Olet täällä

Putka Häiriköille

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Putka Häiriköille

ViestiKirjoittaja jumpura » 22.3.2020 18:37:03

P3 on viruksen pysäyttävä suodatin. On myös olemassa A1 kaasusuodatin, se ei välttämättä toimi tässä. Tosin kaupan myyjä sanoi että A1 suodatinkin toimisi, kun on aktiivihiilisuodatin, mutta epäilen silti. Yritin löytää netistä selvää faktatietoa mutta en löytänyt. Itsellä on muutamia vuosia vanha puolinaamari johon voi laittaa nuo molemmat suodattimet peräkkäin tai sitten vain tuon P3:n. Saa nyt nähdä tuleeko sitä puolinaamaria käytettyä tässä lähiviikkoina. En tosin tiedä onko sen P3 suodattimen (suodatinparin) parasta ennen päiväys jo ollut ja mennyt. (Puolinaamari = tiiviisti kasvoja vasten kiinnittyvä naamari, kaasunaamari, joka ei peitä silmiä)
jumpura
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 22.3.2020 19:12:34

Multakin tuollainen suojain löyty. Juuri niin epäasiallisesti säilytettynä kuin vain voi.
Päiväys mennyt umpeen.
Kuva
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 22.3.2020 22:01:38

Rohkea veto tällaisena aikana lähteä omatoimisesti kivasta työpaikasta. Karenssit ovat ikäviä hommia, jos niihin joutuu.
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 23.3.2020 08:15:31

Heips, Lempeä kettu.
On tilanteita joissa on oltava rohkea. Tilanteeni on kyllä enempi harkintaa ja tosiasioiden huomioimista, kuin rohkeutta.
Työni loppuu joka tapauksessa 31.3. Olinhan määräaikainen vuokratyöntekijä. Uutta sopimusta en siis ole tehnyt, enkä siten irtisanoudu työstä.
Eipä ole vastausta rekryfirmaltakaan suojain asiassa tullut. Aikalisän otin työajan joustoa käyttäen.
Pienet Jalat kohta heräilee ja valmistautuu etä-opiskeluun. Haa, pääsen siis kurkistamaan tuohonkin opiskeluun.

Putkis 0132, Antabuksesta 100% vapaa.
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 23.3.2020 10:55:43

Lomalla!
Työhön ensiviikolla kahdeksi päivää.

:D :D :D

Putkis
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 24.3.2020 11:59:16

Hei!

Niinpä tosiaan, sopimus vain päättyy, eikä työkkäri-murheita tule. Se on hyvä.

Kiva työpaikka pitää arjessa kiinni. Työttömänä on vitsit vähissä, ainakin mulla. Syrjäyttää elämästä tehokkaasti ja juominen on ollut entistä houkuttelevampaa. Työttömyydellä on ollut selkeä yhteys tähän.

Näinhän se on, että kun jokin ovi sulkeutuu, toinen avautuu, millainen, siitä emme tiedä.

Onnea raittiiseen elämäntapaasi, joka on totta puhuen ihailtavaa!
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 25.3.2020 06:23:02

Kiitos Lempeä kettu.
Edellisen työttömyyden aikana opin mikä minulle on elämässä tärkeää. Yleensä työttömyys aiheuttaa ikäviä asioita. Minulle tuo yli kahden vuoden ajanjakso oli kaikella tapaa suurenmoista.
Alkoholista irtaantumalla ja elämäntapaa muuttamalla pääsin vahvasti uuteen elämääni kiinni. Raitistumiseni ei siis todellakaan ollut, 'korkki kiinni ja eteenpäin' ajattelua. Tein aktiivisesti muutosta ja elin pitkäntähtäimen suunnittelulla. Päivä kerrallaan ajattelu nojaa ymmärtääkseni siihen periaatteeseen, ettei taakka kasvaisi liian suureksi. Silti rohkenin rakentaa tulevaisuutta uusiksi.
Suuren elämänmuutoksen onnistuin rakentamaan tekemällä pieniä muutoksia pitkin matkaa.
Kymmeniä kertoja minulla oli uskomattoman hyvää tuuria. Toisaalta itse ajattelen tuosta 'tuurista' hieman erilailla.
Nyt kun taas jään työttömäksi, sattuu se hyvään aikaan. Sattumalta? Pääsen pois ihmisvilinästä ja saatan säästyä sairastumiselta. Pienet jalat ( poikani) tarvitsee myös minua nyt enemmän kuin koskaan. Olen hänen kanssaan jokainen hetki, vain askeleen päässä.

Putkis 0132.
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 25.3.2020 20:01:14

Miten onnistuit tuossa ns. "päivä kerrallaan itseään kehittäen" - jutussa? Luitko kirjallisuutta, saitko ammattiapua vai miten sinusta tuli niin tyyni ja seesteinen entiseen dokaamis-sinääsi verrattuna? Mitä siis konkreettisesti teit muuta kuin otit antabusta, joka turvasi raittiuden?

Täällä kun törmätään kompatuskiviin tuon tuosta, niin olisi erittäin mielenkiintoinen kuulla tarinastasi lisää.

Olen minäkin ollut nyt kaksi päivää raittiina. Tämän vuoden puolella olen saavuttanut melkein 6 viikkoa.

Miten saavutetaan tuo riippuvuuden laantuminen...

:?:
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 25.3.2020 22:45:36

Kuinka suurelta mahdollisuudelta kuulostaa tuo kaksi päivää. Varsinkin kun luen vilpitöntä tekstiäsi.

Etsin pitkään vastausta kysymykseesi.

Ajattelin kysyä apua vastaukseen plinkki ystäviltäni, ehkä joku heistä osaisi kertoa ulkopuolisen näkemyksen. Puolueettoman.

------
Erään ensiapureissun yhteydessä tein jotain, joka muutti minun ajatusmaailmaani pysyvästi. Tuon reissun jälkeen en enää valehdellut itselleni alkoholista, enkä syyttänyt siitä muita.
Seuraavaksi siirryin katkolle, osin alkoholin, osin muutoin sekavan tilani takia.
Katkolla kävin siis aloittamassa raittiuden ja Antabus kuurini, joka siis kesti 1000 päivää.
Seuraavaksi sitouduin päihdeklinikan apuun.
Päihdeklinikalla kävin lähes päivittäin, noin kolme kuukautta.
Lääkkeitä käytin vain äärimmäisessä hädässä. Esim. kun olin valvonut yli kaksi vuorokautta.
Noudatin kaikkia hoitohenkilökunnan ohjeita.
Neuvottelimme joistakin asioista, en syyttänyt, en vaatinut.
Puhuin paljon muutaman luottoystävän kanssa. Heillä kokemusta päihdetyöstä.
Vaihdoin lääkärin suostumuksella mieliala lääkkeet liikuntaan luonnossa. Aloin liikkumaan ja pohtimaan asioita. Kirjoittelin plinkkiin.
Pidin erityistä huolta unen riittävyydestä. En aina siinä onnistunut, mutta tein tietoisesti parhaani.
Aloin retkeilemään lähimetsissä. Laajensin retkeilyä kansallispuistoihin. Kuntoni kasvaessa laajensin retkeilyä Karhunkierrokselle, Sokosti tunturille. Sitten kävin hautaamassa viimeisen kaljani Haltille. Viimein kuljin pyhiinvaeltajana espanjassa.

Miksi minun on niin vaikea vastata yksinkertaiseen kysymykseesi?
En oikein itsekään aina aamulla usko todeksi sitä, että en edelleenkään juo, en tupakoi, enkä kiroile. Muutos on ollut suuri, mutta kasvuvaraa vielä on.

Putkis 0132.

Jos jaksat tutustua ketjuuni sivulta 18 eteenpäin, luulen että saat oikean vastauksen.
Viimeksi muokannut 0132 päivämäärä 25.3.2020 22:50:29, muokattu yhteensä 1 kerran
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 25.3.2020 22:47:16

:D
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 26.3.2020 09:13:39

Okay, nyt näitä tietoja täytyykin jäädä sulattelemaan. :)

Ehkä palaamme myöhemmin asiaan.

Kiitos tarinastasi. Samanlaista tsemppiä jatkoonkin! :)
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 6.4.2020 09:16:46

Moro.

Nyt tarttis lähteen asentamaan tuota peruskunnostettua moottoria paikalleen.

Kuva

Putkis, hieman jännittynyt.
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 17.4.2020 11:27:00

Missä meidän Putkis luuraa?
Käypi etäkoulua ilmeisesti, pääsetkö luokalta? Mahtuiko moottori paikoilleen?

Eli, kuinkas hurisee, elämä?
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 17.4.2020 17:46:50

No moi Juulia ja kumppanit.
Kyllähän sen moottorin paikalleen sain. Hienosti startilla pyöritti, mutta ei käynnistynyt. Kestikin aika pitkään keksiä missä vika todennäköisesti on. Ostinpa vielä vempeleen jolla pystyin todentamaan vikakoodit. Vain yksi pieni rinkula on ollut väärässä asennossa. Kampiakselin asentotunnistin siis. Ainut ongelma tuon rinkulan kanssa on se, että jouduin vielä uudelleen irrottamaan vaihteiston. Siis noin 8h purkutyö. Vähän enempi aikaa menee kasauksen.

Niin ja sitten tuli toinen ongelma. Kuumetta nyt 37,5. Ehkäpä vain kylmetyin eilen.
Kerron kyllä kuinka tulee menemään tämä elämän hässäkkä.

Putkis 0132, tekniikan pyörteissä posket kuumana. :oops:
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 17.4.2020 19:12:39

Voihan nenä, kuume hätkähdytti kummasti. Toivotaan että nyt vain vilustuit. :shock:

Neuvomaan en rupea, tiedät varmasti miten toimia.
Peukut ja varpaat pystyssä täällä tervehtymistä toivotan.
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat