Olet täällä

Siinäpä tärkeimmät

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Siinäpä tärkeimmät

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 17.10.2019 09:43:31

Vadelmamunkin kannattaisi myös ottaa huomioon, että on olemassa hakkereita jotka pääsevät ns.normi netin ulkopuolelle (enkä tarkoita nyt mitään tor-juttuja) ja voivat täten saada ihmisestä enemmän hyvinkin henkilökohtaista tietoa kuin ikinä kykenet arvaamaankaan.
Jos et osaa käyttää ni älä vittu käytä.

Mastodontti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 17.10.2019 13:32:42

Mastodontti kirjoitti:Vadelmamunkin kannattaisi myös ottaa huomioon, että on olemassa hakkereita jotka pääsevät ns.normi netin ulkopuolelle (enkä tarkoita nyt mitään tor-juttuja) ja voivat täten saada ihmisestä enemmän hyvinkin henkilökohtaista tietoa kuin ikinä kykenet arvaamaankaan.

Käytänkin tiivistä foliohattua aina internettiin kytkeytyessäni, joten ajatuksiani ne eivät sentään voi lukea. :idea:

No okei, se oli huumoria. Minä olen viime aikoina ajatellut, että vaarallisinta on tunkea kaikki mahdollinen tarpeellinen data pankkitunnuksia myöten yhteen laitteeseen, vaikkapa älykännykkään. Se kun saattaa hävitä, tai siihen voi tulla tietovuoto.

Kannattaa myös aina hieman harkita, mihin nettikauppaan näpyttelee oman luottokorttinsa tiedot. Olen itse käyttänyt melko kitsaasti luottokorttia nettikaupoissa, mutta muutaman kerran olen niin tehnyt. (Niissähän voi tosiaan käyttää myös Visa Electronia, eikä minulla muunlaista korttia nyt olekaan).
Riskaabelein oli kahden t-paidan tilaaminen Amerikasta, mutta ei siitä ole vielä mitään vahinkoa koitunut. Paidat tuli, toinen on niistä päälläni parhaillaan. :)
Muuten olen netissä käyttänyt korttimaksua vain jossain Netflixin ja Ruudun tilauksessa. Ai niin ja... huhhuh... Facebook-mainonnassa. :shock:
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Alkovi » 17.10.2019 13:53:06

Suosituksena voin sanoa, että kannattaa aina pitää verkkopankissa luottokortin nettimaksuominaisuus pois päältä. Laittaa sen päälle vain siksi ajaksi, kun netistä jotain ostaa.
Alkovi
Miedosti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Me Lopettajat