Olet täällä

haluan lopettaa

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

haluan lopettaa

ViestiKirjoittaja susisielu » 1.1.2019 16:58:05

moi kaikki,

olen 31-vuotias nainen, ja kirjoitan tänne nyt ensimmäistä kertaa. Olen alkoholisti. no nyt se on sanottu. Haluan lopettaa juomisen NYT ja aivan kokonaan. En kestä tätä enää yhtään. Kun juon, juon kerralla aivan käsittämättömiä määriä ja olen aivan sekaisin. Pilaan elämäni tällä.. olen aina välillä onnistunut olemaan juomatta useita viikkoja ja kuukausiakin, mutta aina palaan juomiseen.. Haluan sen loppuvan nyt.

mulla on melko vaikea sosiaalisten tilanteiden pelko, jota olen usein (aina) lääkinnyt alkoholilla. Viinan kanssa on helpompaa ihmisten kanssa. selvinpäin olen sulkeutunut ja hiljainen..

haluan tämän nyt vaan loppuvan.. eilen olin aivan käsittämättömän sekaisin ja sanoin miehelleni aivan hirveitä asioita, joita en koskaan sanoisi selvinpäin.. mieheni on aivan ihana, en kestä jos menetän hänet :cry:

no tämä nyt oli tämmöinen vuodatus.. oli vaan pakko kirjoittaa, en tiedä miten onnistun tässä.. :shock:
susisielu
Miedosti panostava jäsen

Re: haluan lopettaa

ViestiKirjoittaja Dave2 » 1.1.2019 17:50:31

Ikäväähän tuo ja varmaan useimmilla palstan kirjoittajilla on vastaavaa kokemusta.

Oletko hakenut minkäänlaista apua juomiseen vai koittanut itsekseen pärjätä.

Sosiaalisten tilanteidenn pelko on hankala juttu mutta eiköhän siitäkin pääse eroon kun vain pienin askelin harjoittelee ja ihan ilman viinaa.
Mitä vähemmän tietoa sen suurempi usko.
Dave2
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Amy » 1.1.2019 18:42:50

Hei,

Itsekin olen tänään ensimmäisen ketjuni tänne aloittanut.
Eilen meni täällä myös juhlat hyvin samalla tavalla.
Mukana vielä lapset :oops:
Hävettää ja harmittaa niiiin paljon.

Nyt suunta ei kuitenkaan voi olla kuin ylöspäin. Tästä suosta on noustava ja mikä parasta vielä on kaikki mahdollisuudet muutokseen.
Päätös on tehty ja nyt täytyy ottaa kaikki mahdolliset keinot käyttöön että siinä pysytään.

Tsemppiä sinne ja jatketaan kirjoittelua!
Amy
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 1.1.2019 20:09:54

Susisielu kirjoitti
mulla on melko vaikea sosiaalisten tilanteiden pelko, jota olen usein (aina) lääkinnyt alkoholilla. Viinan kanssa on helpompaa ihmisten kanssa. selvinpäin olen sulkeutunut ja hiljainen..

Mulle on raittiuden antanut AA-ryhmät. Niissä saa olla samoista asioista kärsineiden ja selvinneiden kanssa ihan oma itsensä ja oppii aika nopeasti olemaan jännittämättä siellä ja sitten muuallakin.

Hiljaa hyvä tulee
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rahvas1 » 1.1.2019 21:20:10

susisielu kirjoitti: ...................Olen alkoholisti. no nyt se on sanottu. Haluan lopettaa juomisen NYT ja aivan kokonaan---------

Tervehdys
Hyvä alku, kun voi myöntää ongelman itselleenkin. Halu lopettaa pitäisi kyetä löytämään, kun se seuraava koitos iskee. Se meinaan
tulee nopeammin, kuin arvata saattaa ja silloin pitäisi löytää ne jutut itsestään, jotka kertoo, ettei se juominen ole oikein viisasta.
Me kaikki juomisesta kärsineet voimme kertoa kaikenlaisia kauhutarinoita juomisen haitoista, siitä omasta pohjasta jonne olimme vaipuneet, mutta loppujen lopuksi kaikilla pitää olla se oma pohja, jonka syvemmälle ei halua mennä.
Onko tämä Susisielun pohja on kysymysmerkki.?
Huono on antaa ohjeita miten pitäisi menetellä, mistä apua saada, kenen puoleen kääntyä, mutta joitakin auttaa jo sekin, että avautuu
plinkissä ongelmastaan. Sosiaalisia pelkoja on kaikilla, mutta päihteet väärinkäytettynä ei niitä poista.

Tämä päivä on hyvä päivä aloittaa raitis elämä.
Rahvas1
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja susisielu » 1.1.2019 22:36:16

Kiitos teille kun kirjoititte! :)

Toivon todella että tästä on minulle apua.. aion nyt käydä täällä säännöllisesti kirjoittamassa ja lukemassa muiden viestejä.

AA:ssa olen käynyt kerran, mutta se ei vaan ollut mun juttu... Psykologilla käyn silloin tällöin juttelemassa muiden ongelmien takia, mutta siellä ei ole kovin paljon tästä juomisongelmasta puhuttu... Mietin että jos varaisin päihdehoitajalle ajan...

Tänään on ollut ihan järkyttävä krapula, nyt vasta illalla on jotain alkanut pysymään sisällä.. oon käytännössä oksennellut koko päivän.. Ihan kamalaa, en enää ikinä halua kokea tämmöistä :shock:

Pitäisi varmaan yrittää nukkua, mutta pelkään pahoin ettei taida onnistua.. :( no jos en saa unta, niin kirjoittelen sitten varmaan lisää..
susisielu
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Hasso » 1.1.2019 23:51:50

susisielu kirjoitti:Kiitos teille kun kirjoititte! :)

Toivon todella että tästä on minulle apua.. aion nyt käydä täällä säännöllisesti kirjoittamassa ja lukemassa muiden viestejä.

Minulle oli raitistumisen alkuaikoina paras apu ja tuki tämä plinkki. En lopettamisaikeistani juuri kenellekään puhunut, täällä kävin monta kertaa päivässä lukemassa juttuja.
Ja muista, juomisen voi lopettaa vain lopettamalla juomisen.
Tsemppiä lopettamiseen.
Hasso
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Pieni-lintu (poistunut käyttäjä) » 2.1.2019 00:32:33

Hyvä päätös! Onnea siitä ja tervetuloa foorumille kirjoittelemaan ja raitistumaan! :)
Pieni-lintu (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja susisielu » 2.1.2019 00:55:31

Kiitos tsempistä, sitä tarvitaan!

Kuten arvelinkin, en saanut unta joten päätin tulla tänne taas kirjoittelemaan.. sain sentään jotain syötyä, mutta silti olo on ihan kamala.. ahdistaa, eikä nukkumisesta tule mitään..

Harmittaa jotenkin tosi paljon, että aloin uudestaan juomaan. Olin loppukesästä ja alkusyksystä noin 3 kk juomatta, kunnes sitten piti alkaa.. ensin vähän ja sitten se taas lähti käsistä.. ns. tissuttelua en juurikaan harrasta, mutta yleensä kun juon niin sitten sitä menee siihen malliin, että olen sekaisin kuin seinäkello, ja krapulatkin sen mukaisia. muistikuvat usein hyvin hajanaisia..

Haluan nyt todella päästä tuohon tilaan, jossa olin silloin kesällä, eli pystyin selvin päin tekemään asioita ja tapaamaan ihmisiä. En tajua miksi aloin uudestaan juomaan, kun kaikki oli mennyt ihan hyvin. ei ole ollenkaan hanskassa tämä homma, joten turhaa kuvitella että pystyisin kohtuukäyttöön. mun täytyy nyt vaan tajuta se.
susisielu
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 2.1.2019 01:00:15

No hei minunkin puolesta Susisielulle.
Kyllä nyt itsekkin muistan nuo järkyttävät rapulat ja epätoivon.
Muistan myös oksentaneeni päivän, aivan iltaan asti. Niin että soppatorvi oli kipeä monta päivää ja solisluiden alla olevat lihakset myös järkyn kipeät.
Ja sehän oli vain fyysistä kipua.

Muista tuo olotila ja anna sille ajatukselle hetki aikaa jos vielä meinaa janottaa.

Pirteämpää vuotta 2019

Putkanvartija 0132

Aha sää kerkesitkin jo väliin kirjoittaa.

Lisään vielä.

Kolmekuukautta on kuulemma riskiaikaa. Alkaa tottumaan ajatukseen että eihän tässä mitään ongelmaa ollutkaan. On unohtanut pahimmat mokat ja olotilat. Sitten ottaa ihan vähän. Niin minäkin otin joskus aikaisemmin ja meni 6 vuotta ennenkuin taas tuli halu yrittää.
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Pieni-lintu (poistunut käyttäjä) » 2.1.2019 01:06:58

-
Viimeksi muokannut Vieras päivämäärä 10.2.2019 15:29:19, muokattu yhteensä 1 kerran

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 2.1.2019 08:41:51

susisielu kirjoitti
AA:ssa olen käynyt kerran, mutta se ei vaan ollut mun juttu... Psykologilla käyn silloin tällöin juttelemassa muiden ongelmien takia, mutta siellä ei ole kovin paljon tästä juomisongelmasta puhuttu... Mietin että jos varaisin päihdehoitajalle ajan...

Hyvää huomenta!
Päihdehoitajalle meno on ehdottomasti hyvä asia. Hänelle voit selvittää alkoholiongelmasi juurta jaksain, toisin kuin mitä olet psykologin kanssa tehnyt. AA-kokemuksesi on samanlainen kuin monen muunkin ensikosketus, minulle sattui toisenlainen. Mutta jokainen joutuu etsimään omat apukeinonsa, kun omat voimat eivät riitä.
Hyvää alkanutta vuotta!

Päivä kerrallaan
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja sinisilmä63 (poistunut käyttäjä) » 2.1.2019 08:42:38

Huomenta ja tsemppiä aloittelijoille. teitähän on nyt useampi tullut mukaan joten saatte toisistanne tukea jos kirjoittelette tänne. Siinähän on sitä ryhmätukea jo kun kerrotte miten selviätte päivän ilman alkoholia, miten viikonloput menee, ja sitten ensimmäinen kuukausi, toinen jne...
Kunnes viinalla ei ole enää valtaa, se ei enää houkuta, päinvastoin joka kerta kun mieleen tulee viina, kalja tms. tuee oksettava olo ja muistaa kauhulla ne pahimmat mokat mitkä teki.
ja kaikista eniten se miten loukkasin läheisiäni juomalla, olemalla humalassa kun olisi pitänyt olla selvinpäin lapsen kanssa leikkimässä ja opastamassa elämään. Mitä aiemmin päätöksen tekee sen helpommat vieroitusoireet, mutta ehkä kovempi taistelu kun ei ole vielä tehnyt kovin paljon pahaa ympäristöön tai itselleen. Siksi kait sanotaan että on oma pohja löydettävä jokaisen, on oltava oma halu ettei halua alemmas mennä. kauhutarinoita siitä miten alas voi vajota löytyy kyllä kirjoista esim. AA:n Nimettömät alkoholistit kirja kertoo paljon tarinoita miten alas voi joutua.
Olen ollut vastaan sitä sanontaa että on oma valinta mitä tekee: alkaako juomaan vai ei? Tuleeko alkoholistiksi vai ei. Mielestäni ei kukaan voi etukäteen tietää tuleeko juuri minusta alkoholisti? Juuri minäkö en kykene kohta hallitsemaan viinan käyttöä? Puolustelut juomisen aiheuttamista ongelmista hämäävät. Voi olla ettei tulekaan ihan rappio-holistia mutta jatkuva häpeä ja inho humalan aiheuttamista ongelmista on kuluttavaa. Eikö silloin olisi parempi kuin ei enää ottaisi ollenkaan. Parempi ajoissa lopettaa kuin liian myöhään.
Tsemppiä tälle ketjulle ja lopettajille. Tällainen hieno juttu kuin plinkki missä saada tukea juomisen lopettamiseen on hyvä asia.
sinisilmä63 (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja susisielu » 2.1.2019 15:09:15

Hei taas kaikille, ja kiitos rohkaisevista viesteistä!

Yö meni vähän niin ja näin, ahdisti, mutta vähän sain kuitenkin nukuttua. Aamupäivällä nukahdin vielä pariksi tunniksi. Ruokaakin on jo saatu alas. Hieman on hutera olo vielä, mutta jospa tämä tästä...

Nyt kun mietin nuita aiempia lopetusyrityksiä, niin muistan että retkahtaminen on aina tapahtunut siinä noin 3 kk kohdalla. Se taitaa siis olla sellaista riskiaikaa, niinkuin 0132 kirjoitti. Tällä kertaa täytyy osata varautua...

Nyt pitäisi vaan päästä taas kiinni arjen rutiineihin, ja keskittyä opintoihin, jotka ovatkin ihan loppusuoralla.. Käyn aina välillä päivittämässä täällä tilannetta.

Tsemppiä kaikille lopettajille!
susisielu
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pieni-lintu (poistunut käyttäjä) » 2.1.2019 15:30:03

-
Viimeksi muokannut Vieras päivämäärä 10.2.2019 15:30:06, muokattu yhteensä 1 kerran

Seuraava

Paluu Me Lopettajat