Olet täällä

Kohti raittiutta

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Kohti raittiutta

ViestiKirjoittaja Hasselhoff » 31.10.2019 20:53:11

Nyt alkaa riittämään. Alkoholin päivitäistä käyttöä kymmenisen vuotta takana, määrät kasvaneet tasaisesti. Nykyään peittelyä ja piilottelua läheisiltä, paska olo jatkuvasti. Krapulassa töitä, korjausta ennen töitä ja välillä työajalla. Mikään ei kiinnosta, kaikki tuntuu paskalta. Edellisen viikonlopun torstaina alkanut mökkireissu venyi sunnuntaiaamuun. Päihteitä meni jos kaikenlaista, eniten alkoholia, reilusti kannabista ja myös hiukan piriä.

Parisuhde näillä näkymin lopussa, eikä ihme. Muistiongelmia, uniongelmia, läheiset huolissaan, vaativa duuni jne..

Toista päivää selvinpäin, pari pamia joutunut iltaisin ottamaan että saa edes nukuttua jollain tasolla. Myönsin puoliselle että olen alkoholiongelmainen, mutta ennen kaikkea myönsin sen itselle. Vittu jos tää ei nyt lopu, niin seuraavaksi menen avominneen. Maksaahan se mut enemmän rahaa menee dokaamiseen kuin siihen maksuun.

Ilmoitin myös ystäville että tämä on nyt tilanne, sieltä osittain perus vähättelyä. Osa ymmärsi ja miksipä ei olisi ymmärtänyt, onhan se heillekin yhteisissä reissuissa tullut varmaan ainakin mieleen.

Tässä on tullut helvetin kyyniseksi asioita kohtaan kun ennen olin iloinen ja positiivinen. Flunssakin iski niin ei pääse edes urheilemaan, et kärvisteltävä on. Tässä nyt keskittynyt lueskelemaan ja sitä kautta ajatus pois juomisesta.

Kyllä nyt on tekemisen meininki. Pakko oli myöntää että kohtuukäyttäjäksi musta ei vaan ole, mitä enemmän sekaisin sen parempi. Parempi olla ilman. Ugh, olen puhunut
Fuck it
Hasselhoff
Miedosti panostava jäsen

Re: Kohti raittiutta

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 31.10.2019 21:40:13

Vittu jos tää ei nyt lopu, niin seuraavaksi menen avominneen. Maksaahan se mut enemmän rahaa menee dokaamiseen kuin siihen maksuun.

Heippa!
Kirjoitit tuon lainauksen ja myös että nyt on tekemisen meininki.
Suosittelen avominnea erityisesti nyt, kun olet päässyt raittiuden alkuun. Olet varmaan kokenut jo, että lopettaminen onnistuu vaikka kuinka monta kertaa, mutta jatkuva raittius on karkaa käsistä. Siksi tukea on hyvä ottaa vastaan raittiina ollessa.

Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Hasselhoff » 2.11.2019 07:34:04

Itseasiassa se lopettaminen ei tosiaan ole ollut ollenkaan helppoa. Vaan joka päivä sitä kaljaa on pitänyt lipittää. Nyt neljäs päivä alkamassa ilman alkoholia, eilen en ottanut pamejakaan. Kuutisen tuntia katkonaista unta mutta silti kohtuu hyvä olo!

Tänään en juo, päivä kerrallaan.
Fuck it
Hasselhoff
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Hasselhoff » 3.11.2019 19:33:17

Viides päivä menossa, himot juomiseen jo maltillisemmat. Eilinen päivä oli aika paha, helvetin huono olo. Flunssa ja krapulan jälkimainingit samaan aikaan. Viime yö jo kohtuu hyvin nukuttu, mieletön väsymys edelleen. Nälkäkin jatkuvasti.

Tässä itsellä muista ongelmista johtuen olen joutunut aika paljon säätämään ruokavalion kanssa viimeiset 20 vuotta, joten terveellinen syöminen on aikalailla näpissä. Luulen että tulee jeesaamaan jatkon osalta aika oleellisesti.

Urheilemaan tekisi mieli mutta ei vielä uskalla, ettei tämä flunssa mene pahemmaksi.

Mitä mieltä olette AA-kokouksista, ajattelin käydä ainakin kuuntelemassa. Olen itse ateisti, joten mikään kovin syvällinen uskontomeininki ei nappaa, käsittääkseni se kuitenkin jotenkin kuuluu kyseiseen settiin.

Ajatuksissa päivitellä tänne päiväkirjamaisesti tuntemuksia, jonkinlaista terapiaa sekin.
Fuck it
Hasselhoff
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Jorg.Buttgreit » 3.11.2019 19:45:18

Ootkos kenties mistäpäin? Jos JumalOppineisuus ei viehätä ainakaan ens-alkuun, voin kertoa missä sitä o ja missä ei.. Ryhmissä on valtavasti eroja, toisissa ei puhuta Jumalast ollenkaan - kun taas toisissa ei mistään muusta puhutakaan :D :D :D

Pk-seudulla eniten Jumalasta puhutaan Tikkurilan AA-ryhmässä...
Vähiten Jumalasta puhutaan Soldisen ryhmässä ja Uskomaton AA-ryhmässä
Eniten tuoreita raittiuksia pk-seudulla on Fleminginkadun ryhmässä
Jotkut maakunnissa Tusby,kerava,järvenpää ovat taas Valtiomiesryhmiä..
KAIKKI ALKOHOLISMISSA KULMINOITUU KRAPULAAN
Jorg.Buttgreit
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Rainbow40 » 3.11.2019 20:12:03

Minä oon nyt tyhmä ja kysyn, mitä on valtiomiesryhmät tai mitä nuo valtiomiehet tarkoittaa? Ja jos jossain ryhmässä puhutaan uskosta, kestän sen, mutta ei kai niihin nyt virret sentään kuulu? Eikä minua jeesustelu haittaa, mutta minulta lipsahtaa puhuessa kirosana jos toinen. Se voi haitata jotain toista.
Nyt en juo - Puoli päivää kerrallaan
Rainbow40
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Jorg.Buttgreit » 3.11.2019 20:37:12

Valtiomiesryhmä on sellainen missä keski-ikä on 70+ ja keski-raittiuden määrä on 20+vuotta..
Suomalaisen Työhevosen nimiä passoo laukoa ilmoille palaverissa kuin palaverissa.. :D :D ja laulua ei ole missään sillä se ei kuulu AA-perinteiseen palaverikulkuun.. Jossain palsuissa on hiljainen hetki alussa,joissain harvoissa saattaa olla "tyynäri" alus tai lopussa mutta enemmän sitä on NA:n puolella..
KAIKKI ALKOHOLISMISSA KULMINOITUU KRAPULAAN
Jorg.Buttgreit
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 3.11.2019 21:39:04

Hasselhoff kirjoitti
Mitä mieltä olette AA-kokouksista, ajattelin käydä ainakin kuuntelemassa. Olen itse ateisti, joten mikään kovin syvällinen uskontomeininki ei nappaa, käsittääkseni se kuitenkin jotenkin kuuluu kyseiseen settiin.

Sulla on hyvä ennakkoluuloton asenne, kun olet valmis kuuntelemaan AA-kokouksen kulkua. Siellä kuulet, kuinka joku saattaa puhua Jumalasta, joku itseään suuremmasta voimasta ja joku kertoo olevansa ateisti. Mutta ei siellä tarvitse kertoa mitään omasta vakaumuksestaan, mainita saa toki. .

On hyvä käydä pari-kolme kertaa, koska ekalla kerralla voi olla niin paljon mietittävää, että kaikkea ei ehdi sulattamaan.

Yhdessä olemme enemmän
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Hasselhoff » 5.11.2019 18:51:01

Kiitos kommenteista. Viikko takana ilman alkoholia ja ilman lukuunottamatta tätä helvetin flunssaa olo on aika hyvä. Lueskelin aika paljon noita muiden viestiketjuja ja samoja asioitahan täällä kelaillaan. Voimia kaikille tasapuolisesti.

Yleensähän tässä on aamuisin miettinyt et milloin mä juon sen ensimmäisen kaljan, nyt tänään havahduin vasta iltapäivällä että eipä ole käynyt edes mielessä se kalja tänään.

En asustele pääkaupunkiseudulla, keskikokoisessa kaupungissa kyllä ja tsekkasin tuon aa-tarjonnan ja niitä löytyy ihan kiitettävästi. Just nyt ei ole ajatuksissa mennä. Menen varmasti jos alkaa tuntumaan siltä.

Päivä kerrallaan.
Fuck it
Hasselhoff
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 5.11.2019 20:21:55

Hasselhoff kirjoitti
Menen varmasti jos alkaa tuntumaan siltä.

Onnittelut raittiista viikosta! Tästä on hyvä jatkaa.
Tarkoitatko tuntumisella pakkoa ja juomisen pelkoa vai raittiina pysymisen varmistamista ja halua?

Ensimmäiset asiat ensiksi
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Hasselhoff » 16.11.2019 09:11:38

Päivä nro. 18 raittiina. On ollut hyviä ja huonoja päiviä, ylpein ollut päivistä jotka on menneet päin vittua ja silti pysynyt erossa alkoholista. Tää vitun flunssa ei vaan meinaa mennä ohi, varmaan elimistön hätähuuto et kaljaa koneeseen... mut ei ole tulossa. Mietiskelin tässä että juomisella on saatu elämä tähän malliin, niin otetaanpa testi että mihin suuntaan se lähtee ilman juomista. Positiivisia asioita:

-rahaa jää säästöön
-nukkuminen huomattavasti parempaa, tosin univelkaa varmaan rajusti, koska väsyttää jatkuvasti
-lapsen kanssa tullut vietettyä enemmän aikaa
-parisuhde paremmalla tolalla

Että ei oikeastaan tule mitään negatiivista nyt just mieleen raittiina olosta.
Fuck it
Hasselhoff
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Hasselhoff » 24.11.2019 10:33:04

26. Päivä menossa. Viikonloppuna oli pikkujoulut, join 2 ykkösolutta ja aikaisin kotiin. Oli hienoa huomata että selvisin illasta, aiemmin pelti olisi ollut kiinni ja alkuillasta. Tietenkin vähän ristiriitaista tuo ykkösolut, onhan siinä vähän alkoholia, mutta ei siitä tosiaan mitään humaltumisen tunnetta tullut.

Yleisfiilis aika masentunut, kuuluu ilmeisesti asiaan. Olen kyllä kiitollinen selvistä päivistä, mutta kun mikään ei oikein tunnu miltään.
Fuck it
Hasselhoff
Miedosti panostava jäsen

Paluu Me Lopettajat