Olet täällä

Ympyrästä spiraali - Hajatelmia

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Ympyrästä spiraali - Hajatelmia

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 18.5.2020 18:49:46

Kiitos kun kävit, seitenkypä.
Ihan mukavasti menee tätänykyä, pieniä kolhuja unohtamatta.

Niin varmaan sinulla, kultsikalla ja rakkaallakin. :D
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 1970 » 18.5.2020 20:00:13

Juu, kyl vaan. Lähinnä mua ihmetyttää ja tåki ilostuttaakin, että karvanaamainen punkkipyydykseni on vielä päivän aloituskokoonpanossa ja sen viidestoista kesä on nyt lähempänä alkamistaan kuin koskaan. No, omakin olemasassaolo on joskus ollut vähemmän varmaa...

Myös näinä poikkeusaikoina simppeli ja ottamaton lääkitysmetodi pelaa tuohon alkokemialliseen tautiin, jonka tenho- ja tuhovoima ei varmasti ole lakannut tekemästä pahaa jälkeä ja joka tilana vain jatkuisi siitä, mihin se aikanaan jäi.

Noin muutoin hyvältä on tuntunut ja tulee elettyä aikasta terveellistä ja täyspainoista eloa, jei
Bentsoitta 2013 - 2015
ja 22.2.2017 alkaen !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 20.5.2020 09:12:49

Ylläpito on siirtänyt keskusteluketjuja olohuoneeseen. Sinänsä ihan hyvä valinta.

Pitäisikö meikän ketjuun lisätä alkoholihuolia ja tuskan parahduksia, haluan pysyä lopettajissa :?:
Tänään matkattava koronabussilla keskustaan, apteekkiin ja -vihdoinkin- kirjastoon. Ei ole aikeita eikä tarvetta käydä alkossa tai pubissa.
:mrgreen:
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 20.5.2020 09:52:33

Kyl toi olkkari on varmaan ihan hyvä keksintö! - Mä haluan kanssa pysytellä täällä Lopettamossa, vaik ei enää mitään lopettamisen tuskia ole kokemassa.

Onneks ei tarvii koronabussilla matkustaa!
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 1970 » 20.5.2020 10:11:11

^, ^^ Tuskin näitä "hlökohtaisia" ketjuja kuitenkaan roudaavat minnekään...
on siellä olkkarissa mun yksi vanhempi plus/miinusketjuni, tosin en ymmärrä miksi.
Väkipako on joka paikassa plinkkiä suurta, joten eipä sikäli taida tulla isoa nostetta,
mutta rekisteröimättönä voipi kai jutella eli halutaan koko Suomen kansa osallistumaan...

Mä haluisin sellasen moderaatojen keskinäisen ketjun seurattavaksi ja
me muut voitaisiin sitten kommentoida -> heitä ja tyyliään.
but it´s not about me.
Bentsoitta 2013 - 2015
ja 22.2.2017 alkaen !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 20.5.2020 10:33:11

Jåå, koko Suomen kansal on hirviä huoli koska ravintelit avaa ovensa ja koska sitä pääsee terassille ryyppäämään, niisku Ruåtsista näytetään lehdissä kuvia joka päivä, kuinka svenssånit paistattelee päivää seurustelujuoman kanssa ulkosalla terasseilla.

Eilen mä kuulin jutun mielenåsåitusryyppäjäisistä yhen taajaman keskustassa, jotta juåttamåt tars auki saaja heti välittåmästi.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 20.5.2020 11:38:24

Meinaakkos Helistin, että kaikki terassilla istuvat ryyppäävät? Eikö kukaan Suomessa osaa ihan vaan juoda alkoholia? Ja voihan sitä mennä myös kahvilan terassille ihan vaan ottamaan kahvin ja baagelssin. Eiköhän niitäkin ole aika moni kaivannut. Kaikki kun eivät viihdy yksinään mökissä maalla, toiset kaipaa ihmisiä ympärilleen, edes pienen etäisyyden päähän.
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja helistin » 20.5.2020 11:52:05

Nå, olihan tuo hieman rumasti kirjoitettu myönnän tämän auliisti, mutta kun mä olen aina ollut alkoholisti. Mä en ole juuri koskaan mennyt kapakkiin vain istuksiin ja ihmisiä tapaamaan. Mä olen aina mennyt sinne juomaan. Takaraivossa on usein nuorena ollut ajatus, että nyt otan vain muutaman, vaan miten on aina käynyt? - Persiit on veetty ja herätessä seuraavana aamuna ihmetelty ja muisteltu jotta mitäs on tullut tehtyä?

Onhan sitä selvin päin erilaisissa ravinteleissa istuttu syömässä lounasta, päivällistä tai illallista, mutta en mä viihdy laisinkaan noissa paikoissa ihmisten tapaamisen merkeissä. - Mikäli mä lähden "ulos" syömään, niin mä lähden jonkun hyvän kamun kanssa, joka nimenomaa on löytänyt jonkun mestan, missä sapuskan hinta/laatusuhde on erinomainen. Ja sit syödään, niiskun on aikaisemmin juotu, nopeasti ja paljon!
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 27.5.2020 10:12:53

Parvekemiehet aloittivat päivän myöhässä mutta edistyvät ripeästi. En kuitenkaan usko että viikonlopuksi pääsisi jo laittamaan kalusteet takaisin. Tietysti sattui kevään kuumin viikko ja kisuparat täällä kuumiin huoneisiin suljettuna. (Minun hikoiluani ei lasketa).

Kissojen parveketeline, vanhasta kirjahyllystä duunattu, kaipaa lisäsiipeä. Vietän pitkiä aikoja sen ääressä suunnitellen. Pitäisi jo siirtyä tekoihin. Toistaiseksi olen saanut konkreettisesti aikaan vain kaksi pientä tussilla vedettyä viivaa.

Alkotta/kaljatta olen viihtynyt. Alkoholittoman oluenkin juominen on vähentynyt, se kas kun on nestemäistä leipää.
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 28.5.2020 00:01:18

Alkoholiton olut.
Muistan joskus siitä kirjoitelleenikin. Ehkäpä juurikin sinulle, Juulia.
Kyllähän minäkin oluen mausta pitäisin. Mutta, mutta... siis hiljaiseksi vetää. Erikoista, tiedätkö, aivan kuin sisälleni sattuisi. Kun nyt ajattelen tuota aikaa, jolloin join yötä päivää kaksi vuotta.

.... tämä juttu meni taas jotenkin liian syvälle sisimpääni. Halvaantunut olo.

Putkis 0132
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 28.5.2020 09:52:14

Voi Putkis, minun pitää lopetaa kirjoitukset alkoholittomasta oluesta. Olen satuttanut sinua jo ainakin pari kertaa. (Kyynel-hymiö.)

Toivottavasti halvaus on jo ohi.
Parempaa tätä päivää. :D
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 28.5.2020 19:15:23

Juu, ei hätiä.
Viinaramppini meni jo ohi. :lol:

Putkis 0132, luonto kutsuu ulos yöpymään.
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 30.5.2020 16:08:06

2½ tuntia siivousta ja selkä jum...kamalan kipeä. Tarkoitus oli vain vähän imuroida, kun nuo parvekekamat on edelleen tuossa jaloissa, tulikin nuuskittua tarkemmin kuin koskaan.
Parvekkeelle ei pääse vielä ens'viikollakaan. Laittavat kuulemma jotain lattiaan ja sen pitää antaa kuivaa 3pvästä viikkoon. Pöh. Mulla oli ihan hyvä ja siisti lattia, mutta sotkivat sen seiniä maalatessaan.
Viikonlopuksi kyllä nostin kissojen hyllyn ja kukantaimet parvekkeelle. Tuolinkin. Turhaan täällä sisällä kuumassa hikoilee.
Tunnin päästä saunaan, ah autuutta.
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 31.5.2020 10:59:17

Eilen sattui niin paha juttu että pelkään siitä kirjoittaakkin. Mutta jos avautuminen auttaisi tähän mielen myllerrykseen.

Lupasin Putkikselle etten enää kirjoita alkoholittomasta oluestani, nyt on pakko. Oli siis saunailta ja ne alkoholittomat purkit kävin ostamassa. Saunassa join yhden, kotona toisen. Sitten telkkaria katsoessa kolmatta aloittelin ja ihmettelin miksi tämä maistuu niin erilaiselta, jotenkin kitkerältä. Hiljalleen tuopin reunasta jatkoin maistelua kunnes alkoi tuntua olo muutenkin omituselta. Silloin tajusin katsoa tölkin etikettiä. Se oli A-olutta. :shock:
Tuijotin typertyneenä tölkkiä: olen juonut A-olutta. Ensimmäinen reaktio oli juoda se nyt kuitenkin kun on kerran ostettu ja maksettu. Eihän nyt yksi mitään haittaa. Tyypillistä alkoholistin ajattelua. Nousin kuitenkin ja kippasin kiireesti jämät viemäriin.

Ihmettelin miten en alkoholin makua tunnistanut, kitkeryyttä vain oudoksuin. Ihmettelin myös miten tämä on joskus voinut maistua taivaallisen hyvältä. Paniikissa häivytin maun suustani syömällä kääretortun puolikkaan. Ei sekään enää herkulta maistunut.

Ei ole montaa päivää kun jollekulle kaupassa mutisin miksi nollaprosenttiset ja neloset pitää olla hyllyllä vierekkäin. Tilakysymys kuulemma. Hemmetin tilakysymys muka, oli joutua tämän juopon kohtaloksi.
Putkis, luulen siirtyväni takaisin siihen veriappelsiinilimppariin. Kunhan saan tämän järkytyksen pois mielestäni.
HUH.
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 31.5.2020 12:26:11

Ups!
Vahinkoja sattuu. Tuon tapauksen johdosta ei edes laskuria tarvitse nollata. ( Putkiksen erityislaki ) :wink:
Jatkamme siis selvänä eteenpäin.

Mukavaa kesäistä päivää.

Kuva

Putkis 0132
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat