Olet täällä

Deliriumista raitistumisen alkuun?

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Deliriumista raitistumisen alkuun?

ViestiKirjoittaja Harhailija » 11.2.2020 19:01:04

Eipä ole tullut juotua kuluvalla vuosikymmenellä :mrgreen: No joo reilut puolitoista kk vasta mennyt mutta kuitenkin. Eilen illalla nukkumaan mennessä mieltä kolkutteli kummallinen ajatus, jokin kaihoinen kaipuu siihen hetkeen kun aamulla herää krapulassa ja jääkaappi on täynnä olutta.

No eipä se nyt tosiasiassa kovin tavoiteltava tila ole. Kaikenlaista sitä näköjään voi mieli syöttää että pääsis juomaan..
Harhailija
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nahkapiiska77 » 11.2.2020 19:14:24

Harhoista kirjoittaa itsekin, oli yli 3kk alkokuuri 2v sitten en syönyt oikeastaan mitään koko aikana. Lopetettuani juomisen niin näin olevinaan hiiren keikkumassa jalkalampussa :evil: ihmettelin että miten se siinä pysyy liukkaalla pinnalla,sitä meni muutama päivä sit tuli käänteentekevä ilta soitin häkeen että minua ammutaan haulikolla oven läpi luulin tosiaan niin. No ensin tuli poliisit kävivät asunnon läpi sit soittivat lanssin. Hoipertelin lanssiin ni kysy paljonko oot juonut ? En kahteen viikkoon mitään pilli suuhun 0 puhalsin sit et oonko vetäny jotain muuta en. Viimein otti verensokerit 3.5. Siit pillit soiden sairaalaan,ankarasti rauhoittavia ym. Oli maksatulehdus tullut siinä myös. Silmät ihan keltaset ku olla ja voi. Viikon olin sairaalassa sit kirjauduin ulos. Se pysäytti ainakin hetkeksi juomisen. 3kk olin sen jälkeen juomatta ilman lääkitystä.
Nahkapiiska77
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Harhailija » 22.2.2020 11:49:57

Nyt on pari asiaa tulossa lähiaikoina mitä ei
ehdottomasti saa pilata alkamalla ryyppäämään. Tosin ei ole mitään mielitekoja ollu mutta hyvä olla tarkkana.

Viime aikoina on enemmän ruvennut suoranaisesti ärsyttämään tiettyjen paska medioiden typerä propaganda. No ei tarvi
niitäkään lukea. Pelkkää mielenmuokkausta.

Iltalehti ja Hs kyllä mennyt niin alas että päättänyt omalta osalta että turha sitä itseänsä rasittaa lukemalla roskaa.
Jännä huomata miten hyvin tuo hajota ja - hallitse menee läpi kun duunarit ja työttömät saadaan toistensa kimppuun. Ei tarvi kuin
harhautua joillekin keskustelupalstoille niin tappouhkauksia kirjoitetaan nopeammin ku
modet kerkeää niitä poistamaan.

Noh tällaista tällä kertaa. Tärkeintä on se että juomatta on pysytty ja nyt näyttää muutenkin kaikki menevän hyvin että tästä on hyvä jatkaa.
Harhailija
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja imn30 » 23.2.2020 03:50:45

Harhailija kirjoitti:Nyt on pari asiaa tulossa lähiaikoina mitä ei
ehdottomasti saa pilata alkamalla ryyppäämään. Tosin ei ole mitään mielitekoja ollu mutta hyvä olla tarkkana.

Viime aikoina on enemmän ruvennut suoranaisesti ärsyttämään tiettyjen paska medioiden typerä propaganda. No ei tarvi
niitäkään lukea. Pelkkää mielenmuokkausta.

Iltalehti ja Hs kyllä mennyt niin alas että päättänyt omalta osalta että turha sitä itseänsä rasittaa lukemalla roskaa.
Jännä huomata miten hyvin tuo hajota ja - hallitse menee läpi kun duunarit ja työttömät saadaan toistensa kimppuun. Ei tarvi kuin
harhautua joillekin keskustelupalstoille niin tappouhkauksia kirjoitetaan nopeammin ku
modet kerkeää niitä poistamaan.

Noh tällaista tällä kertaa. Tärkeintä on se että juomatta on pysytty ja nyt näyttää muutenkin kaikki menevän hyvin että tästä on hyvä jatkaa.

Niin minuakin tiettyjen palstojen propaganda ärsyttää niin että hampaita kiristää ja se on ihan hyvä, se tarkoittaa että sinulla on tunteita ja nuo kaikenlaisista uhkauksista voi tehdä poliisille rikosilmoituksen.

tänään ei valehdella
imn30
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Harhailija » 14.3.2020 20:20:58

Joskus riepoo ihmisten typeryys, Lidlissä joku riemuidiootti yski, pärski ja ryki keuhkoja pihalle ruokien päälle niin että kauppa raikui. No kai se on niin että jos itsellä on tauti niin pitää se jollekin kostaa. Ja huvitti se tolkuton ruoan hamstraus, siis on mullakin pieni kotivara mut ei täältä nyt ruoka oo kaupoista kuitenkaan loppumassa.

Toisaalta kauppakeskuksessa asioitani huomas, että todella hiljasta oli muissa kuin ruokakaupoissa. Kohta tulee kyllä konkursseja isolla kädellä. Ja nyt varmaan Redin ja Mällin pienyrittäjät huutaa valtiota apuun kun tuli rahanhimo silmissä allekirjoitettua liian kallis vuokrasopimus.

Uusi (käytetty) auto ostettu, ennen olisin kyllä juhlistanu kunnon kännillä, nyt mentiin pihviravintolaan syömään.

Uusi työkin alkaa maanantaina. Kaikkea mukavaa näköjään ilmaantuu kun lopettaa sen ryyppäämisen. Kolmas kohtalon kk lähestyy, eiköhän tästä selvitä tällä kertaa.
Harhailija
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Harhailija » 16.4.2020 21:35:19

Edelleen juomatta ja alkaa näyttää siitä että raittius tulee nyt pitämään. Ei juomahimojakaan juuri ole ollut.
Antabusta otan silti varmuuden vuoksi pari krt viikossa. Otan varmaan siihen asti kun purkki riittää ja harkitse sitten, että tarviiko jatkaa kuuria vai ei.
Harhailija
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Harhailija » 25.6.2020 22:09:16

Nyt täytyy myöntää että näillä helteillä maistuisi kyllä kylmä olut. Mikäsnyt avuksi?
Tähän asti vichhy on mennyt korvikkeena
Mutmut. Tästäkö se nyt taas sit lähtee kohtuukäytön ilosanoma kuiskuttelemaan korvissa :|
Harhailija
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 26.6.2020 00:50:21

Selvitä nyt itsesi selvänä, niin voitat paljon. Pakkohan sitä on vastoinkäymiset kokea.
Minä muistan: Helteessä oli pakko juoda, se viilenti. Pakkasella piti juoda, se lämmitti. Ahdisti, piti juoda, se helpotti. Oli hyvä meno, piti juoda, juhlan kunniaksi. Tuli huono olo, rapula, piti juoda, se helpotti. Halusin juoda, koska halusin. En halunnut juoda, join, vaikka en halunnut.
No juuuu.... Muista Antabus!
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Harhailija » 26.9.2020 06:20:48

No tulihan sitä kohtuukäyttö sitten lopulta kokeiltua. Ei mennyt ihan putkeen, tai putkeenhan se nimenomaan meni. Tärisevänä ihmisrauniona itseni katkolta löysin :roll: kävi vielä niin hassusti että kun perjantai aamuna viimein olin valmis lompsimaan katkolähetettä hakemaan niin olikin lauantai, kännykässäni oli väärä päivämäärä. Mitä lie varmaan ite jotenkin sen kännissä sen kännykän tiputtanut ja asettanut väärän päivän, vaikee sanoo ku ei muista. Mutta sen sanon että se pakko juominen vkl yli oli aivan perseestä ku lopettaakaan ei voinu hirveitten vieroitusoireiden takia :roll: eipä paljon kiinnosta enää kokeilla mitään kohtuuksia.

Hiton paljon mukavampaa on raittiina, näin se vaan on :)
Harhailija
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pjotr-77 » 27.9.2020 13:29:46

Kohtuukäytän Ilosanomaan kannattaa myös aina sitten vastata sillä positiivisella puolella eli Raittiuden Ilosanomalla joka raikuu jokaisessa AA:n ryhmässä.. pelkä PELKO on huono moottori ja sitä vastaan alakkohoolistin mieli nousee kapinaan.. sen vuoksi monelle ei uskonto sovi.. kun sanotaan "JOS ET TEE NÄIN sinua käristetään ikuisesti tulessa"
KÄNNISSÄ olet PÄÄLLIKKÖ - NETISSÄ olet ÄÄLIÖ!
Pjotr-77
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Harhailija » 8.10.2020 21:03:06

Pientä pohdintaa, jos olisin lukenu tän alusta loppuun niin olisin huomannu että tulihan sitä kohtuukäyttöä jo kokeiltua aikaisemminkin varsin huonolla menestyksellä. Ajattelinko sitten että kun olen näinkin kauan ollu juomatta että voin ollakin entinen alkoholisti? Toinen mitä mietin että miksi piti sitä alkoa ottaa kun kaikki on ihan hyvin oikeastaan?

Tulin siihen tulokseen että kun ihminen on perusluonteeltaan semmoinen että harvoin tyytyy vallitsevaan olotilaan vaan haluaa aina jotain vähän enemmän oli se mitä hyvänsä. Jos vaikka on hyvä fiilis niin haluaa parantaa sitä entisestään alkoa nauttimalla. Jotain tällaista ajatuskulkua oli taustalla ennen kuin oluttölkkiin tartuin. Olen jo tietoisesti n. vuoden verran tehnyt (ajatus) töitä sen eteen että olisin tyytyväinen siihen mitä minulla on ja olen jo jonkin verran tässä edistynyt. Esim olin joku aika sitten jo menossa ostamaan uutta tv:tä kun sitten pysähdyin ja tajusin että täysin turhaa rahamenoa se vaan olisi ja kulutustarpeen pönkittämistä. Sama kai fiiliksissä ja tunteissa yms. Turha niitä on hetkellisesti nostatella vars jos olo jo hyvä. Miksi se hyvä olo ei riittäisi vaan pitäis ollakin jossain nousueuforiassa? Mikä tosin harhaa vaan tosiasiassa pelkkä surkea pöhnä🤧
Harhailija
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Uratykinloppu » 9.10.2020 06:18:35

Hei, itse olen ihan samaa filosofiaa miettinyt samalla kun olen lukenut psykologiaa. Koko globaali elämisen ja talouden perusta tuntuu olevan että mikään ei riitä. Itse olen myös pitkään tehnyt töitä sen eteen että tajuan minulla olevan kaikki onnellisuuden elementit. Materiaalia meillä on modernissa yhteiskunnassa aivan liika. Meille opetetaan mallia joka paikassa että aina voi olla parempi auto, parempi puhelin, hienompi lomamatka, raha, raha, raha ja raha. Suorita enemmän, tienaa enemmän että voit aina saavuttaa jotain parempaa, aina pitää saada kovempia ärsykkeitä ja tunnetiloja jotta voi olla tyytyväinen. Yuval Noah Hararin kirjan luettuani pohdin asiaa vielä lisää että mikä ihmisen luonteessa on muuttunut että sillä on tarve tavoitella koko ajan lisää mikä tekee siitä lopulta onnettoman otuksen.

Olen jo tottunut mielessäni toteamaan, minulle riittää, minulla on kaikkea ja kyse on vain siitä osaanko elää onnellisesti.
Uratykinloppu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Harhailija » 1.12.2020 21:20:57

Laskinpas huvikseni kannasta yhteensä 23 katko/sairaalareissua viimeden 5v ajalta.
Tuli hyvin surullinen olo. Miksi näin paljon olen vaimolleni pettymyksen aiheuttanut ja kerta toisensa jälkeen hän uskoo ja luottaa minuun että juominen loppuu. Tänäänkin otin antabuksen.
Harhailija
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Harhailija » 13.1.2021 05:45:40

Heräsin turhan aikaisin niin turinoinpa tähän aikani kuluksi. Juomattomuus jatkuu eikä enää ole semmosta itsesääliä entisistä asioista, niitä ei voi muuttaa vaan katsoa eteenpäin hyvillä mielin.

Tuli myös mieleen eräs "hauska" muisto eräästä lievästä delikasta. Olin siis toipumassa paikassa x juomaputkesta mutta täysin harhainen en ollut vaan paikkaan ja aikaan orientoitunut.

Olin sängyssä lepäämässä ja katsoin kaapin päälle missä tiesin erään pehmolelun olevan, ihmettelin kun sen tilalla olikin kori, jossa oli pikku tyttönukkeja mutta eivät olleet
mitenkään söpöjä vaan niissä oli jotain hyvin uhkaavaa ja pelottavaa. Nukahdin hetkeksi ja kun heräsin oli tilalla turvallusen tuntuinen koirapehmulelu. Mutta kun sammutin valot, niin tämän koiran pää kääntyi katsomaan minua vihaisella ilmeellä. Olin ihan ihmeissäni, eiväthän lelut pysty liikkumaan saati ilmeilemäön. Mutta kun laitoin valot päälle se muuttui taas tavalliseksi pehmoleluksi. Testasin tätä monta kertaa, aina sama juttu kun valot pois niin koiran pää kääntyy katsomaan minua.
Pelotti. Oli pakko nukkua yö valot päällä...

Hauskinta oli että kun aamulla sitten heräsin jo vähän paremmassa kunnossa niin sitä koiraa ei ollut siinä vaan tilalla oli eräs toinen pehmolelu mikö siinä oli oikeasti koko ajan ollutkin, varmistin vielä että oliko kukaan paikalla olijoista käyny niitä vaihtelemassa, ei ollut. Eli kyseessä kunnon inception-tyylinen harha harhassa 😀

Kaikkea ne aivot keksiikin...
Harhailija
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Harhailija » 15.1.2021 06:35:03

Tässäpä vähän pohdintaa jos joku vielä miettii vähentämisen tai juopottelun hyviä ja huonoja puolia.
Se mitä olen vähentämistapauksia seurannut niin se näyttää ainakin näin ulkopuolelta katsottuna vain loputtomalta ja kuluttavalta kiirastulelta. Välilillä tulee onnistumisia mutta aina se jossain välissä menee pieleen ja tulee raskaita tapahtumia elämässä mistä sitten joudutaan taas nousemaan ylös kohti uutta kohtuukäyttö.

Toki yksilön kokemus voi olla hyvin erilainen ja kokee saavansa paljonkin iloa juomisestaan.

Mitä taas sitten tosijuoppojen miettimiseen että kannattaako lopettaa kun tuntuu, ettei mitään "hauskaa" enää jää jäljelle, varsinkin jos kaikki tekeminen elämässä liittyy alkoholiin. Oma huomioni näistä tapauksista on että se elämänpiiri pikkuhiljaa kutistuu kun Alko saa kokoajan isomman roolin elämässä. Pian sitä huomaa istuvnsa yksin kotona tuijottamassa tv/YouTube-videoita pullon kanssa.

Tästä muutaman vuoden kun jatkaa on mahdollinen perhe, työ, ja kämppäkin mennyt ja siirrytty rantojen miesten iloisten joukkoon juomaan itkuviinaa.

Nyt kun itse olen lopettanut on elämänlaatuni parantunut huikeasti. Takaiskut elämässä ja stressaavat tilanteet pystyy selvällä päällä käsittelemään todella hyvin. Ei ole uniongelmia ja aamulla herää skarppina kohti päivän haasteita. Kaikenlainen aloitekyky ja spontaanius on myös lisääntynyt kun aivot ovat saaneet toipua kuntoon.

Toki olen myös katkolla nähnyt monia tapauksia joissa on jo paljon peruuttamaomasti menetetty, rollaattorilla mennään ja puhe sammaltaa, mutta uskon että heilläkin voisi jonkinlaista parantumista tapahtua jos lopettaa.

Sitten tietysti on myös loppuvaiheen käyttäjiä joita ei enää käytännössä voi auttaa, he lopettavat sitten vasta haudassa 😐
Harhailija
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat