Olet täällä

Kysy mitä vaan seuraavalta ja vastaa edelliselle. Osa 3.

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Kysy mitä vaan seuraavalta ja vastaa edelliselle. Osa 3.

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 3.11.2019 13:27:54

Kumpi on parempi tähän kuukauteen sopiva biisi: Miljoonasateen Marraskuu vai G'n'R:n November rain?

Ylen vaiken kysymyksen laitoit, siispä katsoin kolikosta ja päädyin jälkimmäiseen.

Kysymys: Mitä YLEN radio-ohjelmia seuraat vakituisimmin?

Yhdessä olemme enemmän
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 4.11.2019 09:31:57

^ Hyvä kysymys! YLE:n radiokanavista kuuntelen ainoastaan Yle Puhetta joskus, joka sekin tosin meni vähän pilalle kun sinne pistettiin musiikkia. Yle Puheella oli joskus ennen loistavia ohjelmia, kuten Perttu Häkkisen ohjelma (r.i.p. Perttu) ja etenkin Ali & Husu.
Alin ja Husun radio-ohjelma oli oikeastaan se, jossa ensi kertaa ylipäätään kuulin herroista Jahangiri ja Hussein. Parhaimmillaan meno oli siinä aivan hervotonta, ja siinäkin mielessä ansiokasta, että tiedetään jopa sen vähentäneen ennakkoluuloja ja rasismia.
Lisäksi Yle Puheella on tämmösiä ihan kuuneltavia nykyisinkin kuin Lindgren ja Sihvonen... ja onkohan siellä muita enää? Pitäs kuunnella vähän enemmänkin sitä pitkästä aikaa.

Ensi sunnuntaina on isänpäivä. Ostatko isänpäivälahjaa, vai saatko mahdollisesti sellaisen?
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 4.11.2019 15:47:58

vadelmamunkki kysyi
Ensi sunnuntaina on isänpäivä. Ostatko isänpäivälahjaa, vai saatko mahdollisesti sellaisen?

En osta, ellen sitten itselleni. Jonkinlaisen lahjan tai tervehdyksen oletan vanhaan tapaan saavani.

Omaan eli edelliseen kysymyksseni kommentoin: Radiosta kuuntelen sivukorvalla Yleisradion ykköstä. Ei sieltä paljon mieleen jää, mutta Tiederadiota, Roman Schatzia ja Aristoteleen kantapäätä kuunnellessa huomaan helposti, miten vähän oikeastaan tiedän niissä käsiteltävistä aiheista. Virkistävää.

Kysymys:
Käytkö kahvilassa enimmäkseen yksin vai sovitusti jonkun kanssa?

Elä ja anna elää
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 4.11.2019 16:18:30

Mieluiten en kahvilakahvittele ollenkaan. Sovitusti muutaman kerran vuodessa. Kahviloissa notkuminen ei oikein sovi luonteelleni, en a. halua maksaa kahvista "ylihintaa", enkä b. halua kuluttaa siihen tuolla tavalla aikaa.

Jos haluan kofeiiniä muualla kuin himassa/dunessa, otan sen takeawaynä, mieluiten energiajuomana kaupasta.

Ylen radio-ohjelmasuosituksena Minna Pyykön maailma.

Pelkäätkö karhuja, susia tai muita suomalaismetsien petoja?
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 1970 » 4.11.2019 16:45:57

=>Niiden on syytä pelätä meikää. Tämä on sitä luonnon lahkeesta vieraantumisen aatelia etenkin Ankkalinnan tiedotuslehtien osalta.
Aika pieni osa ihmisistä on kuollut petoeläinten kynsiin, vaikkei karhunkaan kanssa panin lyöminen toki tervettä koskaan olekaan.
Sukuni on kauttaaltaan Kainuusta ja pidän sitä erittäin terveellisenä seikkana. Ja mitä lännempi, sen enempi ollaan west-coastilla,
jossa asuin myös 10 vuotta ja siinä välissä jossain on maan kansalaisen heiluvan häilyvä kansallinen mielentila luontoasioihin.
Kovin karhutarina tuli kummitäti Eilalta, kun Elli näki teininä otson maantiellä ja polki uuden Suomen ennätyksen fillarilla tilalle.

Edit. Aiempi rakettitieteellinen kysymys vaihdettu kaksi kertaa paljon maanläheisempään ja yhä konkreettisempaan.

Olet mossella tai vastaavalla romulla liikenteessä kotiseudullasi ja ajat liian innokkaasti myöhäisillä vihreillä risteykseen,
tukkien sen perusteellisesti ja näin ollen muut joutuvat kärsimään paljon valojen kohta vaihdettua taas kerran, miten toimit ??

- jäät niille sijoillesi ja hymyilet typerästi ja vilkuttelet kuin ruåttalainen siniverinen pörhö naama ikkunassa,
- alat välittömästi ottamaan vihaisia ja muita syyllistäviä naamanilmeitä ja heristät äkäisenä nyrkkiä,
- peruutat metimiten ja näin minimoit vahinkojen kokoluokan sangen näppärästi ja naurat,
- et ole moksiskaan, vaan huristat kuolemaa halveksuen vain eteenpäin kaasu tanassa,
- jätät automobiilin niille sijoilleen ja karkaat paikalta lujaa juosten pystybaariin,
- siirryt autosi katolle ja sieltä käsin pidät hyde park-puheita mahtipontisesti,
- muserrut paineen alla ja peittelet punaista naamaasi ja voihkit,
- siirryt takapenkille ja vedät heti maittavat mikronokoset,
- alat syömään eväitäsi ääneen mässyttäen ja röyhtäilet,
- otat ilmeitä ja tööttäilet hävyttömiä sormettaen
aye
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 14.11.2019 15:06:35

^ Kyllä mä varmaan toimin 4. vaihtoehdon mukaan, eli hanaa vaan ja tarvittaessa kirkunaa.

Aiotko seurata huomenna perjantaina jalkapallo-ottelua Suomi - Liechenstein, jossa saattaa ratketa Suomen historiallinen pääsy EM-lopputurnaukseen ensi vuonna?
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 15.11.2019 07:20:20

Hyvä, että ketju nyt-käh-ti liikkeelle.

Vastaus: En katso potkupalloa. Pelasin sitä ihan tarpeeksi junnuna. Diggaan ja arvostan aikuisena isojen maiden jalkapalloa, futista, mutta enemmän lämpenen maamme korisjengille, jonka tasokkaasta pelaamisesta yllätyin ja miltei liikutuin.

Nimet finskijoukkueille ovat aikasta typeriä ja kyyti EM-skaboissa tulee olemaan todella kylmää ja paluu sen jälkeen heti keräilyeriin. Tämä maa on jääkiekkomaa, jossa myös on pesiskulttuuri pienen piirin pieruja.

Oletko peto valitsemaan ? Viimeisin hyvä ja huono valintasi ?
aye
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 16.11.2019 20:35:08

En yleensä aja itteäni ahdinkoon valinnanvaikeudella, en ainakaan siinä määrin, että esmes läheiseni kärsisivät jossittelusta. Pyöritän päässäni valinnan valmiiks, ja se on sitten siinä. Mutuni on usein aika vahva.

Tänään erehdyin ostamaan hemmetin puisevia sipsejä, huono valinta ne ovat toki kaikin puolin. Mutta myös maku tuotti pettymyksen.

Viikon ehkä paras valinta oli mennä yks ilta nukkumaan jo ennen ysiä.

Voisitko antaa/oletko antanut alkoholia lahjaksi sen jälkeen kun olet itse lopettanut?
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 16.11.2019 21:17:27

Olen saanutkin lahjaksi ja nekin antanut eteenpäin. Olen antanut joululahjaksikin, vanhemmalle herralle joka viskistä tykkää ja joskus iltaisin sitä lasillisen ottaa. Enkä edes epäröi, tulevanakaan jouluna.

Mitä teet, jos saat lahjaksi pullon? Kiusaako asia sinua?
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 16.11.2019 21:57:36

Ei toki kiusaa, silloinhan lahjan antaja pitää mua ihan taviksena!

Mahdolliset lahjajuomat säilön "viinakaappiin", ja jos äijä ei niitä juo, tarjoan niitä vieraille tai yritän kierrättää myöhemmin eteenpäin. Jostain punkusta tai vastaavasta voisin myös tehdä perhosbaarinestettä.

Keräätkö jotain?
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 1970 » 18.11.2019 08:09:51

Piti ihan miettiä, että keräänkö. Biisilinkkejä, näemmä ja toisinaan jotain romua tai toisten elektroniikkaa kertyy koiralenkiltä mukaan, edelleen palautettavaksi löytötavaran kautta ja pantin penteleitä, mutta kaupan kautta kierrättäen.

Mutta keräänkö varsinaisesti himaseen jotain heimokamaa tms, niin EN. Kitaroista ei tullut isoa kokoelmaa,
vain kolme kipaletta ja naisia ja koiria on kutakin myös vain yksi, joka on optimaalinen määrä.

Okei, kukkia on reipas kolkyt, joten ehkä mä olen jossain vaiheessa niitä kerännyt, mutta ne taintuvat hyvin huoneiden sisustukseen.
Vaatteissa oli sellanen vaihe ja jalitsu-potkupalloissa. Mitään sellasta en kehtaa vastata, kuin elämänkokemusta, joten sitä sitten.

Miltäs näyttää pikkujoulutilanne ja onko ehkä karmeita muistikuvia menneiltä ajoilta ? (kuten itselläni vuodelta 1991).
aye
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja vilmasto » 18.11.2019 08:46:31

No ihan piti mun miettiä tässä noita karmeita muistikuvia.
Mä olin työskentelin pitkään tarjoilijana niin tavallaan ne sesongit oli aina kauheita vaikka ne tarkoitti hyvää tilipussia. Mä en ole edes kovin monissa pikkujouluissa ollut asiakkaana ravintola-alan jälkeen :shock: enkä ennen tuota kun olin nuori aloittaessani tuon homman.
Joka vuosi jotkut kavereitten kanssa järjestetyt pikkujoulubileet on, mutta ne on nykyään aika kesyjä juttuja. Baaritöissä ne pikkujoulut työkavereitten kanssa oli puhdasta ryyppäämistä, muka nollattiin tilannetta ja siinä mitään tonttulakkeja tarvittu :roll:
Eli ei..ei ole karmeita musitikuvia.
Olipa hankala kysymys!
Pikkujoulutilanne näyttää tälle vuotta rauhalliselta kun olen muutamasta kutsusta kieltäytynyt. Ensi viikonloppuna on itse keksityt/järjestetyt pikkujoulut. Prosenttejakin löytyy, mutta ei liikaa ainakaan minun taholtani. Ja sitten muutamat ihan perusbileet päivänvalossa jouluruoka ähkyineen.

Sesonkiin liittyen Onko sulla joku mukava joulumuisto vaikka lapsuudesta?taikka ihan lähivuosilta?

ps.nyt heräsi uteliaisuus 1970 tuosta vuodesta 1991?
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 18.11.2019 10:16:55

^ Tjaa... no, olin kuulemma pikkujoulujortsuissa tanssilattialla, jona toimi työpaikkatalon ylimmän kerroksen ruokalatilan kälynen lattia, suuteloinut työkaverinaistani, jota en pitänyt ollenkaan naisellisesti viehättävänä, vaan kammottavana kummituksena. En muistanut tapahtuneesta yhtään mitään, vaan ihmettelin seuraavana maanantaina niuhaa ja tylppää suhtautumista kyseisen naisen kiukkuiselta taholta. Miten lie ois käynyt, jos oisin töppäillyt firmamme hyvin kauniin sihteerin kanssa. Toisissa silloisen yhteisömme bileissä mukaani lähtikin naispomo, mutta mitään sen rajumpaa ei tapahtunut, sillä minä en halunnut, uskomatonta kyllä. Ja olin vielä 21-22 vuotias rocketboy.

Toi piinaava tilanne onneksi ajan mukaan rauhoittui ja aloin pian itsekin seukkaamaan ja olemaan yhen (1) oikean Naisen kanssa. Huono isäntä toi viuna nuorelle, erittäin aktiiviselle tanssijaurhåålle.

Karmeeta. Ja nolosti häpesin aika pitkään, sittenkin. Seuraavat pikkujoulut oli onneksi miehisessä seurassa Syyriassa.

En enää harrasta måista, vaan nyt töppäilen selvinpäin... ja se on vapauttavaa ja mahtavaa.

:arrow:

vilmasto » 18 Marras 2019 08:46
Sesonkiin liittyen Onko sulla joku mukava joulumuisto vaikka lapsuudesta?taikka ihan lähivuosilta?
aye
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Jorg.Buttgreit » 24.11.2019 15:33:45

Joulu 2016 taisi olla enemmän juhannusta muistuttava :D :D :D

Mikä on oudoin asu mihin olet koskaan pukeutunut - vaikka ihan perseily tai fetissimielessä? :D :D
KAIKKI ALKOHOLISMISSA KULMINOITUU KRAPULAAN
Jorg.Buttgreit
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 1970 » 25.11.2019 20:00:59

V: VPV:n verkkarit kaudella 1982 - 1985. Lyhennys tulee sanoista Vaasan porkkanavarkaat/varpaat. En kuitenkaan liiemmin häpeä noita aktiivisia påtkupallovuosia ruman vihreissä, virttyneissä vjitun verkkareissa. Olinhan luonteelleni ominaisesti keskushyökijä ja osasin tyrkkiä plååsua monin eri lajityypillisin tavoin keinoja ja keijoja kaihtamatta.

K: Onko sääntöjen ja lakien noudattaminen Sinulle vaivatonta ??
Jos ei aina näin ole, niin missä lajissa ja minkä vuoksi asia pykii ??
aye
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat