Olet täällä

kuva kertoo enemmän

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: kuva kertoo enemmän

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 9.3.2018 09:56:49

Sienikastike mainittu!
Tulis vaan kesä.
Kuva
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja ak47 (poistunut käyttäjä) » 9.3.2018 10:05:37

Elämänlanka täytyy hankkia, jos se on noin sitkeä.
Minun kasvit kuolee aina äkkiä.

On tuossa miehen kadoksissa olossa kai jotain perää, vaan kai se on enemmän yksilökohtainen
ongelma.
Onhan miehelle ehkä enemmän paineita nykyisin ja on vaikea monienkin(katsoo peiliin) mieltää
mikä tai kuka on ja millainen kuuluisi.
Olisiko usein kyse, ettei ole ollut oikein mallia tai malli on ollut sopimaton.
Arvelisin tuonkin kadoksissa olemisen johtuvan jostain perusturvan puutteesta lapsena ja
sitten aikuisenakin.
Kyllä moni mies uupuu tai ei pärjää vaatimusten ja paineiden kanssa ja varmaan tuossa on
eräs syy tai syitä päihteisiin pakenemisessa.

Hyvä tai itseä puhutteleva kuva on kyllä usein parempi kuin tuhat sanaa.
Sanoihin sekoittuu ja on pian solmussa. Kuva voi toisinaan puhutella ilman sanoja tai
ajatuksia, tai jotain??
ak47 (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Metsien mies » 9.3.2018 10:24:29

^asiallista pohdintaa ak tuo....taitaa pitkälti olla asia noinkin!

Mä jäin tänään kotiin siivoomaan ja pesemään lattioita...kun ei millään jaksanut lähteä töihin katteleen niitä marakatteja. lähti vaimo tänään kattoon kuinka hommat sujuu... ja toisaalta yhdessä alumiinireijittimessä on hieman vikaa...mutta vaimo osaa tuon koneen mekaniikan paremmin kun mä....joten hyvä työnjako näin. mä toteutan tänään nää kotihommat taitojeni mukaan...ja yhtään ei ole edes alistettu olo... :D
Kun on alkuun päästy, niin antaa mennä vaan!!!
Metsien mies
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 9.3.2018 11:20:57

Vai on teillä elämänlankaa (kukka-kasvia) joka paikat täynnä. NYT olen kade. Olen yrittänyt metsästää sitä jo monta vuotta pihalleni eikä aitoa alkuperäistä ole löytynyt.

Miten olisi. MM:t, kun kevät koittaa ja elämänlanka taas nousee mullan alta, voisinko saada oikein kunnon juurakon tai pari? Posti tai matkahuolto varmaan kuljettaa kun rajojen sisäpuolella ei ole tullimääräyksetkään esteenä? Kulut korvataan ja hintaa saa pyytää.
Nyt on mahdollisuus tedä yks Juulia iki-onnelliseksi.
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 9.3.2018 11:27:41

Itse asiassa tuo kasvi on elämänlangaksi yleisesti kutsuttu kierto eli karhunköynnös, toinen kasvi sitten taas on nimeltään aitoelämänlanka, jos tätä tarkoitat niin eiköhän sen juurakkoa saa maasta kaivettua.
https://fi.wikipedia.org/wiki/El%C3%A4m%C3%A4nlanka
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 9.3.2018 11:37:37

Rakkaalla lapsella on monta nimeä, kyllä tuo ulkonäöltään sitä jota kaipasin. Punainenkin on kaunis onko kenelläkään sitä?
Huonon maineen sai kukkaparka kun googlasin. Tarkoitus on kuitenkin laittaa se ihan rajatulle alueelle, joten jospa en saisi vihamiehiä niskaani. Kiitos jo etukäteen Metsänreunan mies.
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Metsien mies » 9.3.2018 12:24:45

JuuliaS kirjoitti:Rakkaalla lapsella on monta nimeä, kyllä tuo ulkonäöltään sitä jota kaipasin. Punainenkin on kaunis onko kenelläkään sitä?
Huonon maineen sai kukkaparka kun googlasin. Tarkoitus on kuitenkin laittaa se ihan rajatulle alueelle, joten jospa en saisi vihamiehiä niskaani. Kiitos jo etukäteen Metsänreunan mies.

Multa saa myös... punaistakin saatta olla metsänreunassa... ne kiopeilee siellä hienosti haapoja pitkin... korkeallekin...

Olihan muuten Melkonen homma toi sängyn petaaminen...värkkäsin kauan enkä siltikään saanu päiväpeittoa ja tyynyjä niinku vaimo haluaa...niin ja lattioiden imurointi ja pesu.... huhhuh... onneks ei tarvii liian usein itse tehdä... taas osaan arvostaa vaimoani enemmän... ja toisaalta arvostan sitä että meillä on työt jaettu tasapuolisesti molempien vahvuuksien ja mielihalujen mukaan....kiva toki välillä vierailla toisen osapuolen roolissa niin osaa arvostaa.... vaikka vaimon kalsareita en kyllä aio kokeilla...
Metsien mies
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 9.3.2018 12:54:55

Ihanaa kuulla, että kaikkialla ei olla niin rooleihin kangistuttuja kuin meillä. Me olemme roolimme sopineet sen perusteella, että mikä homma kultakin sujuu ja kun minä pidän ruoan laitoista niin se on sitten ollut minun kontolla. Ja koska ruoan teen niin hoidan myös kaupassa käynnin. Siivoaminen on jotenkin vuosien varrella kaatunut minun vastuulle, varmaankin siksi että olen siinä tarkempi. Ärsyttää kun mies imuroi ja on heti sen jälkeen taas roskaisen näköistä kun ei huolellisesti ota kulmia ja alustoja.
Mutta nyt kun olen polvivammaisena ja keppien varassa niin mies joutuu minua passaamaan. Tokana iltana oli jo aivan rikki kun joutui lämmittämään minulle ruokaa mikrossa, kantamaan sen eteeni, siivoamaan pois jne. Hän julisti, että kun minun jalat taas toimii niin hän kyllä sairastuu vuosisadan miesflunssaan :lol: .
Ehkäpä hänkin tämän jälkeen vähän enemmän arvostaa minun tekemisiä. Vielä kun saisin tänään tarttumaan imuriin....
Vessan aion saada itse siivottua toimistotuolin avustuksella.

Tuo aitoelämänlanka on aivan ihana! Olen sitä monesti itse harkinnut, mutta sitten pelännyt että leviää vääriin paikkoihin. Mutta juuri ajatus että kiemurtelisi puiden runkoa olisi tosi houkutteleva. Miten MM:t saatte sen pidettyä aisoissa?
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Metsien mies » 9.3.2018 13:16:05

^ melkoine sissi olet, vilma!

Ei oikein mitenkään...pienikin pala juurta niin jo parissa päivässä on pukannu vartta... leikkurilla vetelen yli...mut aika vallaton tapaus tuo kasvi.... hieno toki....tahtoo vaan vallata herne, peruna yms maat.

Jäi vaivaan, että miltähän mahtaa emännän strinkikalsarit tuntua persevaossa kun on metsähommissa ja oikein kunnolla hikoo...varmaan aika kivuliaat päällä?
Metsien mies
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 9.3.2018 18:09:33

^ha-haa, olet jo kokeillut niitä kalsareita... :lol: :lol: Myönnä pois :lol: :lol:
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Metsien mies » 9.3.2018 20:26:17

Virolaisessa kylpylässä mennessäni sellaseen vesihierontahoitoon vedin tuollaiset päähän kun luulin niiden olevan myssy joka pitää vetää hiusten suojaksi laitteeseen mennessä... ja olin silloin tosi kännissä... hoitaja lähti hoitohuoneesta pois kun ei pystyny pidätteleen nauruaan...
Metsien mies
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 13.3.2018 19:25:22

Oman kuvani olen tänne jo muutamaan kertaan laittanutkin, ja odotellut että edes metsien mies tulisi näkyviin. No, kun ei niin minäpä sitten näytän. Minulla kun on metsien miehestäkin kokonainen kirja. Vähän on vanha, mutta oliskohan yhä näköinen?
Kuva
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 14.3.2018 15:08:05

Niin herttasen näköinen nainenkin on Metsien miehellä. Vai onko vasta unelmissa?
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 17.3.2018 15:27:32

Kun kuvia on helppo tänne heitellä, niin yllytän edelleen.
Kuvien kanssa leikkiminen on yksi vaihtoehto saada vapaa-aikaansa mielekästä sisältöä. Vaikkei sillä koskaan tulisi olemaan mitään taloudellista arvoa, eikä se suoraan paranna elämänlaatua, ei myöskään raitista eikä muutenkaan tervehdytä, niin sittenkin.
Kuten muutkin näennäisen turhta harrastukset, se voi rentouttaa, antaa niitä tuikitarpeellisia onnistumisen ja uuden oppimisen kokemuksia, ja ne taas saattavat hyvinkin voimaannuttaa. Karkottaa luovuttamismielialaa.

Tässä yksi haaste . Ottakaa nyt kuva mistä tahansa kotoa löytyvästä, ja katselkaa eikö vaan yksinkertaisistakin asioista jotain "kuvauksellista" löytyisi. Pienellä askartelulla lähes taiteellista -senkin rajat kun ovat kovin laveat.

Kuva
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Metsien mies » 17.3.2018 15:52:54

Kuva

Metsien mies vastaa metsänreunan haasteeseen! Hauskan kirjan olet muuten löytänyt!
Metsien mies
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat