Olet täällä

Lopettamisen aloittamisen vaikeus

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Lopettamisen aloittamisen vaikeus

ViestiKirjoittaja Valkoinenkukka » 11.8.2019 15:36:00

Moi Tuve,

Miten sulla meni viikonloppu? :)
Rakkaudella eteenpäin
Valkoinenkukka
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tuve » 22.6.2022 09:45:01

Terve. Valkoisenkukan kysymystä voisi korjata sen verran, että miten meni pari vuotta?

Todella vaikeasta ja (henkisesti)väkivaltaisesta suhteesta olen päässyt eroon ja nyt olen ollut siitä erossa pari vuotta. Suhteen loppuaika joka tapauksessa ajoi minut juomaan entistä enemmän ja sain ensimmäisen pahimman pohjalla käymisen siihen asti, kun menin humalassa töihin ja sain kirjallisen varoituksen.

Onneksi tämä tapahtui, koska siitä aukesi työterveyshuollon kanssa hyvä keskusteluyhteys mun alkoholin käytöstä ja se herätti minut itsenikin lopulta siihen, että jotain on tehtävä. En raitistunut, mutta osasin ottaa sivistyneemmin. Joka tapauksessa viimeinen vuosi on ollut taas jatkuvaa juomisen lisääntymistä. En ole enää juonut arkisin, mutta viikonloppujen määrät ovat ihan järkyttäviä. Olen pettänyt uutta kumppaniani ollessani järkyttävässä humalassa ja olen loukannut itseni niin pahasti, että olisin oikeasti voinut vaikka kuolla.

Nyt on viimeaikoina alkanut tulla niin kamalia morkkiksia pelkästä juomisesta, vaikka olisinkin osannut olla ihmisiksi, että ajattelin yrittää uudelleen alkosta luopumista, koska tämä ei vaan ole enää kivaa. Ehkä en vain osaa sitä vähentämistä ja kohtuudella ottamista.

Tässä olen taas ihan vapaaehtoisesti ja sanoin työterveydessäkin ääneen että en pysty tähän yksin. Nyt on 8. päivä ilman ja olo on hyvin ristiriitainen. Mulla on hyvä ja energinen fiilis ja saan aikaan kaikenlaista mitä en ole saanut silloin kun olen juonut. Alkoa tekee silti mieli ja sen takia mulla on vähän huono omatunto. Tuleva juhannus vähän jännittää. Olen "onneksi" antibioottikuurilla hammasleikkauksen takia, joten uskon, että juhannus menee ihan kivasti, koska kun mulla on hyvä syy olla ottamatta niin pystyn siihen kyllä. Jotain vertaistukea ehkä kaipaisin sillä hetkellä kun se on, jännittää se yksin selviytyminen.

Ystävä piirini on hyvin ottavaista sorttia, mutta en usko että sielläkään enää tässä iässä tulee ihmeitä sanomista jos en ota, pystyn milestäni ottamaan pelkkiä alkoholittomia ilman, että sortuisin holilliseen. Mieli joka tapauksessa tekee, ja tässä on nyt uusi ongelma, kun korvaan tällä hetkellä juomisen syömällä. Olen muutenkin lihonut paljon viime aikoina ja sekin aiheuttaa pahaa mieltä. En voi vielä oikein urheillakaan kovasti tuon hampaan takia, mutta se onneksi paranee nopsaan :)

Kesällä ylipäätään on vaikeaa olla ottamatta, kun on kaiken maailman kissanristiäisiä mistä ei voi, eikä haluaisikaan olla pois.

Miten täällä muut on perustelleet ottamattomuuttaan muille, vai onko mitenkään? Koen, että mun on helppo mennä alkoholittomien juomien taakse piiloon kun nykyään niitä saa ihan eri tavalla kuin ennen ja osa on jopa hyviäkin. Miten mieliteoista pääsee eroon ja mitä korvaavaa toimintaa muut puuhaa?

Kivaa kesän alkua ja Juhannusta kaikille :)
Tuve
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tuve » 1.7.2022 19:53:36

Juhannus meni oikeastaan ihan kivasti, ihan näppärää on viettää pitkä viikonloppu pitäen kivaa ja kuitenkaan ei ole darraa seuraavina päivinä :)

Huomenna taas vähän koetellaan kun matka suuntaa harrikalla kohti hyvän ystävän muistoajoa ja -tilaisuutta. Hän menehtyi parisen kuukautta sitten liikenneonnettomuudessa moottoripyörän kanssa.

Onneksi on luvannut kivaa säätä koko viikonlopuksi ja nuo mopohommat pitää aika hyvin kaidalla polulla :)
Tuve
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

Edellinen

Paluu Me Lopettajat