Olet täällä

Rainbow40 esittäytyy

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Rainbow40 esittäytyy

ViestiKirjoittaja helistin » 3.11.2019 09:39:25

Kyllä sitä kauppaa on käyty eräätkin kerrat itsensä kanssa tästä asiasta. Parasta on kuitenkin lopettaa moinen puuha heti alkuunsa!

Palata perusasioiden äärelle ja olla päivä raittiina.

Niitä reissuja voi sit myöhemmin tehdä ihan selvin päin ja veikkaan, että tulevat olemaan paljon antoisampia kuin nää zombireissut.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 3.11.2019 09:42:00

Laskin illalla, että minun kotoa on noin 60 metrin matka lähimpään pubiin ja 600 metriä Alkoon. Henkinen välimatka on tällä hetkellä pidempi, mutta mutta...Itkin aamulla kun huomasin, yöllä tulleen viestin kännykkään. Se oli kutsu kosteaan viikonloppuun

Hyvä, että itkit. Surutyö on tehtävä. Tiedät, että hetken iloinen ja riemullinen nousuhumala ei sinulle tuota oikeaa iloa ja rauhaa vaan katumusta, itsesyytöksiä, kaiken kaikkiaan lisää huonoa oloa itsellesi ja läheisillesi ja ehkä jopa "juhlijaporukallekin".

Täältä voit katsoa kuinka pitkä matka sulla on. https://www.aa.fi

Ensimmäiset asiat ensiksi
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rainbow40 » 3.11.2019 17:48:17

1,8km lähimpään paikkaan missä saa kasvotusten tavata. No se on nyt tiedossa. Mietin aamulla miten saan tästä päivästä hyvän. Lähdin tekemään semmoista mitä en krapula/loivennus/tissuttelupöivänä normaalisti voi tehdä. Eli kaupungille ja siellä museoita kiertelemään. Hain myös tulostimeen mustetta, ei haittaa jos teen extratöitä kotona jos iltaisin meinaa ajatukset harhailla. Tässä on oltava niin jäätävän nöyrä. Viikko sitten vaan päätin, että nyt loppui, mutta tästähän alkoi ihan toisenlainen taistelu. Juodessa melkein kirjaimellisesti taistelin raittiutta vastaan, niin kuin en kestäisi itseäni selvinpäin. Nyt taistelen sen raittiuden puolesta ja joudun käymään läpi kaiken minkä olen itseltäni piilottanut. Enkä aio retkahtaa, niitä on takana jo tarpeeksi. Arvostan teitä joilla jo pitkä raittius takana, mutta myös niitä ketä yrittää.
Nyt en juo - Puoli päivää kerrallaan
Rainbow40
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 3.11.2019 21:27:28

Hei Rainbow40!

Aika sopiva kävelymatka tuo 1,8 km, jos aika ja sää sallivat. Kasvotusten ryhmän ensisijainen tarkoitus on tukea raittiutta. Lisänä on yksinäisyyden torjuminen ja ihmisen yhteisöllisyyden kasvattaminen. Se on silta elämään! On tosi kiinnostavaa tavata monenlaisia ihmisiä. On suuri seikkailu oppia kuulemaan ihan erilaisista oloista ja taustoista tulevia ihmisiä, joilla kaikilla on yksi ja sama ongelma: alkoholi ja sen tuomat vaikeudet. Ja enimmät heistä ovat jo löytäneet ongelmaansa ratkaisun, jonka he kertovat ja antavat toistensa vapaaseen käyttöön.

Hyvää arkiviikkoa!

Yhdessä olemme enemmän
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Convallaria » 4.11.2019 10:20:52

Moi Rainbow40, itse tunnistan hyvin tuon haikeuden, että miten ihmeessä sitä voi selvitä/nauttia kaikista häppeningeistä ilman viinaa!?

