Olet täällä

Päihdehoito(5vkoa) tuntemuksia

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Päihdehoito(5vkoa) tuntemuksia

ViestiKirjoittaja Hanna80 » 13.9.2019 15:43:02

Helou kaikille! 9vuotta rämpimistä,päihdehoitajien,a klinikan ja antabuksen kanssa soutamista ja huopaamista takana. 1,5v sitten koettu 20v avioliiton loppumisen jälkeen alkoi hurja alamäki.

Tän viikon ke varasin taas a klinikalle ajan jossa olivat mun kanssa onneksi samaa mieltä,et nyt lähetään hakeen hoitoa erilailla kun tähän saakka. Klo 10 oli aika ja puolenpäivän aikaan olin jo täällä katkolla.

Verikokeet ,sydänäänet ym otettu,kohta tulee lääkäri jutteleen miltä ne näyttää. Omahoitajan saan kuulemma myös vielä tänään. Tää missä nyt oon,on oman kaupunkini päihdehoito jossa olen nyt viikon verran ja sitten pääsen päihdekuntoutukseen mikä kestää sen 28pv.

Pelottaa,ahdistaa( varsinkin äsköinen yhteinen ruokailutilanne) ajattelin tänne kirjoitella fiiliksiä jos se kans helpottais omia tuntemuksia.

Kysykää jos tulee mieleen jotain mitä vaikka te ketkä ette ole hoidossa vielä sisällä ollut tai harkitsette sen askeleen ottamista.

Saldo viimeiseltä 1,5vuodelta: 9 työpaikkaa menetetty,useita pahempia loukkaantumisia kännissä,irtosuhteita,välien menetys toiseen poikaan ja Jokuseen kaveriin. Valehtelua, kieroilua, välinpitämättömyyttä kaikkiin tekemisiin ja sanomisiin. Ja 30 tonnin velat!

Ja jos jollain on kokemusta maivitasta, kalliolan klinikasta tai tuhkimosta niin otan mielelläni vastaan.nyt vkl aikana pitää päättää mihin noista menen,a klinikan täti tulee ma mua tänne tapaamaan.
Viimeksi muokannut Hanna80 päivämäärä 14.9.2019 08:40:58, muokattu yhteensä 2 kertaa
Sitä ei tiedä kuinka syvällä pohja on, ennen kuin sinne putoaa.
Hanna80
Vahvasti panostava jäsen

Re: Päihdehoito(5vkoa) tuntemuksia tänään pv 1

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 13.9.2019 16:01:56

Hanna80 kirjoitti:Helou kaikille! 9vuotta rämpimistä,päihdehoitajien,a klinikan ja antabuksen kanssa soutamista ja huopaamista takana. 1,5v sitten koettu 20v avioliiton loppumisen jälkeen alkoi hurja alamäki.

Tän viikon ke varasin taas a klinikalle ajan jossa olivat mun kanssa onneksi samaa mieltä,et nyt lähetään hakeen hoitoa erilailla kun tähän saakka. Klo 10 oli aika ja puolenpäivän aikaan olin jo täällä katkolla.

Verikokeet ,sydänäänet ym otettu,kohta tulee lääkäri jutteleen miltä ne näyttää. Omahoitajan saan kuulemma myös vielä tänään. Tää missä nyt oon,on oman kaupunkini päihdehoito jossa olen nyt viikon verran ja sitten pääsen päihdekuntoutukseen mikä kestää sen 28pv.

Pelottaa,ahdistaa( varsinkin äsköinen yhteinen ruokailutilanne) ajattelin tänne kirjoitella fiiliksiä jos se kans helpottais omia tuntemuksia.

Kysykää jos tulee mieleen jotain mitä vaikka te ketkä ette ole hoidossa vielä sisällä ollut tai harkitsette sen askeleen ottamista.

Saldo viimeiseltä 1,5vuodelta: 9 työpaikkaa menetetty, 200km ajomatka ympäripäissään,useita pahempia loukkaantumisia kännissä,irtosuhteita,välien menetys toiseen poikaan ja Jokuseen kaveriin. Valehtelua, kieroilua, välinpitämättömyyttä kaikkiin tekemisiin ja sanomisiin. Ja 30 tonnin velat!

Ja jos jollain on kokemusta maivitasta, kalliolan klinikasta tai tuhkimosta niin otan mielelläni vastaan.nyt vkl aikana pitää päättää mihin noista menen,a klinikan täti tulee ma mua tänne tapaamaan.

Tuhkimosta olen joiltakin kuullut hyvää vaikka perustuukin päihdehoitomalliin johon en lainkaan usko.

En halua missään nimessä mollata mutta kännissä ajaminen (ja kenties kiinni jääminen tai jonkun satuttaminen) on todella, todella typerää touhua. Linnassakaan eivät todellakaan katso kovin kiltisti.
Viimeksi muokannut Mastodontti päivämäärä 13.9.2019 17:03:56, muokattu yhteensä 5 kertaa
Jos et osaa käyttää ni älä vittu käytä.

Mastodontti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 13.9.2019 16:03:52

Hei Hanna80, ja ihana juttu, että olet päässyt käännekohtaan elämässäsi!

Kokemasi epäonnistumiset ja tappiot antavat sulle hyvän pohjan päästä uudenlaisen raittiuden alkuun. Kuuntele tarkkaan, mitä henkilökunta sulle kertoo tilanteestasi ja tulevaisuuden mahdollisuuksista.

Kysyt

Itse olen noista ollut ainoastaan käymässä palavereissa Kalliolassa. Tunnen monta raitista toveria, naisia ja miehiä, jotka ovat siellä saaneet ymmärryksen alkoholismin todellisesta luonteesta ja sieltä kotiuduttuaan jatkaneet aktiivista raittiutta vertaistuen turvin.

Hyvää raittiutta sulle, voit olla turvallisella mielellä, olethan omiesi joukossa.

Tänään et ole yksin
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja pipari » 13.9.2019 16:45:01

Hei Hanna! Olen niin pahoillani puolestasi, minäkin olen taas takaisin täällä toisen retkahduksen jälkeen. Nyt on kolmas ja viimeinen vakava lopetus menossa.

Hyvä että pääset hoitoon, varmasti paras vaihtoehto sinulle tuossa tilanteessa. Jaksamista ja ajatuksia sinulle!!
Tänään olen onnellinen
pipari
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 13.9.2019 19:19:48

Tarpeellinen keskustelunavaus, Hanna, kiitos. Vaikka tilanne voikin nyt olla vähän raskas, niin hienoa että olet päässyt hoitoon.
Olen myös kaipaillut tälle foorumille ajantasaisia kokemuksia hoitopaikoista, varsinkin laitoskuntoutuksesta. Sellaisia ei ole ollut viime vuosina paljonkaan.

Myllyhoito ja Tuhkimo on hyviä hoitopaikkoja kumpikin, joihin kannattaa mennä varsinkin jos saa maksusitoumuksen. Maivitaa en tiennytkään, mutta googlasin että näkyy olevan hieman saman hoitomallin paikka kuin Mylly ja Tuhkimokin.

Olisi kiva jos kirjoittaisit jatkossa lisää kokemuksista.
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

Re: Päihdehoito(5vkoa) tuntemuksia

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 27.10.2019 21:03:37

Hanna80 hei!

vadelmamunkki kirjoitti,
Olisi kiva jos kirjoittaisit jatkossa lisää kokemuksista.

Niin olisi minustakin kiva kuulla kokemuksistasi. Olet niin samanikäinen kuin meidän Hanna!

Tänään et ole yksin
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

Paluu Me Lopettajat