Olet täällä

Putka Häiriköille

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Putka Häiriköille

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 31.5.2019 08:14:13

ONNEKSI OLKOON 2 vuodesta! Jatka samaan malliin (paitsi että voisit kirjoitella tänne vähän enemmän :D ).
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 31.5.2019 10:27:26

Isojen onnittelujen lisäksi Putkis, sinun pitäisi saada jokin lyhytelokuva-taidepalkinto tuosta antabuksen tanssista. :D
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 31.5.2019 18:10:21

Heippa Vilma1966 ja JuuliaS.
Kyllä kirjoittelisin jos vaan olis jotain järkevää kirjoiteltavaa. Kaikkien niiden matkojen jälkeen jotka olen vähän reilussa vuodessa tehnyt tuntuu tämä arkipäiväinen elämä niin mukavan mitättömältä ettei ole oikein mitään tarinoitavaa.

Liittyessäni Plinkkiin Tammikuussa -18 en ollut kirjoitellut missään palstalla. En myöskään kirjoittanut yleensäkään yhtään mitään. Nyt reilun vuoden jälkeen tekstiä on tullut 1200 viestin verran tänne Plinkkiin ja joitakin tarinoita olen myös kirjoitellut omalle koneelleni. Osa tarinoista on tullut poistettua täältä Plinkistä koska en enää ole anonyymi.
Se että luovuin anonyymiydestäni oli oma valintani ja harkittu sellainen. Koin ikäänkuin pääseväni eteenpäin tässä raittiusasiassa kun tein siitä julkisen. Olen myös kulkenut plinkin paita päällä niin maailmalla kuin kotimaassa, joten olen alkoholistina tunnettu siellä missä liikun. Riskinsä tällaisessa touhussa tietysti on. Olisihan se kamalaa jos minut leimattaisiin alkoholistiksi. :roll:
Muistuupa mieleeni erään kaverini syvä ja huolestunut osaanotto sairauteni (alkoholi) johdosta. Huvittavaa jutussa oli se että hän itse oli tukevassa kännissä selittäessään minulle kuinka minun pitäisi taistella viinapirua vastaan.

Mitäs muuta muistuisi mieleeni?

2018 kevät
Niin silloin meinas masennus viedä sohvatyynyjen väliin liian syvälle. Sain kuitenkin itseni ylös ja ulos.
Aloitin lenkkeilyn.
Muistan vielä helmikuun -18 kun hiihtelin pienen lammen ympäri. Hikoilin ja puuskutin. Kunto oli aivan surkea. Masensi lisää. Olinhan tehnyt silloin huiman päätöksen lähteä Karhunkierrokselle.
Oli se mahtavaa aikaa kun kunto alkoi kohentua ja tuloksia tulla.
Kansallispuistoista jäi mukavia muistoja. Kiertelin niitä kymmenkunta vuoden -18 kesällä.
Karhunkierroksen lähtötunnelmat tulevat taas elävästi mieleen. Olihan se suuri voitto päästä lähtemään reissulle joka oli aina ollut jonkinlaisena haaveena. Haaveena nimenomaan. En koskaan uskonut pystyväni sitä reissua tekemään.
28.5-18 lähdin siis tuolle matkalle ( sivu 20 ketjussani ). Kuinka paljon sainkaan kannustusta täältä Plinkkiläisiltä. Kiitos vieläkin.
Tuolta reissulta palasin voittajana. Olin voittanut itseni. Samalla reissulla tuli 1 vuosi raitista elämää täyteen.
Ajattelin silloin että tämä reissu olisi suurin saavutukseni vaelluksissa ja sellaiseksi jäisikin...
Kovin pitkään en tuon reissun jälkeen makoillut kun matkaan taas lähdin. Kolilta kävin vauhtia hakemassa ja suuntasin Saariselälle. Viikon reissun tein tuntureiden maassa heinäkuussa-18 ( sivu 24 ). Olipa mahtavaa olla lapinvaeltaja. Lappiin en myöskään uskonut koskaan lähteväni. Ei, en minä. Oikeat vaeltajat siellä kulkee. Enhän minä..
Mutta niin vaan kuljin yksin rinkkani kanssa ja saavutin Sokostin huipunkin ( Kuva 7.7-18 ). Olen näköjään kirjoittanut Plinkkiin sieltä huipulta. Aina mielessä, Plinkki. :lol:
Nälkä kasvaa syödessä. Näin kävi minullekkin ja aloinkin suunnitella seuraavaa reissua.
Elokuun alussa kirjoittelin ajatuksesta lähteä Haltille.
Mahdottomalta ajatukseltahan se aluksi tuntui. Olin kuitenkin jo onnistunut niin monessa reissussa että uskaltauduin suunnitelman tekemään tuon mystisen tunturin valloittamiseksi. On kyllä mielestäni väärin ilmaista että valloittaa jonkin tunturin tai vuoren. Kyllä se on ainakin minun kohdallani niin että tunturi on se joka valloittaa matkaajan.
Hyvällä valmistautumisella varustettuna lähdin tuollekin matkalle. Oma jännä tunnelma oli Kilpisjärvellä kun varusteita kasailin rinkkaan ja suuntasin erämaahan. Polku tosin oli niin hyvin merkitty ettei eksymisvaaraa ollut. Tai ei pitänyt olla. Sivulla 28 tarina eksymisestäni.
Kovin merkittävä reissu oli kokonaisuudessaan. Ihmeellinenkin. Olihan siellä Haltin juurella se teatteriesityskin. Ja täysikuu. Enkä ole unohtanut hautajaisia jotka huipulla vietin. Hmm.. pitäisiköhän siellä haudalla käydä tänä kesänä?
Lisäksi monta pientä reissua tuli tehtyä. Taisi olla viimeinen telttaretki lokakuun alkupäivinä kun kävin Tiilikan kansallispuistossa. Oli silloin yöllä jo pakkasen puolella ja aivan mahtava tähtitaivas.

Yritinpä virittää runomuotoon raittiuden aikaisia kokemuksiani.

Minulle 5.10.2018

Kiitos että tänäänkin olet selvä.

Kehosi ja mielesi on puhdistunut. Muuttunut. Olet vapauttanut itsesi riippuvuudenkahleista. Mielesi on täyttynyt uudenlaisilla ajatuksilla. Ajatuksilla jotka rakentavat sinua tasapainoisemmaksi ja onnellisemmaksi ihmiseksi. Jotka ovat kestävä sen kirkkaimmankin päivänpaisteen.
Niinkuin sinäkin olet.

Pihamaatasi koristavat auringonkukat. Kasvihuoneesi tuottavat satoaan ja iloa uuden luomisesta.
Ne edustavat kasvua ja elämää.
Ne ovat puhdasta elämää.
Niinkuin sinäkin olet.

Silmäsi ovat avautuneet näkemään luonnon. Luonnonkauneuden ja sen monimuotoisuuden. Ylhäällä näet pilvet tuntureiden yllä. Alhaalla näet niiden varjojen uivan lainehtien laaksoissa, kukkuloilla. Kulkien ylös ja alas. Ne ovat kulkeva
eteenpäin.
Niinkuin sinäkin olet.

Yön pimeydessä et pelkää. Istut rannalla kohottaen katseesi yötaivaalle. Katsot äärettömyyteen, ikuisuuteen. Näet tähdet, Kuun. Kaiken rauhan ympäröimänä näet linnunradan miljoonine tuikkivine tähtineen. Tähdet jotka ovat
kirkkaita.
Niinkuin sinäkin olet.

Kuljet lähellä maata. Maata joka sinua kannattelee. Kuljet polkua jolla ei ole vihaa, katkeruutta, pelkoa. Näet kivet ja niiden värit, muodot.
Näet pienen koppakuoriaisenkin muurahaisten kuljettamana. Näet luonnon joka on sinua aina ympäröinyt. Luonnon joka on kaikki kaikessa.
Niinkuin sinäkin olet.

Rakkaudella, Sisimpäsi.

Paljon tein kyllä työtä itseni hyväksi.
Vuosi -18 oli onnellista elämää selvänä ja ilman itse aiheutettuja harmeja.

Putkis 0132, 2v :wink:
Viimeksi muokannut 0132 päivämäärä 31.5.2019 21:56:08, muokattu yhteensä 15 kertaa
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 31.5.2019 19:02:06

Onnittelut sinulle 0132!

Tasavuodet ovat kaunis kilometripylväs matkan varrella, vaikka kuljemmekin päivän matkan kerrallaan.

Tänään et ole yksin
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 31.5.2019 19:12:04

Kiitos myös Lomapuistolle.
Tämä päivä on ollut minulle hyvin merkittävä.
Laitanpa siis kuvan. :D

Kuva
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 1.6.2019 16:19:48

Onnittelut kahdesta vuodesta!

Vaikka tietysti on niin, että elämme vain hetkeä kerrallaan, emme edes yhtä päivää vaan juuri nyt kohtaamaamme hetkeä, on elämässämme kuitenkin erilaisia ajanjaksoja. Ehkä voimme elää ja elämme kerrallaan vain juuri niin pientä hetkeä kuin pystymme hetkeksi erittelemään ja tajuamaan -päivä on joskus kovin pitkä ajanjakso, joskus taas yllättävän lyhyt...

Elämä on kokonaisuus, ja sellaisena sen tietysti itsekukin omalla kohdallaan tietää. Silti, omaa elämäämme me ajattelemme usein erilaisista ajanjaksoista koostuvaksi. Joku muistaa jotkin vuodet jonkun työn tai työpaikan aikana, jollain taas saattaa muistoissa elämä jaksottua asuinpaikkojen ja ystäväpiirien mukaan. Monille on siunaantunut parisuhteitakin, rakkauksia ja rakastetuiksi tulemisia enemmän ja silloin usein mielikuva voi olla kuin eri elämistä olisi kysymys. Joku harrastus, joka vie mukanaan, saattaa hyvinkin olla jonkun ajanjakson muistettavinta sisältöä.

Kun elämästä on osa kulunut siten että jollain tajuntaan vaikuttavalla aineella on ollut jatkuva merkitys, ja kun tilanne sitten muuttuu siitä vapautumiseksi, on selvää että erilaisesta jaksosta elämässä on kysymys. Usein noiden "aikakausien" välillä on myös selviämisen, toipumisen, riippuvuudesta irrottautumisen ajanjakso, joka sekin on osa omaa elämää -ja usein jopa hyvin antoisaa aikaa.

Kaksi vuotta selvänä. Etäisyyttä alkoholiin ja, kuten olemme saaneet lukea, elämän täyttymistä aivan muilla asioilla.

Hienoa, sanoisin.

Yhä uusia ja jos mahdollista, entistäkin miellyttävämpiä elämänjaksoja toivottelen. Niin vuosia kuin pieniä ohikiitäviä hetkiäkin.
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varjolilja » 1.6.2019 23:03:32

Paljon onnitteluja minultakin 2 vuoden virstanpylväästäsi!Mahtijuttu!
On ollut mukavaa lukea sinun viimeisestä reissustasi ja muutenkin kokemuksistasi ja kuinka sinun taipaleesi on sujunut! Kiitos kun olet noita jakanut.

Minä juuri ”synnytin” oman raittiuslapseni :D
Täytyykin lukea sinun tarinasi alkumetreistä. On hienoa, että jaksat kirjoittaa tänne. Sillä on merkitystä!
Pienin askelin pitkätkin taipaleet taitetaan! Ole armollinen itsellesi.
Varjolilja
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 2.6.2019 07:29:44

Onnittelut minultakin Putkanvartijalle.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 6.6.2019 19:22:56

Heippa!
Telkassa on ykkösellä ohjelma Tanja ja kuuro Eurooppa. Hän tapaa ihmisiä Santiago deCompostelassa, sinun jalanjäljissäai, 0132!

Päivä kerrallaan
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 6.6.2019 23:53:22

Kiitti vinkistä Lomapuisto. Täytyy etsiskellä jos tuon jutun jostain löytäisi. Olihan tuo reissu minullekin aika merkittävä ponnistus.
Hmmm.. Haltille pääsee norjan puolelta päiväreissun tekeen. Ei kuivaisi hautajaiskukka. Noo kunhan mietiskelin. Jaksaisikohan vaelluskaverini? Ja eikun suunnitteleen.

Putkis 0132, selvästi innoissaan, taas.
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 18.6.2019 15:03:19

https://youtu.be/BfeYlehy5Do

Olen saanut ketjustasi voimaa. Aurinkoista kesää sinulle.
Valoa ei olisi, jos ei olisi pimeää, johon sen voi laittaa.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 18.6.2019 23:32:14

Oi, onpa hienoa olla voimaa antamassa silloin kun joku sitä tarvitsee. Toivon kovasti että saat vastauksia pian. Olkoon ne elämän myönteisiä.

Hengessä mukana, Putkis.
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 20.6.2019 23:11:02

Onneksi olkoon, pieni tyttäreni, ajokortin johdosta.
Ajele varoen, ajatuksella.

Tässä Sulle erään ikäisesi laulu. :roll: :wink:
https://youtu.be/nH3gheBxkEE

Putkis, iskä.
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 21.6.2019 11:31:23

Kesän kukkasia. Kurpitsaa.

Kuva
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 22.6.2019 18:43:10

Jokin vain jaksaa viesteissäsi alati kiehtoa. Ja sinun tarinasi on uskomaton selviämistarina.

Kylläpä tuuli taas kuljetti minutkin ties minne :D
Valoa ei olisi, jos ei olisi pimeää, johon sen voi laittaa.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat