Olet täällä

Ympyrästä spiraali - Hajatelmia

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Ympyrästä spiraali - Hajatelmia

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 15.1.2019 12:29:12

0132 kirjoitti:Hienoa että pääset vihdoin leikkaukseen. Robotit kuuluivat joskus minun elämääni, siis teollisuusrobotit.

Tätä on odotettu kuin kuuta nousevaa. Toivottavasti ei nyt iske flunssa tai muu pöpö ettei peruunnu koko homma. Yhden teatterireissun peruin jo tästä syystä.
Haaveilen ajasta ilman huurtuvia silmälaseja 8)
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja vilmasto » 15.1.2019 17:26:56

JuuliaS kirjoitti:
vilmasto kirjoitti:Mitäs sinä Juulia tykkäät siitä robosta?mä olen isälleni sitä ajatellut lahjaksi niin mielipiteitä keräilen asiasta :D

Robo on varmaan parhaimpia hankintojani sähköhammasharjan jälkeen. Eihän se normaalia imurointia kokonaan korvaa koska se ei pääse ihan nurkkiin asti, mutta sinnikkäästi putsaa seinänvieruksia ja matoilta kissankarvat sun muut roskat. Eikä tartte kulkea perästä koko ajan. Varsinainen imurointi ja siivous tehdään minulla kolmen viikon välein. Pienen roskasäiliön takia se on tyhjennettävä aina käytön jälkeen (minä tyhjennän kerran välilläkin) ja pölypussittoma vaatii käytön jälkeistä siistimistä.

Tämä on niitä "parempien" robojen alinta hintaluokkaa (400e v2016), jos nyt ostaisin sijoittaisin ehkä seuraavaan kalliimpaan versioon, siinä on pikkasen enemmän säätöjä. Osaavat mennä itse lataukseen kun akku tyhjenee, voi määrittää alueen joka kaipaa imurointia jne. Riippuu tietysti mimmonen on tarve, minulla nuo kissankarvat asettavat enemmän haasteita. Suosittelen lämpimästi.

Olen mä tästä isälle jo jutellutkin. Minä siivoan siellä noin kolmen viikon välein, mutta viikoittain kun käyn useammankin kerran joskus niin lakaisen sitten roskia. Isällä on kyllä kissa, mutta ei mattoja ja pinta-alakin on kohtuullinen. Isästä oli hauska idea, että robotti kulkis imuroimassa omia aikoijaan. Mithän kissa siitä tuumais 8)
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 15.1.2019 22:07:17

Mun kissat eivät tykänneet. Tai toinen ei, menee toiseen huoneeseen karkuun mutta toinen tyyytyy nousemaan vähän korkeammalle ja tarkkailee sieltä tilannetta. Matottomuus varmaan helpottaa, vaikka kyllä tämä sujuvasti putsaa matotkin kun ei ole pitkänukkaista. Pienet kissanlelut kannattaa noukkia tieltä pois, muuten ne tukkivat pyörivän harjasysteemin.
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 17.1.2019 17:05:56

Tekis mieli ottaa iltapäivätorkut, mutkun sitten valvon koko yön. Olen pari yötä katsellut ihmeellisiä unia ja kärsinyt käsien puutumisesta ja lihaskivuista. Viime yönä olin saanut tekstiviestillä potkut työpaikastani ja keräsin sieltä tavaroitani isoon pukupussin kokoiseen kassiin ja kävin hyvästelmässä palkanlaskijat jotka olivat mielestäni ainoat mukavat ihmiset koko firmassa. Just ennen lähtöä tajusin kuka irtisanojani oli. (Todellisessa elämässä hän oli esimieheni toisessa työpaikassani kuin ko palkanlaskijat, eikä irtisanonut minua kun lähdin omasta tahdostani toiseen työpaikkaan.)

Kaikenlaista. :shock:
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 17.1.2019 17:25:15

JuuliaS kirjoitti
kävin hyvästelmässä palkanlaskijat jotka olivat mielestäni ainoat mukavat ihmiset koko firmassa.

Kivaa tämä suomen kieli, kun palkanlaskijat ovat mukavia, mutta palkan laskijat ainakaan palkansaajien mielestä eivät. Miten lie juomanlaskijoiden laita verrattuna juoman laskijoihin?

Ensimmäiset asiat ensiksi
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 17.1.2019 23:10:49

Aivan mahtavaa. Minäkin rakastan ylikaiken yhdyssanoja. :lol:
Laskuhumalassa lasku humalassa joo niin...

Mutta Juulialle mulla on kirje.

https://kotiliesi.fi/ruoka/ideoita-ruoanlaittoon/veriappelsiini-sesongin-suosikki-katso-vinkit-ja-parhaat-reseptit/
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 18.1.2019 01:29:09

Putkanvartija laittaa lisää reseptejä, kakkua ja lohta, varmaan hyviä mutta sitä drinkkiä en taida tehdä. Lupaan tehdä varmasti vain sen synttäri-jälkiruoan. En tiedä onko tuo greipin kaltainen happamuus hyvästä verenpainelääkkeelleni koska greippi on sen kanssa kielletty.

Kohta niitä veriappelsiineja varmaan alkaa kaupassakin näkyä. Pidän silmät auki ja jälkiruokareseptin mukana.
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 18.1.2019 19:38:45

Sorruin 80 prosenttiseen.
Tummaan.
Suklaaseen.
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Haley » 18.1.2019 21:03:49

Sorruin tuohon ensimmäiseen riviin ihmettelemään!
haley@aanetti.com
Haley
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 19.1.2019 12:51:16

Sittenhän se onnistui 100 %sti. :mrgreen:
Toivottavasti luit myös loput rivit.
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 24.1.2019 22:54:52

Kunnon kevätpakkaset saapuivat. -24 astetta nyt, aamulla taisi olla samanverran. Päivällä laski alle kahdenkymmenen. Tintitkin ruokapaikalla olivat kovin apeina. Ruokintalaite oli illan suussa ihan tyhjänä ja nyt minulla on huono omatunto etten käynyt aiemmin katsomassa tilannetta. Tapoinkohan minä ne pikku raukat nälkään ja kylmään? Huomennahan sen näkee tuleeko enää yhtään tipusta syömään.
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 24.1.2019 23:44:41

Oho, mullekkin tuli kiirus... lintuparat.
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja vilmasto » 25.1.2019 08:10:31

Kyllä on tungosta munkin lintubaarissa ollut. Ja itsellä positiivinen kiire täyttää tarjoiluja tinteille.
Palkaksi saan ikkunan takana istua katsomassa baarin menoja. Aikamoista sähinää ja suhinaa niillä riittää :lol:
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 25.1.2019 09:24:43

Tipuja on kiva tuijotella. En usko Juulia, että ne teidän tiput vielä siihen kuoli, jos yhden yön tai päivän olivat ilman sinun tarjoamaa ruokaa. Meillä kävi kerran niin, että kissa/talovahtimme ei ollut lomamme aikana ruokkinut yhtä ahkerasti kuin me niin silti palattuamma oli samanlainen kuhina kuin ennen lomaamme.

Ostimme oraville oman ruokintalaitteen, mutta ne pöljät eivät sitä ole löytäneet. Tiput olivat kyllä sen rikkoneet ja päästäneet kaikki pähkinät maahan :( Tyhmät tiput.

Pakko kysyä miksi Juulia puhut kevätpakkasista keskellä talvea? Minä olen aina mieltänyt joulu-helmikuun talveksi ja kevät alkaa sitten maaliskuussa. Vaikka sekin meillä on yleensä ainakin alussa se runsaslumisin aika, tilastollisesti.
Onko ehkä henkinen kevät jo alkanut? 8)
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 25.1.2019 09:39:36

Jos JuuliaS käyttää omaa Positiivista kalenteria.
Juliaanista kalenteria tuskin kuitenkaan, se on nimittäin 13 vuorokautta jäljessä meidän nykykalenteria.

Pirteää ja muutoinkin mukavaa päivää kaikille.
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat