Olet täällä

haluan lopettaa

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: haluan lopettaa

ViestiKirjoittaja susisielu » 6.1.2019 00:33:38

Moi kaikki!

Hyvä että sait nukuttua, pieni-lintu! Minäkin nukuin viime yönä ihan kunnon unet, 10 h.. taisi olla vähän univelkaa.
Lauantai meni ihan mukavasti, nukuin pitkään, luin kirjaa, kävin kauppakeskuksessa kaverin kanssa ja illalla miehen kanssa kateltiin leffaa. Ei ole vielä mitään juomishimoja tullut, mutta arvaan kyllä että niitäkin tässä vielä tulee, kunhan aikaa kuluu... Tänään en jaksanut vielä palata opintojen pariin, jospa huomenna.. tai maanantaina. Tai no teknisesti ottaen, nythän ollaan jo sunnuntain puolella.

Nyt taidan siirtyä tuonne petiin kirjan kera, kirjoittelen taas lisää päivällä tai illalla.

Levollisia unia kaikille!
susisielu
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja susisielu » 6.1.2019 13:38:12

Huomentapäivää kaikille!

Tuli taas nukuttua pitkään, puolilta päivin heräsin.. Huomenna sitten alkaa operaatio unirytmin korjaus. Töihin menoa ei ole, mutta aamulla on muuta menoa, johon täytyy herätä. Sitten täytyykin vaan pysyä tiukkana, etten nuku päiväunia :)

Opinnot on tosiaan ihan loppusuoralla, ja koitan tässä töitä kalastella.. työttömyys varmaan tuo omat haasteensa tähän raitistelutouhuun.. Mutta yritettävä nyt on, tapahtuipa mitä tahansa! En nyt osaa sen syvällisemmin tätä avata...
susisielu
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja susisielu » 10.1.2019 00:17:44

Heippa,

Muutama päivä meni ettei tullut tänne kirjoitettua.. Selvinpäin olen kyllä pysynyt ja nytkin tässä teetä hörpin. Melko ahdistunut olen ollut kaikkien koulujuttujen ja pääongelmien yms takia :cry: Mutta varsinaista juomishimoa en ole oikeastaan näiden päivien aikana kokenut. Lähinnä ällöttää ajatus pöhnäisestä päästä ja krapulasta jne.

Unirytmi on ihan sekaisin, eilen nukahdin illalla noin klo 22 hetkeksi, kunnes heräsin (nukuin ehkä puoli tuntia?) ja valvoin neljään saakka. Sitten nukuin iltapäivään saakka! Eli ei mitään toivoa saada vielä unta moneen tuntiin. Mitenköhän saan tämän unirytmin korjattua, kun ensi viikolla pitäisi pystyä heräämään johonkin järkeviin aikoihin...

Tässä sitä nyt tassutellaan päivä kerrallaan eteenpäin, vaikka moni asia tuntuu jotenkin hirveän takkuiselta, ja tulevaisuus tuntuu hirveän epävarmalta.. :roll: En tiedä mikä tämän kirjoituksen pointti tai tarkoitus oli, tulipa nyt vaan kirjoitettua...
susisielu
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pieni-lintu (poistunut käyttäjä) » 10.1.2019 00:43:39

Samoja kokemuksia nukkumisesta. Avasin tänä aamuna ketjun unettomuudesta. Tervetuloa sinne lukemaan ja kirjoittelemaan! Ja onneksi olkoon hienosti löydetystä raittiudesta! :)
Pieni-lintu (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 10.1.2019 08:18:17

Mitenköhän saan tämän unirytmin korjattua, kun ensi viikolla pitäisi pystyä heräämään johonkin järkeviin aikoihin...

Rytmi löytyy, kun on hyvä motiivi ja myönteinen elämänmuutos edessäsi!

Päivä kerrallaan
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja susisielu » 13.1.2019 13:08:31

Hei kaikki,

Täällä ollaan edelleen raittiina, ja olo on alkanut kohentua! Toki huonojakin päiviä ja hetkiä on ollut, mutta yleisesti ottaen tuntuu siltä että suunta on parempaan päin.

Eilen illalla olin ystävien kanssa iltaa viettämässä ja ilta kului leppoisasti, minä join alkoholitonta olutta ja vissyä, muut joi pari lasia viiniä. Pienen piston koin jossain vaiheessa, että miksi minäkin en voisi ottaa yhtä lasillista, mutta sitten muistin kyllä mitä yhdestäkin seuraa :mrgreen: Ihan mukavasti meni, en usko että alkoholi olisi tehnyt illasta yhtään paremman. Nyt oli sitten mukava herätä ilman oksentelukrapulaa ja aloittaa päivän hommat :D

Kun nyt saisin tämän näin jatkumaan, niin hyvä olisi! Ensi viikko onkin sitten hieman kiireisempi, opintoja, reissaamista yms..
susisielu
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pieni-lintu (poistunut käyttäjä) » 13.1.2019 13:52:22

Vaude! Hieno onnistuminen! Ole ylpeä itsestäsi. Noin se homma etenee. :)
Pieni-lintu (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja susisielu » 25.1.2019 20:26:59

Hei kaikille!

Tässä onkin mennyt pidempi aika, etten ole tänne kirjoittanut. On ollut kaikenmaailman kiirettä, reissaamista, opintoja, työnhakua, ynnä muuta. Ja jotenkin tosi väsynyt olen ollut, viime päivinä varsinkin. Unirytmi on kuitenkin kääntynyt ihan ihmismäiseksi. Ja mikä parasta, korkki on pysynyt kiinni! Aina välillä olen käynyt täällä keskusteluja lukemassa.

Suurempia juomishimoja en ole kokenut, ennen kuin tänä iltana. Saunaan mennessä alkoi jotenkin kalja ym. himottaa :oops: Pidin kuitenkin pääni, ja ajattelin etten varmasti tule aamulla katumaan että jätän kaljat juomatta. Join alkoholittoman oluen saunan ohessa, sekä limpparia, ja söin vähän sipsiä ja suklaata. Nyt tässä hörpin limpparia, ja olo alkaa olla jo ihan siedettävä.

Hieman hirvittää kuinka selviän jos ja kun nuita himotuksia alkaa tulla enemmän ja useammin :shock: Huominen lienee myös jonkinlainen vaaranpaikka, kun meille on tulossa kavereita kylään, ja he kyllä ottavat alkoa jonkin verran. Kun nyt vaan osaisin pitää mielessäni sen, mitä mun juopottelusta seuraa, niin saattaisi korkki pysyä kiinni jatkossakin.. No, näillä mennään. pitäkää peukkuja :mrgreen:
susisielu
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 25.1.2019 21:46:34

susisielu kirjoitti
Hieman hirvittää kuinka selviän jos ja kun nuita himotuksia alkaa tulla enemmän ja useammin :shock: Huominen lienee myös jonkinlainen vaaranpaikka, kun meille on tulossa kavereita kylään, ja he kyllä ottavat alkoa jonkin verran. Kun nyt vaan osaisin pitää mielessäni sen, mitä mun juopottelusta seuraa, niin saattaisi korkki pysyä kiinni jatkossakin.. No, näillä mennään. pitäkää peukkuja :mrgreen:

Kiva kuulla, että on hyvin mennyt. Mulle pitkään raittiina ollut alkoholisti painotti, että on luotava ajatusmaailmaan automaatti, että ei ensimmäistä. Ihan loogista.

Tänään et ole yksin
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja susisielu » 1.2.2019 09:07:19

Huomenta!

Tänään olen ollut kuukauden juomatta ja olo oikein hyvä! :D Tällä tavalla haluan jatkaa, en kaipaa juomisen aiheuttamaa pöhnää ja väsymystä. Tiestysti huonojakin hetkiä tulee ja on tullutkin, mutta uskon niistä selviäväni kun muistan mitä kaikkea hyvää olen saanut ollessani raittiina, ja toisaalta myös sen kuinka paljon voin menettää jos alan taas juomaan.. Lomapuisto sanoi hyvin, että kunhan ei ota sitä ensimmäistäkään.

Tänäänkin tiedossa kouluhommien tekemistä, ja illalla mennään taas tapaamaan kavereita. Viime viikonloppukin meni ihan kivasti, alkotonta olutta join, eikä kukaan muukaan juonut paljon. Jännä huomata, että minä olen usein tainnut olla se joka lopulta juo eniten :mrgreen: No, nyt sekin muuttuu.. Olen myös huomannut että pidän itsestäni paljon enemmän selvinpäin, vaikka saatankin olla ujonpuoleinen ja hiljainen. En pidä siitä inhottavasta ja hankalasta känniminästä, joksi juodessani muutun. En ole mukava ihminen humalassa.

Olen myös aloittanut uuden harrastuksen, joka vie aika paljon aikaa, varsinkin viikonloppuisin kun en viikolla ehdi sen pariin kovin paljon. Jos joisin, jäisi tuokin harrastus varmaan harrastamatta.. Toivon että joskus voisin tehdä tuosta harrastuksesta jopa ammatin itselleni, mutta se on vielä kaukainen ajatus, jää nähtäväksi mitä tapahtuu..

Mukavaa ja raitista viikonloppua kaikille, toivottelee susisielu
susisielu
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Metsien mies » 1.2.2019 09:23:02

Isot onnittelut kuukauden selvyydestäsi! ...tästä on hyvä jatkaa!
Kun on alkuun päästy, niin antaa mennä vaan!!!
Metsien mies
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 1.2.2019 10:22:44

Hienoa Susisielu.
Kyllä selvänä saa elämästä paljon enemmän irti. Minä tiedän!

Ei se yksi mitään, jos ei ota sitä.

Mukavaa päivää.
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 1.2.2019 10:33:32

Onnittelut, susisielu.
Hyvältä näyttää!
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja susisielu » 9.2.2019 13:40:41

No niin, viikko on taas vierähtänyt.. Selvänä mennään edelleen ja hyvä niin.

Eilen innostuin oikein lähtemään ulos, kun oli eräässä paikassa sellaista musiikkia mistä pidän. Oli jotenkin hauska huomata että en lähtenyt ulos juomisen takia, vaan sen musiikin. Ja olikin jotenkin tosi huima kokemus! Siihen ei todellakaan olisi tarvittu alkoholia, päinvastoin, en varmaan olisi saanut kännipäissäni noin paljon illasta irti!

Olkoon tämä nyt taas muistutuksena itselleni, että selvänä saa asioista paljon enemmän, ja alko vaan lopulta pilaa kaiken. Näin siis mun kohdalla.

Palstalla on ollut viimeaikoina puhetta näistä ns. viinapiruista ym. Mulle kyllä ainakin vielä alko näyttäytyy semmoisena ikävänä mörkönä, joka vie hyvät asiat ja tuo tilalla vaan harmia. Ymmärrän tietysti että se on vaan mun päänsisällä, mutta siksi kai se niin vaarallinen onkin! :mrgreen: No, ehkä tää muuttuu neutraalimmaksi kun aikaa kuluu enemmän.. Toivon, että alko muuttuisi mun kohdalla vain semmoiseksi aineeksi johon en voi koskea, ikäänkuin joku ruoka-allergia, siis jos olisin suklaalle allerginen, niin enpä minä sitäkään suuhuni pistäisi.. Oispa muuten kamalaa olla suklaalle allerginen, heh.

Huomaan joskus ajattelevani, että olisimpa sellainen joka voi ottaa sen yhden viinilasin vaikka juhlissa ilman katastrofaalisia seurauksia. Sitten huomaankin ajattelevani että no mitä iloa on vaan yhdestä lasista, haluan ainakin viisi :mrgreen: Tässä kyllä kulminoituu tää mun hyvin riippuvainen ajattelutapa, että yhdestä ei ole iloa, vaan pitää saada kaikki... Joo, elikkäs, ei oteta sitä yhtäkään..

No, tämä nyt oli taas tämmöistä tajunnanvirtaa vaan, aika sekavaa settiä, taidan olla aika väsynyt..

Hyvää ja raitista viikonloppua kaikille!
susisielu
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 9.2.2019 18:01:18

Heih, mä itseasiassa ajattelen vähän niinku olevani viina-allergikko. Tai no, en niinkään ajattele noin, mutta käyttäydyn. En vaan koe enää viinaa vaihtoehtona, kun tiedän ettei se mulle sovi. Juokoot ne ketkä eivät saa yhtä ikäviä oireita.

Mulla on myös ihan toi sama humalahakuisuushinku, yks/kaks/mikä tahansa edes etäisesti kohtuullinen kerta-annosmäärä ei vaan millään tasolla ole koskaan tyydyttäny mua.

Kuivaa kevättä kohti!
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat