Olet täällä

Mitä teet tänään, entinen alkoholisti?

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Mitä teet tänään, entinen alkoholisti?

Äänestys päättyi 15.4.2019 17:58:03

murehdit menneitä
6
4%
uskot jumalaan
18
13%
urheilet
15
10%
luet kirjoja
23
16%
kuljet ja katselet
30
21%
pelkäät alkoholismisi palaavan
16
11%
teet vain työtäsi
7
5%
keskityt perheesi etuihin
10
7%
jotain muuta, mitä
19
13%

Ääniä yhteensä : 144

Re: Mitä teet tänään, entinen alkoholisti?

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 3.8.2019 07:56:07

Jonkinlainen muistikuva on jäänyt ajasta jolloin minullakin koira (ja joskus samaan aikaan kaksikin) oli. Koiran väsyttäminen itse mukana juoksemalla on aika toivotonta. Mutta kun koira joutuu käyttämään aivojaan, se näyttäisi kuluttavan energiaa ihan toisella tavalla. Opetin koiriani etsimishommiin, se onnistui sisäleikkeinäkin. Annoin yksinkertaisesti koiran haistella jotain esinettä ja laitoin koiran toiseen huoneeseen siksi aikaa että piilotin esineen. Ja siten vaan koira takaisin, komento "etsi" ja piilopaikat aina vaikeammiksi kun taito kehittyi.

Koira on mukava elukka. On siitä sitten vastuussakin. Niinpä olen ajatellut etten itselleni hanki. En kyllä edes kultakalaa, sitoo sekin. Kun en ole vielä ehtinyt päättää mikä minusta isona tulee ja miten loppuelämäni tarkalleen ottaen aion elää. Niinpä mukavien vaihtoehtojen välillä on valittava ja minun valintani nyt on olla ilman kotieläimiä joiden olemassaolo pitäisi kaikissa suunnitelmissa huomioida.

No joo, on minulla jonkinlainen yhteishuoltajuus olemassa yhteen kissaan, mutta senkin kanssa jo alunperin kieltäydyin minkäänlaisesta omistajuudesta. Ja kohteliaassa tervehtimistuttavuudessa olen tässä mökkiympäristössäni muutaman kissan kanssa -jonkun lähinaapurien lienevät. Ne kulkevat tontillani, ulkorakennuksissa ja mökkini alla reviirinomistajien oikeudella ja pitävät hiiret poissa. Kissamaiseen tapaan ne suhtautuvat vieraisiin ihmisiin kunnioittavalla varauksella, eivätkä ihan siliteltäväksi tule. Hyvin tulemme toimeen just näin.

Vadelmamunkki kysyi luonnoneläimistä. On joskus mökkini pihalla kettu poikennut ikkunan alla, joitakin vuosia sitten seurasin öisin kun supikoira toi pienet pentunsa pihaani -kastematoja kai söivät. Lintuja on niin monelaisia etten niistä pysty lukua pitämään. Kun en tunne kuin muutaman, jäi elukkaoppi siltäkin osalta huonolle lukemiselle. Peuroja joskus vilahtaa, hirvikin. Muutama vuosi sitten oli karhu tallustellut naapurin pihan poikki. Kun sattui olemaan just se naapuri joka osaa tarinankerronnan taidon, niin kyläläiset kertoivat jostain syystä karhun jälkienkin olleen hänen pihallaan jostain syystä kolme kertaa suuremmat kuin muissa paikoissa... Marjareissuilla olen viime vuosina paljon entistä useammin törmännyt kyykäärmeisiin, ja siitä asiasta en välttämättä niin mielissäni ole. Vaskitsojakin, joita välillä sanottiin harvinaistuneiksi, näkyy silloin tällöin. Niitä en sentään pelkää, vaikka kyyhyn suhtaudun vähän nihkeästi.
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 3.8.2019 08:30:26

Mun romaani on saamassa julkaisusopimuksen!!!! :D :D :D :shock: :shock: :shock: :o :o :o

En mä sitä just tänään tee, mutta oli vaan pakko pärskäyttää ilmoille.
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 3.8.2019 08:40:13

vadelmamunkki kirjoitti:Mun romaani on saamassa julkaisusopimuksen!!!! :D :D :D :shock: :shock: :shock: :o :o :o

Tässä sit ensimmäinen ennakkotilaus. Kyllä mun se lukea täytyy! Onnittelut!
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja metsänpeitto (poistunut käyttäjä) » 3.8.2019 12:20:18

mies metsänreunasta kirjoitti:Jonkinlainen muistikuva on jäänyt ajasta jolloin minullakin koira (ja joskus samaan aikaan kaksikin) oli. Koiran väsyttäminen itse mukana juoksemalla on aika toivotonta. Mutta kun koira joutuu käyttämään aivojaan, se näyttäisi kuluttavan energiaa ihan toisella tavalla. Opetin koiriani etsimishommiin, se onnistui sisäleikkeinäkin. Annoin yksinkertaisesti koiran haistella jotain esinettä ja laitoin koiran toiseen huoneeseen siksi aikaa että piilotin esineen. Ja siten vaan koira takaisin, komento "etsi" ja piilopaikat aina vaikeammiksi kun taito kehittyi.

Koira on mukava elukka. On siitä sitten vastuussakin. Niinpä olen ajatellut etten itselleni hanki. En kyllä edes kultakalaa, sitoo sekin. Kun en ole vielä ehtinyt päättää mikä minusta isona tulee ja miten loppuelämäni tarkalleen ottaen aion elää. Niinpä mukavien vaihtoehtojen välillä on valittava ja minun valintani nyt on olla ilman kotieläimiä joiden olemassaolo pitäisi kaikissa suunnitelmissa huomioida.

Tuo sisällä tapahtuva etsimisleikki voisi olla tällekin koiralle hyvä, kiitos vaan vinkistä. Mulla on ollut käytössä makupalojen piilottelu jonkinlaisiin paketteihin, jotka teen pakkauksista ja teipistä. Siinä se saa repiä ja raastaa. Jotain pientä tottelevaisuusjuttua on harjoiteltu ja metsässä juostessa haistelu tuntuu olevan mieleistä. Tämä koira tuntuu olevan aika energinen ja älykäs, mikä tarkoittaa että sen kanssa täytyy jotain puuhata. Sille ei riitä makaaminen, syöminen ja ryysyranta-tyyppinen tarpeiden teko ulkorapun tuntumaan. :D Mukavaa kyllä seurata kuinka toinen keksii kaikenlaista ja osaa ratkoa pulmia.

Eläimestä on aina vastuu. Koirakin voi elää 16 vuotta tai enemmänkin. Nyt kun valintoja teen, joudun ottamaan koiran edun huomioon ja karsimaan pois ne (muuten mieleisetkin) vaihtoehdot, joihin koira ei sopisi. Eläin kannattaakin aina ottaa harkiten.

Vadelmamunkin kysymkseen bongatuista eläimistä voisin mainita erittäin vihaiset linnut. Lokit ja tiirat uhkailivat minua ja koiraa poikasiaan suojellessaan. Ongelmalliseksi asian teki että lintujen jälkikasvu oli paimennettu milloin minnekin, joten ei oikein ollut takuuvarmaa turvallista reittiä. Ilmeisesti lentokyky on kehittynyt ja koko poppoo poistunut. Ei saatu osumia, minkäänlaatuisia.
metsänpeitto (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 4.8.2019 13:35:21

mies metsänreunasta kirjoitti:
vadelmamunkki kirjoitti:Mun romaani on saamassa julkaisusopimuksen!!!! :D :D :D :shock: :shock: :shock: :o :o :o

Kiitos, kiitos onnitteluista. :) Kovasti tykkäisin itsekin ajatuksesta, että sinä tai kuka tahansa muukin plinkkiläinen lukisi kirjani sitten kun se ilmestyy. Käsitelläänhän siinä myös alkoholismia ja siitä toipumista.
Tässä on vaan se pieni mutta, että sitten minun oikea nimeni ja henkilöyteni paljastuisi plinkkiläisille, koska kirja julkaistaan minun omalla nimelläni.
Eihän se välttämättä ole ongelma, mutta pitää sitä silti harkita. Oikeaan henkilöyteensä on Plinikissä jättäneet johtolangan tähän mennessä ainoastaan Kaaleppinen. Eikä siitä hänellekään ole vissiin ollut mitään haittaa.

Noista villieläimistä tosiaan kettuja, metsäpeuroja ja joskus hirviäkin voi bongailla ihan täällä kehä kolmosen sisälläkin. Jäniksiä on paljonkin, ja ne on tuttu näky talojen pihamailla.
Mutta minäpä en ole koskaan nähnyt luonnossa käärmettä: en rantakäärmettä enkä kyytä. Nykyisin välttelen metsään menemistä, koska pelkään punkkeja, kun niistä voi tiemmä saada borrelioosin. On siinäkin pelko, hoh. Mutta onhan se totta, että vaarallisimpia ihmiselle on usein ihan pienet eläimet.
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 4.8.2019 14:07:50

paljon ONNEA Vadelmamunkki! saako kysyä kustantajaa? ei tarvitse kertoa jos tuntuu siltä :P

muista heti laittaa vireille kaikki mahdolliset apuraha-hakemukset romaanin viimeistelemiseen.
kirjailijaliiton sivuilla on muistaakseni ei-jäsenillekin avoin lista apuraha-kohteista ja siitä, minä kuukautena mikäkin apuraha on haussa.
esim WSOY myöntää apurahoja vaikkei olisi talon oma kirjailija.
kun romaani on julkaistu, kuulut myös kirjastokorvaus-apurahan "piiriin", eli julkaisusta seuraavana vuonna saat todennäköisesti jotakin rahaa esikoiskirjailijana, summa on harkinnanvarainen.
ota yhteys myös Sanasto ry:hyn, minkä tehtävänä on toimittaa sulle ne rahat mitkä sulle kuuluu kun teostasi lainataan kirjastoissa.

voi miten iloinen oon puolestasi! kaikkea parasta Sulle ja kirjallesi :P :P :P
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 4.8.2019 14:19:04

^ Kiitoksia paljon Sylvia onnitteluista ja hyvistä vinkeistä. :)

Voin kertoa kustantamon nimen sitten kun sopimuksessa on mustaa valkoisella, eli nyt on kyseessä vasta suullinen sopiminen ennen kässärin loppuhiontaa. Nopealla aikataululla saattaa kuitenkin edistyä, eli voi jo tulevana syksynä putkahtaa markkinoille.

Sanasto ry on varmaan juuri se mitä juuri mietin, että mikä olikaan kirjoittajille se samanlainen yhdistys kuin Teosto on muusikoille. Kiitos muistutuksesta.
Kustannussopimukseen tulee tietysti myös se prosentti, minkä saan kirjan myynnistä, eikä minulla ole mitään hajua miten iso sen prosentin olisi hyvä olla. Esikoiskirjailijahan on usein siinä mielentilassa, että kaikki sopimukset kelpaa, kunhan vain tekeleen saa ulos. :P Tämä varsinkin jos on tullut paljon hylsyjä aiemmin, niinkuin minullekin on.

Apurahaa tosiaan mietin, kun minulla on joku kaverikin joka on apurahaa hakenut ja jopa saanut. Mutta kaikki aikanaan. Nyt odotellaan seuraavaksi sitä sopimuspaperia vasta.
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 4.8.2019 15:11:49

vadelmamunkki kirjoitti:
mies metsänreunasta kirjoitti:

Kiitos, kiitos onnitteluista. :) Kovasti tykkäisin itsekin ajatuksesta, että sinä tai kuka tahansa muukin plinkkiläinen lukisi kirjani sitten kun se ilmestyy. Käsitelläänhän siinä myös alkoholismia ja siitä toipumista.
Tässä on vaan se pieni mutta, että sitten minun oikea nimeni ja henkilöyteni paljastuisi plinkkiläisille, koska kirja julkaistaan minun omalla nimelläni.
Eihän se välttämättä ole ongelma, mutta pitää sitä silti harkita. Oikeaan henkilöyteensä on Plinikissä jättäneet johtolangan tähän mennessä ainoastaan Kaaleppinen. Eikä siitä hänellekään ole vissiin ollut mitään haittaa.

Eiköhän se henkilöllisyys sentään jonkun verran salaisena pysy. Tuskin kirjan haluavat ryhtyvät nimeä julkistamaan, jos niin sovitaan että täällä ei sitä kerrota. Muutaman plinkkiläisen nimen olen minäkin tiennyt joitain vuosia, eikä tosiaan olisi tullut mieleen alkaa julkistamaan niitä.
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 5.8.2019 05:11:29

^ Tuossahan on tosiaan perää.

Sen haluaisin jotenkin sanoa, että ei tämä yllättävä onnistuminen, joka nyt häämöttää tässä kirjaprojektissa, ole ihan helposti tai ilmaiseksi tullut.
Siitä on melkein kaksi vuotta, kun aloin rustata esikoistani loppuvuonna 2017, ja taisimpa mainita siitä usein täälläkin.
Sen jälkeen on tekstinkäsittelyohjelman ääressä vietetty varmaan satoja tunteja pyrstö puuduksissa: hiottu tekstejä, luettu aina uudelleen ja korjattu taas uudelleen, saatu hylsyjä mutta päätetty vaan jatkaa.

Sitten kun eräänä kauniina aamuna kustantajan sähköposti alkaa sanoilla "tykkäsimme käsikirjoituksestasi ja voisimme julkaista sen", sitä ei meinaa uskoa todeksi.

En minä kaikessa onnistu ihan nuin vaan, pelkällä flowlla ja jollain tuurilla. En päässyt edes yliopistoon, heh. EIkä se nyt enää haittaa.

Uskokaa unelmiinne, rakkaat ihmiset. Ei ne kaikki aina toteudu, eikä pidäkään toteutua, mutta jotkut voi toteutua.
Onhan monille raitistuminenkin ollut joskus kaukainen toive, josta on tullut totta.

Kesäistä ja rauhaisaa uutta viikkoa, ihmiset, vaikka maailmalla tapahtuu kauheita asioita. Ei luovuta toivosta. 8)
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 5.8.2019 18:19:56

[quote="vadelmamunkki"]Uskokaa unelmiinne, rakkaat ihmiset. Ei ne kaikki aina toteudu, eikä pidäkään toteutua, mutta jotkut voi toteutua.
Onhan monille raitistuminenkin ollut joskus kaukainen toive, josta on tullut totta.

/quote]

Siinähän se, ydinasia. Ja ennenkaikkea, uskokaa itseenne, edes vähän. Jos ihminen ei kertakaikkiaan usko voivansa elää selvänä niin kyllä se silloin myös niin on. Tai sitten pystyy omasta kieltämisestään huolimatta olemaan selvänä, mutta kärvistelee koko ajan pelossa ja epäilyksessä että kyllä se taas joskus iskee, ja korjaustemppuja, loitsuista lähtien, on sitten tehtävä yhä uudelleen ja uudelleen.

Ei tosiaan elämässä kaikki onnistu, mutta paremmin onnistuu kun uskoo onnistumiseensa ja jaksamiseensa.

Minä nyt kuitenkin olen aika vetelästi tämänkin päivän viettänyt. Parantelin sitä marjanperkauskonettani, joka alkaa olemaan jo hyvin häijyn näköinen laite. Mustikan keruu alkaa jo kyllästyttämään, vaikkei niitä vielä taida edes koko ensi talven tarpeiksi olla. Muutaman litran tänää metsästä kotiin kannoin, sen verran että saan taas kokeilla miten se kone paranneltuna viskaa roskat huisin helkkariin ja valuttaa herkulliset marjat ämpäriin. Kyllä se siitä, ja onpa sitten ensi kesänä valmiina, kun laitan mokoman visusti talteen johonkin sellaiseen paikkaan josta se myös sitten löydän. Iso se kyllä on, ei se hevin huku. Ja onpa tässä tulossa puolukka-aikakin. tarvitsen minä sitä siinäkin souvissa. Pitäähän nyt talveksi puolukkaakin olla, vaikkei sitä enää plissivärkkeihin tarvitsekaan.

Metsässä kulkeminen kai lienee terveellistä vaikkei se saalis niin suuri olisikaan?
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja metsänpeitto (poistunut käyttäjä) » 5.8.2019 20:10:41

Juutuin ompelemaan liki koko päiväksi ja olen lopputulokseen ihan tyytyväinen. Jos suunnittelisin hiukan tarkemmin etukäteen, homma olisi helpompi, mutta kierrätysmateriaaleista lähdin soveltamaan ja asettelemaan, mistä saa mitäkin. Tämä hame on toinen versio samasta ideasta ja edeltäjäänsä selvästi parempi. Kolmannessa voi taas pari kohtaa tehdä helpommalla tavalla, kun alan hoksata järkevimmän työjärjestyksen.
Koiran kanssa mukava ulkoilulenkki, tosin pientä erimielisyyttä meillä oli siitä, kuinka paljon sorsan ja rastaan p*skaa sen on soveliasta syödä. Koira on kyllä reipas menijä kokoisekseen, eikä arkaile juosta varvikossa tai pitkässä heinässä. Ei mikään hienohelma siis.

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 6.8.2019 08:20:21

Tämä aamu alkoi eilisten mustikoiden perkaamisella. Viitisen litraa niitä oli, ei paljon mutta eiköhän nekin taloudessa apuna ole. Tämän päivän ohjelma on avoimena, eipä ole mitään pakotteita mihinkään.
Helppoa elämää.
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 8.8.2019 06:18:33

Oliskohan tulossa kaivattu sadepäivä? Eilen jo vettä roikui hetken aikaa, mutta luonto tarttis lisää. Eihän tällä menolla pääse edes sienimetsään. Eilen illalla kävin huutokaupassa, ja se meni oikein hienosti. Ei tehnyt mieli ostaa mitään. Kippoa ja kuppia oli, lasia ja posliinia. Mahdoton määrä tavaraa jota en mihinkään tarvitsisi.
Kahvikupin join, ja söin pullan. Kaverille ostin pelkän kahvin. Kun ei pullaa halunnut. Puffettia pitävä nuorehko naisihminen laski niiden hinnat yhteen puhelimen laskimella. Sai toki oikean tuloksen, mutta jotenkin nautin tilanteesta. Ihan siksi, että vanhana äijänä, (matalasti koulutettuna, kuten arvoni lienee määriteltävä) jonka koulunkäynnistä on sentään jo useita vuosikymmeniä, olisin tuosta selvinnyt ihan ilman teknisiä apuvälineitä.

Jos nyt ei kovasti sada, niin tänään jotain kevyttä ulkohommaa, mökkini rauhassa. Rautaromuja vois viedä metallinkeräykseen, ylimääräisiä pellinpaloja ja hulvattomista projekteistani ylijääneitä putkenpätkiä, ruostunutta roinaa jota jotenkin vaan aina jostain tulee... Muutaman puskan, tuomea ja pajua, kaadoin eilen, polttopuiksi pätkin kunhan viitsin. Säästöä se on pienikin säästö. Lapiohommia olis hiukan, eli ihan tuommoista perustuhertamista. Ei se silti niin varmaa ole ettenkö jättäisi noita hommia taas odottamaan uusia innostumisentäyttämiä päiviä ja livahtaisi mustikoita etsimään. Tai jonnekin muualle. Kun en ole mihinkään ohjelmiin sidottu niin antaapa päivän tuoda tullessaan mitä sitten tuokin.

Mutta, saattaahan tosiaan sataakin. Sitten jotain muuta. Semmoista missä ei itseään kastele eikä tule vilu.
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja metsänpeitto (poistunut käyttäjä) » 8.8.2019 07:06:40

mies metsänreunasta kirjoitti:Kahvikupin join, ja söin pullan. Kaverille ostin pelkän kahvin. Kun ei pullaa halunnut. Puffettia pitävä nuorehko naisihminen laski niiden hinnat yhteen puhelimen laskimella. Sai toki oikean tuloksen, mutta jotenkin nautin tilanteesta. Ihan siksi, että vanhana äijänä, (matalasti koulutettuna, kuten arvoni lienee määriteltävä) jonka koulunkäynnistä on sentään jo useita vuosikymmeniä, olisin tuosta selvinnyt ihan ilman teknisiä apuvälineitä.

Olen huomannut, että päässälaskutaito taitaa olla heikentynyt. Itse kun yleensä lasken kaupassa aika tarkkaankin, paljonko ostokseni maksavat, varsinkin jos on likviditeettipuoli sillä hetkellä heikohko. Tuntuu, ettei kaikki nuoremmat selviä alkeellisistakaan laskutehtävistä ja ovat vaikka kolikoiden kanssa täysin pulassa. Olen joskus joutunut myyjää ihan auttamaan niiden laskemisessa. :D Ehkäpä nuoremmat maksaa kortilla, joten rahaa tai numeroita ei niin tarvitse hahmottaakaan. Onhan lehdissäkin ollut artikkeleita, ettö lähihoitaja- ja muidenkin opiskelijoiden opinnot ei oikein suju puutteellisen lasku- ja lukutaidon takia. Keski-ikäisenä oma kelkasta putoaminen naurtaa joskus bussissa, kun en teinien lyhenteitä sisältävästä puheesta tajua mitään ja puhetapa heillä on varsin nopea. No, talitiaisetkin kai kaupunkioloissa ovat alkaneet hälyssä laulella nopeammin ja lyhyempä säettä, joten useille lajeille yhteistä taitaa tämä olla.
Suuntavaisto saattaa myös olla heikentynyt näin navigaattorien aikakaudella. Joskus tuntuu, ettei osa ihmisistä löydä edes asuntonsa vessaan ilman navigaattoria. Muistiinkaan ei tarvitse asioita painaa, koska ne voi käteen kiinni kasvaneesta kännykästään googlata aina uudelleenkin. Ihmisistä on tullut riippuvaisempia laitteistaan kaikin tavoin. Monen kaikki yhteystiedot ja kalenteritkin, kohta pankkien tunnuslukulistatkin, on puhelimessa, joten jos se katoaa, ihminen on toimintakyvytön. Kyse ei enää ole pelkästä henkisestä riippuvuudesta, vaan riippuvvuudesta ihan käytännön tasolla. Haraan tätä vastaan, mutta täysin irti siitä on vaikea päästä.

Matala koulutus-teema on täällä ollut jonkin verran esillä.. Virallinen koulutustaso ei välttämättä niin hirveästi ihmisen osaamisesta kerro. "Kouluttamaton" on voinut omaehtoisesti opetella yhtä sun toista, mutta niistä ei hyötyä työnhaussa tahdo olla. Toisaalta nyt kun kouluilla on tulostavoitteet ja jokaisesta opintonsa suorittaneesta useat opinahjot saa rahaa, kiusaus höllentää kriteerejä ja vähentää opetustunteja ja työntää ulos todistusten kera täysin osaamattomia "ammattilaisia", on suuri markkinatalouden ihanteiden valuttua koulumaailmaan. Ainakin ammattikoulupuolella tätä on, miten lie korkeakoulutaso? Kyse ei ole opiskelijoiden vetelyydestä vaan ihan siitäkin, että miten pirussa opit mitään itseohjautuvasti, jos lähitunteja ei ole, opinto-ohjaus on minimissä, ryhmäkoot suuria, koulutuksen kestoa on lyhennetty jne. Ongelmat alkaa jo peruskoulussa, jos osa sen päättävistä ei omaa edes opinnoissa edellytettäää lukutaitoa.

Sadetta saisi tulla. Koira löysi pihasta kuolleen ja kuivuneen sammakon. Liekö menehtynyt kuivuuden takia vaiko jonkin muun syyn takia. Maasto on rutikuivaa, osa puista ja kasveista näyttää kärsivän veden puutteesta. Ja tosiaan sadepäivän voisi käyttää ns. sisähommiin ja käydä vaan sopivat kamppeet niskassa koiran kanssa ulkoilemassa. Sateella ilma on raikas ja hyvä hengittää.

Tästä elämästäni ilman alkoholia olen päivä päivältä kiitollisempi. En hitto vie haluaisin takaisin entiseen, vaikka joku lupaisi ilmaista viinaa rajattomasti ja elämäni loppuun saakka. Joskus oli enempi "jos kaikki Suomen järvet, viinaksi muuttuisi"-tyyppinen toive. Kohtapuoliin täytyy 4 vuotta selvänä.

ViestiKirjoittaja skorpioni » 8.8.2019 13:23:32

Sadekuuroista nautin. Ne kuuluu suomen kesään. Ilman niitä ei olisi olo kotoinen. Nuoruuden telttaretkien muistoissa voi istua nyt ikkunan sisäpuolella. Miten kesäistä olikaan äyskäröidä teltasta vettä. Nyt on hyvä olla katon alla.
Alkoholiasiat eivät kesääni tee tätä eikä tuota. Ei kiinnosta enää. Kuten Metsänpeitto en minäkään vaihtaisi alkoholistin elämään jota vietin. Vaikka järvestä voisi viinaa juoda.
skorpioni
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat