Olet täällä

Ympyrästä spiraali - Hajatelmia

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Ympyrästä spiraali - Hajatelmia

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 25.1.2019 11:12:50

Vilma1966 kirjoitti:Pakko kysyä miksi Juulia puhut kevätpakkasista keskellä talvea? Minä olen aina mieltänyt joulu-helmikuun talveksi ja kevät alkaa sitten maaliskuussa. Vaikka sekin meillä on yleensä ainakin alussa se runsaslumisin aika, tilastollisesti.
Onko ehkä henkinen kevät jo alkanut? 8)

Olen tainnut unohtaa talven olemassaolon kokonaan. :lol: Minulle kevät on valon lisääntymistä, ja valohan alkaa lisääntyä jo heti joulusta. Mutta oikeastihan kevät todellakin alkanee maaliskuusta, anteeksi kiirehtimiseni. :D

Tiput ovat palanneet ruokailemaan. Kova sirkutus kuului kun kävin vaihtamassa pehmeän, sisällä lämmenneen rasvapötkylän jäätyneen tilalle. Oraville tosiaankin pitäisi olla oma pähkinäastia, ne käyvät sotkemassa tipujen ruoat pitkin hankia.
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 26.1.2019 11:45:58

Oletkos Juulia huomannut, että on pihabongaus viikonloppu meneillään? Birdlife.fi kerää tietoa siitä mitä tipuja meidän lintulaudoilla käy. Kuulemma arvokasta tietoa.

Tänään ei ole vielä näkynyt kuin talitiaisia ja kuusitiasia, mutta eiköhän punatulkut ja muutkin jossain kohtaa päivää ilmaannu. Ja närhet, ne on oikeita rohmuja ja niitä täällä on todella paljon. Kaunis lintu mutta kamala ääni.
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 26.1.2019 12:42:45

Pihapongaus todellakin. Pihaltani puuttuvat tänä vuonna varpuset ja keltasirkut. (Naapurissa kyllä käyvät.) Viikolla sain siihenkin selityksen puoli seiska -ohjelmasta. Niille kelpaa vain kaura. Tänä vuonna minulla ei ole ollut kauraa, ainoastaan kuorittua auringonkukansiementä, pähkinöitä ja talipalloja. Tarjoan siis liian hienoa ruokaa. Vielähän tuon tilanteen kerkee korjaamaan ennen kesän tuoloa.

Punatulkkuja ei tällä seudulla näy ollenkaan, ovatkohan etelämmän lintuja? Koko täällä asumisaikanani (n. 20v) olen nähnyt varmaan alle 5 punatulkkua, viimeisinä vuosina en ollenkaan. Kolmisen vuotta sitten sapuskalle ilmestyi yksinäinen mustarastas. Ei tullut enää seuraavana vuonna, sille pitäisi kuulemma tarjota rusinoita :o

On siis erimerkkisiä tinttejä ja kaksi harakkaa jotka saavat Assi-kissan puremaan hampaittaan ja mäkättämään. Oravat tietysti ja piharusakkomme. Sekä ohilentäjät jotka eivät pysähdy lintubaariin; tilhet, varikset, haukat. Mitähän niitä lieneekään.
Viimeksi muokannut JuuliaS päivämäärä 27.1.2019 13:32:13, muokattu yhteensä 1 kerran
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 26.1.2019 14:22:27

Keltasirkuista en tiedä, mutta mökkini pihassa on ajoittain varpusia syömässä auringonkukansiemeniä. Talipallojakin ne jotenkin nokkivat.
Eivät taida sittenkään olla ihan pelkkästään kauransyöjiä?
Punatulkkupariskunta poikkeilee, ja tietysti tali- ja sinitiaiset ovat selvänä enemmistönä.
Varikset ja harakat rohmuaisivat mielellään kaiken, joskus kun paikalla satun olemaan, kopautan jo ikkunaan että menkääs n yt taas välillä siitä.
Arempia ne ovat kuin tintit, joten kopautuksen jälkeen pöytävaraus siirtyy alle puolen minuutin pikkulinnuille.

Oravakin poikkeaa, tottakai, ja käpytikka.

Pitääkin kans asettua sen pihabongauksen ajaksi vahtimaan ja tarkemmin katselemaan keitä kaikkia siellä käy napostelemassa.
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 27.1.2019 13:39:11

mies metsänreunasta kirjoitti:Keltasirkuista en tiedä, mutta mökkini pihassa on ajoittain varpusia syömässä auringonkukansiemeniä. Talipallojakin ne jotenkin nokkivat.
Eivät taida sittenkään olla ihan pelkkästään kauransyöjiä?

MM:llä on niitä moderneja varpusia jotka ovat uskaltaneet kokeilla eksoottisempia ruokia. Jospa ne kohta täällä maaseudullakin uskaltavat, kunhan Bird-sanomat alkaa uutta ruokavaliota hehkuttaa. :wink: :wink:
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 30.1.2019 20:02:22

Oma kissa puri. Pelkele, minä vain halusin auttaa ja kammata joka paikkaan lentelevät irtokarvat pois. Eilen iltapäivällä puri ja tänään aamulla katsoin että on turvoksissa ja kovasti punoittava sen haavan ympärys. Ja hohti kuumana. Sattui olemaan lääkärissäkäynti valmiina, näytinpä siinä nyrkkiäkin ja kysyin pitäiskö huolestua? Piti. Antibioottikuuri.

Lääkärin mukaan kissat ovat vaarallisia eläimiä, puremien kanssa ei kannata leikkiä. Tiedänhän minä sen, kaksi kertaa aiemmin olen kissojen takia antibioottit syönyt. Ystävä vietti kaksi vuorokautta sairaalassa tiputuksessa kun ei heti ottanut kissan puremaa tosissaan.

Tämmösiä karvaisia kavereita. :(
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 30.1.2019 20:52:45

Auuuuu. Hyvä että sait heti apuja. Toivottavasti kaihileikkaus ei nyt siirry.
Seurannet tarkoin tilanteen kehittymistä.

Vie se kissa nyt vaikka suihkuun. :twisted:
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Haley » 30.1.2019 20:53:48

Meidän eka kissa oli tyyppiä vanha minikokoinen kolli, iältään 10 vuotta kun me se haettiin perheestä pitovaikeuksien vuoksi. Saatara se oli kyllä vihanen otus, se inhos meitä alusta alkaen ja oli jo tulomatkalla hankala. No katti linnottautu saunan ylälauteelle murjottamaan ja mulkoili sieltä ilkeästi kaikkia sinne tulijoita. Kyllä se sieltä salaa joskus tuli ruokakupilleen sekä salakuseskelemaan meidän työhuoneeseen eri mestoihin, kuten mun käsilaukkuun ja laatikkoon jossa oli faijavainaan papereita vuodelta yks ja kaks. - Annettiin vanhan herran olla rauhassa ja murjottaa. Aikaa oli sit vierähtänyt jo minun mielestä riittävästi ja päätin kerran sit mennä sinne saunaan ja tehdä tuttavuutta sen kanssa. Jumalisti, että pieni kissa saa sellaista tuhoa aikaiseksi niin pienessä ajassa. Se raateli mun käsivarret perusteellisesti ja jo seuraavana päivänä ne alkoi mätimään. Tuli 10 päivän antibioottikuuri ja lekuri, vaikka oli kissaimmeisiä käski sen lopettamaan joka sitten tapahtui.

Seuraava kissa haettiin kissakodista, jossa sitä pidettiin häkissä kun ei oikein kaveerannut muiden kattien kanssa. Voi jee, se oli täys peto noin hiirien kanssa, mutta aivan ihanan söpöläinen ihmisten kanssa, aivan ihana kattipersoona.
haley@aanetti.com
Haley
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 30.1.2019 23:11:57

Kuva

..vai parturiin?
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Haley » 31.1.2019 10:49:48

Kissamaailman Frankenstein!
haley@aanetti.com
Haley
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 31.1.2019 11:55:46

Kaljut kissat ja -koirat ovat tosi rumia. Minun mielestäni, anteeksi kaljujen kissojen ja -koirien omistajat. :oops: Silti niitä moni rakastaa ja kertoo niiden olevan maailman ihanimpia lemmikkejä. Niinhän se pitää ollakin. On meitä rumia ihmisiäkin ja mekin kaipaamme ja saamme rakkautta. Thats it.
(kokoelmastamme juulian suuria ajatuksia)

Kylläpä Putkis säikäytti kysymällä vaikuttaako antibioottikuuri kaihileikkaukseeni. Olen lukenut suurennuslasin kanssa kaikki sairaalan lähettämät leikkaukseen valmistautumisohjeet, antibioottipakkauksen metrin pituisen lääkeselosteen ja googlannut lisää. En löytänyt mitään mikä estäisi leikkauksen, jos vain lääke puree ja käpälä paranee. Näyttäisi toimivan. Iho ei enää punoita, joskin on hieman kosketusarka hampaanjäljen ympäriltä.

Leikkaukseen on nyt tasan kolme viikkoa. En vie kissaa suihkuun. HYI PUTKIS! :twisted:
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 1.2.2019 05:37:23

Hyvää huomenta JuuliaS ja KISSAT.
Muista suihkuttaa hyvin... kättäsi. :wink:
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 3.2.2019 18:42:54

Kohua aiheuttanut lumipyry ohikulki tästäkin iltapäivällä. Kerkes se muutamassa tunnissa tuiskuta melkein parikymmentä senttiä lunta pihatielle. Kerran kävin sitä kolaamassa pois, nyt en ole katsonut minkä verran tuli lisää. Nyt kuitenkin on ilma taas kirkas, joskin jo pimeys on laskenut.

Kissan purema käsi on parantunut hyvin. Kahdeksi päiväksi on vielä antibioottia. Ettei olis liian terve, pelasin nettipasianssilla toisenkin ranteen kipeeks. Olen sitä nyt voidellut tulehduskipuvoiteella ja pitänyt tukisidettä tämän päivän. Pitää jättää pasianssi jäähylle vähäksi aikaa.

Muuten menee normaalin oloisesti. Raittiina käpeksin.
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Haley » 3.2.2019 19:15:25

Mun särkeilee edelleen toista peukaloa. Sitä on nyt juiminut melkein koko talven aina jonkin verran. Se on kyllä lasketellessa aikanaan revähtänyt aika muikeasti ollen jälkeenpäin pois pelistä puolisen vuotta. Mitähän mä sillä oikein yöllä mahdan tehdä kun se on aamulla erityisen kipeä.
haley@aanetti.com
Haley
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 4.2.2019 12:09:41

Mielikuvitukseni on ihan hämillään kun ajattelen Haleyn peukalon yöelämää.... :shock: :shock: :shock:
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat