Olet täällä

Toivon niin että olisi ne mun viinat juotu

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Toivon niin että olisi ne mun viinat juotu

ViestiKirjoittaja liittis » 4.10.2019 08:39:23

Hei vaan, olen täällä ollut lukemassa muiden juttuja jo puolisen vuotta. Olen saanut täältä niin paljon pohdittavaa, vertaistukea ja toivoa. Takana enemmän ja vähemmän alkoholihuuruista elämää 12 vuotta. Viimeisen vuoden aikana menin polvilleni ja myönsin että se alkoholi on minun suurin rakkauteni. Nyt 2. päivä raittiina alkamassa.

Vähentää olen yrittänyt monet kerrat, ei ne pidä. Puolivuotta ollut täysin raitis, se oli ihanaa aikaa, ja kuvitellut taas että voin olla kohtuukäyttäjä, ei en voi. Miksi join? Joskus se oli hauskaa, rentoutti sopivasti. Sitten se turrutti tuskan ja surun, auttoi nukkumaan, sitten se oli ystävä yksinäisyyteen, aina saatavilla ja aina antamassa hetken apua. Mutta kuten me alkkikset tiedetään, se vie sielun, murskaa itsetunnon ja pistää sinut häpeämään ja tuntemaan niin suurta syyllisyyttä ettei sitä selvinpäin kestä.

2. päivä, nöyränä ja peloissani, yksin, mutta halu raitistua on nyt kovempi kuin koskaan ennen.
liittis
Miedosti panostava jäsen

Re: Toivon niin että olisi ne mun viinat juotu

ViestiKirjoittaja helistin » 4.10.2019 09:55:57

Ensimmäisestä päivästä se lähtee, toinen päivä on meneillään.....

Tuota menoa niitä kertyy lisääkin.

Mut paluu on todella helppoa kun se paluu tapahtuu siitä ensimmäisestä huikasta.

Yksin ei kannata kärvistellä mikäli on vaikeaa. Kyllä täältä jelppiä löytyy kunhan jaksaa kirjoitella tänne.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 4.10.2019 10:21:17

Yritin tuossa päättää oletko liittis pienellä ällällä vai Iiittis kolmella (neljällä) iilliä. Kuinka on?

Mutta asiaan; puolen vuoden raittius kertoo sinulle että pystyt. Nyt tiedät ettet ole kohtuukäyttäjä. Tästä on hyvä jatkaa päivä kerrallaan. Niin me olemme kaikki tehneet, tervetuloa mukaan tähän epämääräiseen sakkiin.
Eteenpäin, sano mummo lumessa.
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 4.10.2019 13:33:26

liittis kirjoitti
Miksi join?

Tuttu kysymys jokaiselle juomisen vuoksi vaikeuksiin joutuneelle. Vastauksen sijaan alussa on tärkeämpi kysymys, miten pysyn raittiina.

2. päivä, nöyränä ja peloissani, yksin, mutta halu raitistua on nyt kovempi kuin koskaan ennen.

Sinun ei tarvitse olla enää peloissasi. Olethan rohkaistunut astumaan tärkeän kynnyksen yli: hakemaan apua. Ennakkoluulottomasti, nöyrästi tosiasioile avoimin mielin sinä saat sitä täältä.

Tänään et ole yksin
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

Paluu Me Lopettajat