Olet täällä

Mitä teet tänään, entinen alkoholisti?

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Mitä teet tänään, entinen alkoholisti?

Äänestys päättyi 15.4.2019 17:58:03

murehdit menneitä
6
4%
uskot jumalaan
18
13%
urheilet
15
10%
luet kirjoja
23
16%
kuljet ja katselet
30
21%
pelkäät alkoholismisi palaavan
16
11%
teet vain työtäsi
7
5%
keskityt perheesi etuihin
10
7%
jotain muuta, mitä
19
13%

Ääniä yhteensä : 144

Re: Mitä teet tänään, entinen alkoholisti?

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 18.2.2021 07:23:57

Tänään on hyvä päivä.

Sisätyö.

Ei tarvitse palella -kun nyt työmatkan kärsii.

Kaikki sympatiani niille jotka tänään ulos töihin menevät.
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja H2O » 19.2.2021 18:14:24

@Vadelmamunkki

^ Voi voi että, H20. Ensin siis ojennat minua empaattisen kanssaelämisen puutteesta, ja seuraavassa hetkessä palaat uhittelemaan raastuvalla. :)
Mutta mietipä oikeesti, H20, milloin olet kirjoittanut tänne foorumille jotain muuta kuin huitaisuja ja tölväyksiä minun suuntaani. En jaksa olla hirveän imarreltu siitä, että aina kun tulet Plinkkiin, sinulla on asiaa vain ja ainoastaan minulle

Voi voi että, Vadelmamunkki. Mitkä ovat ne "huitaisut" ja "tölväilyt"? En Sinua imartele "sic" , yritän vain ymmärtää.

Eivät ole suunnattu kenellekään Plinkkiin kirjoitavalle henk.kohtaisesti. Natsipelleksi on sanottu mm. Junes Lokkaa, joka on hänestä melko kiltisti sanottu. "Putinsuomalainen" nimityksen keksi kepun kansanedustaja Mikko Kärnä, joka kieltämättä aina välillä osuu maaliin. :D
"Haittaoikeistosta" saa puhua samalla oikeudella kuin haittaoikeisto puhuu "haittamaahanmuutosta"

Olen jo Sinulle kertonut, että olen perussuomalainen. Sinä olet vihreä. Keskustellaan, eikä heitetä lantaa tuulettimeen. Jos maalaat lavealla penssellillä meidät nurkkaan, niin joku puraisee.

Mitä tulee raastupaan, niin kyllä se pitää paikkansa. En uhittele, mutta itsekin mietin tasan tarkkaan, mitä nettiin kirjoitan.

Olet käsittääkseni nuori, vihreä ja pääkaupunkiseudulta.

Älä hukkaa älykkyytäsi kiukutteluun.
Tyhmyyttä vastaan taistelevat jumalatkin turhaan. (Friedrich von Schiller)
H2O
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 19.2.2021 19:12:09

Olen taas nauttinut elämästäni. Tehnyt semmoista hyvin yksinkertaista työtä, rakennellut kaverin vuokraamaan halliin tarpeellista taukotilaa ja portaita ja sen semmoista. Ja palkankin siitä saan, että olen jonkun päivän taas käyttänyt just tämmöiselle äijälle sopivaan ajankuluun. Semmoisen jossa ajoittain jopa pääsen tuntemaan itseni tarpeelliseksi (juu, osaavat nuo teettäjät toki välillä pikkuisen kehua, arvaavat että kyllä siinä mies sitten taas vähän enemmän yrittää, kun on hyvä mieli.)

Ja maanantaina jatkuu. Elämä siis hymyilee. Muutenkin asiat ovat aivan hyvin. On katto pään päällä, kaapissa ruokaa ja vaatetta. Ja ystävyyttä, sitäkin saan ainakin sen verran kuin olen ansainnutkin, ehkä vähän ylikin.

Puolueista puhutte, huomaan.

No, ovathan ne vaalitkin tulossa. Minun taloudellinen asemani tässä yhteiskunnassa on edelleen siellä hiukan vähemmän omistavien joukossa, joten tarkan yli puoli vuosisataisen asiantutkimiseni ansiosta tiedän ihan hyvin kumman suunnan puolueet minun etujani yrittävät puolustaa. Itsekkyyttä se on. (ehkä pieni hitunen myös ajattelua jonkinlaisesta oikeudenmukaisuudesta ja kaikkien ihmisten samanarvoisuudesata, ihan rodusta tai syntymäpaikasta tai muista eväistä riippumatta)

Jos olisin sattunut syntymään maanomistajaperheeseen, ja sen maan tuotolla (ja tietysti rajattomilla tukiaisilla ) kartuttaisin pääomaa taas seuraavalle sukupolvelle samaan sukuun siirrettäväksi, luultavasti kannattaisin kovasti entistä maalaisliittoa, nimensä keskustapuolueeksi muuttanutta sen ryhmän edunvalvojaa.

Jos taas muuten olisi sattunut kohdalleni loksahtamaan runsaasti pääomaa joka minulle tuottaisi paitsi sen pääoman lisääntymistä myös vauraamman ja talouden huolista vapaan omistajaluokan elintason, kyllä minä kokoomusta varmasti äänestäisin ja sille kaiken tukeni antaisin.

Mutta, luulenpa, että vaikka miten asiani olisivat, niin semmoisesta heikompien ja erilaisten ja heidän mielestään tarpeettomien ihmisten vihaamiseen ja muiden irvistelyyn nojautuvalle äärioikeistoporukalle en taitaisi lämmetä.

Kun minulla on sekin siinä merkitsemässä että itseni ja jonkinlaisen omatuntoni, moraalini, kanssa minun on elettävä.
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 20.2.2021 08:53:49

H2O kirjoitti:Olen jo Sinulle kertonut, että olen perussuomalainen. Sinä olet vihreä. Keskustellaan, eikä heitetä lantaa tuulettimeen. Jos maalaat lavealla penssellillä meidät nurkkaan, niin joku puraisee..

Tästä olisikin mielenkiintoista kuulla, mitä tämä "puraiseminen" käytännössä tarkoittaa. Uhkailustahan on tullut keskeinen osa persujen retoriikkaa varsinkin internetissä, ja auta armias jos mennään samaan suuntaan kohta tuolla ulkona kadullakin.

Eräs miespuolinen persu kirjoitti Facebookissa naispuoliselle toisen puolueen edustajalle näin:
"Eliminoida pitäisi tuollainen Suomen etujen vastainen ehdokas"

Eräs toinen persu twiittasi toisen puolueen edustajalle:
"Siksi kannattaa äänestää perussuomalaisia, että teistä päästään eroon, lopullisesti."

Tuossa viimeksimainitussa paino on helppo kuvitella sanalle lopullisesti.

Kun lukee jotain persujen ylläpitämän Suomen Uutisten juttujen kommenttiosioita, siellä meuhkataan ja huudetaan mm. "puhdistuksia" ynnä muuta varsin pelottavaa. Vihan määrä joka persujen keskuudessa velloo, on pelottava. Ja se viha kohdistuu paitsi väärän värisiin, vääräuskoisiin, väärällä tavalla ajatteleviin, koko Suomen lailliseen demokratiaan ja oikeusvaltion periaatteisiin.

H20, noiden kanssako sinä peräänkuulutat sivistynyttä ja asiallista keskustelua? Ja jos noille puhdistuksilla ja eliminoinneilla uhoaville sanoo yhden kriittisen sanan takaisin, ansaitsee mielestäsi joutua raastupaan?
Onhan se vähän sellainen se teidän sananvapauskäsitys.

Vai että oikein puraisee....
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja H2O » 20.2.2021 13:47:40

Vadelmamunkki:

H20, noiden kanssako sinä peräänkuulutat sivistynyttä ja asiallista keskustelua? Ja jos noille puhdistuksilla ja eliminoinneilla uhoaville sanoo yhden kriittisen sanan takaisin, ansaitsee mielestäsi joutua raastupaan?
Onhan se vähän sellainen se teidän sananvapauskäsitys.

Vastaan omista kirjoituksistani.

Jos omasta mielestäsi on hedelmällistä kutsua minua natsiksi, on se sinun valintasi.

Jospa laventaisit hieman retoriikkaasi ja ottaisit vaikkapa kantaa siihen, että erään turkulaisen vasemmiston edustajan mielestä oli ok kehoittaa tappamaan perussuomalaisia.

Peräänkuulutan Sinulta asiallista keskustelua. Jollet ole sattunut huomaamaan, niin perustelen sanomiseni faktoin, en nimittelemällä ja mollaamalla.

Hyvää talvilomaa kaikille uusmaalaisille! Muutaman punatulkun olen jo bongannut sirkuttamassa. :D

edit: ehdin jo kirjautua ulos, mutta lisäilen vielä tämän ennen lenkille lähtöä: voisitko, Vadelmamunkki, vielä vastata kysymykseeni "huitaisuista" ja "tölväyksistä"?

Akateeminen kun olen, niin olisi mielenkiintoista saada Sinulta perustelut moiselle kommentille.

Puss och kram.
Tyhmyyttä vastaan taistelevat jumalatkin turhaan. (Friedrich von Schiller)
H2O
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 21.2.2021 15:08:54

H2O kirjoitti:Jos omasta mielestäsi on hedelmällistä kutsua minua natsiksi, on se sinun valintasi.

En ole kuuna päivänä sanonut sinua enkä ketään muutakaan Plinkkiin kirjoittavaa natsiksi. Itse asiassa käytän koko natsi-sanaa melko harvoin, koska koko sanassa on nykyisin karnevalisoitu klangi. Nykyajan Suomessa ei näy keskitysleirejä, kaasukammioita eikä hassua viiksiäijää pitämässä palopuheita nyrkkiä heristellen, saati ihmisiä ahdistelevia hassuja koppalakkipäitä. Näin ollen moni tykkää sanoa, ettei mitään natseja ole olemassakaan.
Ja niinpä ollen minäkin käytän natsikorttia varsin säästeliäästi.

Puhunkin paljon mieluummin fasisteista. Enkä silläkään tarkoita ketään plinkkiin kirjoittavaa, vaan ihan tuolla muilla kanavilla mekastavaa haittaoikeistoa. Fasismin määritelmän voi kukin googlettaa tai löytää vaikka Wikipediasta. Fasismi on jotain, mihin entinen persunuorten vpj:kin ilomielin kertoi kuuluvansa.

Tässä aiheesta kolumnoi professori Enqvist. https://yle.fi/uutiset/3-9738847

H20 kirjoitti:Jospa laventaisit hieman retoriikkaasi ja ottaisit vaikkapa kantaa siihen, että erään turkulaisen vasemmiston edustajan mielestä oli ok kehoittaa tappamaan perussuomalaisia.

Tiedätkö muuten mitä on whataboutismi? :wink: No, ei se mitään. Totta kai voin ottaa kantaa niin, että minun mielestäni ei ole oikein kehottaa tappamaan yhtään ketään. Se on ihan helvetin väärin, puhuttiin sitten tappamisesta, puhdistuksista, likvidoinnista, eliminoinnista tms. Minulle on aivan sama fantasioiko murhaamisesta joku random vähemmistön edustaja tai itse Mestaripersu Halla-aho, yhtä tuomittava teko on kyseessä. Vaikutusvaltaisen ihmisen lausuma uhkaus on tietysti siten ehkä pahempi, että häntä kuuntelee isompi joukko opetuslapsia, jotka ovat valmiita tottelemaan aina Mestarinsa koirapilliä.

H20 kirjoitti:Peräänkuulutan Sinulta asiallista keskustelua. Jollet ole sattunut huomaamaan, niin perustelen sanomiseni faktoin, en nimittelemällä ja mollaamalla.

Näinhän ne asiat varmaan siellä päässä koetaan taas. :D Valitettavasti en ole huomannut viesteissäsi ainuttakaan faktaa naismuistiin. Sen sijaan peräänkuuluttelet minun kirjoitustapaani milloin mitäkin, ja saat toki peräänkuulutella. Minä en kuitenkaan siitä hirveästi piittaa, näin suoraan sanoen.

H20 kirjoitti:Akateeminen kun olen, niin olisi mielenkiintoista saada Sinulta perustelut moiselle kommentille..

Yoda kun olen, pizzalle kohta lähteä saatan. Akateemisuus Plinkissä hyvä mainita on, taideyliopistoon kun itsekin hain. Viestisi omat lue, perusteluja kaipaat kun.

May the force be with you.
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 22.2.2021 16:19:31

Meno kun kovaksi käy, malttaa poissa olla tohdi en.
Koirani kovasti maassa pyörii, ajatukset multa karkaavat kovin.
Päivä kun tästä maillensa saapi, poissa on kierrosta maanantainen tämä,
vaanpa alkaapi tiistaista tovi uus, eittämättä kieltää en voi ma
nuorempia humuamasta, omansa ovat holtittomuus ja huimuus heidän.
Bentsoitta 22.2.17 alkaen ja
selkeenä sulhasena since 8.1.19 !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 22.2.2021 19:38:53

Hyvin on mennyt tämäkin päivä. Tyytyväinen olen elämääni. Olen lankkua, lautaa tutusta puutavaraliikkeestä hakenut -semmoisissakin, pienissä perheyrityksissä kun useammin asioi niin alkavat juttelemaan kuin hyvällekin perhetutulle. Yhden putkimiehen kanssakin rupattelin pitempään tänään. Ja sähkömiehen kanssa kävin juomassa aamukahvit hänen varastollaan. Koronaetäisyyksiä on ylläpidetty, ja kaupoissa maskiakin pidetty. Jopa siellä puutavaraa peräkärryyn lastatessakin.

Ja olenpa niitä sitten sahannut, höylännyt, lovennut toisiinsa, ruuvannut kiinni ja vatupassilla pystyyn ja vaakaan asetellut.

Mikä vika minussa lienee, kun työstäni toisinaan jopa nautin? Ehkä siinä on se, että sitä on koko ikäni ollut vain pätkittäin ja joskus on ollut pitkiäkin välipäitä jolloin ei sitten oikein toimeentulokaan ole hääviä ollut.

Kun riittäis vaan, edes silloin tällöin. Edes minun elinaikani. Kai se tulevaisuus on sellainen, ettei enää tällaisia fyysisiä, vanhanaikaisia hommia, joissa käsi opettaa päätä ja pää kättä, touhutaan pelkäämättä sitäkään että joskus saa tikkuja käsiin ja hiertymiä olkapäihin, , enää ihmisillä teetetä vaan robotit niitä sitten... Tällaisista äijistä tulee tarpeettomia, niitä joilla persujen mukaan ei sitten ihmisarvoakaan ole kun se instrumentaaliarvo on kadonnut.... ei kai sille mitään voi. Mutta kunhan nyt viipyisi...

Ei tällaisista yksinkertaisista ukoista saa nykyajan ja tulevaisuuden ihmisiä. Niitä jotka istuvat toimistossa ja tekevät viisaita päätöksiä suurista asioista, ajattelemalla asioita muuttelevat päivä päivältä paremmiksi ja siitä toimeentulonsa tietysti ansaitsevat.

Mutta vielä -ehkä- on jäljellä tällaisia hommia silloin tällöin, sen verran että mausteeksi elämään. Ja minun on ihan hyvä olla kun niin on.

En kai sitten tänään juuri muuta, sen työnteon lisäksi, ole viitsinytkään tehdä.
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 24.2.2021 19:50:40

Tänään sitten taas joutenoloa. Tehtäväksi saatu työ valmistui -ne fyysisen työn tekijän hommat kun ovat sellaisia, tulevat joskus tehdyksi.

Eikä ole minua siunattu sellaisella elämänikäisellä läänityksellä että joku teettäjä just minulla teettäisi hommansa toinen toisensa perään tai maksaisi siltä väliltäkin jotain... se vaan ei mene niin. Ja vaikka tykkäisi teettääkin, niin eipä sitä tämänkään homman maksajalla ole tuottavaa työtä tuon jatkoksi laitettavana . Hyvä kun itselleen. Mutta tulevaisuudessa...luulenpa että sitten taas. Senverran tyytyväiseltä vaikutti työn tulokseen kuin myös siihen mitä se tulos tuli minun tekemänäni maksamaan.

Eipä siis mitään valittamista tässäkään päivässä. Semmoista tavallista, elettäväksi kelvollista duunarin loskaista kevättalvipäivää.

Hyvä on ihmisen elellä, kirjoitti Leinokin aikoinaan.

Huominen voi sitten tuoda taas tullessaan jotain muuta. Kohtapuoliin pää tyynyyn ja keräämään voimia sitä huomista varten. Ei tämä sen kummempaa ole.
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 26.2.2021 20:04:43

Tänään?

Eipä paljon.

Kuitenkin, kun luulen että ihmisen on hyvä jotain tehdä, lähdin aamulla liikkeelle . Koronankin muistaen, maskeja hanskalokerossa ja turvallinen läheisyyden pelko persiissä, vilkaisemaan kaveria joka ilman enempiä ihmisiä ympärillään on muuttamassa pikkufirmansa työkaluja uuteen paikkaan.

Kun ei ansiotyötä taaskaan meneillään ole, niin helppasinpa sitten kaveria ilman ansioiden tai ansioluettelon tai minkään muunkaan tarkoitusta -ihan vaan koska semmoinenkin ns vertaistuen ja jotaintekemisen mahdollisuus oli.

Päivä kului rattoisasti ja lupasin mennä huomennakin.

ps. huomasittehan ovelan viittauksen ... maskeja hanskalokerossa... alkoholistina ei olisi autolla tai edes ajoluvalla virkaa ollut, ehkäpä olisi aiheuttanut enemmän vaaraa ja vahinkoa.
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 26.2.2021 20:50:27

Autoilun vapautta. :D
Eipä se alkoholisti aina voi olla ajamatta, vaikka promilleja olisikin. Väärin ja vaarallista, mutta jos on pakko niin on pakko.
Tänään autoillaan turvallisesti.
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 1970 » 28.2.2021 08:07:12

Tänään vietetään Helmikuun viimeistä turvallisesti. Tuttu talvikausi alkaa sulaa pois ja säälimätön kevätvalo valtaa mestat ja mielet.
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 1970 » 2.3.2021 08:29:38

Ensi kuun jälkeen on Toukokuu. Hen.koht. haluisin hieman nopeuttaa ajankulua, jotta pääsis heittämään kärrynpyöriä taas terveenä.
Jos ollaan rehtejä, en oota mitään sellasta, sillä siinä on melkoinen loukkaantumisriski ja tuki- ja liikuntaelinten uusi murtumisvaara.
Kärrynpyöräjuttu on varattu enempi tarhaikäisille, samoin kulkurien kantapäät yhteen-temppu.
Valitsen jotain (a)ikuisviihteellistä hååceetä.

Kultsikkani on 14½ v ja 2 päivää ja sen kaa liikahdamme lenkille ja tätä päivää vaan kaikille liikkuville ja liikkumattomille.
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 3.3.2021 19:02:57

Mitäpä minä. pientä nyhverrystä. Maksaruoho nosti versojaan lehtien alta. Siinä se tämän päivän valopilkkuni tummassa uutismeressä.
Kun huomenna on suunnitelma mennä toviksi metsään, sellaiselle helposti lähestyttävälle laavulle ja kait hiukan metsäpoluillekin, niin sitä varten olen kamppeet valmiiksi katsonut. Ei siinä juuri mitään erityistä tarvita, kun ei ole yöpymisstä metsässä kysymys.
Painavin tavara taitaa olla repussa muovikassissa kannettavat koivuklapit. Kun hyvin tiedän että joskus syksyllä sinne kunnan (tai jonkun muun) toimesta viedyt polttopuut ovat jo aikoja sitten loppuneet eikä metsästä sentään sovi mennä puita kaatamaan niin omat nuotiopuut on oltava. Ei niitä montaa tarvita että makkaranpätkät saa noettua metsäisen näköiseksi ja kuumiksi.

Uutisia olen seurannut. Koronatartuntoja taas enemmän ja enemmän. Ja siltäkin tuntuu että korona on jo kovasti politisoitunut kun kunallisvaalitkin lähestyvät. Osa netissä kiljuvista on ehkä tosissaan siinä uskossa että mitään koronaa ei ole olemassakaan ja rokotuksillakin vain istutetaan ihmisiin mikrosiruja jonkun salaliiton tarpeisiin. Osa kuitenkin vastustaa kaikkia hallitukselta tulevia suosituksia, ja jarruttaa ainakin -suomen lainsäädäntö on hiukan monimutkainen joten siihen on kyllä mahdollisuuksiakin- jo ihan senkin takia että eihän tämä hallitus saisi missään tapauksessa onnistua . On etsittävä protestiaiheita ja materiaalia mollaukseen mistä irti saa. Ja eikös vaan, kyllä kiukutteluun ja huutokuoroon aina jonkun verran väkeä saa mukaan. Luulisi että jotain yhteistyöhalua alkaisi löytymään kun tartuntaluvut nousevat päivä päivältä mutta ei. Rajoitukset ja varovaisuus nyt vaan ovat väärin. Kommunismia taitavat olla, prkl.

Neste heitti ilmoituksen jalostamostaan. Tuottaa sitten hiukan paremmin jossain muualla kuin suomessa. Pääomalla ei ole isänmaata, se on tiedetty. Ne isänmaa-julistukset on kai suunniteltu tälle työssäkäyvälle ja tavaroita ostavalle kansanluokalle.

Mutta eivät nuo uutiset sittenkään kovin paljon minun pieniä ympyröitäni ihan välittömästi sekoita. Ajan kanssa, varmastikin, tavalla tai toisella voivat rasittaa minunkin toimeentuloani mutta saattaa hyvinkin mennä minun elinaikani ihan kohtuullisesti.

Kovin vähän ihmisten kanssa tästä tekemisiin lähden, nyt kun ei taas ole työnteon asettamaa velvoitettakaan.

Elelen rauhallisesti ja olen omaan olooni ihan tyytyväinen.
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 4.3.2021 07:34:35

Oon matkalla kipsinpoistoon ja kuolleisiin kuviin.
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat