Olet täällä

Mitä teet tänään, entinen alkoholisti?

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Mitä teet tänään, entinen alkoholisti?

Äänestys päättyi 15.4.2019 17:58:03

murehdit menneitä
6
4%
uskot jumalaan
18
13%
urheilet
15
10%
luet kirjoja
23
16%
kuljet ja katselet
30
21%
pelkäät alkoholismisi palaavan
16
11%
teet vain työtäsi
7
5%
keskityt perheesi etuihin
10
7%
jotain muuta, mitä
19
13%

Ääniä yhteensä : 144

Re: Mitä teet tänään, entinen alkoholisti?

ViestiKirjoittaja 1970 » 4.3.2021 11:46:45

^ Elävältä näytti kuvissa ja oli luutunut hyvin ja nyt pitää vaan vetreyttää hanska vanhaan loistoonsa.
Asensin tuoreen reitittimen, joka potkii iloisesti ja itelläkin on fiilis vihdoin parempi vaikian Helmen jälkeen.
Bentsoitta 22.2.17 alkaen ja
selkeenä sulhasena since 8.1.19 !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 4.3.2021 13:00:34

Menen nyt välittömästi ruokalevolle eli päikkäreille.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 1970 » 5.3.2021 07:59:10

Lähemmä ettimään aamiaispalapöytää, yöpöytää ja apupöytää alan lìikkeistä. Siinä sitä hommaa onkin sairaslomalaiseĺle.
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 1970 » 5.3.2021 08:03:29

Oikeaa rampahandua olen kuntouttanut kuljettamalla sitä pitkin naiseni muodokasta kehoa. Tulokset ovat lupaavia ja mieltä kohottavia.

^ Voin kertoa, että tuli edullinen kierros, jos toinenkin, sillä mitään kelpoista ei ottanut köyhien pöytäkaupasta löytyäkseen.

Maksettua jenkkisänkyäkään ei ole näkynyt ja kohta varmaan jysky muuttaa maasta, ah ah.

Ny vaan viikonlåppui, people

:arrow:
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 1970 » 9.3.2021 07:49:57

Tänään tulee ovesta uusi heteka ! Jee ja eilen sai fiksattua pesukoneen kondikseen ja
olen täs aamutuimaan koonnut parit ikea-tuolit ja aloittanen pöydän kasaan raapimisen.

Kovin hiljasta täällä lopettamossa. Oisko jo aika yksityistää tää mesta kolmen tai viiden henkilön perheaplikaatioksi, ah ´

Tänään vietämme miesten ja naisten päivää, tai ainakin me vietämme ja hyvää tätä tavisnormikantatiistaita vaan kaikille.
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 9.3.2021 18:16:22

Vaihteeksi taas työpäivä. Ja liki oli etten itseäni loukannut. Kiireellä kannoin kerrostaloportaikossa muovilaatikkoa täynnä työkaluja ja liukastuin. Vähän siinä jalkapöydässä tuntui että tais venähtää -mutta eipä tainnut sittenkään mitään semmoista tapahtua että työ siihen pysähtyisi. vähän se oli pari tuntia arka mutta tuntuupa olevan taas melkein ennallaan.

Sitä se on kun yrittää hiukan liikaakin. Näissä hommissa kun koko ajan takaraivossa ikäänkuin kello nakuttaisi, tulee ajateltua sitä että mitähän asiakas miettii kun laskun näkee ja työhön kuluneen tuntimäärän - ja sitten se on just tuota. Yrittää kantaa mahdollisimman isoina kuormina jo työkalutkin sisälle. Tyhmyyttä se on. Kun ei noista laskuista ole koskaan valituksia tullut.

Olishan se toisenlaista, tietysti, jos olisi joku homma josta joka päivältä juoksisi ikäänkuin automaattisesti kahdeksan tunnin palkka, ja maksaja sen verran monen mutkan takana ettei niin väliä vaikkei tulosta ja valmista tulisi kuin puolen päivän edestä ...mutta tasan ei käy onnen lahjat. Näillä on mentävä.

Mutta muuten oli aivan mukava päivä. Oli siinä juoksua rautakaupassa, tavarankuljetusta ja laminaattilevyn silppuamista ihan riittämiin. Ja hyvin sain etäisyydetkin pidettyä, työmaalla ei muita tänään käynytkään ja rautakaupassakin sain myyjän kanssa juteltua hyvältä etäisyydeltä.

Päivän työt tehty. Hellanpesään sovittelin klapeja, alkaa keittiö lämpenemään mökissä. Joutenoloa, hämärtyvää pihamaata katselen. Radio höpisee omiaan... tuuli pöllyttää lunta ja naapurin viluinen kissa juoksee pihan poikki. Ei tässä niin suuria tapahtumia ole, eikä ole väliksikään. Tulihan sitä aikansa juostua vaikka minkä perässä, humussa ja hiukan sumussakin. Aikansa kutakin.
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 10.3.2021 07:57:30

Työsopparia lähetään allekirjoittamaan. Tullen olemaan Heinäkuun loppuun 2022 duuneloissa, jää vain kesä-heinäkuu tältä vuodelta poijes. Samaa duunia, mutta tarvii määritellä tää työkuntoisuus% käden osalta keväällä. Määrittely tehdään ihan maallikkotaholta, omaltani.

Kämppä on kalustettu viimein ja sisustettu mallikkaasti ja heteroksi olen aika sälli tekemään tällasta.
Ihan hyvin 2/3-kätiseltä, sillä tähän hankkeeseen ei naiseni pahemmin koskenut. Aikaa many vain reipas kuus vekkaa.

Tästä tulee päivä, vaikka joutuikin uuden karheesta ja ihanan lämpöisestä punkasta viime yönä
koiraa ulkona käyttämään klo 03:35 pakkasen ollessa tuolloin 19 ja tuntui 2seiskalta, mut tämäkin on valinta.
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 1970 » 14.3.2021 08:30:11

Kirjoitin Saunaan ainoan viestin tänä vuonna. Viime vuonna kans yhden,
siis minä, entinen suursaunailija, joka tehtaili 2013 - 2018 tuhansia todella tärkeitä mesitsejä sinne.
No, aikansa kaiketi kaikkea ja kutakin ja kuka mitenkin. Harrastukset vaihtuu. Saunaamo oli siis silloin vireä ja viriili viestinvaihtokenttä.
Kuten lopettamokin oli noina vuosina ja sitten tuli jonkinlainen notkahdus kävijämäärissä ja viestinnässä ja nyt on molemmissa tyhjiötila.

Ulostumaan. Kehotan ihmisiä liikahtamaan, mutten haasta ketään. Kipsikuukaudenkin lenkkeilin aivan normaalisti tunteja päivittäin, tuttu 10 km joka päivä, 70 viikossa ja 3650 vuodessa, 36500 kymmenessä vuodessa, mutta mulla onkin koira, 14 ½ v ja 2 viikkoa.

Toipuminen edistyy, vaikken vielä saakaan oikean käden sormia nyrkkiin, mutta voin kirjoittaa taas 10-nakkijärjestelmällä puhtaasti !
Myös naisen kopelointi on lisääntynyt ja oikea käsi tietää, mitä oikea käsi tekee, eikä kysele vasurilta, joka ei nyt saakaan koko påttia.

Tätä päivää !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 15.3.2021 10:38:48

Kävin katsomassa pientä työkohdetta. Seinää tarttis laittaa, vanha kun on kärsinyt vedestä. Pieni pätkä. Parin päivän työ, korkeintaan.

Seiskakymppikö se oli joka kirjoitteli että yli vuoden työt taas tiedossa. Siitä voi tämmöinen pätkätyöläinen jo onnitella ja lippalakkia nostaa. Se on melkein lottovoiton arvoinen, semmoinen työsopimus.

Eivät varmaan, ne joilla on ihan jatkuvaksi luvattuja ansiotöitä, taida edes ymmärtää elävänsä ihan eri maailmassa kuin ne jotka joutuvat itseään kauppaamaan kaikenlaisiin pieniin hanttihommiin?

No, tasan ei käy onnen lahjat eikä maallinen menestys.

Oli sit taas semmoinen työnantaja että jo seiniä mittaillessa tuli kaupanpäällisiksi varmoja mielipiteitä ja tietoja niin koronaviruksesta kuin monesta muustakin asiasta. Se näissä hommissa on opettavainen puoli, että vuosikymmenien aikana on oppinut sujuvasti kuuntelemaan kovin monenlaisia tiukkoja mielipiteitä ja uskomuksia, ennakkoluuloja ja omasta asemasta katsoen kovin kin viisaita arvioita valtakunnanpolitiikasta. Eikä passaa kovin jyrkästi alkaa oikaisemaankaan, saattaa hankaloittaa hommaa ja ainakin sitä että seuraavan työmiehentarpeen tullessa hyvällä muistettaisiin... Joskus, kun olen ihan verokirjalla saanut töissä olla, on hiukan vapaammin voinut väriä tunnustaa, joskus se on ollut jopa ihan paikallaankin. Tämmöisessä palveluammatissa on taloudellisesti ajatellen viisaampaa myötäillä palkanmaksajaa, kas silloin kun sillä on hyvä mieli, se palkan maksaa sen laskunkin hiukan mieluummin ja ehkä jopa hiukan nopeammin kuin jos kovasti on puheissa sukset ristissä.

On tämä työvoiman myynti kans yhdenlaista huoraamista. Pätkätyöläisellä.

Mutta, kyllä ne ihmiset, työn teettäjätkin sentään lähes aina ihan mukavia ihmisiä ovat. Ja voihan osan puheista päästää korvien läpi enempiä ajattelemattakin.
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 16.3.2021 11:15:02

^mm: ihan jatkuvaksi luvattuja ansiotöitä

No, tasan ei käy onnen lahjat eikä maallinen menestys.

:lol: :lol: :lol:

1998 keväällä viimeksi "ansiotöissä".

Piti kymmenen vuotta sitten alkaa miettimään, että mitä tuon asian suhteen tekisi, kun spurgu-ura kaatiksella alkoi kuivahtaa.
Vaihtoehtoja on edelleen kuolemisen lisäksi kolme. Tekemättä mitään, mennä päivätöihin tai tehdä fingerpori-ilmaishommia.
Ja niitä jälkimmäisiä oon 2011 kesästä asti eri paikoissa tehnyt, päivärahapalkalla ja nyt olen samas mestas aina lyhyitä,
maksimissaan vuoden pätkiä ½palkalla. Logistiikkaakin voi tehdä halvalla ja jos sen donaviis hunttia jopa saa kuussa,
on se valtava liksa ja läski läjä valuuttaa, tosin eipä tunnitkaan ole järjettömiä ja niistä saa peräti kolme (3) "pitkää" (7½ h) työpäivää viikossa kiihkeimmillään. Ihan työstä käy, kun saa itse määritellä tahtinsa ja tekemisetkin ja sopii mulle kuin salikahva käteen.

Toisilla rahan tekeminen on se elämän sisältö. Siitä tulee ressi ja alkaa pitämään itseään korvaamattomana.

Mihin vjittuun minäkään tarviin kymmeniä, satoja tuhansia tai miljuunia, tä. Mullahan on jo kaikki.

Ja pari kertaa elämässä mulla oli sitä tuohta enempikin, eikä siitä erikoisesti iloa seurannut, hä.

Vaihtoehtoja jokaisella on ja ei se pelkkä oleskelu tai joutinolo ole hyväksi, sen alkaa taas muistamaan näin sairaslomalaisena.

Niin, että rikkaasta ja menestyneestä yrittäjäperheestä tuli pennitön, köyhä uneksija.
Olen nähnyt työholismin seuraukset (avioerot ja muut parisuhdekummallisuudet).
Ei kai se ittensä ja sielunsa myyminen ole elämän tarkoitus. Yhtä hyvin vois mennä naimisiin.

Suomi on täysverinen sossumaa, jossa yrittäminen on jossain määrin rikollista.
Duunarin palkkaaminen ei kuitenkaan ole ilmaista, eikä se näin raskaassa systeemissä tule muuttumaan.

Jos kaikki nää tukimuodot lakkautettaisiin, meillä ois vastaavasti jenkkilämallisia ghetto-osastoja ja turvattomuus sitä luokkaa.
Onneksi en ole päättämässä näistä asioista, mutta aina löytyy hyvin menestyviä valittajia, kuten kokopäivälaiskoja mussuttajia.

Niin ja miksi mun tarvii ees tällasta asiaa selittää, kellekään :lol:

Elämässä kyse on siitä, mihin keskittää energiansa ja kaikki muu on täytettä ja käärepaperia.
Ja en ole lähdössä politiikkaan tai jäämässäkään.

Nykyään en koe mitään omantunnontuskia, joita aktiivisen puliukkoajan kuluessa kaiken muun mielenalennuksen lisäksi kävin läpitte. Hommien ei tarvitse olla mitään korkeaprofiilista, hyvin palkattua ja siistiä, vaan kuten olen tuhat kertaa aiemmin maininnut, siinä pitää viihtyä, eikä mukavat työkaverit, hyvä työnantaja + ilmapiiri ole yhtään haitaksi ja nämä olen onnistunut samaan ja itsekin pidän yllä ja onnistunkin tätä nykyä ihan hyvin ja epävakaasta sekakäyttäjästä tuli aikanaan onnellinen ja helvetin mukava luottojätkä.

Ja kuka mitenkin, kunhan itse tietää, mitä haluaa ja kuka on ja minne seuraavaksi menee.

:arrow:
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 17.3.2021 08:21:54

Tänään teen etätöitä. 8) Etätyöhän on viimeisen vuoden ollut paljon puheenaiheena, siinä kuin etäopiskelukin. Minun alallani ei ole kuitenkaan mahdollista olla etätöissä jatkuvasti, mutta 1 - 2 päivää viikossa onnistuu ihan hyvin. Pitää vaan ottaa kotiin mukaan tarpeeksi ns. paperitöitö (tai näyttöpäätetöitä), ja sitten vaan työläppäri ja työpuhelin kotiin mukaan. A vot, urakka käyp, vaikka kotikeittiön pöydän ääressä.

Itse asiassa nämä etätyöt on ihan suositeltavia nykyisessä ruttotilanteessa, varsinkin kun työpaikkani sijaitsee fyysisesti eräällä koko Stadin koronaisimmalla alueella. Paljon syrjäytyneitä, paljon maahanmuuttajia jne. Aktiivisesti päihteitä käyttävilläkään ei nuo turvaohjeet aina niin pysy mielessä, vaikka kukaan ei tietysti tahallaan haluakaan sairastua tai tautia levittää.

Saa nähdä milloin sen rokotuksen sitten saa itse kukin. Etuiluun ei minulla ole hinkua, vaan odotan maltillisesti omaa vuoroani, joka voi parhaimmillaan olla vuorossa joskus kesällä. Kaikki riskiryhmiin kuuluvat saavat mennä rokotusjonossa edelleni, oli se riskiryhmässä oleva sitten vaikka maahanmuuttaja, päihderiippuvainen, tai vaikkapa minua rikkaampi, menestyvämpi ja valkoisempikin. :idea:

Ryhdynpä tekemään töitä ja pistämään veronmaksajien rahoja menemään. Keskeistä viikkoa kaikille!
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 17.3.2021 09:52:53

Työsuhde taisi olla tunnin pituinen.
Seinää avatessani sieltä paljastui vettä paljon enemmän kuin oli tiedossa. Niinpä nyt pitää tutkia tarkemmin. Jos vahinko on laaja, se siirtyy vakuutusyhtiön arvioitavaksi ja korjattavaksi. Vakuutusyhtiöt eivät ole kovin halukkaita palkkaamaan ihan pienyrittäjiä, heillä on pikemminkin suhteet vähän isompiin yrityksiin. Joten, luultavasti työ siirtyykin sitten minulta ulottumattomiin....

No, näitä sattuu, eikä siinä mitään. Pääasia että vahinko tulee tutkittua ja talon asukas saa joskus asuntonsa kuntoon ilman pelkoa rakenteita mädännyttävästä vesipatjasta lattiaeristeissä.

Muuten olen tuosta työnteosta sitä mieltä että ainakin minulle se on hiukan muutakin kuin rahaa. Kyllä ihminen myös toteuttaa itseään nimenomaan työn kautta. Joskus tulee jopa sellainen olo että tuntee tehneensä jollekin muullekin jotain hyödyllistä. Ja tottakai se lämmittää mieltä ihan erityisesti kun kadulla joku työn teettäjä pysäyttää ja juttelee, jopa ilmaisee tyytyväisyytensäkin joskus aikoja sitten tehtyyn työhön. Kuten myös se hiljainen kehuminen, joka ilmenee siten että samat ihmiset ottavat yhteyttä vuosien jälkeen kun taas on aika jolloin on sekä tarvetta että rahaa palkata joku hetkeksi työhön.

Eikä se raha nyt enää niinkään... kunhan silloin tällöin hiukan jotain työntapaista on. Aivan toista oli silloin laman aikana, viime vuosituhannella, kun työtä ei kertakaikkiaan ollut, ei pätkiäkään, eikä yksityisyrittäjällä edes työttömysturvaa. Hyvin muistan miten tyhjiä pulloja keräilin...

Tänään on kaikilla Suomessa sosiaaliturva, nälkä on kovin harvinainen vieras. Monella on varaa jopa juopotteluun ja rillutteluun, ei ehkä olisi aihetta kovin suuriääniseen valitteluun.

Yhtä hyvin voitais vaikka huomioida ne yhteiskunnan hyvät puolet -niitäkin kun jo riittää. Eivätkä nämä koronan takia asetetut rajoitteet oikeasti mitään ihmisrääkkäystä ole. Kansakunnan muisti vaan taitaa olla niin kovin lyhyt -ja osa nuorista ei ole koskaan puutetta nähnytkään, sen kuvitteleminen ja ymmärtäminen ei välttämättä helppoa ole.
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 17.3.2021 11:31:55

^ Kyllä ihminen myös toteuttaa itseään nimenomaan työn kautta. Joskus tulee jopa sellainen olo että tuntee tehneensä jollekin muullekin jotain hyödyllistä.

Niitä eri ihmisten motiiveja paiskoa hommia on todella paljon ja saman elämän aikana keskenään rajusti ristiriidassa oleviakin.
Ja alanvaihdoilla voi päätyä itse entiseksi asiakkaaksi, vaikkapa ryhtymällä ravintolakonsultiksi tai palkkamurhaajaksi.

Toisen auttaminen on ihan jees, mutta krooninen palveluammatti kiireisessä taajamassa ei ole aina ihan ihmisen hommaa.
Luonteen ja oman kunnianhimon ja mieltymyksen mukaan jos kaikki sais tehdä, mitä todella haluavat, ois maailma melko erinäköinen. Näinhän se ei tosiaankaan mene. Kumman paljon siihen omaan tyytymättömyyteen vaikutti tärpätti pöydällä ja veressä.
Kaikki oli pielessä ja yksi syy siihen mielenalennustautiin oli puhtaasti lääketieteellinen, kun välittäjäaineet laahasi aina matossa.

Suomessa ei työnteko ole pakollista ja hyvä jos on sen ratkaisunsa kanssa sujut, mut ´ mulle riitti jo kauan sitten pelkkä sellane.

Tapahtuu nyt

Meikä paistoi pannusafkan hellalla, jossa kavereina kypsyy tusinan verran vapautettujen kanaloiden munia.
Samalla pyykit ja astiat peseytyvät siihen tarkoitukseen nimenomaan suunnitelluissa sähkökojeissa ja pistorasiavempeleissä.

Kyl täs joutaa jo kohta poijes tästä melko hitaan tempoisesta elämänrytmistä, muttei siitä sittenkään ihan hurjan villiä taida tulla.
Kuten ei meno Låpettamossakaan. Ehkä paluumuutan tästä takaisin Saunaan, jossa asuin aiemmin viitisen vuotta.

Beibee mää virallisesti venaan hommista, joihin mennään kohta ihan kahdestaankin. Ja se on kyl kivaa sellane !

Tätä päivää vaan ja kans ja kaikille kans !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 18.3.2021 02:35:50

Seiskakypä kirjoitti:Ehkä paluumuutan tästä takaisin Saunaan, jossa asuin aiemmin viitisen vuotta.

Kyl et muuta Saunaan kokonaan. Sua tääl Lopettamossakin tarvitaan ehdottomasti!

Kello on 2:30. Heräsin siinnä yhden jälkeen, enkä oikein vielä tiedä mitä tänään teen. Kaffit on keitetty ja olen aivan helskutin pirteänä. Joskus taannoin olis kyllä tällassesta heräämisestä mennyt hermo todella huonoon kuntoon! - Sairaseläkkeellä ja raittiina selviää hermojansa repimättä tällaisestakin ylen aikaisin heräämisestä. - Tärpätti ei muuten sovi meikäläisellekkään unilääkkeeksi.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 1970 » 18.3.2021 08:12:46

^ ah hah, hehe ! Olen otettu tuosta lausumasta ja huolenpidosta. Kevät vallaton on silti minutkin syliinsä kaappaava ja ehkä muuttaminen on mennyt jo veriin.

Ainakin jonkin muotoista luokkaretkeilyä pitää näinä rutollisina aikoina mielen kohennuksena harrastaa ja tietty koirailua ja kohta taas mennään =》

Tätä päivää Låpettamoooooooon
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat