Olet täällä

Hei, täällä tuikku

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Hei, täällä tuikku

ViestiKirjoittaja tuiq (poistunut käyttäjä) » 7.11.2019 13:40:04

.
Viimeksi muokannut Vieras päivämäärä 25.11.2019 09:19:39, muokattu yhteensä 1 kerran
tuiq (poistunut käyttäjä)

Re: Hei, täällä tuikku

ViestiKirjoittaja helistin » 7.11.2019 14:24:57

Kuvaamasi kaltaistahan se alkoholismi on. Olen itse ollut aivan samanlaisessa tilanteessa. Lopulta sitä elämää ei sitten kestä enää selvänä eikä kännissäkään.

Mutta sähän olet jo pitkällä raitistumisen alussa kun tunnistat, että alkoholi on se syyllinen huonoon oloon ja elämään. JA nimenomaan se, että olet huomenna menossa avun piiriin.

Tänään koitat syödä hyvin ja vaikka herkutella jollain makoisalla.
Koita levätä ja mahdollisesti nukkua niin paljon kuin on mahdollista.

Koitat tehdä nyt olostasi mahdollisimman mukavan ja rennon. Kuuntele jotain hyvää musiikkia tai katso vaikka jotain mielenkiintoista elokuvaa johon voi piiloutua tältä todellisuudelta vähäksi aikaa.

Kyllä se elämä palaa vielä ja kasvot muuttuvat raittiuden myötä ja hymy karehtii jälleen huulilla.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 7.11.2019 15:36:02

Hei tuikku, täällä alkoholisti!

Luin tarinasi, ei siinä mitään alkoholistin elämästä ihmeemmin poikkeavaa ole. 34 ikävuotta on naiselle hyvin sopiva ikä lopettaa juominen. Alkoholismi on etenevä ja krooninen sairaus. Ellet vielä ole alkoholisti, olet pitkälle ehtinyt siihen johtavalla tiellä. Hoitovastuu on sinun, ja läheiset voivat tietenkin tukea.

Itse olen mies ja sain raittiudesta kiinni 37-vuotiaana avaamalla ryhmätilan oven ja astumalla sisään. Jännitti hirveästi, mutta sain juuri ja juuri suustani sanan alkoholisti. Siitä toipuminen alkoi.

Pitemmittä puheitta suosittelen liittymistä alkoholistien vertaistukeen eli maailmanlaajuisen AA:n toveriseuraan heti saatuasi päihdehoitajan kautta ensiavun.

Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 7.11.2019 17:06:36

Hei Tuikku.
Otathan rehellisyyden mukaasi raitistumiseen. Juuri sen aidon. Tahtoo monella olla hukassa. :roll:
Usko itseesi ja kuuntele ammattilaisia. Tee myös niin kuin sanot.

Putkis 0132
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

Paluu Me Lopettajat