Olet täällä

Nyt riittää tissuttelu

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Nyt riittää tissuttelu

ViestiKirjoittaja piiparinen » 21.1.2019 21:08:40

Viikonloppu takana ja oikiastaan ei tullut mieleenkään alkoholi. Jotenki tuntuu että mieli rauhottunu, en oo enää kiriä ku viulunkieli ja pimaha pikkuasioista, jopa nautin niistä pikkuasioista.
Nukkuminen ihan kohtuu hyvää yöllä. Päivällä energiaa ja aloitekykyä on enemmän kun tissuttelu aikana.

Oishan se hullua ajatella taas joku vkl että voihan tuota vähäsen maistaa, paholaisenjuomaa, ei ei ja ei, koska se sama jokailtanen tissuttelu taas alkais ja pikku humalat pitäis aina saada. Viher smoothie tuossa lasissa ja niin taivaallisen hyvää, jota tälläkin hetkellä nautin.
Elämä tuntuu ny hyvältä ja aamulla kun herään, on hyvä mieli ja pirteä olo, eikä ole sitä huonoa omaatuntoa että hitto ku illalla taas tuli tissuteltua. :D
piiparinen
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja piiparinen » 22.1.2019 10:06:25

Taas yksi vkl takana, olikohan kolmas, ilman viinaksia. HYVÄ MINÄ ! Olotilassa huikea ero entiseen, ei masennusta, mieli on pirteä, aivot toimii, ajatukset jotenni muuttunu positiiviseksi, pää ei enää jauha ns. paskaa.
Joka aamu on kiva herätä uuteen päivään, kun tissuttelu aikana tuntui aamulla, että pitikö tähänki päivään vielä herätä.

Nautin jopa ihmisten seurasta ja vaikka joku sanoo jotain mikä minua ei nyt niin miellytä, niin en pimaha niinku aikasemmin, pinna oli tosi tiukalla, niinku viulunkieli, pimahtelin jatkuvasti pikku asioista, en sietänyt oikein mitään. Liekö jo aivot rappeutunu alkosta, mutta tuntuu, että ei ihan kokonaan koska aivotoiminta paranee koko ajan ja keskittymiskyky paranee ja ahdistus, joka oli jatkuvaa, on myös mennyt taka-alalle.
Tämmöstä tällähetkellä, tuntuu, että elämä on elämisen arvoista tällä hetkellä :D
piiparinen
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 22.1.2019 11:08:41

piiparinen kirjoitti
Tämmöstä tällähetkellä, tuntuu, että elämä on elämisen arvoista tällä hetkellä :D

Mikäs tässä, aurinko paistaa, mittari näyttää reiluja pakkaslukemia, sisällä on lämmintä, päätä ei kivistä jne!
Kyllähän raitis päivä on alkoholistille aina täyden kiitoksen paikka!

Tänään et ole yksin
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja piiparinen » 31.1.2019 22:36:27

Siinäpä vierähti tammikuu tipattomalla ja koska tämä tuntuu niin hyvälltä tämä olotila, niin jatkuu, ollaan vaikka helmikuu hissutellen, ei tissutellen.
On hienoa huomata itessään muutoksia ja kun niitä tutkailee, niin vahvistuu tuo alkottoman jatkumo.
-väsymys on pois
-aivosumu on pois, muisti parantunu
-en panikoi pikku asioista
-on hyvä mieli, jopa nautin tästä elämästä, aamulla kun herään, ei oo tunne, että pitikö tähänki päivään herätä
-unihäiriötkin helpottuneet
- alkoon menevän rahan voi käyttää paremminki
tässä tämänhetkiset tuntemukset. Päivä jatkunut, kevättä kohti mennään, mahtavat hiihtokelit, mitä nyt tuo pakkanen pikkasen haitannu, no silloin ollaan soittoharrastuksen parissa ym. kivaa sisähommelia.

Nautitaan elämästä muulla tavoin kun paholaisenjuoman sumentamana :D
piiparinen
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 31.1.2019 23:20:04

Onpa tullut lunta lisää sitten viime kirjoittamani.
Raittiina on kulunut tammikuu.

Päivä kerrallaan
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja piiparinen » 1.2.2019 19:41:49

Lomapuisto, eiköhän jatketa raittiina helmikuu ja kaikki seuraavat kuukaudet. Sinulla taitaa jo olla pidempikin raittiusaika, minulla vasta tuo tammikuu, mutta tuntuu niin hyvältä että jatkan......
piiparinen
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 1.2.2019 21:02:15

Heippa vaan, piiparinen, eikös siirrytä ketjuunHUIKATON HELMIKUU, kun JuuliaS on sellaisen avannut!

Tänään et ole yksin
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja piiparinen » 14.2.2019 21:09:13

Tämä päivä hyvin ahdistava, tuntui että ei voi olla mitenkään, ahistaa ja masentaa, nyt ois juomisen paikka. Ei sittenkään, sehän vain pahentaa tilannetta, huomenna entistä enemmän masentais. Nyt vain kohta pää pehkuun, pikkasen aikaa lukemista ja unten maille.
Tämä on kyllä pahin päivä koko puolentoista kuukauden juomattomana aikana, vaikka onki ystävänpäivä ja mies toi puntin ruusuja, mutta kun ei ilahduta niin ei.

Hyvää ystävänpäivää kaikille!
piiparinen
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja piiparinen » 17.2.2019 20:12:34

Kyllä nyt viimeviikko oli hyvin ahistava, tuntu että ei selviä, mikään ei innostanu, jopa kiva harrastuskin jäi väliin, ei kotoa minnekkää
Voiko tämä vielä olla juomisen kaipuuta, puoltoista kuukautta ollut ilman tissuttelua. Koska tämä ahistua ja masis mennee ohi? APUA :(
piiparinen
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Haley » 17.2.2019 20:33:56

Mä vastasin sulle tuohon helmikuun ketjuun tuosta masiksesta ja ahiksesta.
haley@aanetti.com
Haley
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Convallaria » 18.2.2019 14:20:38

On varmasti ihan normaalia, että ahdistaa ja masentaa. Elämänmuutos tissuttelusta raittiiksi on merkittävä ja olisi outoa, jos se tapahtuisi ilman mielialan vaihteluita.
Itse olin 8 kk juomatta ja loppuajasta ahdistuin niin paljon, että elämänlaatu oli kelvotonta. Patenttiratkaisuna otin oluen, auttoi aluksi, mutta kohtuukäyttö muuttui pikku hiljaa taas päiväkäytöksi. Nyt olen taas täällä, ahdistaa kyllä, mutta ei mahda mitään. Ahdistus selvänä on paljon helpompaa kuin juovana. Tsemppiä, kyllä tämä tästä ja harrastuksiin kannattaa vaikka pakottaa itsensä, yleensä olo paranee kummasti!
Convallaria
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja piiparinen » 23.2.2019 20:48:04

Convallaria kirjoitti:On varmasti ihan normaalia, että ahdistaa ja masentaa. Elämänmuutos tissuttelusta raittiiksi on merkittävä ja olisi outoa, jos se tapahtuisi ilman mielialan vaihteluita.
Itse olin 8 kk juomatta ja loppuajasta ahdistuin niin paljon, että elämänlaatu oli kelvotonta. Patenttiratkaisuna otin oluen, auttoi aluksi, mutta kohtuukäyttö muuttui pikku hiljaa taas päiväkäytöksi. Nyt olen taas täällä, ahdistaa kyllä, mutta ei mahda mitään. Ahdistus selvänä on paljon helpompaa kuin juovana. Tsemppiä, kyllä tämä tästä ja harrastuksiin kannattaa vaikka pakottaa itsensä, yleensä olo paranee kummasti!

Tuon oon kokenut, lievittää ahistusta konjakilla. ajattelin myös että kyllähän minä kohtuukäyttäjäksi pystyn, en pystyny, päivittäiseksi tissutteluksi muuttui välittömästi. Ennen onn iliman viinaa ahistunu ku viinan kera. Nyt on tämä alkuvuosi menny ilman ja välillä on takkusta, mutta tuo ittesä rääkkäys kuntoilulla vie pois tuota ahistusta.
Me ollaan vahvoja, ei me sorruta tuohon paholaisenjuomaan. Tsemppiä kaikille :D
piiparinen
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Haley » 23.2.2019 21:13:24

Kyllä mää neuvon painumaan lekuriin viimeistään puolen vuoden jälkeen mikäli ahistusta vain jatkuu!

Masis ja ahis pidemmän päälle ei kyllä ole mitenkään raittiutta edistävä olotila.

Tsemppiä!
haley@aanetti.com
Haley
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Jorg.Buttgreit » 24.2.2019 10:54:00

AA-Gurut sanovat että ahdistaminen johtuu siitä että ei joko käy ollenkaan - tai käy liian vähän palavereissa.. 8) 8)
ethän vaan sattumalta ole joutunut KUORMA_AUTOA_AJAMAAN_???
KAIKKI ALKOHOLISMISSA KULMINOITUU KRAPULAAN
Jorg.Buttgreit
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Haley » 24.2.2019 11:18:08

Kyllähän ne paljon sanoovatten vanhat ukkelit.
haley@aanetti.com
Haley
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat