Olet täällä

Deliriumista raitistumisen alkuun?

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Deliriumista raitistumisen alkuun?

ViestiKirjoittaja Tavallinennainen50 » 15.1.2021 07:37:09

Harhailija kirjoitti:Tässäpä vähän pohdintaa jos joku vielä miettii vähentämisen tai juopottelun hyviä ja huonoja puolia.
Se mitä olen vähentämistapauksia seurannut niin se näyttää ainakin näin ulkopuolelta katsottuna vain loputtomalta ja kuluttavalta kiirastulelta. Välilillä tulee onnistumisia mutta aina se jossain välissä menee pieleen ja tulee raskaita tapahtumia elämässä mistä sitten joudutaan taas nousemaan ylös kohti uutta kohtuukäyttö.

Toki yksilön kokemus voi olla hyvin erilainen ja kokee saavansa paljonkin iloa juomisestaan.

Mitä taas sitten tosijuoppojen miettimiseen että kannattaako lopettaa kun tuntuu, ettei mitään "hauskaa" enää jää jäljelle, varsinkin jos kaikki tekeminen elämässä liittyy alkoholiin. Oma huomioni näistä tapauksista on että se elämänpiiri pikkuhiljaa kutistuu kun Alko saa kokoajan isomman roolin elämässä. Pian sitä huomaa istuvnsa yksin kotona tuijottamassa tv/YouTube-videoita pullon kanssa.

Tästä muutaman vuoden kun jatkaa on mahdollinen perhe, työ, ja kämppäkin mennyt ja siirrytty rantojen miesten iloisten joukkoon juomaan itkuviinaa.

Nyt kun itse olen lopettanut on elämänlaatuni parantunut huikeasti. Takaiskut elämässä ja stressaavat tilanteet pystyy selvällä päällä käsittelemään todella hyvin. Ei ole uniongelmia ja aamulla herää skarppina kohti päivän haasteita. Kaikenlainen aloitekyky ja spontaanius on myös lisääntynyt kun aivot ovat saaneet toipua kuntoon.

Hyvää pohdintaa Harhailija. Itse olin juuri tuossa pullon kanssa sohvalla TV.n ääressä -vaiheessa. Onneksi olen herännyt. Toki rahaa on mennyt juopotteluun niin paljon ettei edes halua laskea, mutta perhe, koti, työ ja toivottavasti myös terveys on vielä jäljellä.

Itsekin kärvistelin tuon vähentämisen ja kohtuukäytön kanssa aikani, pelkäsin jotain menettäväni, mutta ajatus on nyt kääntynyt siihen että en halua koskaan juoda ja olen onnellinen kun ei tarvitse.

Tosin tämä korona-aika on tehnyt sen että ei ole ollut eikä lähitulevaisuudessa tule olemaan sosiaalisia juomistilaisuuksia, en tiedä miten ensimmäisestä sellaisesta selviän, mutta toivon että siihen mennessä raittiutta on jo takana sen verran että tuntuu jo luontevalta sanoa yksinkertaisesti että en enää juo.
Tavallinennainen50
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Harhailija2 » 4.9.2021 20:13:00

Päivitystä. Kokeilinpa ottaa muutaman kaljan koska tahdonvoima. Parin viikon putki ja sitten taas hakeutuminen totuttuun tapaan sinne katkolle. Jaa että liikaa promilleja 2,20 Vieroitusoireet silti jo pahat. No siitä lannistuneena ja myrtyneenä takas kotio. Pakko ottaa muutama tasottavia että edes vähän sais unta ja huomenna uusi yritys.

Puhallus ja edelleen promillet 2,02. Miten voi olla?
No ei hätää sanoo hoitaja kun sanon että join viimeksi eilen klo 18. Kohta otetaan uusi puhallus ja lukeman pitäisi
laskea. Edelleen 2,02. Omituista. Odotetaan lisää kyllä ne laskee kun en ole juonut 15h sisään mitään. Puhallus ja lukema 2,04. Mitä helv? :shock: Nyt on maksassa jotakin pahasti vialla. Kotio takas. Mitäs nyt? Ei pääse hoitoon ku promillet ei laske ja olo vaan pahenee? Epätoivo iskee.

Tiesin kohta iskee delikka ja tulihan se sieltä lopulta. Lanssi vei tehohoitoon ja onneksi nyt oli promillet lähteny laskuun.
Olin kysely mites se katko mut hoitajat vaan totes että nyt ei ole sinne mitään asiaa (luulin olevani tavallisessa osasto-hoidossa) vitaalitominnot seurantaan ja nesteytystä ja diapamia niin maan pirusti. 2vrk päästä lähettivät vielä jatko-hoitoon 3 vrk katkolle. Nyt 2 viikkoa selvänä ja vasta nyt alkaa olo olla suht normaali. Tarinan opetus? Ei kannata yrittää alkaa ex-alkoholistiksi. Siinä voi oikeasti käydä huonosti.
Harhailija2
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 4.9.2021 20:27:53

Kovaa on ollut.
Kauanko olit raittiina?
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Harhailija2 » 4.9.2021 20:51:11

Suunnilleen 6kk
Harhailija2
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 4.9.2021 20:55:47

Okei,
Itse olin myös yhden raitistumisen aikana tuon 6kk selvänä. Päätin sitten ottaa yhden saunakaljan... meni 6 vuotta🤪.
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Harhailija2 » 4.9.2021 20:56:38

Tiistaina labraan ja jos arvot kunnossa aloitan taas antabukset. Sillä olen pisimmät raittiusjaksot aina saanut.
Jokaikinen kerta ne lopetettuani alan muutamassa päivässä juoda välittämättä siitä että antabusta voi vielä olla elimistössä. No ehkä pitäs jo mennä tämänkin puupään kalloon että ehkei sitten kannata lopettaa ollenkaan niitä antabuksia.
Harhailija2
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 4.9.2021 21:01:15

Niin. Muistanet kun kerroin käyttäväni Antabusta 1000 päivää. Minä myös käytin. Maksa-arvoja seurattiin ja kaikki meni hyvin. En todellakaan usko että 100 päivää Antabusta olisi ollut riittävä itselleni.
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Harhailija2 » 4.9.2021 21:44:01

Tuo 1000pv vois olla hyvä. Tosin mä en tiedä enää uskallanko lopettaa niitä enää ikinä. Nyt on niin monta kertaa ollu hengenlähtö suht lähellä että en halua ottaa enää riskiä. Se oli aika karu fiilis nimittäin siinä kun se a-klinikan hoitaja pyytää lääkäriä paikalle, että mitäs tehdään kun hän ei ole vastaavaa tilannetta vielä nähny (eli maksa täysin pysähtyny) Siinä äkkiä tulee mieleen että jossei se maksa kohta ala toimia niin huonosti käy.
Harhailija2
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 4.9.2021 23:03:16

Kuolema kävi tervehtimässä, ei ottanut vielä mukaan.
Taidat olla terveydellisesti juomisesi loppupuolella. Tuhat päivää antaa kyllä pitkän etäisyyden vanhaan elämään. Siinä ajassa ehtii asiaa rakentaa monella tavalla.
Minun tarinani on omanlaisensa ja sisältää kymmenkunta asetta alkoholia vastaan. Antabus oli yhtenä niistä.
Tuhannessa päivässä minä pystyin muuttumaan riittävästi ja jatkan elämää aivan uusilla urilla. En silti ole vanhaa vihollistani unohtanut.

Putkis 0132
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Pjotr-77 » 5.9.2021 00:53:57

[Poistettu asiatonta -Päihdelinkin moderaattori]
Olen KOIVIKSESTA, Älä siis rupee VINEE:.???? rupeeks Vinee..? HÄ??
Pjotr-77
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

Edellinen

Paluu Me Lopettajat