Olet täällä

Lopetan ja elän

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Lopetan ja elän

ViestiKirjoittaja Päivis » 16.10.2019 16:19:06

Pysy elossa ja hoida lapset
Päivis
Vahvasti panostava jäsen

Re: Lopetan ja elän

ViestiKirjoittaja Toivoton » 17.10.2019 15:00:30

Olen itse häirinnyt omalla juopottelulla omien lapsieni kasvua ja kehitystä, mutta uskon siihen, että koskaan ei ole liian myöhäistä lopettaa. Menneelle ja tapahtuneille asioille et voi mitään ja sinun on varmaakin kohdattava ne ja käsiteltävä ne, että saat itsellesi ja muillekin mielenrauhan. Tärkeintä mielestäni on, että laitat korkin kiinni ja alat rakentaa raitista tulevaisuutta pikku hiljaa ja pienin askelin. Jos ajatellaan lapsia, niin he kaipaavat usein tekoja ja näyttöjä muutoksesta. Anteeksipyyntö ja anteeksi saaminen ei riitä, jos juominen jatkuu.
Raitistuminen ja menneiden kanssa sovussa eläminen ei tule olemaan helppoa, mutta jos haluat itsellesi ja perheelleni tasapainoisen ja nykyistä paremman elämän, niin se on ainoa vaihtoehto. Itsekin itsemurhaa yrittäneenä ja sitä hautoneena olen sitä mieltä, että se on pahin ratkaisu, minkä voi lapsilleen tehdä. En usko, että sisimmässäsi haluat jäädä yksin ja saada potkut töistä. Tämä on varmaankin sinun sielusi hätähuuto. Haluat varmaankin sellaisen muutoksen, jossa voit elää tavallista elämää työntekijänä, äitinä, puolisona ja kaverina ilman riippuvuutta alkoholista, joka sekoittaa kaikki elämäsi kuviot.
Älä tänään juo. Ja huomenna sano sama itsellesi jne. Hae ihmeessä apua ja tukea. Ei ole myöhäistä tehdä muutosta. Aseta itsellesi tavoite ja unelma raittiista elämästä ja mieti sen jälkeen konkreettiset keinot, joilla voit saavuttaa unelmasi. Uskon, että onnistut siinä.
Toivoton
Vahvasti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Me Lopettajat