Minullakin on edessä nyt lukuisia pikkujouluja, joissa on vedetty aina kannat kattoon ja tätä riekkumista on odotettu, kuin kuuta nousevaa.
Sen verran on muutosta aivoissani tässä 9 kuukaudessa tapahtunut, että enää en odota ryyppäämistä. En myöskään pelkää, että jään jostain paitsi, kun en ryyppää, sillä niin ei tapahdu. Se kaikki on ollut mun päässä, en ole pystynyt edes käsittämään, että ihmisellä voi olla hauskaa selvinpäin, mutta olen oppinut, että voi olla, ihan oikeasti :lol: Se on hieman erilaista hauskanpitoa ja alkuun hieman matalentoa, mutta tässäkin ihminen oppii. Se on taito joka vahvistuu pikkuhiljaa ja maailma on aika lailla mielenkiintoisempi, kun joudut/saat kohdata asiat ilman alkoa.
Omat ystäväni ovat jo tottuneet siihen, etten juo ja kaikki suhtautuvat minuun ihan normisti ja kunnioittavat päätöstäni. Eri asia on se, että selvistäpäin ei jaksa kaikkea känniörvellystä seurata tappiin asti ja olenkin usein toiminut kuskina ja lähtenyt kotiin nukkumaan hyvissä ajoin. Se on muuten maagista, kun seuraavana päivänä ei ole järkkytdarraa ja ei tarvitse kelata, että mitä on tullut tehtyä/sanottua jne.

Tsempit, kyllä sä hyvin pärjäät, päivä kerrallaan!
Convallaria
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Rainbow40 » 4.11.2019 12:34:37

Nyt kun viikonlopusta selvittiin, ja raittiutta on viikko takana, olo on vahva. Mutta jestas miten se usko itseen heitteleekään! Tätä ei tajua ennenkuin itse tässä suossa tarpoo.
Rainbow40
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Jorg.Buttgreit » 4.11.2019 22:09:19

Mä itse nappaan nuo kaikenmaailman pikkujoulut ulos elämästäni, tai jos otankin jotkut ohjelmaani - ne ovat AA-pikkujoulut,NA-pikkujoulut tai uskovien pikkujoulut.. täällä pk-seudulla kukaan ei pahemmin hengaa duunisakkinsa kanssa paitsi Akateemiset Turbojupit :D
KAIKKI ALKOHOLISMISSA KULMINOITUU KRAPULAAN
Jorg.Buttgreit
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Kitkatti » 5.11.2019 08:32:14

Tuo luopumisen tuska, suru ja haikeus ovat niin totta. "Ei enää koskaan" tuntuu aivan loputtomalta suolta. Pitäisi tosiaan yrittää mennä päivä kerrallaan, mutta kun ei pysty.
Kaikki mitä et voi jakaa, sen joudut kantamaan yksin.
Kitkatti
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 5.11.2019 15:30:59

Mun surutyö helpotti hirveästi, kun sain ikinämitäänkoskaan ennakkoahdistuspaniikkihysterian poikki.

Lainaan itteäni parin vuoden takaa:

Mutta jos nyt jotain olen oppinut, niin sen, että miks ihmeessä mä nyt hermostuttaisin itteäni käymällä läpi kaikkia mahdollisia mahdollisesti eteen tulevia janottavia tilanteita. En mä niitä nyt just kuitenkaan pysty mitenkään pomminvarmasti ratkasemaan tai suunnittelemaan aukotonta toimintamallia. Kuhan nyt en vaan tänään juo.

Turha pyörittää etukäteen jotain mahdollisia tulevia häitä/hautajaisia/juhannusta/joulua/iloa/riemua/vitutusta. Jos hyvin käy, ja niin voi hyvin käydä, ne tilanteet realisoituessaan onkin yllättäen ihan täysin mahdollisia/siedettäviä/jopa jeesookoo ilmankin viinaa, vaikka sitä ei just nyt vois pitää mitenkään mahdollisena.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Rainbow40 » 5.11.2019 17:08:46

Multa pääsee välillä kunnon hörönauru eräistä kommenteista, kielenkäyttö on vaan niin railakasta ja vilpitöntä. Hyvällä tahdolla tämän sanon, ja toivon lisää mitä vaan kommentointia. Ja jos alan toistamaan itseäni, niin siitäkin saa huomauttaa. Oi että, olenkohan minä semmonen akateeminen turbojuppi :lol: No työpaikan pikkujoulut saa jäädä väliin tänä vuonna, edellisissä nousin pöydälle ja pyllistin kaikille. En muista siitä, mutta näin siitä kuvan. Muistan vaan, että minulla oli tylsää ja ärsytti. Kiitos tyräkille muistutuksesta, on oikeesti hyvä tietää, että joku muukin on on tuntenut samoin. Ehkä minä alan vaan menemään joka paikkaan selvistä päin, ja varoitan jo etukäteen etten ole sitten nauttinut mitään. Ehkä minua ei enää pyydetä mukaan.
Rainbow40
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja imn30 » 5.11.2019 19:28:09

Rainbow40
Sanoit asuvasi Helsingissä niin tuli mieleen Helsingin A-kilta jossa on toimintaa ja yhteisöllisyyttä, mitä ilmeisemmin ilman fanaattisuutta.

https://www.helsinginakilta.fi/
imn30
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Jorg.Buttgreit » 5.11.2019 21:43:36

Jos jossain paikassa olisi ihan pakko olla akoholin vaikutuksen alaisina olevien ihmisten seuras - olisin sitä KREIKASSA.. sillä siellä ei näe säkättäjiä,ördääjiä,meluavia.. Suomessa selvinpäin olo kännisten kanssa on jukoliste HELVETTIIIIII.. :shock: :shock: :shock: tai ainakin ois ollut 90luvulla joka on AlkoholistiGeneraattoriSukuPolvi :( :( :( 2000luvulla teineinä olleiden keskuudessa tämä ViinanPalvoja sukupolvi alkaa hävitä, nykyään on paljon juomisen dissaajia nuarisos..
Jorg.Buttgreit
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Rainbow40 » 6.11.2019 06:23:49

Mulla on vähän virkeämpi olo, erilainen kuin mitä viime viikolla. Ennen mietin lähes koko ajan milloin minulla on mahdollisuus juoda ja kuinka paljon, lopetettuani mietin miten pystyn olla juomatta, mutta nyt reilun viikon jälkeen ajatukset ei koko aikaa pyöri alkoholin ympärillä. Heiluttelin eilen kymppi kilon kuulaa salilla ja laitoin tavoitteeksi kuukauden päähän jo 12 kg kuulan. Minä olen niin laiminlyönyt minun kehoparkaani. Mutta varovainen saan olla, ennenkin ollut näitä raittiita kuntoilupiikkejä, joiden katkettua on olo ollut vielä enemmän alamaissa ja holi maistunut entistä paremmalta. Yritän tehdä erilaisia lempiaskareita tasapuolisesti, aiemmin aina fiksoitunut vaan yhteen asiaan ja kyllästynyt sitten siihen. Keskityn koko ajan toimimaan toisin mitä aiemmissa raitistumisyrityksissä. Kyllä minä luulen, että saisin apua vertaistapaamisistakin. On aika kuluttuvaa yrittää itse keksiä keinoja ja selkeä näyttö on, että vertaistuki toimii. Ei kun vaan kalenteriin tilaa tekemään.
Rainbow40
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 6.11.2019 08:19:14

Rainbow40 kirjoitti
Kyllä minä luulen, että saisin apua vertaistapaamisistakin. On aika kuluttuvaa yrittää itse keksiä keinoja ja selkeä näyttö on, että vertaistuki toimii. Ei kun vaan kalenteriin tilaa tekemään.

Hyvää huomenta!

Kerta viikossa säännöllisesti palaveriin. Parin tunnin investointi raittiiseen itseen tuottaa "tuhatkertaisesti" aikaa, itsetuntemusta, rohkeutta, tyyneyttä, ystävyyttä, elämää, suhteet ihmisiin, yhteiskuntaan...
Toisaalta: alkoholin juomisen taito ei palaa, velat eivät muutu saataviksi, tehdyt virheet eivät muutu tekemättömiksi...

Ryhmiä on erilaisia, aa-lainen raittius on silta elämään.

Ensimmäiset asiat ensiksi
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Jorg.Buttgreit » 6.11.2019 19:25:06

Ei kerta viikossa Palaverissa riitä mihinkään, siellä tulee käydä 3-kertaa päivässä.. Se riittää unohtamaan sen Onnen Autuuden hehkuttamisen mitä Taviksien suusta tulee 24/7.. kyllä on mukava kuunnella palaveris tarinaa, kun ei tarvitse kuunnella taviksien Shappanjoista ja mansikoista ja tähtihetkistä..<3<3<3<3<3
Jorg.Buttgreit
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat