Olet täällä

Hävettää

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Hävettää

ViestiKirjoittaja Mummeli » 12.11.2019 11:17:03

Ymmärrän tosi hyvin kun läheinen ihminen pettää luottamuksen. Minulle kävi myös niin. Tosin ei mies vaan erittäin läheinen muuten, ihminen johon luotin kaikista eniten. Se sattui tosi paljon. Ja mitä teen minä-aloitan juomaan yritin unohtaa koko paskan tilanteen taakseni. No eihän se juomalla lähde. Nyt olis tästä suosta noustava ja pysyttävä, ettei taas vajoa. Viime viikollakin ajattelin joka aamu, kun lähdin töihin, etten juo yhtään olutta. Mutta niinhän minä kävin joka päivä ostamassa muutaman oluen. Masennuin tosi syvälle ja jouduin aloittamaan masennuslääkkeet. Töistä en ollut pois. Mietin että kotona yksin niitä asioita miettii vielä enemmän ja juo enemmän. Eilinen oli ensimmäinen päivä pitkästä aikaa ilman olutta. Ihme kyllä nukuin aika hyvin. Nähtäväksi jää, kuinka tässä käy..
Mummeli
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

Re: Hävettää

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 12.11.2019 17:44:32

Mummeli hei!
Mietin että kotona yksin niitä asioita miettii vielä enemmän ja juo enemmän. Eilinen oli ensimmäinen päivä pitkästä aikaa ilman olutta.

Sulla on toinen raitis päivä menossa, hyvä niin. Ja sulla on oma tarinasi kerrottavana: paskamainen tilanne ei muutu paremmaksi juomalla.
Sullahan on tilaisuus kertoa se tuntemillesi alkoholisteille ääneen ja omin sanoin. Niillä ääneen lausutuilla sanoilla tilanne muuttuu paremmaksi ja siirtyy taustalle muistoksi ja voimanlähteeksi itsellesi ja tarinan kuuleville.

Tänään et ole yksin
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Me Lopettajat