Kirjoittaja tabularasa (poistunut käyttäjä) » 16.10.2022 08:10:17
Moi.
Tämä on palstan parhaita ketjuja, jos ei paras. Antaa uskoa siihen, että on se alkoholin jättäminen oikeasti mahdollista.
Vahvasti samaistun ja saan voimia oman päätöksen tueksi. Tämän ketjusi alkupään viestejä katsoessa näkee, että ei mennyt kuten Strömsössä sinullakaan. Mutta on sitten on alkanut sujumaan, jo reilusti yli 2 vuotta. Onnea siitä kuten myös elämän hymyilemisestä.
Mulla vähän yli puoli vuotta raittiutta takana. Plinkin juttuja olen lueskellut jostakin vuodesta 2017 asti, eli se tarve elämänmuutokseen on ollut olemassa jo yli viisi vuotta ainakin. Olihan se olemassa jo ennen tämän palstan löytämistä, mutta kai tauti oli silloin 2017 edennyt vaiheeseen, että tulin tänne. Raitistelin, mutta putoilin entiseen monet laskemattomat kerrat.
Vaikka tämä on hyvä foorumi on täällä vaaransa. Kun lukee näitä tarinoita toisten repsahduksista alkaa tulla mieleen, että noinhan se käynee itsellekin. Ennemmin tai vähän myöhemmin. Ei voi mitään, kuulu tautiin. Suhteuttaa omaa entistä juomistaan muiden ongelmiin ja alkaa ajatella, ettei mulla oikeastaan mitään ongelmaa ollut, kun join niin vähän.
Samoin on tosi vaarallista lukea tuota vähentämistä suunnittelevien puolta, koska jokaisella juopollahan on unelma siitä, että voisi juoda ilman ongelmia jotenkin oikein. Jos lukee vähentäjiä pitää jo ennen niiden ketjujen silmäilyä tehdä selväksi itselle, että mikä sopii jollekin toiselle, ei sovi minulle. Turha antaa alkoholimyönteisille ajatuksille yhtään siimaa. Kuuluisa viinapiru on niin mestari muuttamaan omassa päässä mustan valkoiseksi ja houkuttelemaan vaikka ensin opettelemaan oikeita juomatapoja.
Kivaa syksyä sekä talvea Renki, poikkeile taas.