Olet täällä

Urheileva juoppo raitistuu

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Urheileva juoppo raitistuu

ViestiKirjoittaja Convallaria » 14.4.2019 13:55:41

Aurinko paistaa ja hyvin menee. Äänestämässä käyty ja olipahan paljon porukkaa. Sai jonossa seisoskella tovin.

Jotain niksaksi perjantaina päässä, tuli sellainen fiilis, että näin tämä homma menee, ihan ilman alkoholiakin. Ehkä hieman matalentoa, mutta ei tipahda korkealta. Meitä raitistelijoita oli näissä juhlissa kolme muutakin. Tosin ihan eri syistä kuin minä, mutta oli hauska huomata, kuinka loppuillasta me selvät olimme omassa porukassa ja juttelimme diipa daapaa ja se oli ihan hauskaa. Kuskattiin sitten porukka jatkoille, mutta itse en jaksanut baariin lähteä.

Mies lähtee vaalivalvojaisiin, on luvassa kuulema ihan kelpo tarjoilut.
Convallaria
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Convallaria » 20.4.2019 19:28:24

3kk raittiutta tuli täyteen ja olo on ok. En tässä nyt kamalasti hehkuta, sillä kovat ajat ovat vasta edessä.

Kyllä nämä pyhät on ihan perseestä. Vaikka tässä kaikkea kivaa treenailua onkin, niin kyllä olisi mukava juoda vähän kylmää olutta ja nauttia auringosta. Tiedän kuitenkin, että tuo on utopiaa, sillä todennäköisesti joisin 10 törppöä ja käräyttäisin naamani. Eli en juo.

Mitenköhän noista alkoholiunelmista pääsee eroon? Aina kun etäisyyttä krapulamorkkiksiin tulee, niin sitten tilalle alkaa tulla nämä haaveet ihanista ja hauskoista pikkujuopotteluista. Ihmisen muisti on tietyissä asioissa ihmeen lyhyt, Huoh.

Noh, kaikille selvää pääsiäistä ja pysykää pinnalla :D
Convallaria
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 21.4.2019 06:24:45

Convallaria kysyy:
Mitenköhän noista alkoholiunelmista pääsee eroon?

Toimivaksi ja mielenkiintoiseksi keinoksi on ympäri maailman osoittautunut tavata samasta ongelmasta kärsiviä ja sen ratkaisseita ihmisiä. Mukana on naisia ja miehiä, nuoria ja vanhoja, pääsiäisen tapahtumiin uskovia tai niitä mielikuvituksen tuotteina pitäviä.

Elä ja anna elää
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 21.4.2019 06:32:49

Convallaria kirjoitti:Mitenköhän noista alkoholiunelmista pääsee eroon? Aina kun etäisyyttä krapulamorkkiksiin tulee, niin sitten tilalle alkaa tulla nämä haaveet ihanista ja hauskoista pikkujuopotteluista. Ihmisen muisti on tietyissä asioissa ihmeen lyhyt, Huoh.

Noh, kaikille selvää pääsiäistä ja pysykää pinnalla :D

Aika ja etäisyys auttaa, useimmiten.
Ja se, ettei ainakaan tahallaan ruoki asiaa miettimällä alkoholia miltään kannalta. Antaa sen ongelman kutistua kokoisekseen, jonain päivänä sen vain huomaa ettei sillä ole elämän kannalta enää merkitystä. Muut asiat ovat täyttäneet sen tilan. Luulenpa, että minulla huono muistini on pelastanut paljon. Mielikuvat juopottelusta, niin hyvät kuin huonotkin muistot, ovat haalistuneet sellaisiksi, ettei niistä ole enää kiusantekijöiksi.

Joo, joskus elämässä on tylsää, juopotteli tai ei. Minun pääsisäispyhäni "pelasti" hajonnut auto, sen korjailu täytti ajan. Ehkä olisin silti keksinyt jotain mukavampaakin tekemistä :D
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Convallaria » 29.4.2019 09:55:52

Sieltä se vappukin lähestyy ja skumppalasit kilisee. Opiskeluajoista lähtien vappu on ollut melkoinen rymyjuhla. Vanhojen opiskelukavereiden kanssa on tavattu tähän vuodenaikaan ja ilo on ollut ylimmillään. Itse jätän vappubrunssit tänä vuonna väliin, itse asiassa en osallistunut viime vuonnakaan. Tehdään lasten kanssa kaikkea kivaa ja syödään munkkeja.

Viinanhimoa ei ole nyt esiintynyt, vaikka kelit ovat olleet otolliset. Hyvin siis menee ja mieskin on saanut juoda iltanapsunsa kotona. Eli jääkapissa on nyt olutta, skumppaa ja pari lonkeroa. Myös viinakaapin viinat ovat palanneet kotiin. Skumpat on varattu naapureille, jotka huomenna pyörähtävät. Ihan tietoisesti nostin panoksia, sillä jos en pärjää noiden juomien kanssa, niin sitten pitää tehdä syväanalyysi uudemman kerran. Olo on kuitenkin levollinen ja siitä olen iloinen.

Hyvää vappua kaikille ja ollaan ihmisiksi :)
Convallaria
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Convallaria » 5.5.2019 17:45:42

Raittiina edelleen ja se on kiva juttu. Vappukin meni mukavasti, naapureiden kanssa skoolattiin ja ukot ottivat extempore saunaörvelöt, itse katsoin lasten kanssa pari leffaa ja vappupäivänä heti aamusta pitkää lenkkiä freesinä. On se helppoa, kun ei tarvitse pähkäillä, että miten juomiset ja treenit yhteensovittaa! Olen kaikin puolin tyytyväinen tähän olotilaan.

Selvää toukokuuta!
Convallaria
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Aamunen » 12.5.2019 04:23:16

Mun antabuksena toimii selkäsärlyyn kirjoitettu relaksanttiantti. Jos yhtään jännittää, että tuleeko tartuttua olueen, niin yksi relaksantti kohti ääntä ja sen jälkeen ei tule otettua varmasti! Tiedän oikein hyvin, kuinka voimistuvat alkon kanssa ja voi henki lähteä, eli en lähde leikkimään asialla.
Aamunen
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Convallaria » 13.5.2019 20:52:53

Sain kuulla iloisen uutisen, sillä eräs suht läheinen ystäväni on myös päättänyt lopettaa alkon käytön ja sekös piristi :D Hän ei ole alkkis, hän on kohtuukäyttäjä sporttihullu. Hän luopuu alkosta terveyssyistä.

Elämäni sujuu mallikkaasti. Ei ole juotattanut, vaikka esim. jääkaapissa on olutta. Minä olen iltaisin kietaissut kahvit ja alkotonta sidukkaa. Painokin on pudonnut n. 5kg, mikä on johtuu varmastikin tästä raittiudesta.

Jee ja jepsis, tällaista täällä :)
Convallaria
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 13.5.2019 21:36:06

Sain kuulla iloisen uutisen, sillä eräs suht läheinen ystäväni on myös päättänyt lopettaa alkon käytön ja sekös piristi :D Hän ei ole alkkis, hän on kohtuukäyttäjä sporttihullu. Hän luopuu alkosta terveyssyistä.

Hei Convallaria!
Kiva kuulla, että raittiina olet ollut, ja erinomaista, että sulla on läheinen ystävä, joka myös luopuu alkoholista. Alkoholihan on myrkkyä, joka vaikuttaa terveyteen monin tavoin, niin fyysiseen kuin psyykkiseenkin. Olette hyvä tuki toisillenne.

Tänään et ole yksin
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Convallaria » 27.5.2019 07:05:51

Yli 4kk raittiutta ja kyllä on mukavaa. Enää ei kesäkään niin hirveästi huolestuta, sillä koen, että jotain on ihan oikeasti muuttunut minussa. Paljon boostia ovat antaneet mm. kirjat jotka käsittelevät päihderiippuvuuksia.
Plinkin seuraaminen on jäänyt vähemmälle ja pitää vähän useammin käydä lukemassa. Kirjoitella en viitsi, sillä elämäni pyörii nyt niin paljon sportin ympärillä, että eihän sitä kukaan jaksaisi lukea :D Kerrotakoot kuitenkin, että olen elämäni kunnossa ja tällä kertaa juomattomuus näkyy aivan selkeästi! Huikee fiilis ja jotenkin olen vaan niin iloinen kaikesta.

Tämmöistä ja hyvää alkukesää teille kaikille!
Convallaria
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Onneli47 » 30.5.2019 09:58:54

Onneksi olkoon Convallaria 4 kk ja hyvästä olosta. Kiva olisi lukea myös siitä sportista, saattaisin itsekin saada innostusta. Itse olen yllättynyt, että liikkuminen on jäänyt vähemmälle raittiuden myötä. Toki osa syy on erilaisissa krempoissa, joita olen potenut. Mutta mietin myös, että juovana aikana taisin suorittaa urheilua kuten muutakin elämää ja kuten jossakin pelissä ansaitsin sitä kautta skumppapisteitä, joita sitten hyvällä omalla tunnolla tissuttelin iltasella. Toivon todella, että löydän vielä uudelleen sporttisen minäni, kun nyt ei tarvitsisi säätää juomisen kanssa, vaan olisi sen puolesta milloin vaan valmis treenaamaan.
Onneli47
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Convallaria » 7.6.2019 15:30:05

Helteet meinaavat vähän sotkea ajatuksenkulkua, sillä äsken pohdin, että voisin ihan hyvin juoda muutaman oluen :shock:
Mitä hemmettiä tämmöinen vempuilu on?

Noh enpä juo, mutta kyllä tarkkana saa sittenkin olla.

Tsemppiä muillekin janoisille. Vedänpä 1.5 l vichyä rangaistukseksi :D
Convallaria
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Convallaria » 5.7.2019 08:47:54

Se on nyt kesä ja kaljanjuontikelit kohdillaan, mutta minäpäs en ole juonut. Yli 5 kk on nyt takana.

Kesä on sujunut ihan mukavasti. Ollaan oltu jopa ulkomailla ja se oli pientä kärsimystä, mutta siitäkin selvisin. Päivä kerrallaan ajatuksella olen mennyt, en ole suureen ääneen asiasta kailottanut ja jos joku on ihmetellyt juomattomuuttani, niin olen sanonut, että nyt ei maistu ja siinä se. Urheilurintamalla eletään hektistä aikaa ja kisoja on nyt miltei joka viikko. Kunto on erinomainen ja raittiudesta on ollut iso hyöty.

Huikatonta heinäkuuta ja nautitaan kesästä! Kaikille tsempit ja raittius-ylävitoset :)
Convallaria
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Convallaria » 30.7.2019 21:49:10

Yli puoli vuotta olen nyt ollut selvinpäin ja miltäs tuntuu?
Ihan hyvältä tuntuu.

Helteet tosiaan aiheuttivat vähän hankaluuksia, mutta selvisin niistä syömällä.

Alkoholia tulee mietittyä yhä yllättävän paljon. Olen arvioinut, että vuosi taitaa olla kohdallani realistinen aika, että alan unohtamaan. Noh, sitä kohti siis.

Kaikille terkut ja pysytään vichyssä :D
Convallaria
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 31.7.2019 06:28:39

Onnittelut puolesta vuodesta!

Hellekelit on kyllä monelle varsinainen kompastelukivi raittiuspolulla. Vissy on hyvää!
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat