Olet täällä

Antabus auttaa

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Antabus auttaa

ViestiKirjoittaja mitäsmitäs » 15.10.2019 14:07:10

Laitoin vahingoissa Tarinoihin tämän, piti olla keskustelunavaus, päivityksenä se että nyt on raittiita päivinä takana yli kaksi viikkoa ja mieli parenee koko ajan. Tässä se alkuperäinen teksti:
Hei, olen alkoholisti. Ikää on karvan alle 50. Ensimmäiset kännit yläasteen alussa, ja silloin jo tuli vedettyä perseet. Viikonloppukännäämisellä mentiin 30-ikävuoteen asti, sen jälkeen juomista aina tilaisuuden tullen. Arkisin keskiolutta, nykyään 7 tölkkiä on sopiva annos, tai jos dokaaminen alkaa myöhään illalla, minimissään 4. Joka päivä. Viimeisen kahden vuoden aikana tipattomien tammikuiden lisäksi on täysraittiita päivä ollut max. 3 kpl kuukaudessa. Reissujen yms. takia on jäänyt välillä yksi ilta välistä, mutta etenkään kotona ollessa turha edes haaveilla, että en hakisi illalla saunakaljoja.

Elämään on mahtunut paljon suruja ja huolestuttavia asioita, kaljasta on tullut turruke. Kun istuu illan saunassa ja katselee pädiltä sarjoja, samalla olutta kiskoen ei tarvitse miettiä. Nukkumaan käyminen on pelottanut, se että ajatukset vaan pöyrivät. Takana pari hajonnutta avioliittoa ja nyt uusi, mukana myös pientä jälkikasvua.

Jotenkin tuntuu, että olen jäänyt kiinni siihen turvalliseen tunteeseen, että kohta saan vetää pienet surinat. Viinan kanssa on tullut lotrattua viikonloppuisin ja jos pääsen kotoa pois. Kaikki tämä ahdistaa. Masennuslääkettä olen syönyt vuoden. Käynyt terapiassa. Kesällä tuli taukoa terapiaan, ja lopetin sen syksyllä kun en koe saavani sieltä mitään. Vähensin masennuslääkkeen annoksen kk. sitten puoleen ja meinaan luopua siitä kokonaan (essitalopraami). Vajaa kaksi viikkoa sitten aloitin antabuksen syömisen. Juuri nyt on voittajaolo. Ei ole tehny mieli alkoholia juuri lainkaan. On tieto siitä että en voi juoda. Emäntä ei tykkää kun pelkää, että repeän niinkuin on käynyt tipattomien tammikuiden jälkeen... Yritän itse pysyä antabuskuurilla niin pitkään kuin vaan pystyn, ei tarvitse miettiä juomista kun ei voi juoda.

On paljon epävarmoja asioita, mutta tuo antabus antaa varmuutta yhteen asiaan. Mieli on selvästi parempi, johtunee juomattomuudesta, ehkä myös masennuslääkkeen puolittamisesta. Pää toimii paremmin. Väsyttää mutta sen sallin, nukun vaan enemmän.

Tällaisia ajatuksia, kivaa just tänään =)
mitäsmitäs
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

Re: Antabus auttaa

ViestiKirjoittaja metsänpeitto (poistunut käyttäjä) » 15.10.2019 14:59:47

Hieno alku ja antabus on ihan hyvä kainalosauva raittiuden alkumetreillä.

Turruke ja puuduke se alkoholi monelle on, ja alkuun voi olla hankaliakin hetkiä kun tuo niin rakas "kipulääke" on poissa.
Liikunta on hyvä lisäkeino ja voihan sarjoja katsella selvinpäin jonkinlaisena nollauksena. Lukeminen on mulla auttanut monessa hankalassa kohdassa.

Mukavaa iltaa!
metsänpeitto (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja 0132 » 15.10.2019 18:10:06

Antabuksen ja meidän kunniaksi lyhytfilmi.
https://aijaa.com/Fpi1mc
Niin ja liikunta on oikeesti hyvä kun raittiutta aloittelee. Minäkin olen vähän käveliksinyt pahimpaan tuskaan :D

Putkis 0132, Antabuksen suurkuluttaja.
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja mitäsmitäs » 15.10.2019 20:23:03

0132 kiitos, hieno filmi :)
mitäsmitäs
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 5.11.2019 23:04:47

Kuinkas raitistelu on kulkenut?
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Kitkatti » 6.11.2019 09:25:52

Itsekin koen että Antabus on juuri oikea ratkaisu tällä hetkellä. Oli erään läheisen kanssa pientä vääntöä sen hyödyistä, kun "eihän se viinanhimoa poista". Ei niin, mutta pakottaa ottamaan välimatkaa alkoholiin. Se tarjoaa tukea, kun oma juomattomuus on vielä todella hataralla pohjalla.
Kaikki mitä et voi jakaa, sen joudut kantamaan yksin.
Kitkatti
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 15.11.2019 21:45:51

mitäsmitäs kirjoitti
On paljon epävarmoja asioita, mutta tuo antabus antaa varmuutta yhteen asiaan. Mieli on selvästi parempi, johtunee juomattomuudesta, ehkä myös masennuslääkkeen puolittamisesta. Pää toimii paremmin. Väsyttää mutta sen sallin, nukun vaan enemmän.

Tällaisia ajatuksia, kivaa just tänään =)

Hei, ja mikäsmikäs on mieli näin juhlavana joukkuevoitonpäivänä?

Yhdessä olemme enemmän
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja ITE58 » 20.11.2019 11:28:15

Olen usein ottanut tukea Antabuksesta mutta minusta tuntuu että kun lopetan Antabuksen niin juominen lisääsntyy
entiseen verrattuna. Nykyään pitää aina ottaa vähintään 12 tölkkiä olutta illan aikana ja niitä iltoja on neljä tai viisi
viikossa. En sekoile, olen vaan horteessa 19 - 24 välisen ajan. En saa mentyä mihinkään hoitoon tai aa-kerhoon.
Minusta tuntuu yhden raittiin päivän jälkeen että en ole tarpeeksi juoppo jotta menisin esim. aa-kerhon kokoukseen
jossa kävin kerran 20 vuotta sitten. Olen 61 vuotias mies niinsanotussa eläkeputkessa. Alan olla huolissani itsestäni :(
ITE58
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 20.11.2019 13:04:44

ITE58 kirjoitti
Minusta tuntuu yhden raittiin päivän jälkeen että en ole tarpeeksi juoppo jotta menisin esim. aa-kerhon kokoukseen
jossa kävin kerran 20 vuotta sitten. Olen 61 vuotias mies niinsanotussa eläkeputkessa. Alan olla huolissani itsestäni :(

Ainakin muille olet ihan riittävä juoppo mennäksesi AA-ryhmän kokoukseen. Sinne ei ole muuta pääsyvaatimusta kuin halu lopettaa juominen. Vaikuttaa, että sulla jo on. Mutta ihan ite sinun on sekin ratkaistava.
Jos nyt menet 20 vuoden tauon jälkeen, saatat tavata samoja ihmisiä, raitistuneita alkoholisteja, kuin silloin joskus. Ja jokatapauksessa olet sinne selvin päin tervetullut.

Ryhmässä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja ITE58 » 23.11.2019 11:39:14

Kiitos Lomapuisto vastauksesta. Olen uusi täällä päihdelinkin sivuilla. Oli hämmästyttävän ilahduttavaa saada vastaus
tuntemattomalta ymmärtäjältä. Harkitsen tuota aa:ta edelleen vaikka olen ollut ilman olutta jo neljä päivää enkä ole
tällä kertaa ottanut Antabustakaan.
ITE58
Miedosti panostava jäsen

Paluu Me Lopettajat