Olet täällä

Rainbow40 esittäytyy

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Rainbow40 esittäytyy

ViestiKirjoittaja Uratykinloppu » 24.1.2020 07:20:48

Mulla tulee kanssa kolme kuukautta kohta täyteen. Minä olen omalta osalta alkanut tajuamaan että alkoholi on ollut seurausta monista elämän ongelmista vaikka niistä en juomista sinällään syytä. Asioiden käsittely turruttamisen sijaan on vaikeaa. Sitä olen alkanut vähin erin kuitenkin tehdä ja otan siinä sellaisia pieniä askelia lukkoja avaten, välillä takaisin vetäytyen.

Minulla on samanlaisia taipumuksia ylisuorittaa ja siitä on vaikea oppia ulos. Pärjään hyvin työelämässä jos haluan ja siitä tulikin yhdessä elämänvaiheessa huippusuorittamista ja jatkuva urakehitys vain lisäsi kaasua. Samoin kävi opintojen osalta, valmistuin ennätysajassa vaikka kävin samalla töissä. Treenistä meinasi tulla sama, aloin jo katsella lajikohtaisia kisatuloksia ja hakemaan tavoitteita. Sitten kun pari tyyppiä vielä katteli mun treeniä ja sanoi että voisin saada itsesi kisakuntoon ja pärjätä niin meinasi homma taas karata. Lajikohtaisista tavoitteista tajusin luopua ja treenaan itseäni varten mahdollisimman monipuolisesti.

Ei minullakaan ole tähän kunnollisia työkaluja vaan opettelen vähin erin. Olen jakanut tekemisen useaan eri asiaan jotta yksi ei määrittelisi elämääni liian kokonaisvaltaisesti. Treenaan paljon mutta opiskelen kevyesti, luen, retkeilen, lepään jotta mikään asia ei saisi valtaa minusta. Minulla on näin ollen sijaistoimintoja myös treenille. Opettelen myös sitä että tästä kokonaisuudesta ei tule kokonaisvaltaista suorittamista kellon kanssa vaan välillä vaan ollaan...
Uratykinloppu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Rainbow40 » 25.1.2020 07:10:35

Tuo oleminen on minulle se vaikein. Jo elokuvissa tai kampaajalla käyntikin on haastavaa syystä, että täytyy istua aloillaan. Niin olepa siinä yksin kotona saati vielä mitään suorimatta. Se sohvalle pitkälleen heittäytyminen on edelleen minun haaste, ikään kuin perisynneistä syntisin. Ennemmin menen lattialle sohvan viereen venyttelemään, ehkä se on minun rentoutumista.

Tunnistan saman mistä Uratykinloppu kirjoitti. Pyrin itsekin tekemään vähän kaikkea ennemmin kuin överisti jotain yhtä, koska silloin se karkaa addiktion puolelle. Olipa se tosiaan alkoholi, irtosuhteet, juokseminen, opiskelu, vanhempainyhdistys, ihan mikä vaan.
Nyt olen käynyt kahvilla yhden tyypin kanssa pari kertaa rikkoakseni omia kaavoja. Ja toki toivon, että toiseen tutustuminen toisi erilaisia ajatuksia ja toisenlaista sisältöä elämään, mutta nyt minä sain sovittua seuraavat treffit pururadalle. Koska kahvilla istuessa ajatukset karkasi kuitenkin "voisin olla juoksemassa nyt". En tiedä onko edes järkeä yrittää tapailla ketään tässä vaiheessa. Kirjotinkin aiemmin tällä viikolla, että tunnen nyt omien keinojen loppuvan ja mietin ryhmätapaamiseen menoa. Onko treffailu epätoivoinen yritys korvata nekin?
Tavallaan tiedän mitä minun pitäisi tehdä, mutta en tee. Minun valitsemat ratkaisut ei kanna pitkälle, silti päätän itse. Pitäis yrittää selviytyä vahingoittamatta itseä ja muita. Nämä ajatukset ja ratkaisun löytämisyritykset saa minut umpikujaan josta juominen tarjoaa nopean ulospääsyn. Ja hei, kännissä saatoin sammua sohvalle, että silloin ainakin se sohva-aika täyttyi! Nyt poltan kynttilää molemmista päistä kun pidän itseni kiireisenä. Ja saan hetkellistä mielihyvää kun toiset ihmettelee minun jaksamista ja tekemistä, mutta se on minun selviytymiskeino, pysyä liikkeessä.
Nyt en juo.
Rainbow40
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Rainbow40 » 8.2.2020 23:06:06

Edelleen tämä levottomuus on se minun risti. Mietin, joinko minä ihan oikeasti vaan rauhoittuakseni? Halusinko humalaan, että pääsin pois jostakin sietämättömästä olotilasta? No nyt en juo, pällistelen sen sijaan omassa henkilökohtaisessa helvetissä. Tänään mietin, että jos joisin vähän, kukaan ei saisi tietää. Sitten mietin, kiinnostaako se ketään. Mulla on vain se päätös, että en juo enää enkä retkahda. Tällä hetkellä nuo tuntuu kovin vähältä. Mutta mulla on pää jo tyynyssä, selvä pää onneksi ja laitan nukkumaan. Huomenna uusi päivä, minun lempi viikon päivä.
Nyt en juo.
Rainbow40
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Rahvas1 » 9.2.2020 09:48:52

Rainbow40 kirjoitti:Edelleen tämä levottomuus on se minun risti. Mietin, joinko minä ihan oikeasti vaan rauhoittuakseni? Halusinko humalaan, että pääsin pois jostakin sietämättömästä olotilasta?...

Varmasti kaikkea tuota ja myös sitä ensi/alun humalan muistoa kohden, jossa oli niin autuas olo.
Ei tavan ihminen ymmärrä miten päihteet koukuttaa alkoholismiin taipuvaisen ihmisen tekoihin ja ajatuksiin, joista ei niin vain kyetä irtautumaan.

Päihteistä pääsee vain yhdellä keinolla eroon, ensimmäinen askel on se, että niiden käyttö on lopetettava ja toinen, että jos juomattomuus ei onnistu tai muistuttaa pikemmin helvetiltä, niin apua on saatavilla, ellei omat meditoinnit tee asialle juuta eikä jaata.
Rahvas1
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 9.2.2020 09:53:37

Rainbow kirjoitti
Tänään mietin, että jos joisin vähän, kukaan ei saisi tietää. Sitten mietin, kiinnostaako se ketään.

Sulla on ihan täysi oikeus juoda, vähän tai paljon. Verhot ikkunaan ja puhelin pois päältä, niin kukaan ei saisi tietää, että seurustelet pullon kanssa. Kiinnostaa se. Meitä täällä lukevia ja kirjoittavia yhdistää yksi asianippu: halu lopettaa juominen, pysyä raittiina ja kertoa, että raittius on mahdollista. Ja varminta se on, kun on raittiina itsensä takia.

Tänään et ole yksin
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rahvas1 » 9.2.2020 10:31:35

lomapuisto kirjoitti:Rainbow kirjoitti
Tänään mietin, että jos joisin vähän, kukaan ei saisi tietää. Sitten mietin, kiinnostaako se ketään.

Sulla on ihan täysi oikeus juoda, vähän tai paljon. Verhot ikkunaan ja puhelin pois päältä, niin kukaan ei saisi tietää, että seurustelet pullon kanssa. Kiinnostaa se. Meitä täällä lukevia ja kirjoittavia yhdistää yksi asianippu: halu lopettaa juominen, pysyä raittiina ja kertoa, että raittius on mahdollista. Ja varminta se on, kun on raittiina itsensä takia.

Tänään et ole yksin

Saattoi olla jokunen minun kantakapakassa, joita juomiseni kiinnosti, baarin omistajaa yhdestä syystä ja muita juovia toisesta, mutta ketään ei niin paljon ja samoista syistä, kuin läheisiäni.
Itseäni kiinnosti juomisessa se yhteisöllisyys, merkityksellisyys, sillä tulinhan minä fiksummaksi ja muutenkin paremmaksi ihmiseksi.
Rahvas1
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rainbow40 » 16.2.2020 22:42:22

Olen reissussa juuri. Tulin käymään kotikonnuillani. Ehkä tämä matka oli se, joka aiheutti minussa levottomuutta. Pelottaa tulla tänne. Haluan kyllä, minulla on täällä rakkaita ja aina heitä kaipaan, mutta täällä käyminen tekee kipeää. Täällä juodaan paljon. Minäkin join eilen, en montaa, neljä mietoa. En nauttinut yhdestäkään kulauksesta, en saanut iloista nousuhumalaa. Olin liian ahdistunut ja tajusin sen onneksi heti alkuun, lopetin ja lähdin nukkumaan. Harmittaa. Toisaalta olen helpottunut, että pystyin lopettamaan, mutta niin surullinen. En pysty olemaan vapaa alkoholista ja omista ahdistavista ajatuksistani täällä omieni joukossa. Olis pitänyt siirtää tätä reissua myöhemmäksi, mutta kävinhän täällä joulunakin. Nollaan tuon laskurin kunhan pääsen kotiin, mutta en juo enää. Näin minäkin näköjään kompuroin.
Nyt en juo.
Rainbow40
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Nahkapiiska77 » 17.2.2020 09:12:01

Rainbow40 kirjoitti:Olen reissussa juuri. Tulin käymään kotikonnuillani. Ehkä tämä matka oli se, joka aiheutti minussa levottomuutta. Pelottaa tulla tänne. Haluan kyllä, minulla on täällä rakkaita ja aina heitä kaipaan, mutta täällä käyminen tekee kipeää. Täällä juodaan paljon. Minäkin join eilen, en montaa, neljä mietoa. En nauttinut yhdestäkään kulauksesta, en saanut iloista nousuhumalaa. Olin liian ahdistunut ja tajusin sen onneksi heti alkuun, lopetin ja lähdin nukkumaan. Harmittaa. Toisaalta olen helpottunut, että pystyin lopettamaan, mutta niin surullinen. En pysty olemaan vapaa alkoholista ja omista ahdistavista ajatuksistani täällä omieni joukossa. Olis pitänyt siirtää tätä reissua myöhemmäksi, mutta kävinhän täällä joulunakin. Nollaan tuon laskurin kunhan pääsen kotiin, mutta en juo enää. Näin minäkin näköjään kompuroin.

Missä juodaan paljon ? Täälläkin juodaan mutta en ole vielä itse tarttunut pulloon..
Nahkapiiska77
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Rainbow40 » 17.2.2020 11:49:12

Hei sehän on hienoa! Hyvä sinä.
Nyt en juo.
Rainbow40
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

Edellinen

Paluu Me Lopettajat