Olet täällä

Putka Häiriköille

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Putka Häiriköille

ViestiKirjoittaja 0132 » 19.9.2020 13:11:35

Jaaha, kohtasin taas poliisit. Todella kaukana asutuksista tällä kertaa. Lähinpään taloon ehkä kymmenisen kilometriä. Olin jo metsäautotien päässä parkissa kun kuulin auton lähestyvän. Tuttu sinivalkoinen pakettiautohan sieltä tuli. Kaartoi eteeni ja tutuhko poliisi pillinsä kera nousi autostaan. No, normi puhallutus ja eipä siinä sen kummempaa. Metsästys ilmeisesti alkanut ja niitä lupia tarkastelivat. Minähän en moista hommaa harrasta. Kalastelen kyllä vielä satunnaisesti nykyään.
Putkis, 0,00 promillea.
Kuva

Ps.
Mummeli kyseli jossain ketjussa kirjani lainaamista kirjastosta. Kyllä pitäisi olla lainattavissa. Tosin tilaukseen kirjastoissakin menee. Viikossa kuitenkin onnistunee. Kannattaa siis pyytää kirjastoa hommaamaan kyseinen teos.
Viimeksi muokannut 0132 päivämäärä 19.9.2020 20:03:44, muokattu yhteensä 1 kerran
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Mummeli » 19.9.2020 16:31:35

Täytyy käydä kirjastosta kyselee. Kiinostaa lukea tämä kirja. Elämänkerrat ja dekkarit ovat mun suosikkeja.
Mummeli
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 19.9.2020 19:38:10

Kiitos Mummeli.
Vähitellen olen alkanut saamaan kommenttia kirjastani. Taitaa se olla tunteisiin menevä, sen suuntaisia ovat palautteet olleet. :roll:
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 20.9.2020 10:30:21

Uskoiko poliisi kerralla nuo nollat, vai epäilikö mittarin olevan rikki?
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 20.9.2020 10:54:23

Täytyy myöntää, että hieman pettyneen ilmeen aistin. :D
Oikeasti, kestänee vuosia ennen kuin menneisyyteni joidenkin ihmisten ja ehkä myös virkavallan mielestä unohtuu.
Pubi-kaverit on kyllä kiitettävästi hyväksyneet muutokseni. Ei kukaan ole kehoittanut palaamaan entiseen. Aika harva enää käy kehuskelemaan kuinka voi itse juoda ongelmitta. Enemmän on kyselyjä kuinka olen onnistunut raitistumaan. On myös totta, ettei entinen kaveripiiri ole enää kasassa. Muutamia on kuollut ja osa "kotiutunut" juominkeineen. Ehkä ryhdistyneitäkin on.
Kuva
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja hemmentaali » 22.9.2020 18:25:00

Kiitos lukukokemuksesta. Latasin kirjasi sähköisenä jo iltapäivällä, ja kun työpäiväni päättyi, luin sen yhdellä istumalla työkoneeltani. Luin ja itkin. Sylvia olisi ylpeä sinusta :)

Selkeää, mukaansa vievää, hyvää tekstiä. En kuitenkaan lukenut sitä kaunokirjallisena tuotoksena vaan kokemuksena. Uskomattomia kilometrejä, uskomaton määrä askelia - olen sanaton suorituksesi edessä. Mutta mikä minua liikutti ja liikuttaa edelleen, ja tekee tämän kirjoittamisen vaikeaksi, kun en näe näppistä kyyneleiltä, on vakaumuksesi. Olen lukenut epilogin nyt ainakin kolme kertaa. Olen onnellinen puolestasi, että olet löytänyt sen, mistä siinä kerrot. Minä niin kovasti toivoisin voivani itse kokea joskus saman, mutta en tunnu sitä löytävän.

Jostain syystä minulle tuli tarve etsiä jälleen lempi-runokohtani, vaikka se ei liity tähän mitenkään ja kuitenkin liittyy:

The woods are lovely, dark and deep,
But I have promises to keep,
And miles to go before I sleep,
And miles to go before I sleep.

(Robert Frost, Stopping by Woods on a Snowy Evening)

Kiitos, Putkis.
If you're going through hell, keep going.
hemmentaali
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 22.9.2020 19:21:32

Kiitos Hemmentaali.
Olen ilmeisesti onnistunut kertomaan sen kokonaisuuden, jonka olen kokenut muutamassa vuodessa. Se kertoo minulle paljon, jos ihmiset kyynelsilmin lukevat teostani. Voitko uskoa jos kerron että kirjoittaessani tarinaani itkin varmasti yli viisisataa kertaa. Kirjoittamiseen meni reilu vuosi. Olisin halunnut kertoa tarinani puhumalla jollekin, mutta sen siis jokin esti. Jäi vaihtoehdoksi kirjoittaminen. Kirjoittaminen ei ole minulle kovin helppoa. Yhdyssanat sun muut... Kuitenkin lopputuloksena kirja.
Eikä tietysti raitistumistakaan pidä unohtaa.

Kirjaani on ostettu myös paikallisessa pubissa. Kommentteja sieltäkin vielä jännityksellä odotan. :roll:
Erään kirkon uskovainen työntekijä myös luki kirjan. Hänen kommenttinsa oli hauska: Tämänhän voi lukea ateistikin! :lol:

Huomenna menen jälleen töihin. Samaan paikkaan jossa talvellakin olin. Nyt en kuitenkaan enää vuokra-työntekijänä. Pesti on lyhyt, vain 12 päivää. Halusin itse tehdä tuollaisen sopimuksen.

Hemmentaali,
ymmärrän vilpittömän halusi löytää sellaisen rauhan, jonka minä olen löytänyt. En tiedä kuinka sen voi saada... Sanotaan että etsivä löytää. On siis etsittävä, omista ajatuksista, vilpittömyydestä, ja kuljettava pois vihasta ja katkeruudesta.
En osaa pukea sanoiksi sitä kaikkea mitä olen kokenut. En vielä, ehkä jonain päivänä.

Putkis 0132
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Uratykinloppu » 25.9.2020 11:16:19

Hei, aivan upeaa mitä olet tehnyt, kirjoittanut kirjan! Sain tietää asiasta vasta nyt kun katsoin että missäs sinun ketjussa mennään!

Itsekin olen miettinyt kirjoittamista ihan vaan omaksi iloksi ja saa purkaa asioita paperille.
Uratykinloppu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 25.9.2020 18:55:24

Moro.
Juu, kirjan värkkäsin. Hieman laajemmin käyn siinä raitistumista ja elämän suunnanmuutosta lävitse.
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 26.9.2020 08:28:03

Jaahas,
Leipätaikina olisi leivontaan valmista. Ihminen ei elä pelkästään leivästä, minä kuitenkin yritän saada siitä lisätuloja. Vajaan seitsemänkilon taikinasta tulee aika monta leipää. Nämä muutamat päivät työelämässä ovat ihan hyviä myydä ruisleipää työkavereille. Jos vaikka polttoainekulut sillä bisneksellä kattaisi. Tietysti kirjan pari myyn vielä leipien ohessa. Ihan kaikille en kirjaani tuossa työpaikassa markkinoi. On se sen verran arkaluontoinen teos. :roll:
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 26.9.2020 16:27:11

Tänään kohtaan taas jotain uutta.

Kuva

Putkis 0132
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 27.9.2020 10:25:34

Niin, eilen oli kohtaamisia. Maksoin parivuotta sitten saamani cd-levyn. Omalla kirjallani maksun suoritin. :shock:
Korkoina annoin vielä muutaman ruisleivän.
Sain jälleen vastalahjan, kirjan. Olen siis taas "velkaa" palveluksen.
Tiedätkö, Juulia, nyt eräs Putkiksen tarinoista halutaan painaa myös tulevaan kirjaan. Ei siis minun, vaan erään kuuluisan kirjailijan.
On vain mentävä istumaan soffatuoliin ja vastattava haastatteluun. Mahdollisesti jo ensiviikolla treffaamme.

... niin se soffatuoli kulkee kohden...

:wink:
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 27.9.2020 18:31:16

Kirjat alkavat pommittamaan elämääni. Nämä kirjat siis vaihtoivat omistajaa.

Kuva
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja lizzy (poistunut käyttäjä) » 27.9.2020 19:10:24

Vasemman puoleinen ostettu omaksi ja luettu. Kiitos siitä, saat olla ylpeä<3
lizzy (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Uratykinloppu » 28.9.2020 07:07:43

Olen kyllä vilpittömän iloinen ja onnellinen puolestasi! Hienoa että olet pystynyt luomistyöhön, harrastuksiin ja projekteihin etkä ole passivoitunut ja ns. menettänyt itsetuntoasi sen vuoksi että olet alkoholisti.

Onnea Putkis🙂
Uratykinloppu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat