Moi.
Kaikki se mitä kirjassani kerron, on tapahtunut oikeasti. Olen itsekkin ollut hyvin hämmästynyt kaikesta siitä mitä on tapahtunut. Voidaan tietysti myös katsoa asiaa niin, että olen omalla toiminnallani saanut kaiken aikaan. Olenko siis oikeasti niin kova ja sisukas tyyppi?
Ympärivuorokautinen juoppo, tupakan ketjupolttaja muuttuu niin paljon että voi kulkea satojen kilometrien vaelluksia. Kiipeillä korkeille vuorille, pilvien yläpuolelle. Katsella sieltä maailmaa. Katsella ja ihmetellä mitä oikeasti on tapahtunut. Kirjoittaa kirjan. Sekin on jotain hyvin erikoista minulle, mahdotonta ja kuitenkin niin on käynyt.
Jos ihmiset eivät voi usko mihinkään ulkopuoliseen voimaan, en minä voi uskoa olevani niin vahva että pystyisin noin suureen muutokseen yksin.
Kiivetessäni elokuussa Kebnekaisen huipulle taivalsin ylämäkeen seitsemän tuntia! Noustessani pilvien tasalle olin aivan sanaton. Olen aina tiennyt että pilvet kulkevat korkealla. Minä matalalla.
Kun sain katsella pilvien kulkevan rinnallani oli se jotain sellaista jota en oikein pysty kuvailemaan. Noustessani vielä ylemmäksi jäivät pilvet jo osittain minua alemmaksi.
Vain kuvat voivat sen tunteen välittää.
Kirjassani kerron kuinka joskus katselin pohjoiseen ja näin siellä punaisena hohtavat tunturit keskiyön auringon valossa. Muistan tuon hetken yhä ja ajatuksen siitä etten koskaan voisi siellä vaeltaa. Enhän minä, oikeat vaeltajat siellä vaeltaa.
Putkis, muistelee
Keväistä on