Olet täällä

haluan lopettaa

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: haluan lopettaa

ViestiKirjoittaja Tiu » 8.4.2019 21:44:45

Joo niin mäkin haluan lopettaa. Oon mennyt edes takas tässä jo 7 kuukautta. Sitä ennen olin kiltisti.
Oon jotenkin ajatellut että mulla on erityinen päihdeongelma kun voin helposti olla myös juomatta ja ottaa pari lasia. Kunnes hitaasti ja salakavalasti se ottaa otteen musta. Nyt näitä tarinoita lukiessani tajuan, että ei siinä ole mitään erityistä. Mulla on ongelma ja sillä sipuli. Olen aloittanut terapian ja haluan päästä eteenpäin.
Mulla on ollut viikon välein nyt hetki jolloin olen unohtanut miksi haluan lopettaa. Raskasta jojottamista. Olen tosi väsynyt tähän.
Hyvä jos täältä saa vertaistukea. <3
Tsemppiä kaikille
As an act of compassion i am going to be free
Tiu
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 8.4.2019 21:56:37

kiipeli kirjoitti jokin aika sitten
Olen päättänyt lopettaa niin vakaasti, että psykologin lisäksi menen tänään ensimmäiseen AA-tapaamiseen, vaikka en allekirjoita niitä 12 askelta tai ajatusta, toivon, että AA olisi hyvä tuki tässä asiassa - ainakin alussa. Perhe ja läheiset + kaverit toki tukee myös, mutta pelkään että petän heidät repsahtamalla ja luulen, että AA sekä psykologin tapaamiset voisivat auttaa.

Hei, millaisia kokemuksia olet saanut erilaisista tukimuodoista? Raitista jatkoa toivotan sinulle, se on kuitenkin alkoholistille hyvän elämän perusta.

Tänään et ole yksin
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja susisielu » 4.8.2019 23:06:46

Hei taas, pitkästä aikaa...

Kesä on mennyt töitä tehden ja juopotellen.. se on lähtenyt taas aivan käsistä. Viime yönä kännissä kaaduin ja sain paniikkikohtauksen ja päädyin päivystykseen :shock:
Että semmoista tällä kertaa. Nyt on taas tullut halu lopettaa. Alkuvuodesta olin pari kuukautta juomatta, kunnes sitten taas repsahdin, niinkuin aina ennenkin...

Haluaisin niin onnistua lopettamaan kokonaan! Pelkään vaan ettei se taaskaan onnistu :cry: Huomenna aion varata lääkäriajan että saisin pidemmän sairasloman, olen aivan uupunut ja loppuunpalanut... lisäksi ajattelin mennä päihdehoitajalle... se olisi kyllä pitänyt tehdä jo aiemmin...Toivottavasti ei ole vielä liian myöhäistä korjata asioita! Pelkään vaan epäonnistuvan jälleen...

Tästä nyt tuli tämmöinen epätoivoinen vuodatus, toivottavasti joku jaksoi lukea...
susisielu
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 5.8.2019 01:26:01

Kyllä joku luki. :roll:
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 5.8.2019 09:21:37

susisielu kirjoitti
lisäksi ajattelin mennä päihdehoitajalle... se olisi kyllä pitänyt tehdä jo aiemmin...Toivottavasti ei ole vielä liian myöhäistä korjata asioita! Pelkään vaan epäonnistuvan jälleen...

Tästä nyt tuli tämmöinen epätoivoinen vuodatus, toivottavasti joku jaksoi lukea...

On hyvä ratkaisu mennä päihdehoitajan juttusille. Älä lykkää sitä vaikka tuntuisi helpommalta. Siellä voit avautua rehellisesti kuolemanvakavasta ongelmastasi. Jatkoa varten on joustava ja tehokas tapa liittyä AA:han. Älä jää yksinäiseksi sudeksi!

Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja susisielu » 15.8.2019 21:05:01

Vajaa pari viikkoa mennyt selvin päin. Olo ihan kohtalainen.. Ei mitään suuria mielihaluja, melko tasaista eloa so far...

Uutta sen verran kylläkin, että tänään kävin ekan kerran päihdehoitajalla. Ei mikään maata mullistava kokemus, eikä mitään suuria oivalluksia ainakaan vielä mulle siitä auennut, mutta ihan hyvä alku tämäkin. Antabus meni myös harkintaan. Haluan nyt päästä lopultakin eroon juomisesta. En tiedä miten tämä sujuu. Nyt tuntuu helpolta ja melko keveältä, mutta tiedän kyllä kokemuksesta, että vaikeudet alkavat siinä 2-3 kk kohdalla... Vähän hirvittää joo. Että millaisia tekosyitä mun aivot alkaa sitten taas kehittää juomiselle :evil:

Ens viikolla luvassa vähän reissaamista ja ystävien tapaamista. tiedän kyllä että houkutuksia tulee matkan varrella, mutta yleensä nuo reissut on sujuneet juomatta ihan hyvin. Ei siellä ole hirveästi edes tehnyt mieli juoda, kun on ollut niin paljon kaikkea muuta.. No, katotaas miten käy..

No, näillä mennään taas :)
susisielu
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 16.8.2019 06:36:06

Hei susisielu!
Alkoholistina tiedät, että lopettaminen on ihan helppoa. Raittiina pysyminen vaatii sitten jotain toimenpiteitä. Niistä on päätettävä selvänä ja muistettava, että alkoholismi on krooninen sairaus. On hyvä lukea tänne kirjoitettuja selviytymisiä ja retkahduksia sekä itsekin kirjoittaa omista tekemisistään..

Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja susisielu » 24.8.2019 21:25:48

Noniin, reissut on reissattu ja tänään oli vielä yhdet pippalot joissa piti käväistä. Selvinpäin on menty, tosi tyytyväinen olen viikkoon! Ei tähän alkoholi olisi mitään lisäarvoa tuonut, päinvastoin. Väsytti kyllä välillä vähän, varsinkin kun piti olla melkoisen sosiaalinen koko viikon. Aiemmin olisin kyllä juonut noissa tilanteissa. Mutta niin niistäkin vaan selvittiin! Huomasin, että pärjään kyllä selvinpäinkin ihmisten kanssa, ei mun tarvi vetää mitään suojakänniä. Ja jos tympii liikaa, niin lähen sitten vaan pois.

Tästä on hyvä jatkaa. Ensi viikolla taas päihdehoitajalle, katotaan nyt onko siitä apua..
susisielu
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 24.8.2019 21:53:37

Hei susisielu!
Tästä on hyvä jatkaa. Ensi viikolla taas päihdehoitajalle, katotaan nyt onko siitä apua..

On siitä apua, kuuntelet ennakkoluulottomasti, et heti tyrmää, mitä ammattilainen sanoo ja omat sanomisesi pidät rehellisinä.

Ensimmäiset asiat ensiksi
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja UusiElämä1903 » 25.8.2019 08:36:25

Minulla viimeinen jopa kahden viikon juomaton kausi keväällä, sen jälkeen olen juonut vähintään joka viikonloppu. Nyt 1,5 kk mennyt niin että pisin tauko juomisten välillä 2 päivää. Tosi paljon huolestuttaa vaikutus lapsiin, jaksaminen ylipäätään ja töissä ja se mitä juominen tekee terveydelle.

Miten olette ottaneet yhteyttä päihdehoitajaan? Tiedän että sivuilla on linkkejä ja neuvoja mihin ottaa yhteyttä. Kynnys on valtava. Vaikka pystyn ongelmastani puhumaan ja sen myöntämään läheisille, ulkopuolisen avun hakeminen on todella vaikeaa. Mietin myös sitä lähtisinkö julkisten palvelujen vai työterveyden kautta eteenpäin. Miten te olette saaneet tuon askeleen otettua?
UusiElämä1903
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja susisielu » 25.8.2019 23:08:32

Soitin päihdehoitajalle ja sain ajan heti seuraavalle viikolle. Tajusin että tartten apua tän ongelman kanssa, ei kai siinä sen kummempaa..: kerran oon käyny siellä, ens viikolla taas ois aika. Aion nyt antaa sille mahdollisuuden, haluan tosissaan päästä juomisesta eroon.

Tää päivä on ollu vähän takkuinen, päätä särkenyt ja väsyttänyt. Mutta eipä se mitään, huomenna on uus päivä ja uus viikko enkä aio juoda huomennakaan.

Tsempit kaikille!
susisielu
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja susisielu » 30.8.2019 22:29:29

Viikko on taas vierähtänyt ja raitistelu jatkuu edelleen. Tänään kävin päihdehoitajalla, se oli nyt toka kerta siellä. Aika lyhyt tapaaminen oli, mutta silti koin sen antoisaksi. Tykkään tuossa päihdehoitajassa siitä, ettei se tyrkytä mitään mustavalkoisia totuuksia vaan antaa mun itse hoksata asiat ja sitten puhutaan niistä. Tosi kannustava se on myös, tuli semmoinen olo, että ehkä nyt jopa saatan onnistuakin tässä.. No, ei nyt nuolaista ennen kuin tipahtaa, vastahan tässä on vajaa kuukausi taas raitisteltu :mrgreen:

Elämä tuntuu nyt sujuvan ihan mukavasti. Sain jopa uuden työpaikan, joka varmaan sopii mulle paremmin kuin edellinen. Jossain määrin olen ollut melko väsynyt, kun tässä on ollu aika paljon kaikenmaailman kissanristiäisiä ynnä muita sosiaalisia tapahtumia. Huomennakin pitäisi jaksaa yhdet läksiäisjuhlat... Onneksi on syksy tulossa, jospa se vähentäisi ihmisten juhlimisintoa, mulla ei nimittäin ole nyt oikeen ollenkaan kiinnostusta mihinkään juhliin :mrgreen: Odotan vaan että pääsen arkirutiiniin ilman mitään ylimääräistä säätöä... Mitään kovin dramaattisia juomishimoja ei ole vielä ilmennyt, tosin jos on jokin asia tympäissyt niin toki on käynyt mielessä että pitäisikö sitä kalja ottaa. Mutta onneksi en ole ottanut.

Enkä ota tänäänkään :D
susisielu
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja susisielu » 31.8.2019 23:25:58

No niin, kekkerit on takanapäin. Olin melko väsynyt ja vähän tylsistynyt, en olisi jaksanut seurustella ihmisten kanssa.. Taidan vissiin tarvita vähän taukoa tämmöisestä "pakkososiaalisuudesta" :mrgreen: Eipä tuota olisi alkoholikaan parantanut, tai olisinhan tietysti voinut juoda itseni mukavaksi, mutta olisinko siltikään ollut kovin mukava. Ja aamulla tuskin olisi ollut taas kovin mukavaa.. Tänäkin aamuna oli taas niin kivaa herätä ilman krapulaa :D Tämänhän voisi vaikka ottaa tavaksi :)

Sain eilen aika hyvän oivalluksen, kun kävin kavereiden kanssa "yksillä" (join siis alkottomia juomia). Jos on oikeasti kiva ilta, niin silloin on kivaa myös ilman viinaa, eli viina ei sitä enää hauskemmaksi tee, ja vastaavasti jos on tylsä tai muuten paska ilta, ei se viina silloinkaan sitä paranna, tod. näk. pahentaa vain. Tämä siis ihan mun kokemuksesta, ehkä jollain on toisin.

Nyt sänkyyn lukemaan kirjaa/selaamaan nettiä, sitten kohta ehkä nukkumaan...
susisielu
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 1.9.2019 07:57:48

susisielu kirjoitti:
Sain eilen aika hyvän oivalluksen, kun kävin kavereiden kanssa "yksillä" (join siis alkottomia juomia). Jos on oikeasti kiva ilta, niin silloin on kivaa myös ilman viinaa, eli viina ei sitä enää hauskemmaksi tee, ja vastaavasti jos on tylsä tai muuten paska ilta, ei se viina silloinkaan sitä paranna, tod. näk. pahentaa vain.

Taidat olla perusasian äärellä. Ei se hauskuus asu pullossa, ulkopuolella se on. Ja harhaa on sekin jos kuvittelee että minä nyt olen sillä lailla erilainen ihminen että just minun mukavuuteni ja hauskuuteni on sidoksissa pulloon ja sen sisältöön. Lujasti noin uskomalla siinä sitten riippuu, mutta kun se usko horjuu niin parantuminen alkaa.
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja susisielu » 5.10.2019 22:20:31

Vähän sekavissa fiiliksissä mennään... Kaikki on pääasiassa ihan hyvin, töissä menee hyvin, samoin parisuhteessa jne... Mutta. Viime viikonloppuna ja tänä viikonloppuna päädyin ottamaan pari annosta. Kännissä en ollut, enkä ole nytkään. Ei siihen oikeen mitään selitystä ole, niin no paitsi se että olen alkoholiriippuvainen...

Nyt olisi aivan ensiarvoisen tärkeää saada katkaistua tämä kierre ennen kuin tämä alkaa taas. Näinhän se on aiemminkin alkanut, ensin pari annosta, sitten kohta taas enemmän... ja sitten se on taas menoa. Siihen en enää halua palata.

Maanantaina menen verikokeisiin (maksa-arvot) ja jos ne on kunnossa niin pyydän antabusreseptin. Otetaan nyt sitten kovat keinot käyttöön jos ei muu auta. Siihen juomis/krapulahelvettiin en piruvie halua enää palata!
susisielu
Miedosti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat