Olet täällä

Kesä edessä

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Kesä edessä

ViestiKirjoittaja Uratykinloppu » 25.8.2019 13:52:36

Itsekin joudun opettelemaan uusia rutiineja niiden asioiden ympärille joissa on ollut alkoholi osana elämää. Sanoin kavereillekin että en juo ja esimerkiksi kosteita mökkireissuja en enää tee. Ryypätköön muualla kuin minun luona, on oltava itsekäs tässä asiassa. Osalle kavereista tämä on positiivinen juttu osa sitten suhtautuu toisin, mutta minun on nyt pidettävä huoli omasta lopettamisesta. Teen reissuja niiden kanssa joille alkoholi ei ole se ykkösjuttu.
Uratykinloppu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Mummeli (poistunut käyttäjä) » 25.8.2019 17:10:45

Allkoholin käyttö mökillä on riistäytynyt käsistä viimeisen kolmen vuoden aikana. Jos ei käy vieraita, niin juon yksin. Olen useasti miettinyt, että myyn mökin, mutta ei se sitä juomisen ongelmaa kuitenkaan poista. En tiedä miksi, mutta talvisin on helpompi minun olla juomatta, mutta kun kevätaurinko alkaa paistamaan niin olutta tekee mieli, kotonakin. Varmaan juon myös yksinäisyyteen. Takana on vaikeita parisuhteita, vaikeita eroja. Jostain kumman syystä löydän itselleni aina runsaasti alkoholia käyttävän miehen ja yhdessä ryypätään. Toki eihän se miehen vika ole jos minäkin juon, mutta näin on vaan käynyt. Nyt olen yksin ja haluan elää ilman parisuhdetta. Olen tyytyväinen näin kun vaan saan tämän alkoholi ongelman pois.
Mummeli (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Mummeli (poistunut käyttäjä) » 15.9.2019 17:33:14

Hieman ollut vaikeaa pyristellä alkoholista eroon, mutta edelleen taistellaan. Varsinkin eilen mietin useamman kerran, kävisinkö ostamassa olutta. En käynyt, selvisin eilisestä. Mietin vaan sitä ahdistusta, mikä siitä seuraa. Taistellaan...

ViestiKirjoittaja Mystillinen » 18.9.2019 20:41:17

Se onkin veikeä juttu, että juomiskavereita löytyy. Itse kävin kyllä pohjilla kun seukkasin muutaman vuoden yhtä paljon juovan miehen kanssa. Yhtä törpöttelyä, ihan helvettiä.
Avioiduin sitten miehen kanssa, joka ei hyväksy juomistani ja se on paljon auttanut. Raittiiksi ei hän minua saanut, mutta pitkiä kuivia kausia kyllä. Raitistuminen alkoi heinäkuun 8.päivä kun päätin, että en halua tärisyttäväiä krapuloita enää. Että oli hyvä päätös!
Mystillinen
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Mummeli (poistunut käyttäjä) » 6.10.2019 14:40:54

Kaksi kuukautta ilman alkoholia meni loistavasti. Mutta sitten tuli takapakkia. Yksityiselämässä tuli paljon paskaa niskaan. En sitä tässä lähde enempää kertomaan, mutta yhden vuorokauden nieleskelin ja sitten menin ostamaan olutta ja viiniä. Kolme päivää join yksin ja poltin monta askia tupakkaa. Kuinka sitä pystyisi selvinpäin noita vaikeuksia käsittelemään. Aamulla vielä tänään join kolme olutta, mitkä oli jääneet. Nyt yritän taas kerran saada mieleni, vitutuksen ja elämäni jollain tapaa kuntoon. Rankkaa on. Kuinka tästä taas eteenpäin.

ViestiKirjoittaja metsänpeitto (poistunut käyttäjä) » 6.10.2019 14:52:51

Nuo yksityiselämän vaikeudet on aina riskikohtia retkahtamiselle.
Olin oikein sarjaretkahtelija ja lopetin juomisen varmaan satoja kertoja.
Auttaisiko sulla sama kuin mulla, että yrität miettiä takataskuun jotain hätäapukeinoja? Jotain asioita, mistä tulee hyvä mieli. Jos tulee vaikeaa, ottaa niitä käyttöön.
Raskashan se alku taas on, mutta päivä kerrallaan olo helpottuu.
metsänpeitto (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Mummeli (poistunut käyttäjä) » 6.10.2019 19:05:24

Kiitos metsänpeitto kannustuksesta. Oletko ollut jo kauan raitttiina? Kyllähän se vaikeaa silloin on kun tulee jotain todella isoja ongelmia eteen. Pitäisi keksiä jotain muuta tilalle kuin juominen. Raittiina elämä on ihanaa. Olen varmaan huono käsittelemään ongelmia. Onneksi on huomenna töitä, joten korkin on pysyttävä kiinni ainakin perjantaihin saakka. Aloitetaan taas alusta.

Edellinen

Paluu Me Lopettajat