Olet täällä

Mitä teet tänään, entinen alkoholisti?

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Mitä teet tänään, entinen alkoholisti?

Äänestys päättyi 15.4.2019 17:58:03

murehdit menneitä
6
4%
uskot jumalaan
18
13%
urheilet
15
10%
luet kirjoja
23
16%
kuljet ja katselet
30
21%
pelkäät alkoholismisi palaavan
16
11%
teet vain työtäsi
7
5%
keskityt perheesi etuihin
10
7%
jotain muuta, mitä
19
13%

Ääniä yhteensä : 144

Re: Mitä teet tänään, entinen alkoholisti?

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 1.9.2019 18:05:53

mies metsänreunasta kirjoitti:
vadelmamunkki kirjoitti:Mun kirjan kannet on ihan tajuttoman hienot (neliväri, kovat kannet) ja se kirja menee painoon vissiin huomenna!!! :D
Oon niin onnellinen etten kestä! :D

Hienoa!
Kovasti olet työtä tehnyt ja tuloksiakin sitten tulee. Kirja on kyllä jotain arvokasta, itse kirjoitettuna. Se on ihan konkreettinen todiste siitä että jotain on todella tehty. Ja se säilyy. Sen voi sitten ottaa joku käsiinsä vielä sadan vuoden päästäkin ja sen todistusarvo ajatus- ja kirjoitustyöstä on edelleen olemassa.

On se mahtava juttu. Olet uskonut itseesi ja onnistunut -vaikkei tuo kirja sinusta miljonääriä tekisikään, niin voimia tulevaisuuteen se varmasti antaa.

Kiitos, metsänreunan mies, sanoistasi. :)

Juuri noin se on. Rahalliset tienestit tuosta eivät varmaan ole suuren suuria, varsinkin kun en saa kuin 12 % myyntituloista, joka kuitenkin on kuulemma enemmän mitä esikoiskirjailijat yleensä saa.

Ja juuri niin on, että kirja on eräänlainen arvoesine. Varsinkin kovakantinen. Se kiinnostaa keräilijöitäkin ja niitä, jotka tykkäävät ostaa kirjoja ja täyttää omaa kirjahyllyä. Sanomatta selvää, että arvostan varsinkin juuri heitä, eikä heitä ole nykymaailmassa liikaa, Netflixin ym. viihdetulvan aikana.

Esikoisromaani on myös sillä tavoin virstanpylväs, että sen jälkeen voi olla helpompi tarjota seuraavia tekeleitä kustantajille. On jo joku "meriitti".

Toivotan koko sydämestäni mukavaa sunnuntai-iltaa ja koko syksyä sinulle metsänreunan mies, ja kaikille plinkkiläisille. Keskustelumme ovat olleet usein hyviä ja antoisia, vaikka olemme toisinaan olleet eri mieltä jostakin. Monesta asiasta olemme toki myös samaa mieltä.

Piis & love. 8)
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Alkovi » 1.9.2019 19:28:34

Vilpittömät onnittelut! Toivottavasti törmään teokseesi vaikka kirjastossa.
Alkovi
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 1.9.2019 20:02:12

Hatunnosto Vadelmamunkille!

Oliko niin, että alkoholiasioitakin jotenkin kirjassa sivutaan? Jos, niin ehkä kirja sitten joskus osuu mun "alkoholismi"- asiasanahakuharavaan kun etsiskelen kirjastosta luettavaa.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 2.9.2019 12:47:51

^ Kiitos Alkovi ja Tyräkki. :) Kyllä alkoholismi voisi olla yksi asiasana jolla voi hakea kirjaani kirjaston tietokannasta, mutta en ole ihan varma. Alkoholismi on siinä läsnä hieman samaan tapaan kuin Stephen Kingin "Hohdossa", tai oikeastaan piirun verran konkreettisempana ja yksityiskohtaisemmin. Se ei siis ole pääaihe, mutta tärkeä sivujuonne.

En vielä tiedä miten paljon kirjaani menee kirjastoihin, mutta jonkun verran toivottavasti menee. Olisi hyvä että kirja olisi myös lainattavissa eikä vain ostettavissa, koska lukijoiden tavoittaminen on tärkeämpää kuin raha. (kustantajani ei ehkä allekirjoita, hah : )
Olen kyllä itsekin innokas kirjastojen asiakas, ja lainaan paljon kirjoja, ostamisen sijaan.
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 2.9.2019 18:20:46

Olen kyllä hiljaa mielessäni valmistautunut ostamaankin sen kirjan. Ja lukemaan, oli sitten vaikka tylsempikin juttu. Ei kai, tuskin se tylsä on, eiköhän sieltä ihan ajatusta ja ajateltavaa löydy. Miten kauan muuten siinä kuluu, jos nyt on alettu painamaan, siihen että se alkaisi kirjakaupoissa tai kustantajan nettimyynnissä olemaan saatavana? Tuollaisesta asiasta kun minulla ei mitään kokemusta ole.

No, odotellaan.

Tämä nyt oli minulla vähän tylsänpuoleinen päivä. Merkittävin sisältö oli kai sateen pitäminen erään kollikissan kanssa, useammat päikkärit torkkuen. Yhdessä ja erikseen. Oliskohan huomenna sit semmoinen päivä että lähtisin sienimetsään? Ellei muuta kiireellisempää ilmesty, niin se vois olla ihan hyvä vaihtoiehto. Sienisalaatista kun tykkään kovasti, ja se on yksi niistä ruokalajeista jonka muistaakseni osaan tehdä. Ja ellen muista niin tarkistan netistä, kai sieltä kaikki mahdollinen syömiseen liittyvä asia löytyy.
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja skorpioni » 3.9.2019 07:20:20

mies metsänreunasta kirjoitti: Oliskohan huomenna sit semmoinen päivä että lähtisin sienimetsään? Ellei muuta kiireellisempää ilmesty, niin se vois olla ihan hyvä vaihtoiehto. Sienisalaatista kun tykkään kovasti, ja se on yksi niistä ruokalajeista jonka muistaakseni osaan tehdä. Ja ellen muista niin tarkistan netistä, kai sieltä kaikki mahdollinen syömiseen liittyvä asia löytyy.

Mene mene ! Parempi kuin istua ja murehtia.
Mutta kuin moni nykyaikana kelpuuttaa sivuelinkeinot kuten sienestyksen oman elämänsä parantajaksi?
Minä voisin mutta nyt on muuta tekemistä. Ehkä syksymmällä. Hyvä on että terveenä ollaan. En sairasta edes alkoholismia (En myöskään nauti alkoholismista enkä vietä alkoholistielämää enkä muutenkaan alkoholistina ole)
Se on entisyyttä ja jäädä saa sinne.
Puutalokaupunginosan syksyvärisen kadun on aurinko tänä aamuna maalannut kauniiksi. Maailma on joskus kaunis. Kun on aamuhiljaista voisi kadulle kuvitella samat liikkujat kuin sata vuotta sitten. Kärryjä työntävät torikauppiaat, luudan kanssa kulkevan talonmiehen, polvihousupojat koulutiellä, naiset maitokannua kantaen. Tuleva syksy ei ole vielä täällä. On hyvä elää ihmisenä ihmisten kanssa.
skorpioni
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 3.9.2019 08:13:38

Kyllä vaan. Kyllä sinne metsään ainakin pieneksi hetkeksi menen. On vaan taas tänään aamukahvinjuonti venähtänyt...kun ei kiirettä ole niin joskus on sit tämmöistä. Joutilaisuus koukuttaa.

Tosiaan, onhan terveys arvokas asia. Sitä vaan ei huomaa niin arvostaa kun sekin on tavallaan se normaaliolotila. Sen merkityksen huomaa aina hetken kun jostain sairaudesta on parantunut ja kontrasti potemiseen on joskus suuri. Ehkä sitten toisaalta on asia niinkin ettei ihmisellä riitä semmoista kiitollisuuden ja riemun varastoa josta joka päivälle ammentaisi iloa ja riemua kaikesta hyvästä, siitä alkaen kuten joku pohdiskeli että "siitäkin me saamme kiitollisia olla ettei meitä sika pienenä syönyt..." Ei sitä aina jaksa. Kun on joka päivälle omat asiansa.

Enkä tarkoita sitä ettenkö vaikka minä kuitenkin tietäisi, että olen kertakaikkiaan onnellisessa asemassa, kaikin puolin. Ei ole sairauksia, joka päivälle on ruokaa riittänyt, on katto pään päällä, kukaan ei henkeäni uhkaa, ihmiset ovat minua ihan ihmisenä kohdelleet.

Ja niinkin se on, että kun joskus on huonomminkin ollut, ja muistikuva jäänyt siitä että selvitty on, kaiken puutteesta ja koko loppuikää peittävien synkkien näkymien varjoista... tottakai se suhteuttaa tämän päivän pikkumurheet omankokoisikseen, eivät ne enää niin heilauta eivätkä masenna.

Eikä niitä entisiä kamaluuksia tarvitse sitä varten alkaa tikulla tonkimaan nostelemaan ja maistelemaan, hehkuttamaan jo voitettua kurjuutta sillä mielellä että josko siitä vielä saisi tänäänkin mielensä pahoitettua. Eiköhän tänään liene mukavampaakin, rakentavampaa ja voimaannuttavampaa tekemistä.

Nostellaan vaan hyvällä omallatunnolla näitä tämän päivän asioita esiin ja iloitaan ja murehditaan niistä, realiteettien puitteissa. Jos nyt sitten tuohon aurinkoiseen aamupäivään, kuulaaseen syysaamuun, leppoisien tulenhenkäyksien kuljettamia kanervan ja suopursuntuoksuja nuuskimaan, sammalmatoilta rouskuja ja lampaankääpiä ja ehkä jo ensimmäisiä suppilovahveroitakin koriini poimimaan. tai sitten ihan vaan kuljeksimaan, tunniksi, pariksi...miten huvittaakin. Enpä taida tälle päivälle itselleni enempää ohjelmaa rakennella. Jätetään tilaa... tiedä mitä eteen tulee ja mieleen muljahtaa.

Nautitaan syyspäivästä!
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 4.9.2019 09:13:56

mies metsänreunasta kirjoitti:Olen kyllä hiljaa mielessäni valmistautunut ostamaankin sen kirjan. Ja lukemaan, oli sitten vaikka tylsempikin juttu. Ei kai, tuskin se tylsä on, eiköhän sieltä ihan ajatusta ja ajateltavaa löydy. Miten kauan muuten siinä kuluu, jos nyt on alettu painamaan, siihen että se alkaisi kirjakaupoissa tai kustantajan nettimyynnissä olemaan saatavana? Tuollaisesta asiasta kun minulla ei mitään kokemusta ole. .

Neljä viikkoa menee kuulemma painossa, jos on kovakantinen. Pehmeäkantinen olisi valmistunut kahdessa viikossa. Syys-lokakuun vaihteessa siis pitäisi alkaa valumaan kirjakauppoihin ja kirjastoihin.
Tylsä se ei varmaan ole. Mitä vaan muuta se voi olla, mutta uskoakseni ei tylsä. :D

Minulla venähti Uimastadion -kauden aloittaminen aika pitkälle tänä kesänä. Kävin ensimmäistä kertaa eilen. :shock: No, muutaman kerran ehtii käymään vielä, ennenkuin se sulkeutuu tältä kesältä 15.9. Kun oli se kuntosali käytössä kuitenkin koko kesän, niin ei tuntenut Stadikalle tarvetta. Nyt kun pistin salijäsenyyden paussille pariksi kuukaudeksi säästösyistä, niin tulee sen sijaan käytyä uimapaikoissa.

Olen ajatellut hakea apurahaa tuon kirjoittamisen eväiksi. Tutkailin kirjailijaliiton sivuilta, että lokakuussa tulee hakuun useampia eri avustuksia. Apuraha tosin vaikuttaa työttömyyspäivärahaan jos sattuu sellaiseen olemaan muuten oikeutettu, mutta ei se mitään. Mieluummin apuraha kuin työttömyysraha, jos ei nyt ihan ns. oikeissa töissä kokoaikaisesti käy. Viimeksi mainittuakin toki on luvassa keikkaluontoisesti pitkin syksyä.

Syksyn tuleminen vaikuttaa siis kivalta. Nautin jollain jännällä tavalla jopa valon vähenemisestä. Pimeys on jotenkin tunnelmallista ja rauhoittavaa, valon yliannostuksn jälkeen.
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 5.9.2019 09:31:10

Odotellaan sitten kirjaa. Ei se kovin pitkältä prosessilta sitten tunnu.

Minustakin tuo on ihan mukava ajattelutapa, mieluummin vaikka apurahaa kuin työttömyyskorvausta. Onhan se mukavampaa ottaa vastaan rahaa joka on jotenkin ansaittua.

Työttömyyskorvaus tosiaan pienenee, kun muita tuloja tulee, mutta ei sentään yksi yhteen, olisko puolet vähentynt korvaus jokaista tienattua euroa kohti... olen semmoista soviteltua työttömyyskorvausta nostanut ja se oli aivan toimiva systeemi. Työnteko kannatti ja perusturva oli olemassa. Minä kun sain vielä sitä parempaa, ansiosidonnaista korvausta, niin kyllä sillä pärjäsi.

Heikommilla olevat sitten taas ovat heikommalla olevia, pienimmät eläkkeet ja työttömyysavustukset ovat kyllä semmoisia että tiukalle vetää. Ellei sitten saa jotain asumis-yritys-maatalous- tms tukia joilla tulotaso voi nousta satasia kuukaudesa ihan hups vaan.

Heikompiosaisten asemaa voisi olla aika helppo korjata, ja yksinkertaistamalla hommaa, vähentämällä viidakkoa se ei tulisi edes kalliiksi valtiolle. Siinä vaan on niitä muttia... Jostain syystä malliin kuuluu se, ettei eriarvoisuutta saa mennä vähentämään. Miljoonatuloja ja eläkkeitä ei saa leikata senttiäkään, rahjan pitää kasaantua!
Ja niin on myös työttömyyskorvaukset semen toitu, ettei saa mennä nostamaan heikompien saamaa avustusta ylemmäs, ellei samalla nosteta niillekin, joilla jo nyt kuukausittain kolisee tilille enemmän kuin elämiseen tarvitsee. Tulo- ja omaisuuserot on säilytettävä, etteivät mene sekaisin hyvät ihmiset ja huonot ihmiset. Ja tuosta pitää kiinni, valitettavasti, ammattiyhdistysliike, joka joskus toistasataa vuotta siten perustettiin juuri heikompiosaisten asioita puolustamaan. On siinä maan hallituskin ihmeissään, ei riitä hyvä tahtokaan kun noin kerran on tiukasti päätetty.

Semmoista se.

Minä nyt kuitenkin hiljalleen näitä omia pieniä touhujani, en jaksa lähteä tappelemaan edes noista asioista. Sais vaikka nuoremmat mennä, heillä pitäis vielä tarmoa riittää.
Ja mitäs minä sitten tänään?
Eilen sen verran puuhailin, että laatoitin yhden tuulikaapin lattian. Tänä aamuna sen saumasin , nyt sit odottelen hetken että pääsen plutaamaan veden kanssa, sienellä hinkkaamaan puhtaaksi. Ja lopun edestä taas tänään olen vaan miten sattuu huvittamaan.
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 6.9.2019 11:46:54

Minulla tässä viime päivät aika paljon jouten oloa ja hengailua, paitsi Uimastadionilla olen nyt alkanut käymään joka ilta. Eilenkin vesisateessa. :) Ei sateessa muuten mitään pahaa, mutta sateessa ei viitsi ajella kaupunkifillarilla esim. Kampista tai Steissiltä Uimastadionille ja takaisin, vaan pitää tyytyä ratikkaan. Ikävää myös ettei sateella viitsi uinnin ja saunomisen jälkeen "paistatella" ulkosalla kuivattelemassa itseään. Paistatella lainausmerkeissä, koska illalla alkaa olla jo melko hämärää kirkkaallakin kelillä.

Työttämälle kertalippu Uimastadikalle maksaa 2,80 euroa, työlliselle se taitaa olla 4,50 e. Helsingin kaupunki on siis onnistunut pitämään tuon paikan hinnat kohtuullisen edullisina, joka on hyvä juttu varsinkin kun Uimastadikka on stadilaisille niin tärkeä paikka kesäisin. Ja jopa monille vantaalaisille ja espoolaisille.
Stadikalla voi yrittää kuulostella myös historian siipien havinaa. Sehän valmistui Helsingin olympialaisia varten 1940, jotka tosin siirtyivät sitten vuoteen 1952.

Huomenna lauantaina on jotkut markkinat meidän kylillä, jonne tietysti puolueemme menee virittelemään kojunsa. Lupasin mennä sinne tunniksi syömään karkkia ja täyttämään ilmapalloja. Yhtään kännistä "onksh Touko Aalto täällä ja saaks sitä piiishkata!" jänkkääjää en taida tällä kertaa kestää. Sellainen oli samaisilla markkinoilla vuosi sitten.
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 7.9.2019 11:14:35

Markkinatapahtumat tuntuvat vaan vetävän ihmisiä kovasti. Olen kans lähiseutujen tapahtumia kesän aikana kierrellyt -harvemmin mitään niistä ostan mutta kunhan kuljeksin.
On hyvä sekin että noissa tapahtumissa tuodaan tärkeitä asioita esiin, vaikka esimerkiksi kaduilla tapahtuvaa ns feissaamista en oikein mukavana pidä. En halua olla kauppareissuillani käännytyksen kohteena. En siltikään, vaikka käännyttäjiksi on palkattu ihan mukavia, nättejä ja sympaattisia nuoria ihmisiä jotka osaavat lähestyä vanhaa äijääkin kuin kauan kaivattua keskustelukumppania.

Maaseututapahtumissa olen suuremmalla mielenkiinnolla keskustellut vanhoja käsityöammatteja esittelevien taitajien kanssa. Sepät, kuulamoottorien entisöijät, villankehrääjät, puunappien sorvaajat ja puuronkeittäjät saavat aina huomioni osakseen -ja pysähdyn mielelläni juttelemaan. Usein opin itsekin jotain.

Jotain tekemistä tuollakin asialla on näiden elämäntapakysymysten kanssa. Olen minä joskus viihtynyt markkinoiden kaljateltassa oikein hyvin. Samanhenkisten ihmisten kanssa. On sielläkin kivaa ollut. Nyt sitten niitä jotenkin vaan ei huomaa, silmiin osuu aina jotain mielenkiintoisempaa.

Niin sitä ihminen muuttuu. Jossain asioissa voisi sanoa että ihan eri ihmiseksi.
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 8.9.2019 06:02:19

^ Minä kävin eilen markkinoilla, mutta en ollut kovin kauan. Paikalla oli onneksi jopa kansanedustajia hoitamassa ihmisten kanssa keskustelun, niin minä saatoin hyvällä omatunnolla keskittyä vain markkinatunnelman aistimiseen.
Väkeä oli mukavan runsaasti. Kaljatelttaa ei edes ollut, mutta markkinapaikan laidoilla sijaitsee kolmisen kapakkaa ihan kiinteästi, niin anniskeluteltalle ei varmaan ollut tarvetta.

Kävin pyöräyttämässä onnenpyörää erään kuntosaliketjun kojulla, ja voitin ilmaisen kunto- ja terveydentilakartoituksen! Jippii! Kävi hyvä mäihä sikäli, että satun jo valmiiksi olemaan kyseisen kuntosalin jäsen, joten tuo oli ainoa voitto josta hyödynkin oikeasti jotain. Ensi viikolla sitten pitäisi ko. kartoitukseen mennä.

Ilta oli jotenkin mieleenpainuva, vaikkei mitään kovin erikoista tapahtunut. Olin matkalla Uimastadionille klo 18 aikoihin illalla, kun niskaan tuli vedenpaisumus. Valtaisa rankkasade piiskasi Helsinkiä runsaan tunnin ajan, ja meinasin kääntyä takaisin kotiin kesken matkan. Päätin kuitenkin, että kun tässä on jo kuitenkin kastuttu, niin saman tien voi mennä Stadikan sisätiloihin kuivattelemaan. Pääseehän siellä saunaankin.
Ja istu ja pala, kun olin uimalassa, taivas seestyi ja kirkastui, ja laskeutui mitä kaunein kesäilta. 8)

Klo 20 aikoihin ajelin kauniissa säässä fillarilla Uimastadionilta keskustaan, ihastellen illan ja kaupungin kauneutta. Kuulokkeissa soi Haloo Helsinki ja fiilis oli jotenkin ihan käsittämättömän hyvä.
Kyllä pitää ihan sanoa, että on se laiffia tämä elämä. :)
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 8.9.2019 08:21:44

Mukava kuvaus hetkestä elämässä Vadelmamunkilla.. Joskus voi tosiaan ihan tavallinen hetki ilman mitään khokohtia olla mieleenpainuva ja elämäntäyteinen. On se laiffii.

Sateenharmaata aamua tässä katselen ja aamukahvia ryypiskelen. Netin uutisotsikot on selattu -eipä kummempia ole yön aikana tapahtunut. Toimittajat hehkuttavat saatavissaolevista tapahtumista toinen toistaan maukkaampia kielikuvia otsikoihin, mutta ei se siitä ihmeellisemmäksi muutu.

Ihmisen muuttumisesta taisin jotain sanoa jossain edellisessä viestissäni. Sitäkin elämä on. Omaa muuttumistaan ei aina niin huomaa, se kun on useimmin hidasta ja tasaista liikettä, pienimuotoista taustatapahtumaa elämän heitellessä joskus isoinakin vippauksina tilanteista ja resursseista toisenlaisiin. Jotkut ihmiset toki kokevat kaikenlaisia uudestisyntymisiä ja mielenmyllerryksiä tuon tuostakin, mutta joskus ne jäävät enemmän lyhytaikaisiksi, itseasiassa saman teeman eri variaatioiksi, äärimmäisyyksien etsimiseksi jotta jostain jotain tunnekuohuja saataisiin irti. Minä en taitaisi jaksaa, ainakaan enää. Mennään hiljaa vaan...

Muutosta tapahtuu. Ajattelussakin. Minullakin. Nyt on pari päivää mielssä pyörinyt ajatus fyysisestä resurssienkasvattamisesta. Kun aikoinaan, jo kansakoulussa, sain sen yliannostuksen kilpailun ja keskinäisen paremmuusjärjestyksen etsimisessä, fyysisen suorituskyvyn ja sotilaallisen voimannäytön ylitsevuotavasta ihannoinnista, olenkin sitten elämäni elänyt pikemmin vältellen koko urheuden ja urheilun palvontaa. Ja silti kohtuullisessa kunnossa pysynyt. Terveenä, suurimman osan aikaa, flunssaa kummempia ei ole muistissani.

Nyt on kuitenkin tullut mieleen, että kai tässä vois alkaa siihen fyysiseen suorituskykyynkin panostamaan, vaikka vain kohtuudella. Lähtemättä punttisalille peilin eteen ja päivittäisiin punnituksiin ja hauiksen mittailuihin... se ei ihan vielä tunnu omalta jutulta.

Mutta, kun tuosta vyötäröltä vois hiukan ottaa pois palloa ja notkeutta sais taas olla enemmän... ehkäpä jonain päivänä sitten jotain siihen tähtäävää aloitan. Ei se enää ihan mahdottomalta tunnu.

Muuten se muuttuminen... se on tietysti ihan luonnollinen juttu. Ei meistä kukaan ikäänsä samanlainen ole. Eikä se ehkä olisi kivaakaan.
Jonkunlainen muutos oli tottakai sekin että silloin joskus tein pesäeron alkoholismiin. Se varmasti vaikutti muuhun muuttumiseen, ehkä terveyteenkin, joka sitten taas vaikutti eteenpäin ja siihen malliin. Mutta, ei siitä enää tähän päivään paljon hehkutuksen aihetta saa irti. Sen jälkeen on tapahtunut niin paljon ihan muita asioita, joilla sitten taas on ollut oma merkityksensä. Mutta ihan hyvä muutos sekin oli, en ole katunut. Tämän päivän muutostarpeet ja mahdollisuudet ovat sitten taas ihan muita juttuja. Niitä miettien syksyiseen sunnuntaipäivään.
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 8.9.2019 12:10:53

mies metsänreunasta kirjoitti:On se laiffii.

Juon kahvia, teen koneella töitä, hain juuri pyykit kuivumasta, valmistaudun Tayssin kettuiluun lekureille ja kohta lenkille kerään villiyrttejä.
Jos et osaa näyttää niin älä sitten näytä. Jos et
osaa käyttää niin älä vittu käytä! Ja sitten tullaan
vielä uskoon ja ollaan Uskomattoman sekaisin.
Mastodontti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 8.9.2019 14:30:51

Minulla on mennyt sikäli hyvin (se on enemmän sattumaa kuin omaa ansiota, todettakoon heti) ettei ole tarvinnut lekurien kanssa juurikaan asioida. Terveeksi en silti voi itseäni väittää, en ainakaan vetoa löisi. Eiköhän jokaisesta löytyisi jotain jos tarpeeksi tutkittaisiin -tai jos koko tautiluokitusten kirjo läpi selattaisiin. Vaikka joku näistä:
pienituloisuus (Z59.6), vähäinen raskausoksentelu (O21.0), veren alkoholipitoisuus alle 0,2 promillea (Y90.0) tai miestyyppinen kaljuus (L64).

Mutta tosiaan, kun en itse mitenkään sairaaksi itseäni tunne, en edes päihteisiin liittyen ( no kai se kummaa olisikin kun ei ole niitä tullut käytettyä aikoihin) niin annanpa olla kaivelematta löytyiskö jotain. Olen siis vaan mieluummin tietämätön mahdollisista minuun sopivista luokituksista. Joskus se tietokin voi olla pahasta. Jos sitä käyttää itsensä leimaamiseen. Kyllä potea saa, jos siihen alkaa.

Ei minu tänään oikein huvittanut sienestyskään. Metsäkin niin märkää ja väsyttikin. Mutta yksillä maalaismarkkinoilla taas kävin! Ja ihmettelin väkimäärää. On meitä töllistelijöitä paljon!

Kaikkia sitä tulee luettua kun duodecimiäkin...mahtaakohan mulla olla liian tylsää ajoittain?
https://www.duodecimlehti.fi/lehti/2011/15/duo99699
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat