnea Sinulle!

Olet ollut täällä kannustava voima ja upea esimerkki! Kiitos!
Kirjoituksistasi on huokunut kuinka paljon enemmän olet saanut elämääsi kun jätit juomisen.
Et siis menettänyt mitään vaan päinvastoin.

Varmasti on vapaa olo. Vapaushan on myös vastuuta ja pieni ”pelko” Ja varuillaanolo on minusta merkki siitä, että ei halua riskeerata millään tapaa että menettäisi sen vapauden minkä on saavuttanut.

Onnea vielä! Upea, hieno juttu!
Pienin askelin pitkätkin taipaleet taitetaan! Ole armollinen itsellesi.
Varjolilja
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 26.2.2020 08:54:43

Hyvää huomenta Putkis!

Tänäänkin on loppuelämämme ensimmäinen päivä. Eikä syytä huoleen, raittius säilyy samaan tapaan kuin tuhat edellistä päivääsi. Kun aamulla olet juonut lasillisen poreilevaa vettä ja muistanut miksi, tästä päivästä alkaen riittää kun muistat saman asian ilman tuota näkyvää valkoista nappulaa.

Ensimmäiset asiat ensiksi
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Onneli47 » 26.2.2020 21:16:54

Iloitsen kanssasi! Onnittelut ovat enemmän kuin paikallaan! Jatkat vaan eteenpäin ja katsot mihin tie vie! Kaikkea on vielä edessä ja sinulla mahdollisuus olla siinä mukana. Iloa ja onnea poluillesi!
Onneli47
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 27.2.2020 06:38:20

Kiitti visiitistä omaan ketjuuni Putkis. Olet jälleen saavuttanut yhden virstanpylvään, onnittelut siitä. Näitä päätepysäkkejä onkin tähän ihailtavaan matkaasi mahtunut monenlaisia. Syystäkin voit ja saat olla onnellinen ja tyytyväinen elämääsi. Hyvä sinä.
Teen omaan ketjuuni pikapäivityksen tästä elosta ja olosta.

Raittiina jatketaan, kuten Tyräkki usein toteaa.
Kevät tuo auringon tullessaan :D
Valoa ei olisi, jos ei olisi pimeää, johon sen voi laittaa.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 29.2.2020 09:59:10

Kiitos vielä kaikille kanssakulkijoille.
Viimeiset Antabukset haihtuvat kehostani hiljakseen. Elämä kulkee nyt ilman muistutusta alkoholista. Kaikki se työ jonka mielessäni olen onnistunut tekemään on nyt tukipilarini päivissäni. Antabuksen lopettaminen sain osakseen ainoastaan hyvänolontunteen, suuren sellaisen, ajellessani tuolloin raittiuteni 1001 päivänä aamu viideltä töihin.
Työtä olenkin jo tehnyt viitisen kuukautta. Tiimin vetäjää ei minusta sitten tullut. Ei olisi ollut oikea pesti minulle. Mutta koska elämäni on yllätyksiä täynnä minun työparini valittiin kyseiseen tehtävään. Tästä tietysti seuraa se että hänen johtamansa työvaihe siirtyy suureksi osaksi minulle. Ohittaisin samalla vanhemman työntekijän ja siirtyisin ykköspaikalle tuossa varasto työssä. Vuokratyö vaihtuisi myös vakituiseen työpaikkaan.
Vähäpätöisin työ, joksi tuota työtä paremman sanavalinnan puutteessa aikoinaan nimitin, tarjoaisi nyt työtä ja tohinaa sekä pienimuotoista organisointia.

Mitä tekeekään Putkis jää vielä nähtäväksi?

Putkis 0132, risteykseen kulkeva.
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 29.2.2020 11:09:29

Hei, putkis!

Hienoa kuulla, että et päätynyt paikkaan, joka ei perimmältään ollut sulle tarkoitettu. Ja joka tapauksessa työssäsi on havaittu, että olet ollut vähässä uskollinen ja siksi sinuun luotetaan.

Hiljaa hyvä tulee
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 29.2.2020 11:17:56

Hienoa Putkis että työelämässäkin menee hyvin.

Minua kiinnostaa tuo antabuksen lopettaminen näin pitkän kuurin jälkeen. Onko tullut minkäänlaisia fyysisiä vieroitusoireita tai muuta tuntemusta, nyt kun lääke häviää elimistöstä? En siis tarkoita mitään viinan himoon liittyvää, vaan ihan miten kroppasi reagoi?
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 29.2.2020 11:59:04

No juu. Lomapuistolle voin kertoa, että työni vaiheista kuuluu vielä lisääkin.

Kiitos Juulia kysymästä.
Antabuksen lopettaminen ei kyllä tunnu yhtään missään. Kroppa ei ole reagoinut millään tavalla. Ei huminaa päässä eikä pöksyissä.
Vapautuminen elimistössä olevasta vartijasta ei myöskään vaikuta juomisen suuntaan kääntymistä.
Kuitenkin, yhä edelleen tulee tilanteita joissa ajattelen alitajuisesti juomisen mahdollisuutta. Erästäkin työtä etsiessäni tänään ( oho, pieni paljastus) totesin sen olevan vuorotyötä. Ahaa sanoivat aivoni! Iltavuoron jälkeen otetut kaljat eivät haittaa kun ei ole aikaista ylösnousua.
Näin siis alitajuntani toimii salaman nopeasti. Laskeskelee ja hakee vanhasta muistista oikeaa tilannetta. Alitajuntani haluaa kuin ratkaista "ongelman" puolestani.
Aivoissani on siis yhä olemassa sairauden rippeet. Ei se mitään, minä tiedostan sen.

Putkis 0132
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 29.2.2020 23:06:22

0132 kirjoitti:
Kuitenkin, yhä edelleen tulee tilanteita joissa ajattelen alitajuisesti juomisen mahdollisuutta. Erästäkin työtä etsiessäni tänään ( oho, pieni paljastus) totesin sen olevan vuorotyötä. Ahaa sanoivat aivoni! Iltavuoron jälkeen otetut kaljat eivät haittaa kun ei ole aikaista ylösnousua.
Näin siis alitajuntani toimii salaman nopeasti. Laskeskelee ja hakee vanhasta muistista oikeaa tilannetta. Alitajuntani haluaa kuin ratkaista "ongelman" puolestani.
Aivoissani on siis yhä olemassa sairauden rippeet. Ei se mitään, minä tiedostan sen.

Putkis 0132

Hei vähentäjien puolelta ja onnittelut hienosta raittiudesta! Kiitos että kirjoitit edellisestä jutusta minkä lainasin. Olen itse kokenut samaa, mutta minulla ne ajatukset johtivat tekoihin eli mieli ratkesi positiivisen kautta, elämäntilanne oli oikein hyvä, ei ollut vaikeuksia tm. Olen lopettaja ja mielenkiinnolla kuljen nyt uudestaan tätä polkua. Tiedostan jotekin ettei pidä kiirehtiä eikä elää muuta kuin näitä tämän hetken valintoja, mutta ei parane myöskään leikkiä alkoholiasioilla, kuten silloin kun päädyin taas juomaan ja sen jälkeen uuteen kierteeseen. Siksi lainasin sanasi.

Varovaisuus on viisasta.
Uusi asenne, alkoton elämä.
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 1.3.2020 13:48:14

Hei kaikki Plinkin lukijat.
Nettimaailmasta löytyy jos jonkinlaista sivustoa joissa nimi Putkis esiintyy. On huivipäisiä naisia ja miehiä aseineen.
Minulla, ainoalla oikealla Plinkin Putkiksella, ei ole mitään yhteyttä noihin henkilöihin.
Juulialle terkkuja.

Putkis 0132, originaali.
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 1.3.2020 13:57:40

Piti kooklata.
Löytyi Putkis -ontelokude.
Olekos jonkinmoinen ontelokude josta voi virkata ja neuloa kaikkea käytännöllistä ja hauskaa? Taipuu vaikka miksi.

Oli siellä käteviä kalusteitakin.

Kieltämättä yhtäläisyyksiä on. :mrgreen:
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 4.3.2020 19:28:05

Olipas mukava työpäivä.
Erityisen hauskaa oli ruokatauolla kun kun eräs nainen motkotti meille miehille, hyväntahtoisesti kylläkin. Miespuolinen työtoverini höysti tilannetta kertomalla kyseiselle naiselle että mehän ollaan kuin yhtä suurta perhettä koko työyhteisö. Tuossa vaiheessa minäkin yhdyin tuohon arkaluontoiseen keskusteluun.
" Jos täällä työyhteisö on kuin suuri perhe, olenko Minä sitten ottolapsi?"

Eipä meinannut muutamilla pysyä kahvit eikä pullat suussa, sen verran osuvasti upposi tuo sutkautus.

( Tiedoksi niille Plinkin lukijoille jotka eivät taustaani tunne: Olen tuossa työpaikassa vuokratyöntekijänä ja en siis oikeastaan kuulu perheeseen :wink: .)

Putkis, ottolapsi.
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat